Mistä ostatte vaatteenne? Pitäis vaatekaapia uusia ja mä vihaan tätä touhua.
En löydä mitään mukavaa tai sitten ne on järkyn hintasia.
Kriteerit: rentoa, värikästä, nuorekasta..
Kommentit (33)
Kirppikseltä ostan lähes kaikki. Alusvaatteita en ja osta, ja joskus jotain mukavaa saatan ostaa jos kaupassa tulee vastaan.
Uffista, Fidalta ja second hand -putiikeista. Vaatekaapin olen tosin uudistanut ihan kitillä ja maalilla.
Vierailija kirjoitti:
Kirppikseltä ostan lähes kaikki. Alusvaatteita en ja osta, ja joskus jotain mukavaa saatan ostaa jos kaupassa tulee vastaan.
Tuo ohje ei kyllä auta ketään laatimaan toimivaa vaatekaappia. Kaikkein viimeiseksi se sopii ihmiselle, joka "vihaa tätä touhua".
Tiedän, koska vuosikaudet ostin vaatteeni juuri kuvaamallasi tavalla.
Postimyynnistä eli verkkokaupoista. Jouduin uusimaan kun laihduin koosta 54 kokoon 44.
Mutta en voi sun tyyliäs tietää. Ellos, Asos ja Cellbes, inhoan vaatekauppoja.. zalandolla ollut huonoa laatua. Noilla on ainakin hyvä kokohaitari.
Kiitos. Joo minä myös joskus kirppikseltä vaatteita ostelen.. Mutta etenkin housuja löytyy huonosti sopivaa mallia.
Ei auta ku alkaa nettiä kahlaamaan taas illalla kun lapset saa nukkumaan..
Ap
Ap minkä ikäinen olet? Minkälainen sinusta on nuorekas ja värikäs? Neonpunainen college ja revityt farkut?
28 vuotias, vaatekoko 36/38
Ei mitään räikeää neon vihreää mutta hillittyjä värejä/väriyhdistelmiä esim. keltaisesta, vihreästä, oranssista, pinkistä, limen vihreästä, ym..
Enemmän tykkään käyttää kuminauha vyötäröllisiä housuja ainakin vielä kun sektiosta 4kk.
Toki jos hyvin istuvat farkut löytyy niin se aina plussaa.
Hillityn revityt ok.
Viimeksi olen uutena ostanut vaatetta varmasn 10 vuotta sitten.
Ap
Minäkin vihaan uusien vaatteiden etsimistä, pyörin silti kaupoissa netin sijaan. Jos nimittäin löydän jotain sopivaa, saan sovitettua heti oikeaa kokoa ja saan vaatteen itselleni saman tien. En jaksa enää sitä selaa-tilaa-odota-nouda-sovita-palauta/vaihda -rumbaa. ”Järkky hinta” on minulle myös ok jos vaate on hyvää materiaalia ja suunnittelua, koska se todennäköisesti kestää pitään niin laatunsa kuin mallinsakin puolesta.
Vierailija kirjoitti:
28 vuotias, vaatekoko 36/38
Ei mitään räikeää neon vihreää mutta hillittyjä värejä/väriyhdistelmiä esim. keltaisesta, vihreästä, oranssista, pinkistä, limen vihreästä, ym..
Enemmän tykkään käyttää kuminauha vyötäröllisiä housuja ainakin vielä kun sektiosta 4kk.
Toki jos hyvin istuvat farkut löytyy niin se aina plussaa.
Hillityn revityt ok.
Viimeksi olen uutena ostanut vaatetta varmasn 10 vuotta sitten.
Ap
Kokeile Uniqlota. Siellä on värillisiä vaatteita, mutta ne ovat kuitenkin aikuismaisen asiallisia. Missään ei ole printtejä eikä logoja. Hinta H&M tasoa ja laatu asiallisempaa.
Käy kurkkaamassa Gudrun Sjöden (kauppa Hesassa ja verkkokauppa). Älä säikähdä sitä hurjaa värikirjoa! Siellä on laaja valikoima yksivärisiä vaatteita ja paljon helppojakin väriyhdistelmiä. Mukavia housuja sun tilanteeseen! Ja leggari+mekko/tunika-yhdistelmiä hurumykke.
Zizzi?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin vihaan uusien vaatteiden etsimistä, pyörin silti kaupoissa netin sijaan. Jos nimittäin löydän jotain sopivaa, saan sovitettua heti oikeaa kokoa ja saan vaatteen itselleni saman tien. En jaksa enää sitä selaa-tilaa-odota-nouda-sovita-palauta/vaihda -rumbaa. ”Järkky hinta” on minulle myös ok jos vaate on hyvää materiaalia ja suunnittelua, koska se todennäköisesti kestää pitään niin laatunsa kuin mallinsakin puolesta.
Ja netissä et pääse hipelöimään sitä materiaalia. Sulle voidaan myydä vaikka mitä paskaa kivalla kuvalla.
Käyttäjä2628 kirjoitti:
Käy kurkkaamassa Gudrun Sjöden (kauppa Hesassa ja verkkokauppa). Älä säikähdä sitä hurjaa värikirjoa! Siellä on laaja valikoima yksivärisiä vaatteita ja paljon helppojakin väriyhdistelmiä. Mukavia housuja sun tilanteeseen! Ja leggari+mekko/tunika-yhdistelmiä hurumykke.
Ap on 28, ei 68.
Klingeliltä, ihan siitä syystä että se on toinen kahdesta verkkokaupasta, joka antaa seulontakriteeriksi materiaalin (zalando on se toinen). T: shoppailua ja keinokuituja inhoava N40.
Vierailija kirjoitti:
”Järkky hinta” on minulle myös ok jos vaate on hyvää materiaalia ja suunnittelua, koska se todennäköisesti kestää pitään niin laatunsa kuin mallinsakin puolesta.
Järkky hinta luo yleensä omistamisen ja huolehtimisen halua eli kestävyyttä. Jos tietää, että haluaa vaikka nahkatakin niin kannattaa ostaa yksi hyvä esim. 400 euron nahkatakki eikä sitä 49,90€ keinonahkahirvitystä Cubusista. Hyvä ja kallis tuote kirpaisee vain kerran ostaessa, paskarätti kirpaisee joka kerta kun sitä joutuu käyttämään. ;-)
Mikä ihmeen tarve on koko ajan "päivittää vaatekaappia", hirveä luonnonvarojen kulutus. Ketä varten pitää olla kuukauden välein uusia vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen tarve on koko ajan "päivittää vaatekaappia", hirveä luonnonvarojen kulutus. Ketä varten pitää olla kuukauden välein uusia vaatteita?
Missä sanottiin, että kuukauden välein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Järkky hinta” on minulle myös ok jos vaate on hyvää materiaalia ja suunnittelua, koska se todennäköisesti kestää pitään niin laatunsa kuin mallinsakin puolesta.
Järkky hinta luo yleensä omistamisen ja huolehtimisen halua eli kestävyyttä. Jos tietää, että haluaa vaikka nahkatakin niin kannattaa ostaa yksi hyvä esim. 400 euron nahkatakki eikä sitä 49,90€ keinonahkahirvitystä Cubusista. Hyvä ja kallis tuote kirpaisee vain kerran ostaessa, paskarätti kirpaisee joka kerta kun sitä joutuu käyttämään. ;-)
Tämä totta mutta tässä vaiheessa ei varaa laittaa kamalasti vaatteisiin joten en raski ostaa esim. 100€ maksavaa paitaa ja 150€ maksavia housuja. etenki ku pitäis edes se pari kolme parempaa vaatekertaa löytää.
Ehkä sitten kun olen taas töissä voin enemmän panostaa vaatteisiin.
Ap
Vähän vaikea noilla spekseillä auttaa. Sellaista "Desigual"-rentoavärikästänuorekasta vai "Marimekko"-rentoavärikästänuorekasta?