Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia kokemuksia HYUK:sta eli Helsingin Uudesta Yhteiskoulusta lukiona?

Vierailija
14.01.2019 |

Kysymys otsikossa :) Ja kyse nimenomaan kyseisen koulun lukiosta. Siellä keskiarvoraja tosi matala mutta ei se välttämättä kerro siitä, miten siellä porukka loppujenlopuksi pärjää. Ns. hyvässäkin lukiossa osa menestyy huonosti.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis HUYK, meni kirjaimet väärin päin :)

Vierailija
2/22 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se se Pihlajamäen taidepainotteinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUYK on sellainen koulu, mihin monet hakevat lukioon päästyään samasta koulusta yläasteelta. Tiedän useita, jotka ovat sen lukion käyneet enkä tiedä ketään kenellä olisi pärjäämisen kanssa siellä ollut hankaluuksia. Luulisi sen olevan ihan hyvä koulu kun kerran yläasteelta siirryttyään moni pysyy mielellään samassa koulussa vielä lukioaikansa. Koskaan en ole kuullut pahaa sanaa tuosta koulusta kenenkään suusta.

Vierailija
4/22 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HUYK on sellainen koulu, mihin monet hakevat lukioon päästyään samasta koulusta yläasteelta. Tiedän useita, jotka ovat sen lukion käyneet enkä tiedä ketään kenellä olisi pärjäämisen kanssa siellä ollut hankaluuksia. Luulisi sen olevan ihan hyvä koulu kun kerran yläasteelta siirryttyään moni pysyy mielellään samassa koulussa vielä lukioaikansa. Koskaan en ole kuullut pahaa sanaa tuosta koulusta kenenkään suusta.

Ok, kiva kuulla. Keskiarvoraja vaan on niin matala, että mietin, miten motivoitunutta porukkaa siellä on. 

Vierailija
5/22 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tuonne päätyneistä olisi oikeasti halunnut Oulunkylän yhteiskouluun ja päätyi tuonne vain, koska ei päässyt haluamaansa kouluun. Yksi suosituimmista puheenaiheista koulun oppilaiden keskuudessa olikin puhua ja haaveilla Oulunkylän yhteiskoulusta ja siitä, kuinka kaikki oli siellä paremmin. Näin ainakin takavuosina.

Vierailija
6/22 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa tuonne päätyneistä olisi oikeasti halunnut Oulunkylän yhteiskouluun ja päätyi tuonne vain, koska ei päässyt haluamaansa kouluun. Yksi suosituimmista puheenaiheista koulun oppilaiden keskuudessa olikin puhua ja haaveilla Oulunkylän yhteiskoulusta ja siitä, kuinka kaikki oli siellä paremmin. Näin ainakin takavuosina.

On tylsää, kun samoilla huudeilla ei ole mitään n. 8,5 k.a. lukiota. Oulunkylä, Heryk, Norssi on kaikki yli ysin. Pojalla jää todnäk just himpun alle. Ja Ogelistakin on kyllä kuulunut huonoa nykypäivinä esim. yhteishengestä. 

Vierailija
7/22 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa koulussa oli aikoinaan myös muutama hyvä opettaja ja voi ihmetellä, miten niin hyvä opettaja on päätynyt opettamaan näin huonoon kouluun. Koulun paras opettaja oli tuolloin erittäin pidetty ja suosittu  laajan yleissivistyksen omannut äidinkielenopettaja, yksi parhaimmista opettajista ikinä, joka myös teki paljon enemmän kuin oli välttämätöntä. En tiedä, onko aika hänestä jo jättänyt.

Vierailija
8/22 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo

Vierailija
9/22 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei pidä paikkansa. Mun lapsi halusi nimenomaan pois OYK:sta yläasteen jälkeen. OYK:n keskiarvoraja ei ole edes korkea enää, sinnekin lapsi olisi päässyt. Itse asiassa samalta luokalta yläasteelta ei kukaan jatkanut OYK:n lukiossa. Kallion lukio tuntui olevan suuressa suosiossa. HUYK:ssa on nyt ainakin erinomainen ruotsin ja pitkän matikan opettaja.

Vierailija
10/22 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista huikka vuosistani on jo yli kymmenen vuotta, mutta silloinkin sinne pääsi alemmalla keskiarvolla. Tuolloin yhteishenki oli hyvä, opettajat pääasiassa ihan osaavia ja hyvin me sieltä ponnistettiin ihan hyviin arvosanoihin ja elämässä eteenpäin. Pari vuotta omien opintojeni jälkeen suosittelin lukiota myös tuttavaperheen tyttärelle, joka viihtyi myös hyvin ja kirjoitti hyvin arvosanoin. Ei se matala keskiarvo vaatimus ainakaan tuolloin niin näkynyt.

Vierailija
11/22 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä kuullutkaan.

Vierailija
12/22 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei pidä paikkansa. Mun lapsi halusi nimenomaan pois OYK:sta yläasteen jälkeen. OYK:n keskiarvoraja ei ole edes korkea enää, sinnekin lapsi olisi päässyt. Itse asiassa samalta luokalta yläasteelta ei kukaan jatkanut OYK:n lukiossa. Kallion lukio tuntui olevan suuressa suosiossa. HUYK:ssa on nyt ainakin erinomainen ruotsin ja pitkän matikan opettaja.

Omista kouluajoistani on jo sen verran kauan, että voin varmasti ilman paljastumista paljastaa käyneeni itse juurikin näitä kahta koulua. Silloin tilanne oli juurikin tuo, että suurin osa oppilaista olisi halunnut Oulunkylän yhteiskouluun ja siitä sitten jatkuvasti puhuttiin. Tämä tapahtui aikana, jolloin Oulunkylän yhteiskoulun rehtorina oli tummahiuksinen ainakin huhujen mukaan opiskeluaikoinaan mallina toiminut kieliä opettanut nainen ja tuon toisen koulun rehtorina oli joku ehkä 50+, noin kuusikymppinen hyvin tavallista suomalaista rehtorimiestä muistuttava mies.

Vierailija
13/22 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä kuullutkaan.

Koulu sijaitsee Pihlajamäessä Pukinmäen juna-aseman takana, josta pitää kulkea hiekkatietä kouluun. Vieressä on ala-aste ja iso lähiökerrostalo. Koulun välittömässä läheisyydessä on joidenkin bussien pysäkki. Ainakin bussi 71 pysähtyy tuolla pysäkillä.

Vierailija
14/22 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omista kouluajoistani on jo sen verran kauan, että voin varmasti ilman paljastumista paljastaa käyneeni itse juurikin näitä kahta koulua. Silloin tilanne oli juurikin tuo, että suurin osa oppilaista olisi halunnut Oulunkylän yhteiskouluun ja siitä sitten jatkuvasti puhuttiin. Tämä tapahtui aikana, jolloin Oulunkylän yhteiskoulun rehtorina oli tummahiuksinen ainakin huhujen mukaan opiskeluaikoinaan mallina toiminut kieliä opettanut nainen ja tuon toisen koulun rehtorina oli joku ehkä 50+, noin kuusikymppinen hyvin tavallista suomalaista rehtorimiestä muistuttava mies.

Omina aikoinani tuossa koulussa oli myös erityinen kirjallisuusseminaari, jota pidettiin torstai-iltapäivisin koko lukuvuoden ajan. Vain koeviikoilla tuota ei pidetty. Tuolla käsiteltiin laajasti erilaista kirjallisuutta, myös ns. huonoa kirjallisuutta, eikä kenenkään tarvinnut lukea klassikoita, jos siis ei halunnut.

Vierailija
15/22 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valmistuin HUYKasta 2010 vuonna. Olisin päässyt yläasteen keskiarvolla muihinkin kouluihin, mutta haettiin muutaman kaverin kanssa yhdessä HUYKkaan, enkä muista sitä kovin paljoa miettineeni. 

Kokemus lukiosta oli hyvä. Sain sieltä ystäviksi porukan, jonka kanssa hengailtiin todella tiiviisti seuraavat 15 vuotta, kunnes lapset ja perheet tuli kuvioihin. Eli saman henkisiä ystäviä löytyi. Itse lukio ei mua paljoa silloin kiinnostanut, enkä lukenut lähes yhtään, mutta kirjoitukset ym. meni ihan ok siihen nähden. Taso ei ollut mikään päätä huimaava, mutta ei tuo mikään huono koulu ole.

N33

Vierailija
16/22 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa koulun sivuja. Kovin erilaiselta näyttää koko koulu kuin omana kouluaikanani.

Vierailija
17/22 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti englanninkielen opetus oli tässä koulussa aikoinaan luokattoman surkeaa. Tuskin tämä kyseinen opettaja kovasti Tarja Filatovilta näyttänyt Anne-niminen nainen oli mitään edes opiskellut tai itse ylipäätään englantia osasi. Koskaan ei itse yhtään sanaa englantia sanonut ja se ns. opetus oli sellaista tasoa, että kuka tahansa kouluttamaton lukiolainenkin pystyisi heti parempaan. Harmittaa vieläkin , että en mennyt rehtorille valittamaan surkeista englanninopettajista.

Vierailija
18/22 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huikan lukiosta kokemuksia, mutta ainakin muutama vuosi sitten todella moni huikan yläkoulun jälkeen jatkoi sinne myös lukioon. Onnhan siinä se, että jos on ollut yläkoulun hiukan kielipainotteisella luokalla (englanti), niin lukiossa ei ole mahdollista sitä painotusta jatkaa.

Vierailija
19/22 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omina aikoinani tuossa koulussa oli myös erityinen kirjallisuusseminaari, jota pidettiin torstai-iltapäivisin koko lukuvuoden ajan. Vain koeviikoilla tuota ei pidetty. Tuolla käsiteltiin laajasti erilaista kirjallisuutta, myös ns. huonoa kirjallisuutta, eikä kenenkään tarvinnut lukea klassikoita, jos siis ei halunnut.

Onkohan Pirkko vielä elossa vai onkohan aika hänestä jo jättänyt?

Vierailija
20/22 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On elossa ja voi hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän