Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö kehopositiivisuus mielestäsi kieltää?

Vierailija
13.01.2019 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ylipainoiset-aliarvioivat-painoaan-…

Kehopositiivisuus käytännössä asettaa ihmisiä hengenvaaraan. Mielestäni se on varsin hyvä peruste kieltää ko. hulluus!

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, että tämä ketju on saanut olla täällä vuodesta 2019 asti. Yleensä kehopositiivisuutta vähänkään kriittisemmin tarkasteleva ketju ei pitkään elä, koska hetimmiten joku kehopositiivinen ihmissikahybridi tulee ja tukahduttaa sen ihraisen ruhonsa alle.

Vierailija
102/114 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa artikkelissa sanotaan mm. näin:

"Miehistä jopa 60 prosenttia aliarvioi painonsa. Naisista näin teki 30 prosenttia." 

Ja silti, miehet ei varmasti edes tiedä mikä on kehopositiivisuus. Suurin osa normaalipainoisista naisista ja jopa hoikista, yliarvioivat painonsa, valittavat olevansa lihavia ja näkevät peilissä lihavan naisen, se on suurempi ongelma kuin se että kaikki eivät tiedosta kuinka lihavia ovat. Siitäkin sanotaan artikkelissa näin:

"Aiempien tutkimusten mukaan jopa 84 prosenttia amerikkalaisnaisista on tyytymättömiä kehoonsa; miehillä sama luku on 43 prosenttia. Tyytymättömyys johtaa kohonneeseen syömishäiriön, masennuksen ja huonon itsetunnon riskiin."

Eli selkeästi miehet ei vaan välitä miltä kroppa näyttää, koska heidän ei tarvitse. Keski-ikäisen mies saa olla minkänäköinen hyvänsä, naista taas arvostellaan ulkonäön perusteella koko iän syntymästä kuolemaan.

Päteekö sama myös kropan pituuteen?

Mahtaako naisille olla ihan sama minkä pituinen mies on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta joo, typerää hömppää koko kehopositiivisuus. Vaikka sen puolustajat väittävät, että kehopositiivisuus ei ole lihavuuden ihannointia, niin ainakin se on sen hyväksymistä. Ja lihavuus on niin kamala terveysriski ja elämänlaatua huonontava asia, ja lisäksi valtava kulu yhteiskunnalle, että yhtään kenenkään ei pitäisi sitä hyväksyä."

Miten tämä pätee esim. omalla kohdallani?

Olen laiha, bmi alipainon puolella. Olen pitkä ja minulla on pitkät raajt.

Minua haukutaan ja solvataan estoitta tästä asiasta. Olen saanut kuulla mitä törkeimpiä solvauksia. Ja varsinkin miehiltä.

Ja siitä huolimatta olen kehopositiivinen.

Hyväksyn oman kehoni, oidän siitä ja haluan pitää siitä hyvää huolta. Se on palvellut minua loistavasti ja se on kantanut kaksi lastani ja synnyttänyt heidät. Se on maailman paras minun kehoni.

Hyväksyn myös kaikki muutkin kehot. Minulla on hyvä olla itseni kanssa enkä tunne minkäänlaista tarvetta polkea ketään nostaakseni itseäni.

Jos sinulla on paha olo, hae apua. Olosi ei parane muitten solvaamisesta. Opettele hyväksymään oma kehosi ja itsesi juuri sellaisena kuin olet. Tulet huomaamaan että elämä voi olla ihan kivaa!

Vierailija
104/114 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miehistä jopa 60 prosenttia aliarvioi painonsa. Naisista näin teki 30 prosenttia." 

Ja silti, miehet ei varmasti edes tiedä mikä on kehopositiivisuus. Suurin osa normaalipainoisista naisista ja jopa hoikista, yliarvioivat painonsa, valittavat olevansa lihavia ja näkevät peilissä lihavan naisen, se on suurempi ongelma kuin se että kaikki eivät tiedosta kuinka lihavia ovat. Siitäkin sanotaan artikkelissa näin:

"Aiempien tutkimusten mukaan jopa 84 prosenttia amerikkalaisnaisista on tyytymättömiä kehoonsa; miehillä sama luku on 43 prosenttia. Tyytymättömyys johtaa kohonneeseen syömishäiriön, masennuksen ja huonon itsetunnon riskiin."

Eli selkeästi miehet ei vaan välitä miltä kroppa näyttää, koska heidän ei tarvitse. Keski-ikäisen mies saa olla minkänäköinen hyvänsä, naista taas arvostellaan ulkonäön perusteella koko iän syntymästä kuolemaan.

Naisille on samantekevää minkä pituinen mies on. Se, kenen kanssa nainen parisuhteeseen, on ihan toinen asia. Et voi olettaa, että kaikki naiset kiinnostuisi sinusta, olet sitten pitkä tai pätkä.

Vierailija
105/114 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä mielenterveyden ongelma tai henkinen sairaus saa ihmisen raivoamaan hysteerisesti lihavia ihmisiä vastaan?

Tiedoksi  vänkyttäjille: Olen lihava ja laihdun koko ajan. Elän, syön ja liikun terveellisesti. KIITOS KEHOPOSITIIVISUUS!

Miksi haluatte että alkaisin vihaamaan itseäni ja masentuisin. Sitten en jaksaisi liikkua, enkä välittäisi syödä terveellisesti. Alkaisin taas juoda ja polttaa.

Sitähän te haluatte oikeasti.

Ette halua että voisin tulla onnelliseksi, kauniiksi ja kurvikkaaksi seksikkääksi naiseksi.

Olette vaan niin kateellisia ja heikkoja?

Kateellisia mistä?

En minä ainakaan vihaa yhtäkään ylipainoista. Sitä "vihaan", että merkittävästä ylipainosta yritetään tehdä nykyään ok asia

Etkö sinäkään nyt ymmärrä millään sitä että se positiivisuus on sitä kehoa kohtaan, ei sen rasvamäärää tai vaikka syöpää, keho on sun keho, vaikka se olisi epätäydellinen, ja lähes kaikilla se on, ei sen vihaaminen mitään auta sen korjaamisessa.

Merkittävä ylipaino on ok kun puhutaan kuinka hyvä ihminen on kokonaisuutena, jos puhutaan ylipainosta fyysisen terveyden kannalta, se ei ole hyvä. 

Vierailija
106/114 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas kerran, mene Prismaan katsomaan perheitä ja pariskuntia. Keski-ikäiset miehet on pätkiä ja plösöjä, ja heillä on vaimo. Eli ei. Pituus ei vaikuta siinä kohtaa kun rakastutaan. Varmasti jos pintaliitoyökerhossa katsoo saa ihan eri vastauksen, mutta se on vain pienenpieni vähemmistö jotka siellä käy, Prismassa käy kaikki.

Vierailija
107/114 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä ketju saa olla täällä, mutta moni muu kehopositiivisuus-ketju poistetaan melkein heti?

Vierailija
108/114 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tätä  keskustelua ei poisteta?

Vierailija
109/114 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi koska se on terveyshaitta. Samalla pitäisi poistaa nämä "isojen tyttöjen"  vaatemallistot, ne saa aikaan vain sen että voi lihoa koko ajan vaan lisää koska aina löytyy jostain joku isompi kaapu päälle. N38

Vierailija
110/114 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehopositiivisuudella ei oo mtn tekemistä sen kanssa, että lihavat eivät tajua, kuinka lihavia oikeestaan ovatkaan. Tämä on paljon vanhempi ilmiö, ku kehopositiivisuus. Ihmiset kyllä voi tajuta, että ovat ylipainosia/lihavia, mutta AINA kommentti sen jälkeen, jos joku onnistuu laihduttamaan ja kattoo vanhoja kuviaan kommentti on "täh, olinko mä noin lihava".

Voi se mennä toisinkin päin. Kun itse katson 15-20 vuotta vanhoja valokuvia itsestäni, ihmettelen aina, että olinko tosiaan noin laiha. Ei ollut mitään syömishäiriötä, enkä toisaalta ole ylipainoinen nytkään.

Vierailija
111/114 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi koska se on terveyshaitta. Samalla pitäisi poistaa nämä "isojen tyttöjen"  vaatemallistot, ne saa aikaan vain sen että voi lihoa koko ajan vaan lisää koska aina löytyy jostain joku isompi kaapu päälle. N38

Kehopositiivisuus ei ole terveyshaitta, vaikka lihavuus usein onkin. Luuletko, että laihtuminen muuttuu sitä helpommaksi, mitä kurjempaa on elää ylipainoisena? Ei se mene niin. Jos ihmiset ympärillä syyllistävät ja halveksivat, ihminen stressaantuu ja ahdistuu. Se vie voimavaroja pois siitä elämänmuutoksesta, jota laihtuminen vaatisi. Kehopositiivisuudesta on varmaan jotain läskiä ihannoivia vääristyneitä muotoja, mutta sen ydin on kuitenkin siinä, että jokaisen pitää saada elää omassa kehossaan sellaisena, kuin se juuri sillä hetkellä on, ilman itsevihaa ja ympäristön halveksuntaa.

Vierailija
112/114 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä keskustelu on edelleen täällä? Miksi läskiaktivistit eivät poista tätä?

Vierailija
113/114 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röh röh, kehopositiivista uutta vuotta, siskot!

Vierailija
114/114 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ainakaan mikään kehopositiivisuuus auta, liikakilot on liikakiloja ja itse ainakin kärsin niistä. Siitä kuinka kivoja ja ihania ihmiset on, siihen ei kilot vaikuta, mutta ei niitä ylikiloja tarvi hyväksyä. En tunne yhtäkään ihmistä, joka on mielellään ylipainoinen. Se on silmänlumetta ja huijaamista, että pitäisi muka olla niin pahuksen kehopositiivinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme