Uran/alan vaihto 40-vuotiaana, mitä suosittelette?
Olen toimistyössä, talous-, hankinta-, projekti jne. hommissa. Olen alkanut miettimään kokonaan alan vaihtoa (osittain työuupumuksen vuoksi) ja samalla poispääsynä nykyisestä organisaatiosta. Mitä alaa suosittelisitte? Ja ehkä perusteet, miksi? Minulla olisi mahdollisuus lukea opintovapaalla jokin uusi tutkinto.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinua kiinnostaa eniten, mikä on sellaista mitä nautit tehdä? Tuon perusteella sitten lähdet miettimään uravalintoja. Parhaiten urallaan menestyvät ja onnelesmpia ovat nimenomaan ne joilla on intohimo työtön kohtaan, koska silloin ei v*tuta mennä töihin.
Yrittäisin kiivetä projektiorganisaatiossa ylöspäin. Kokonaan uusiin töihin on tuossa iässä vaikea päästä.
Mikä sulla olikaan pohjakoulutuksena?
Yrittäjyys! Turha enää lapioida rahaa muille, panosta itseesi. Nelikymppisenä kun aloitat uuden ammatin, aloitat "pohjalta" uudelleen, ei paljon naurata. Sen sijaan jos osaamista on kertynyt, kannattaa alkaa yrittäjäksi. Kaikki mitä tienaat, tulee itselle ja tekeminenkin on mielekkäämpää ja motivoivampaa.
Mikä sinua kiinnostaa eniten, mikä on sellaista mitä nautit tehdä? Tuon perusteella sitten lähdet miettimään uravalintoja. Parhaiten urallaan menestyvät ja onnelesmpia ovat nimenomaan ne joilla on intohimo työtön kohtaan, koska silloin ei v*tuta mennä töihin.