Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin seurustelusuhde: kokeneemmat neuvokaa

Mira74
14.01.2019 |

Äitinä olen uudessa tilanteessa, enkä oikein tiedä miten käyttäytyä. Esikoiseni (16v) on alkanut seurustelemaan. Suhde on aika tuore (snäppäilleet keskenään koko tämän kouluvuoden mutta ”livenä” tapailleet vasta noin kuukauden). Poika on ollut meillä kylässä keskimäärin kerran viikossa. Silloin istuvat tytön huoneessa tuntitolkulla ja juttelevat.

Olen tosi mielissäni siitä, että tyttäreni luottaa meihin tarpeeksi, tuodakseen tuoreen suhteen meidän silmien eteen. Enkä sinänsä ole huolissani siitä mitä suljetun oven takana tapahtuu, sillä tunnen tyttäreni ja tiedän, että hän on järkevä. Poikakin tuntuu tosi mukavalta (sen perusteella mitä vähän on juteltu ja tutustuttu, kun olen kutsunut nuoret syömään silloin kun meillä on ruoka-aika).

Oikeastaan mietityttää vaan se, että en tunne tätä poikaa ja hänen perhettään lainkaan. Tyttäreni kaveripiiri on muilta osin vakaa ja tuttu ja tunnen melkein kaikki nuoreni kaverit jo vuosien takaa (muutama uudempi kaveri tullut nyt lukiossa ja heihin tutustun pikkuhiljaa). Tämä poika asuu ihan lähistöllä ja on samanikäinen kuin tyttäremme, mutta emme tunne häntä ja hänen perhettään lainkaan (perhe muuttanut meidän kaupunkiin vasta silloin kun poika oli yhdeksännellä luokalla). Tuntuisi tässä vaiheessa oudolta ottaa pojan perheeseen mitään yhteyttäkään, kun eihän sitä tiedä tuleeko suhteesta mitään. Mutta toisaalta jos nuoret alkaa olla meillä enemmän ja enemmän, niin jotenkin tuntuu, että olisi kiva tutustua poikaan ja hänen perheeseen vähän paremmin.

Miten te muut teinien vanhemmat olette toimineet näissä orastavissa seurustelusuhteissa? Oletteko te sopineet yhteisistä pelisäännöistä seurustelukumppanin vanhempien kanssa vai oletteko antaneet nuorten hoitaa seurustelunsa ihan itse?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen lasteni kavereiden vanhemmista ne, joihin on tutustuttu päiväkodissa tai koulussa - käytännössä siis silloin kun lasten aikatauluja, kulkemisia jne. piti järjestellä vanhempien kesken. Uusimmat lasten kaverit ovat lukioajalta, ja näiden kavereiden vanhemmista en ole ollut kehenkään yhteydessä emmekä tunne toisiamme. Muistan kyllä pyytäneeni vanhempien yhteystietoja kun lapset olivat menossa bileisiin ja jäämässä jonkun luokse yöksi, mutta kaikki meni aina ihan sovitusti eikä mitään erityistä syytä ottaa yhteyttä tullut. 

Eka poikaystävä tuli kuvioihin 17-vuotiaana, pojan vanhemmat tapasin koulun tilaisuudessa ohimennen ja esittäydyimme silloin toisillemme. En kokenut tarpeelliseksi tutustua heihin sen enempää kuin muidenkaan lasten kavereiden vanhempiin, toki jos suhde olisi jatkunut pidempään olisi varmaan ollut ihan luontevaa jossain vaiheessa tavatakin. 

Yökyläilyt alkoivat varmaan aika pian, ehkäisystä oltiin keskusteltu jo aikaisemmin ja seurustelun alettua vielä uudestaan. 

Vierailija
42/43 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi on nyt 15 ja edelleen haluan aina yhteystiedot, jos on menossa johonkin uuteen paikkaan yökylään. Laitan sitten lyhyen viestin etukäteen, että tästä saa minut kiinni, jos tulisi jotain. Samoin toimisin varmaan mahdollisen poikaystävän kanssa, sitten kun niitä alkaa kuvioihin tulla mukaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsi on nyt 15 ja edelleen haluan aina yhteystiedot, jos on menossa johonkin uuteen paikkaan yökylään. Laitan sitten lyhyen viestin etukäteen, että tästä saa minut kiinni, jos tulisi jotain. Samoin toimisin varmaan mahdollisen poikaystävän kanssa, sitten kun niitä alkaa kuvioihin tulla mukaan

Täällä sama. Tosin poikaystävää ei tarvitse näkyä ennen kuin täyttää 20. Niitä ehtii myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä