Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö kehopositiivisuus mielestäsi kieltää?

Vierailija
13.01.2019 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ylipainoiset-aliarvioivat-painoaan-…

Kehopositiivisuus käytännössä asettaa ihmisiä hengenvaaraan. Mielestäni se on varsin hyvä peruste kieltää ko. hulluus!

Kommentit (114)

Vierailija
62/114 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina olemassa ihmisiä joille on erittäin tärkeää henkisesti, että on joku ihan mikä tahansa ryhmä johon purkaa pahaa oloaan.

Oli kyseessä lihavat, työttömät, t-paikanhakijat, perussuomalaiset, maalaiset, kaupunkilaiset, kasvissyöjät, miehet, naiset, lapsettomat, uskonnottomat, uskovaiset, pienet, suuret, keltaiset tai punaiset.

Mitä meidän pitäisi tehdä näiden heikkojen ihmisten kanssa, jotka tarvitsevat jonkun jota polkea alaspäin ja näin muka kohottaa itseään ylemmäs?

Ei kenenkään itsetuntoa voi väkisin nostaa. Etenkin kun ei ole tiedossa mikä itsetunto ongelman aiheuttaa.

Terapiaankaan ei voi käskeä, koska sinne on vaikea päästä ja ihminen ei sinne käskemällä mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kehopositiivisuus tarkoittaa, että hyväksyn raskausarpeni, raskaudesta pussittavan vatsan ihon, roikkuvat tissit.

Hyväksyn itseni ja muut.

Vierailija
64/114 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei vissiin tiedä mitä kehopositiivisuus tarkoittaa kun kerta olettaa sen olevan lihavuuden ihannointia.

Vierailija
65/114 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johdonmukaisuus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö kieltää se että ihminen osaa nähdä kehossaan hyviä puolia ja kauneutta ja arvostaa sen vahvuuksia vaikka siinä olisi myös epätäydellisyyksiä? No ei.

Pitäisikö se kieltää, että ihmiset näkevät myös alkoholismissa positiivisia piirteitä? 

Alkoholismi on sairaus, ei siinä ole mitään positiivista, mutta alkoholismia sairastava ihminen voi silti olla hyvä ihminen, niin mieleltään kuin keholtaan. Onko sulla oikeasti näin vaikea ymmärtää että kehopositiivisuus on positiivisuutta kehoa kohtaan ei siinä olevaa ylimääräistä rasvaa kohtaan? Sairas ihminenkin on arvokas, sairastaa hän alkoholismia tai jotain muuta joka aiheuttaa sen että keho ei ole täydellinen.

Kehopositiivisuus on nimenomaan sitä, että pitäisi hyväksyä (akateemisen laiskan ja ruman pullukkanaisen)  läski vartalo, olkoonkin että läskiys de facto on lukuisten yhteiskunnalle kalliiksi tulevien sairauksien takana. 

Nämä sekopäät ovat menneet niin pitkälle, että lääkärikään ei kuulemma saisia kehottaa läskiä laihduttumaan, kun sekin on uhriryhmän nimeltä läskit sortoa.

No miten se, että sinä et tätä vartaloa hyväksy ja osoitat sen tälle naiselle, korjaa tämän ylipaino-ongelman?

Ei sitä mikään korjaa. Ainahan näiden pitää keksiä selityksiä omalle saamattomuudelleen. Kuin juopon juomiselleen.

On niin kiva lässyttää kehopositiivisuudesta ja mussuttaa hyvällä omalla tunnolla sipsejä samalla.

Vierailija
66/114 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei vissiin tiedä mitä kehopositiivisuus tarkoittaa kun kerta olettaa sen olevan lihavuuden ihannointia.

Aivan. Kehopositiivisuus: hyväksytään lihava keho, mutta ei lihavuutta - nerokasta!

Vierailija
67/114 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko kehopositiivisuushöpinä on pelkkää huuhaata.

Nythän se nähdään niin, että lihavuus on kaunista ja tavoiteltavaa, normaalipainoiset ja hoikat ovat luurankoja, rumia ja kuoleman kielissä. 

Kehopositiivisuus on sitä, että vain tietynlainen keho hyväksytään; ylipainoinen ja lihava. Normaalin BMI:n omaava on luvallinen kivityksen kohde. Sitä paitsi ei nähdä muuta kuin ne kaksi ääripäätä ikäänkuin siinä välissä ei olisi mitään! Jos et ole lihava, olet automaattisesti anorektikko ja ällöttävä ja huono roolimalli nuorille.

Itse omalla kohdallani näkisin kehopositiivisuuden niin, että ihminen on sinut itsensä kanssa ja hyväksyy myös muut. Ei kaipaa eikä tarvitse turhia ja typeriä "kauneus"leikkauksia ja kitudieettejä. Hyväksyy itsensä OIKEASTI, ja samoin ne toiset eri kokoiset. Ihminen ei ole kehopositiivinen eikä sinut itsensä kanssa jos täytyy hyökätä toisen ulkonäön mollaamiseen. Tietenkään sairas ylipaino ja lihavuus ei ole tervettä. Ei myöskän sairas laihuus. Tässähän sanoo jo sana -sairas- mistä on kyse.  Sairaus ei ole normaali tila eikä keho toimi optimaalisesti sairaana. 

Tämä! Kehopositiivisuus on vaan valjastettu lihavuuden ja lihomisen oikeuttamiseen, kuten esim. feminismi on valjastettu joidenkin junttien takia miesten polkemiseen, vaikka tavoite on yhdenvertaisuus!

Kehopositiivisuudessa pitäisi ymmärtää, että se on virheiden ja itsensä hyväksymistä, sitä että riittää sellaisenaan. Ei sitä että vaarallinen yli- tai alipaino olis jotenkin ok.

Vierailija
68/114 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kyse ole enemmänkin ihmisen arvon yhtäläistämisestä ulkonäköön. Ylipaino on paheksuttava asia, mutta sen vuoksi ei tulisi syrjiä tai tuomita ihmisiä. On meidän kaikkien etu, että ylipainoiset voivat henkisesti hyvin. Se on edellytys onnistuneeseen painon hallintaan.

Kehopositiivisuus on mielestäni huono nimitys liikkeelle. Toki yksilön tulee suhtautua kehoonsa myötätuntoisesti vaikka miltä näyttäisi, mutta ulkopuolisen suhtautuminen toisen kehoon tulisi olla neutraalia.

Vierailija
69/114 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö kieltää se että ihminen osaa nähdä kehossaan hyviä puolia ja kauneutta ja arvostaa sen vahvuuksia vaikka siinä olisi myös epätäydellisyyksiä? No ei.

Pitäisikö se kieltää, että ihmiset näkevät myös alkoholismissa positiivisia piirteitä? 

Alkoholismi on sairaus, ei siinä ole mitään positiivista, mutta alkoholismia sairastava ihminen voi silti olla hyvä ihminen, niin mieleltään kuin keholtaan. Onko sulla oikeasti näin vaikea ymmärtää että kehopositiivisuus on positiivisuutta kehoa kohtaan ei siinä olevaa ylimääräistä rasvaa kohtaan? Sairas ihminenkin on arvokas, sairastaa hän alkoholismia tai jotain muuta joka aiheuttaa sen että keho ei ole täydellinen.

Kehopositiivisuus on nimenomaan sitä, että pitäisi hyväksyä (akateemisen laiskan ja ruman pullukkanaisen)  läski vartalo, olkoonkin että läskiys de facto on lukuisten yhteiskunnalle kalliiksi tulevien sairauksien takana. 

Nämä sekopäät ovat menneet niin pitkälle, että lääkärikään ei kuulemma saisia kehottaa läskiä laihduttumaan, kun sekin on uhriryhmän nimeltä läskit sortoa.

No miten se, että sinä et tätä vartaloa hyväksy ja osoitat sen tälle naiselle, korjaa tämän ylipaino-ongelman?

Ei sitä mikään korjaa. Ainahan näiden pitää keksiä selityksiä omalle saamattomuudelleen. Kuin juopon juomiselleen.

On niin kiva lässyttää kehopositiivisuudesta ja mussuttaa hyvällä omalla tunnolla sipsejä samalla.

Jos paheksunnasta ja sen osoittamisesta lyttäämällä ei ole mitään hyötyä, miksi kyseinen pullukan arkkityyppisi ei saisi löytää kehopositiivisuuden kautta hyvää mieltä?

Vierailija
70/114 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat on lepposia!

Vierailija
71/114 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos paheksunnasta ja sen osoittamisesta lyttäämällä ei ole mitään hyötyä, miksi kyseinen pullukan arkkityyppisi ei saisi löytää kehopositiivisuuden kautta hyvää mieltä?

Se hyvä mieli vain tuppaa syöpölle tulemaan syöpöttelyllä, samoin kuin juopolle juopottelulla. Positiivisen signaalin antaminen negatiiviselle elämäntavalle päätyy aina negatiiviseen lopputulokseen.

Vierailija
72/114 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä mielenterveyden ongelma tai henkinen sairaus saa ihmisen raivoamaan hysteerisesti lihavia ihmisiä vastaan?

Tiedoksi  vänkyttäjille: Olen lihava ja laihdun koko ajan. Elän, syön ja liikun terveellisesti. KIITOS KEHOPOSITIIVISUUS!

Miksi haluatte että alkaisin vihaamaan itseäni ja masentuisin. Sitten en jaksaisi liikkua, enkä välittäisi syödä terveellisesti. Alkaisin taas juoda ja polttaa.

Sitähän te haluatte oikeasti.

Ette halua että voisin tulla onnelliseksi, kauniiksi ja kurvikkaaksi seksikkääksi naiseksi.

Olette vaan niin kateellisia ja heikkoja?

Kateellisia mistä?

En minä ainakaan vihaa yhtäkään ylipainoista. Sitä "vihaan", että merkittävästä ylipainosta yritetään tehdä nykyään ok asia

Olisiko mitenkään mahdollista että olet käsittänyt kehopositiivisuuden väärin.

Olenko minä käsittänyt?

Mielestäni olen käsittänyt asian ihan oikein ja laihdun, eli muutun pois päin vihaamastasi pahasta kehosta.

Miksi HALUAT uskoa ja väkisin kiinnipitää omasta harhastasi.Siksikö että saisit vihata.

Olen varma että sinulla on joku oma ongelma jota et uskalla käsitellä. Siksi vihaan lihavia.

Menisit terapiaan ja hoitaisit asiasi.

Ole ihan rauhassa varma, mutten siltikään vihaa :)

Koskaan en ole ketään nimitellyt. Olen hoikka mutta normaalipainoinen, ja silti MONI lihava on arvostellut minua. "syötkö mitään kun olet ihan luuranko" ja tuohon tyyliin. Mitäpä luulet jos sanoisin takaisin? Miksi vain toinen näistä on hyväksyttävää?

Älä puhu sontaa.

EI ole hyväksyttävää haukkua ketään! Älä vääristele.

Jos joku lihava on sinua haukkunut, ei sinulla ole oikeutta syyttää asiasta ketään asiallisesti käyttäytyvää lihavaa.

Ota pää pois pepustasi ja kasva aikuiseksi.

Sinun ei tarvitse hävetä luisevaa kehoasi. Taidat ilmeisesti hävetä ja siksi olet noin tunnepitoisesti liikkeellä.

Kehopositiivisuus koskee sinuakin. Lopeta höpöttäminen ja rieuhuminen.

Valitan, mutta en ole luiseva :) Olen hyvinkin kehopositiivinen ihan aiheesta, en muuttaisi vartalossani mitään :)

Kateudestahan nuo kommentit kumpuaa. Mutta jotkut hoikatkin loukkaantuvat vaikken minä. Ja sitä tosiaan pidetään hyväksyttävänä kommentointina yleisesti

Haluat ajatella että sinulle ollaan kateellisia.

Ok. Sovitaan niin.

Entä jos nuo kommentoijat ovatkin positiivisellä tavalla kateellisia. Ja eivät tarkoittaneet laihuutesi päivittelyä loukkauksena vaan kehuna?

Lihavuushan on yleisesti halveksittua ja vihattua, joten on luonnollista uskoa laihuuden ja luurankomaisuuden olevan sitten jotain jumaloitavaa ja tavoiteltua.

Ehkä ihmiset tarkoittivat vain hyvää, mutta halusit ajatella heidän olevan ilkeitä.

Mä tiedänkin että se on "positiivista kateutta" eivätkä ymmärrä että voisi loukata ketään

Mutta kun on hoikkiakin ihmisiä jotka haluaisivat muutaman kilon lisää. Joitakin heistä se "luvallinen" huomauttelu loukkaa. Kuitenkaan se ei ole tuomittavaa, mutta sanohan jollekin lihavuudesta..

Vierailija
73/114 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä todellakin pitäisi. Lihavuus ei ole terveellistä.

Jatkuva itseinhoko sitten on terveellistä?

Sehän vaan ajaa hakemaan lohtua jostain. Ja usein se lohtu löytyy suklaapatukasta.

Toki se voisi löytyä kuntosalilla tai jumppatunniltakin. Mutta sellaisiin viitsii lähteä kaltaistesi inhoavien katseiden kohteeksi.

Vierailija
74/114 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä mielenterveyden ongelma tai henkinen sairaus saa ihmisen raivoamaan hysteerisesti lihavia ihmisiä vastaan?

Tiedoksi  vänkyttäjille: Olen lihava ja laihdun koko ajan. Elän, syön ja liikun terveellisesti. KIITOS KEHOPOSITIIVISUUS!

Miksi haluatte että alkaisin vihaamaan itseäni ja masentuisin. Sitten en jaksaisi liikkua, enkä välittäisi syödä terveellisesti. Alkaisin taas juoda ja polttaa.

Sitähän te haluatte oikeasti.

Ette halua että voisin tulla onnelliseksi, kauniiksi ja kurvikkaaksi seksikkääksi naiseksi.

Olette vaan niin kateellisia ja heikkoja?

Kateellisia mistä?

En minä ainakaan vihaa yhtäkään ylipainoista. Sitä "vihaan", että merkittävästä ylipainosta yritetään tehdä nykyään ok asia

Olisiko mitenkään mahdollista että olet käsittänyt kehopositiivisuuden väärin.

Olenko minä käsittänyt?

Mielestäni olen käsittänyt asian ihan oikein ja laihdun, eli muutun pois päin vihaamastasi pahasta kehosta.

Miksi HALUAT uskoa ja väkisin kiinnipitää omasta harhastasi.Siksikö että saisit vihata.

Olen varma että sinulla on joku oma ongelma jota et uskalla käsitellä. Siksi vihaan lihavia.

Menisit terapiaan ja hoitaisit asiasi.

Ole ihan rauhassa varma, mutten siltikään vihaa :)

Koskaan en ole ketään nimitellyt. Olen hoikka mutta normaalipainoinen, ja silti MONI lihava on arvostellut minua. "syötkö mitään kun olet ihan luuranko" ja tuohon tyyliin. Mitäpä luulet jos sanoisin takaisin? Miksi vain toinen näistä on hyväksyttävää?

Älä puhu sontaa.

EI ole hyväksyttävää haukkua ketään! Älä vääristele.

Jos joku lihava on sinua haukkunut, ei sinulla ole oikeutta syyttää asiasta ketään asiallisesti käyttäytyvää lihavaa.

Ota pää pois pepustasi ja kasva aikuiseksi.

Sinun ei tarvitse hävetä luisevaa kehoasi. Taidat ilmeisesti hävetä ja siksi olet noin tunnepitoisesti liikkeellä.

Kehopositiivisuus koskee sinuakin. Lopeta höpöttäminen ja rieuhuminen.

Valitan, mutta en ole luiseva :) Olen hyvinkin kehopositiivinen ihan aiheesta, en muuttaisi vartalossani mitään :)

Kateudestahan nuo kommentit kumpuaa. Mutta jotkut hoikatkin loukkaantuvat vaikken minä. Ja sitä tosiaan pidetään hyväksyttävänä kommentointina yleisesti

Haluat ajatella että sinulle ollaan kateellisia.

Ok. Sovitaan niin.

Entä jos nuo kommentoijat ovatkin positiivisellä tavalla kateellisia. Ja eivät tarkoittaneet laihuutesi päivittelyä loukkauksena vaan kehuna?

Lihavuushan on yleisesti halveksittua ja vihattua, joten on luonnollista uskoa laihuuden ja luurankomaisuuden olevan sitten jotain jumaloitavaa ja tavoiteltua.

Ehkä ihmiset tarkoittivat vain hyvää, mutta halusit ajatella heidän olevan ilkeitä.

Toisten kehon arvostelun voisi lopettaa kokonaan, oli kohde sitten lihava, laiha tai jotain muuta. Osa laihoista on ihan luonnostaan hoikkia, osa taas vetää jotain treeniä/dieettiä eikä siinä mitään, jos pysyy terveellä pohjalla. Vähättely "oikeilla naisilla on muotoja" ja haukkuminen "kukkakeppi" on yhtä loukkaavaa kuin läskittely.

Tämä oli asia mitä yritin sanoa. Kiitos tulkinta-avusta :)

Vierailija
75/114 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän vaan ajaa hakemaan lohtua jostain. Ja usein se lohtu löytyy suklaapatukasta.

Toki se voisi löytyä kuntosalilla tai jumppatunniltakin. Mutta sellaisiin viitsii lähteä kaltaistesi inhoavien katseiden kohteeksi.

Stana läski. Teitä pitäs raipalla personal kouluttaa. "Kyykkyyn! Whip! Ylös! Whip! Kyykkyyn Whip! Ylös!"

Vierailija
76/114 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehopositiivisuudella ei oo mtn tekemistä sen kanssa, että lihavat eivät tajua, kuinka lihavia oikeestaan ovatkaan. Tämä on paljon vanhempi ilmiö, ku kehopositiivisuus. Ihmiset kyllä voi tajuta, että ovat ylipainosia/lihavia, mutta AINA kommentti sen jälkeen, jos joku onnistuu laihduttamaan ja kattoo vanhoja kuviaan kommentti on "täh, olinko mä noin lihava".

Tää on jännä ilmiö. Näytin lihavana mielestäni

paljon lihavammalta kuvissa kuin peilissä

Laihduin. Nykyään näytän mielestäni paljon laihemmalta kuvissa kuin peilissä

Mitään syömishäiriötä ei ole, joten en tosiaan tiedä mihin perustuu

Vierailija
77/114 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon hyvinkin sporttinen. Minusta ainakin ihan mahtava nähdä että ylipainoinen tulee liikkumaan, en missään nimessä kato pahalla. Sen voin tunnustaa, että ihan todella todella ylipainoisen kohdalla mietin miten joku päästää itsensä siihen kuntoon. Ulospäin mun mietteet ei näy

Ja oon muuten tuo joka on ketjussa haukuttu lihavien vihaajaksi.

Vierailija
78/114 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään! Paino selviää kun astuu vaa'alle.

Kehopositiivisyysmäisyyshän vihaa vaakoja. Vaaat rikki ja mäkeen heidän mielestään.

Vierailija
79/114 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ärsyttää tämä kehonegatiivisuuden lietsominen. Olen pitänyt itseäni liian lihavana ala-asteelta lähtien. Kulutin uskomattoman paljon aikaa ja energiaa sen miettimiseen kuinka riittämätön ja liian iso olen.

Ajattelin pitkälti yli parikymppiseksi olevani liian iso ja huonompi kuin laihemmat.

Kun katson nuoruuskuviani, ja tutkin sen ajan vaatteitani huomaan olleeni hyvin hoikka. Vyötäröni oli alle 60 cm. ALLE 60 senttiä!

Nyt olen lihava oikeasti.

Minua raivostuttaa kehonegatiivisuuden lietsominen ja kaikenlainen naisen kehon häpäisy ja esineellistäminen.

Kukaan ei ole toista arvokkaampi ja arvottomampi kehonkoostumuksen perusteella, vaan sillä miten toisia kohtelee.

Mutta jos itsekin vihaa sitä läskisyyttään. Mitä positiivista siinä on.

Vierailija
80/114 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan suurimmalla osalla laihduttaminen ei onnistu. Tuloksena on painon ns. jojoilu ja painon nousu verrattuna siihen että ei olisikaan laihduttanut. Sen lisäksi uhkana on syömishäiriöt, ja nehän voivat tunnetusti vaikka tappaa. Painonhallinta on toki hyväksi, jos ihminen löytää siihen itselleen toimivat keinot.

Onhan se niin, että jos läskiä on 30 kiloa on siitä äkkiä vaikeaa sutjakkaa saada.

Sen sijaan pitäisi herätä jo kun 10 kiloa on ylimääräistä. Silloin on toivoa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi