Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laihduttaminen on niin vaikeaa? Kerro miten onnistuit.

Fat Betty
13.01.2019 |

Olen koko aikuisikäni laihduttanut ja pudottanut yhteensä kymmeniä kiloja. Painonvartijat, Atkins, Fitfarm, Kiloklubi, Maikki Marjaniemi.. you name it. Kiloja lähtee kyllä, mutta kaikki tulee takaisin korkojen kera. Tällä hetkellä normaalin BMI:n ylärajalle on 20 kg matkaa.

Olen käynyt erilaisissa ryhmissä, treenannut personal trainerin kanssa - minulla on täysi ymmärrys unen, ravinnon, veden, liikunnan ja stressin vaikutuksesta painon pudotukseen. Miksi en pysty toteuttamaan asioita käytännössä?

Auttakaa, sisaret.

Kertokaa vinkkinne ja oivalluksenne järkevään painon pudotukseen ja normaalipainon ylläpitämiseen!

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mitä syöt, FAKTA

Muutat ruokavaliotasi niin kauan että painosi oikeasti lähtee putoamaan. Otat itse selvää ruuista ja käytä googlea, hlvetin helppoa, itsekuri ei..

Vierailija
2/59 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh lopun elämää ajaksi, ei mitään laihdutuskuureja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kokeillut atkinsia, painonvartijoita ym. Toisin sanoen olet ollut laihdutuskuureilla. Mikään kuuri ei laihduta pysyvästi. Sinun pitää muuttaa elämäntapasi - ruoka, liikunta - sellaisiksi mitä voit noudattaa pysyvästi.

Vierailija
4/59 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et syö nälän tunteen mukaan tai fiiliksen mukaan vaan syöt ravintosisältöjen ja kulutuksen mukaan. Vältät nopeita hiilihydraatteja (sokeria) . Se on loputon suo jos aina syö niin paljon ja niin usein kuin huvittaa. Ellei nyt ole huippu-urheilija tai raskaan fyysisen työn raataja tms. Olet valmis sietämään hetkellistä epämukavuuden tunnetta. Tiedostaa että kun laihduttaa pidempään aivot pyrkivät kaivamaan motivaatiota pois eli et välttämättä ole enää "sama henkilö" jonkin ajan kuluttua kuin se joka päätti muuttaa ruokavaliota. Tämä on se vaikein asia. Ihmisen aivot kun on evoluution myötä ohjelmoitu syömään lähes aina kun ravintoa on tarjolla.

Vierailija
5/59 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan syöt terveellisesti ja urheilet 5krt viikossa.

Vierailija
6/59 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Slimming Worldia. Se on ainoa jonka koen toimivan vaikka loppuelämän ajan. Siinä saa syödä hiilareita reilustikin - itelleni kun ei vähähiilariset koskaan sopineet.

Vierailija
7/59 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin syömään vähän kuin karppaisin, eli vähensin hiilareiden määrää. Syön paljon kasviksia, lihaa, kanaa ja kalaa. En syö mitään makeaa. Punnitsen ruokani, etten syö liikaa. Lisäksi kävelen noin 15.000 askelta päivässä. Aikaa se vie pari tuntia päivässä, mutta tunnenpahan oloni hyväksi ja nukuttaakin paremmin.

Paino putosi noin puoli kiloa viikossa, kunnes saavutin ihannepainoni. Olen jatkanut samalla linjalla jo 15 vuotta, eli kyseessä on pysyvä elintapojen muutos.

Vierailija
8/59 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa tutulta. Tietoa on mutta ilmeisesti itsekurin puutetta että aina repsahdan suuriin annoksiin ja leivän puputtamiseen tai naposteluun. Kesästä olen lihonut 5kg. Viikko sitten alkoit taas kevennyksen yrittäminen. 173/95 :(

Vierailija
9/59 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen Slimming Worldia. Se on ainoa jonka koen toimivan vaikka loppuelämän ajan. Siinä saa syödä hiilareita reilustikin - itelleni kun ei vähähiilariset koskaan sopineet.

Googlettamalla löytyy ilmaisetkin ohjeet, ei tarvi ostaa sitä kurssia.

Vierailija
10/59 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten olet huomannut, laihduttaminen ei ole vaikeaa, mutta saavutetussa painossa pysyminen on. Sun pitäisi saada ne kilot pois jollain sellaisella sapluunalla, jota voit noudattaa loppuelämäsi. Ratkaisu ei ole muutaman kuukauden kuuri, oli sen takana mikä tahansa ideologia, jos sen ideologian hylkää kuurin päätyttyä ja palaa vanhaan.

Vierailija
11/59 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ruokavaliota ei voi juosta karkuun". Liikunnasta tulee sellainen olo että ollaan tekemässä aitoa työtä painonpudotuksen eteen, mutta liikunta on myös paras tapa lisätä ruokahalua ja ihan aitoa nälän tunnetta. Energian tankkaaminen on supernopea prosessi verrattuna ylimääräisten kalorien kuluttamiseen liikunnalla.

Kuten eräskin suomalaisnainen viime vuonna todisti, ihminen voi könytä vaikka maratonin joka päivä vuoden ajan ja laihtua vain muutamia kiloja kunhan vaan ruokaa riittää.

Tähän asti parhaat tulokset ovat omalla kohdallani tulleet liikuntainnosta riippumatta siten että olen tehnyt lähes kaiken syömäni ruoan itse ja pakannut sen heti valmistumisen jälkeen pakasterasioihin. Rasiallinen ruokaa on yksi annos. Ei santsaamista, mutta säännöllinen ruokailurytmi.  Paljon kasvispitoisia reseptejä, mutta välillä myös mättöruokia, tosin järkevinä annoksina.

Tunnesyöminen on kyllä ainakin minulle aito ongelma. Kun ahdistus, masennus ja sosiaaliset pelot aktivoituvat on niin saamarin ontto olo että pieni herkuttelu houkuttelee koska sillä saa noista tunteista edes pienen loman.

Terkut 1:lle. Ei, se ei ole helppoa. Jos se olisi helppoa, ylipainoisia ei juuri olisi.

Vierailija
12/59 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin

Vierailija
13/59 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuin enemmän ja söin vähemmän

Vierailija
14/59 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedin päivässä kahteen otteeseen yli tunnin lenkkejä ja söin vaan salaattia ja kananmunan valkuaisia.

Vierailija
15/59 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen samanlainen mutta nyt olen vihdoin tajunnut miten saan alas painoa - pitkäjänteisellä muutama vuoden kestävällä itseni kouluttamisella vanhoista tavoista pois. Tietynlainen ajatusmaailma pitää vain oppia eikä se ole helppoa. Olen oppinut olemaan syömättä vaaleaa leipää(vain ruisleipää joka toinen päivä), smoothieita ja kananmunaa ja avocadoa aamupalaksi. En syö pastaa, riisiä, perunaa. Kasviksia/salaattia ja lihaa/kanaa syön joka päivä. Tärkeää on opetella uusia reseptejä ja opetella maustamaan ruoka ettei kyllästy.Edelleen opettelen hillitsemään makeanhimoani mikä on itselleni haaste. Syön hedelmää jos tekee mieli, klementiini sopii itselleni tähän tarkoitukseen. Syön myös pähkinöitä silloin tällöin. Sipsejä syön joka toinen viikko sillä ennen söin joka viikko että joo pikku askelilla eteenpäin ja hyvin on mennyt. Välillä saatan ahmia liikaa mutta takaiskuja tapahtuu, sitten vain jatkan eteenpäin enkä luovuta. Liikun 3 kertaa viikossa. Enkä siis todellakaan ole oppinut vielä kokonaan elämään terveellisesti vaan harjoitutan mieltäni siihen ja muutan tapoja hitaasti totutellen. Kiloja tippunut 5 yli puolessa vuodessa. Eli parin vuoden kuluttua voisin ollakkin alle 20 kiloa laihempi kun sama jatkuu 

Vierailija
16/59 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi helppoa laihtua,olen pysynyt oikeassa painossa monta vuotta.

Vierailija
17/59 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vhh lopun elämää ajaksi, ei mitään laihdutuskuureja

Vhh:n vaikutus on tutkitusti kaikkein lyhytaikaisin, koska kukaan ei jaksa loputtomiin niin yksipuolisella ruokavaliolla. Plus että se loppuelämä voi jäädä aika lyhyeksi kun valtimot ja kilpirauhanen alkavat poksahdella. Tasapainoisella, järkevällä ja kasviksiin painottuvalla ruualla voit hyvin eikä tarvitse kikkailla eikä dieetata.

Vierailija
18/59 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä vähemmän.

Vierailija
19/59 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos <3 Nimenomaan pitkäjänteisyyttä tämä tulee vaatimaan, jotain ei vain ole vielä "loksahtanut paikoilleen" minun ajattelussa. Luin jostain, että aivoja pystyy kyllä opettamaan hitaasti kohti terveellisiä elämäntapoja. Kiitos kivasta vastauksesta. T. Ap

Vierailija
20/59 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin ruokavaliota ja aloin liikkumaan säännöllisesti. Mulla oli alkuun tavoitteena että juoksen jossain välissä maratonin. Se tuli toisena syksynä. Joka kevät puolikas - se pitää yllä motivaatiota liikkua varsinkin talvella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi