Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannabiksen imelä haju?

Vierailija
12.01.2019 |

Poliisi paljasti useita kannabisviljelmiä Porissa ja Ulvilassa

Kannabiksen kasvattajien jäljille päästiin kerrostaloasukkaiden kiinnitettyä huomiota portaikossa leijaileviin hajuihin... https://yle.fi/uutiset/3-10593585

Onko tuo kannabiksen haju ällöttävän imelä? Täällä haisee vahvasti rappukäytävässä ja leijailee myös eri kerrosten asuntoihin? Todella etova haju. Näin siis Jyväskylässä.

Kommentit (179)

Vierailija
101/179 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran laillistaminen takaa kannabiksen haitattomuuden, miksi sama ei päde alkoholiin? Alkoholi on kuitenkin laillistettu useammassa maassa kuin kannabis.

Alkoholi on heroiinin jälkeen tuhoisin kova huume, kannabis taas vähähaittaisin päihde koko maailmassa. Se takaa kannabiksen haitattomuuden jopa runsaassa päivittäiskäytössä. Alkoholia ei ole laillistettu kuin kahdessa maassa maailmassa, koska se ei ole muualla ollut koskaan edes kiellettyä.

Sinulla on faktat niin hukassa, että taitaa olla parasta jättää keskustelu tähän.

Alkoholi on tälläkin hetkellä kielletty paljon useammassa kuin kahdessa maassa.

Missä maissa alkoholi on kiellettyä? Alkoholi on myös tuhoisin huume aivoille. Mikään muu huume tai päihde ei tuhoa aivoja yhtä tehokkaasti kuin syöpää aiheuttava alkoholimyrkky. Moni käyttäjä dementoituu kun aivot hajoavat.

Vierailija
102/179 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli viimeisen kerran: tarkoitin kaikkia addikteja.

Ja kannabisriippuvuus ei ole edes kahvin aiheuttaman riippuvuuden veroinen. Niillä siis, joilla se edes syntyy.

Olennainen asia kaikille muistettavaksi:

"Valtaosalle kannabiksen käyttäjistä ei aiheudu todettavaa fyysistä tai psyykkistä haittaa edes pitkäaikaiskäytössä (Lancet 1995)."

Ei edes kannabiksen lääkekäytössä, jossa vahvaa kannabista käytetään kuitenkin ihan joka päivä jopa useita grammoja. Paljon enemmän siis mitä päihdekäyttäjät kannabista käyttävät. Kannabis lienee siis sitä vähähaittaisempaa mitä enemmän sitä käytetään, koska lääkekäytössä haittoja ei ole esiintynyt edes sen vertaa, että niistä olisi saatu aikaan jotain kannabislääkityksen haitoista kertovia artikkeleita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/179 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ystävä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En minä tiedä näistä, mutta puhun kuin jotain tietäisin. Kato ite netistä" :D Joopa joo. 

Ihan kuin joku tupakka tai alkoholiteollisuuden lobbarin halpakopio.

Jokainen ymmärtää nykyään, että tupakka ei ole terveystuote vaikka on lääkeyrttinäkin käytetty. Sen haitat vain yksinkertaisesti ovat paljon hyötyjä suuremmat Alkoholista taas tulee tottakai taloudellista hyötyä Suomelle, mutta kuluja todennäköisesti monen kertaisesti enemmän. 

En tosiaan tiedäkään, muuta kuin sen mitä olen netistä lukenut. Haluatko linkkejä luettavaksi?

Olin ennen vakaumuksellinen vastustaja ja etsin tietoa netistä ja huomasin että nyt tässä asiassa olen ollut vakavasti väärässä. Sen verran pitää löytyä rehellisyyttä että kehtaan myöntää olleeni väärässä monissa asioissa. THL:n sivustolta löytyy ihan hyvin tietoa aiheesta.

Kovinpas teitä "entisiä vakaumuksellisia vastustajia" tänne nyt on kerääntynyt ;) 

Minä en ole mikään vakaumuksellinen vastustaja ollut koskaan. Elämänarvoni ovat ihan jossain muualla kuin päihteissä (niiden käytössä, vastustamisessa tai puolustamisessa).

Hymyilyttää ja toisaalta surettaa vaan aina, kun addikti (oli aine mikä tahansa) keksii järkisyitä käytölleen (ilmeisesti jokin sisäinen ristiriita, häpeä vs. addiktio...?) ja tekee aineestaan elämän pääsisällön.

Kirjoitat hyvin sekavasti. Oletko entinen käyttäjä? Minä olen aina ollut sosialisti ja raittiuden ystävä. Eli täysi raitis.

Olen aina ollut teikäläisten puolella entisenä kiihkovastustajana.

Edelleenkään en kannata päihteidenkäyttöä yhtään ja mielestäni sinunkin kannattaisi liittyä raittiusliikkeeseen. Toisaalta tiedon väärentäminen ja valehtelu on sellaisia asioita joita vastustan kovaa, vaikka ne ajaisi ns hyvää eli pelottelua. Eli puolustan oikeaa tietoa ja haittojen vähentämisen politiikkaa.

Sen verran voin sisälukea että olet luultavasti kova entinen käyttäjä ja olet ollut todella kovissa ongelmissa päihteiden kanssa. Yleensä käyttäjät näkee käyttäjiä ja ex-käyttäjiä harhaisesti kaikkialla. Minä olen nuorempana työskennellyt kaltaisiesi parissa ja auttanut aina. Esimerkkinä vaikkapa omien vanhempien kova alkoholismi ja entisten menehtyneiden kavereiden sekakäyttöongelmat. Päihdeongelmaisia on tosi vaikea auttaa.

Sun pitäisi nyt vaan ymmärtää mikä on paras  keino millä vähennetään haittoja.

Tieto kun lisääntyy ja on maita joissa päihdeongelmien haittoja on saatu vähennettyä aiheuttaa sen että meitä entisiä kovia vastustajia on tullut järkiinsä.

Ihmisiä no pakko auttaa mieluummin kuin rangaista ja pitää ymmärtää myös sun kaltaisia ex-käyttäjiä. Voin kuvitella miten kovia huumehimoja sulla tulee, jos esimerkiksi kannabis laillistuu joskus. Otan osaa ihan kun sen verran on kavereita joskus mennyt hautaan.

Sun pitää vaan nähdä raittius elämäntapana. Itse olen aina ollut raitis ja osana työväenluokkaa.

Laita hakuun raittiuden ystävät.

Millä tavalla sekavasti; mitä sanaa tai ilmaisua et ymmärtänyt?

En koe mitään kiinnostusta myöskään raittiuden ystäviin. Minulle raittius on luonnollinen olotila eikä elämäni pyöri sen ympärillä.

Vierailija
104/179 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voikohan näistä ilmoittaa poliisille nimettömästi?

Kyllä voi. Vinkki.

Vierailija
105/179 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi on tälläkin hetkellä kielletty paljon useammassa kuin kahdessa maassa.

Saisi olla kiellettyä useammassakin maassa, kun huumeidenkin suhteen kieltolaki niin hyvin toimii.

Vierailija
106/179 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunasipsipussi päivässä on terveydelle paljon haitallisempaa kuin monta grammaa kannabista päivässä lääkärin määräämänä.

Vähän jo absurdia, mutta näin asia on.

Vierailija
107/179 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huume-epäilyistä voi ja pitää ilmoittaa sekä poliisille että isännöitsijälle.

Asuinhuoneiston käyttö rikostarkoitukseen on häätöperuste.

Sekä huumeiden kasvatus/valmistus, hallussapito, käyttö että myynti ovat rikoksia.

Narkit hittoon niin saavat Jopotkin olla rauhassa.

Vierailija
108/179 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanada laillisti juuri kannabiksen. Vaikka olihan se ollut käytännössä laillista jo 20 vuotta. Nyt asia vain virallistettiin. Käyttäjiä on saman verran kuin asukkaita Suomessa, joten kyllä sillä määrällä on jo selvästi nähty onko kannabis kovinkin suuri riski. Jos olisi, ei olisi laillistunut.

Niinpä. Suomessakaan ei laillinen huume alkoholi ole mikään riski eikä ongelmien aiheuttaja. Jos olisi, ei olisi laillistettu.

Alkoholi on ns. kova huume, kannabis taas ei.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/2016030721232363

Maailman viisi eniten addiktoivaa ainetta - näin ne vaikuttavat aivoihin.

1. Heroiini

2. Alkoholi

3. Kokaiini

4. Barbituraatit

5. Nikotiini

Eipä tuo kokkelikaan sniffattavana mikään koukuttava ole. Moni vaativaa työtä tekevä sitä käyttää, ei siihen koukkuun jää kuin ne, jotka muutenkin jäävät koukkuun kaikkeen rahapeleistä seksiin. Crack-muodossa kokaiini on toki erittäin riippuvuutta aiheuttavaa.

Huumeet, joihin kenenkään ei kannata sekaantua, ovat heroiini, crack ja kristalli, sekä tietysti lukuisat sellaiset uudet kuin crocodil jne.

Sienet on ok, LSD ok, piriä en itse kokeilisi mutta ei ole niin paha kuin metamfetamiini, jota en myöskään kokeilisi. Ekstaasi on suht. harmiton, kannabis samoin. Itse pitäydyn alkoholissa, vaikka siinä on enemmän haittoja kuin vaikkapa sienissä, LSD:ssä tai kannabiksessa. Mutta näin kun Suomessa ollaan, niin pitää yrittää elää sulat siipiä myöten.

Vierailija
109/179 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ystävä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En minä tiedä näistä, mutta puhun kuin jotain tietäisin. Kato ite netistä" :D Joopa joo. 

Ihan kuin joku tupakka tai alkoholiteollisuuden lobbarin halpakopio.

Jokainen ymmärtää nykyään, että tupakka ei ole terveystuote vaikka on lääkeyrttinäkin käytetty. Sen haitat vain yksinkertaisesti ovat paljon hyötyjä suuremmat Alkoholista taas tulee tottakai taloudellista hyötyä Suomelle, mutta kuluja todennäköisesti monen kertaisesti enemmän. 

En tosiaan tiedäkään, muuta kuin sen mitä olen netistä lukenut. Haluatko linkkejä luettavaksi?

Olin ennen vakaumuksellinen vastustaja ja etsin tietoa netistä ja huomasin että nyt tässä asiassa olen ollut vakavasti väärässä. Sen verran pitää löytyä rehellisyyttä että kehtaan myöntää olleeni väärässä monissa asioissa. THL:n sivustolta löytyy ihan hyvin tietoa aiheesta.

Kovinpas teitä "entisiä vakaumuksellisia vastustajia" tänne nyt on kerääntynyt ;) 

Minä en ole mikään vakaumuksellinen vastustaja ollut koskaan. Elämänarvoni ovat ihan jossain muualla kuin päihteissä (niiden käytössä, vastustamisessa tai puolustamisessa).

Hymyilyttää ja toisaalta surettaa vaan aina, kun addikti (oli aine mikä tahansa) keksii järkisyitä käytölleen (ilmeisesti jokin sisäinen ristiriita, häpeä vs. addiktio...?) ja tekee aineestaan elämän pääsisällön.

Kirjoitat hyvin sekavasti. Oletko entinen käyttäjä? Minä olen aina ollut sosialisti ja raittiuden ystävä. Eli täysi raitis.

Olen aina ollut teikäläisten puolella entisenä kiihkovastustajana.

Edelleenkään en kannata päihteidenkäyttöä yhtään ja mielestäni sinunkin kannattaisi liittyä raittiusliikkeeseen. Toisaalta tiedon väärentäminen ja valehtelu on sellaisia asioita joita vastustan kovaa, vaikka ne ajaisi ns hyvää eli pelottelua. Eli puolustan oikeaa tietoa ja haittojen vähentämisen politiikkaa.

Sen verran voin sisälukea että olet luultavasti kova entinen käyttäjä ja olet ollut todella kovissa ongelmissa päihteiden kanssa. Yleensä käyttäjät näkee käyttäjiä ja ex-käyttäjiä harhaisesti kaikkialla. Minä olen nuorempana työskennellyt kaltaisiesi parissa ja auttanut aina. Esimerkkinä vaikkapa omien vanhempien kova alkoholismi ja entisten menehtyneiden kavereiden sekakäyttöongelmat. Päihdeongelmaisia on tosi vaikea auttaa.

Sun pitäisi nyt vaan ymmärtää mikä on paras  keino millä vähennetään haittoja.

Tieto kun lisääntyy ja on maita joissa päihdeongelmien haittoja on saatu vähennettyä aiheuttaa sen että meitä entisiä kovia vastustajia on tullut järkiinsä.

Ihmisiä no pakko auttaa mieluummin kuin rangaista ja pitää ymmärtää myös sun kaltaisia ex-käyttäjiä. Voin kuvitella miten kovia huumehimoja sulla tulee, jos esimerkiksi kannabis laillistuu joskus. Otan osaa ihan kun sen verran on kavereita joskus mennyt hautaan.

Sun pitää vaan nähdä raittius elämäntapana. Itse olen aina ollut raitis ja osana työväenluokkaa.

Laita hakuun raittiuden ystävät.

Millä tavalla sekavasti; mitä sanaa tai ilmaisua et ymmärtänyt?

En koe mitään kiinnostusta myöskään raittiuden ystäviin. Minulle raittius on luonnollinen olotila eikä elämäni pyöri sen ympärillä.

Ajattelet skitsofreenisesti. Eli epäilet kirjoittajia.

Tuot sen selvästi esille.

Ei vanhentunutta huumeidenkäyttöä lisäävää politiikkaa tarvitse kannattaa, vaikka on päihdevastainen.

Miksi veronmaksajien rahoja laitetaan toimimattomaan politiikkaan, joka on vuosikymmenten aikana lisänyt huumehaittoja ja käyttäjien määrää?

Esimerkkinä kannabis ja 1972 käyty keskustelu. Mentiin väärään suuntaan. Hollanti valitsi oikein aikoinaan.

Kyllä virheistä pitää oppia ja ne pitää myöntää taistelussa kansanterveydessä.

Uutta tietoa tulee jatkuvasti ja pitäisi suunnata siihen mikä on työväenluokan etu. Minä olen aikoinaan jutellut aitojen karvalakkipäisten kommunistien kanssa räntäsateessa raittiusasioista.

Eivät hekään kieltolakia kannattaneet vaan sitä että saadaan haittoja vähentymään. Esimerkkinä sprii-kuolemat Suomen historiassa.

Vierailija
110/179 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Kalliossa ei viljelijöitä normaalisti narauteta.  Asuin kerran rapussa, jossa tämä imelä löyhkä nousi ylimpään kerrokseen ja se levisi myös toisesta kerroksesta myös kadulle. Kauppaa käytiin niin ahkerasti että jonain yönä postiluukun helat oli revitty irti. Parasta oli se että postiluukussa luki Nurmi, jengi kun puhuu "nurtsista" tämän asian yhteydessä. Jos stuffi laillistettaisiin, tulisi töitä ja rahaa maaseudullekin.

Vierailija
111/179 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanada laillisti juuri kannabiksen. Vaikka olihan se ollut käytännössä laillista jo 20 vuotta. Nyt asia vain virallistettiin. Käyttäjiä on saman verran kuin asukkaita Suomessa, joten kyllä sillä määrällä on jo selvästi nähty onko kannabis kovinkin suuri riski. Jos olisi, ei olisi laillistunut.

Niinpä. Suomessakaan ei laillinen huume alkoholi ole mikään riski eikä ongelmien aiheuttaja. Jos olisi, ei olisi laillistettu.

Alkoholi on ns. kova huume, kannabis taas ei.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/2016030721232363

Maailman viisi eniten addiktoivaa ainetta - näin ne vaikuttavat aivoihin.

1. Heroiini

2. Alkoholi

3. Kokaiini

4. Barbituraatit

5. Nikotiini

Eipä tuo kokkelikaan sniffattavana mikään koukuttava ole. Moni vaativaa työtä tekevä sitä käyttää, ei siihen koukkuun jää kuin ne, jotka muutenkin jäävät koukkuun kaikkeen rahapeleistä seksiin.

Tottakai. Sinähän tiedät taas asiat paremmin kuin ammattilaiset.

Jos vaativan työn tekeminen vaatii vastapainoksi kovia huumeita, kannattaa vaihtaa alaa. Kokaiini vie monen rahat ja terveyden.

Vierailija
112/179 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta näin kun Suomessa ollaan, niin pitää yrittää elää sulat siipiä myöten.

itse en anna yhtään mitään arvoa 1970-luvulla suoritetulle arvonnalle, jolla kannabis kiellettiin.

yhdysvallatkin, josta kannabiksen kieltolaki on saanut alkunsa, on jo monin paikoin kannabiksen laillistanut.

Vierailija
113/179 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä poliisi tekee saadessaan ilmoituksen kannabiksen hajusta kerrostalossa? Tuleeko huumekoiran kanssa etsimään pesäkkeen vai pitääkö ilmoittaessa jo tietää kannabisasunto?

No ei vaivaudu edes paikalle jos kyseessä on pelkkä haju. Niitä ei kiinnosta kasvatus omaan käyttöön.

Vierailija
114/179 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä poliisi tekee saadessaan ilmoituksen kannabiksen hajusta kerrostalossa? Tuleeko huumekoiran kanssa etsimään pesäkkeen vai pitääkö ilmoittaessa jo tietää kannabisasunto?

No ei vaivaudu edes paikalle jos kyseessä on pelkkä haju. Niitä ei kiinnosta kasvatus omaan käyttöön.

No mutta senhän voi kertoa sitten itse poliisille, että kasvattelen tässä vain omaan käyttööni, eikös. Ei siis mitään ongelmaa vaikka poliisi käy moikkaamassa ovella, joten soittoa vaan poliisille.

Vierailija
115/179 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta senhän voi kertoa sitten itse poliisille, että kasvattelen tässä vain omaan käyttööni, eikös. Ei siis mitään ongelmaa vaikka poliisi käy moikkaamassa ovella, joten soittoa vaan poliisille.

suomessa jännä asia miten omaan käyttöön tarkoitetusta kannabiksen kasvatuksesta saa paljon suuremman rangaistuksen kuin minkä tahansa huumeen ostamisesta ammattirikollisilta ja niiden käyttämisestä.

laki on siis täysin ammattirikollisten etuja ajava.

Vierailija
116/179 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se haju niin voimakas ja tunnistettava että saa aikamoiset suodattimet olla ettei kerrostalossa kukaan huomaa. Busseissakin monesti haistaa että on taas joku alan harrastaja kanssamatkustajana.

Varmaan haju on tunnistettava silloin, kun sen tuntee. Meitä on kyllä paljon niitä, joille kukaan ei ole esitellyt tätä hajua. Ei siis voida tunnistaa sitä.

Vierailija
117/179 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

suomessa jännä asia miten omaan käyttöön tarkoitetusta kannabiksen kasvatuksesta saa paljon suuremman rangaistuksen kuin minkä tahansa huumeen ostamisesta ammattirikollisilta ja niiden käyttämisestä.

Kiitos tiedosta. Kannattaa siis ehdottomasti ilmoittaa, niin pääsee eroon talon rasitteesta.

Vierailija
118/179 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tiedosta. Kannattaa siis ehdottomasti ilmoittaa, niin pääsee eroon talon rasitteesta.

Kannattaa ilmoittaa, niin tiedät itsekin tukevasi ammattimaista huumekauppaa omalta osaltasi.

Vierailija
119/179 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuo absurdi lakihan on laadittu siihen aikaa kun huumepoliisin päällikkö toimi huumeiden maahantuojana ja tukkukauppiaana.

Vierailija
120/179 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huumekauppiaat myös ilmoittavat nimettömästi poliisille, jos joku "asiakas" on ryhtynyt itse kasvattamaan kannabista ostamisen sijaan.