Kertokaa kuulemianne HUONOJA säästö- ja ansaintavinkkejä
Ikuinen on ainakin tuo "kerää pulloja" - todellisuudessa pulloja löytää ehkä 1 kpl/vko jos päivittäin lenkkeilee...
Kommentit (669)
Vierailija kirjoitti:
Huonoin säästövinkki: "Lopeta dokaaminen." Huonoin ansaintavinkki: " Mee töihin".
Noista on kumminkin hyvä aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torissa saa juuri myytyä lasten vaatteita, leluja ja tarvikkeita. Lasten polkupyörät sun muut menee kaupaksi jos ovat ajokuntoisia.
Samoin ehkä pelit. Minulla ei näitä ole.
Ihmettelen kirjojen menekkiä.
Myin nimittäin ihan hyviä kirjoja Torissa, ei mitään kirjavalioita tai Valittujen palojen vaan tunnettujen kirjailijoiden ja kovakantisia. Edes eurolla ei mennyt, kukaan ei edes kysynyt.
Esimerkiksi "hyödytön" kodin pikkutavara ja aikuisten merkittömät vaatteet ei liiku.Juuri näin. Olen kirppareilla myynyt monena vuonna ja merkittömät vaatteet ja astiat eivät liiku mihinkään, eivätkä nykyisin kirjatkaan (niiden kohdalla tilanne on huonontunut n. kymmenessä vuodessa mitä olen myynyt). Ja sitten köyhälle ehdotetaan, että myy ylimääräiset tavarat kirpparilla niin tienaat! Jos sillä köyhällä ei takataskussa ole vanhaa Arabiaa tai uusinta uutta teknologiaa tms. se ei saa edes viikkovuokraa katettua. Yleensä ei ole, ellei ole äkillisesti köyhtynyt.
Hyväkuntoiset kovakantiset kirjat kannattaa viedä antikvariaattiin. Siellä niistä saa 1-3 euroa kappale, riippuen siitä kuinka vanhoja ovat. Pokkareista saa vähemmän. Vein kaksi kassillista viime viikolla, sain 60 euroa.
Jaa, lähin antikvariaatti on 60 km:n päässä. En tosin tiedä, onko sitä sielläkään, mutta ainakin se on lähin suurempi kaupunki. Tästä omasta kotipitäjästä antikvariaatti hävisi jo kakskyt vuotta sitten, ei kuulemma kannattanut.
Eli varmaan kannattaa olla köyhä isossa kaupungissa. Enemmän mahdollisuuksia kumminkin, vaikka asuminen oliskin kalliimpaa.
Nämä antikvariaatit ja jopa käytettyjä huonekaluja myyvät paikat ovat itsekin nykyään todella nuukia mitä ottavat valikoimiinsa. Ei siis riitä, että on hyvässä/kohtuullisessa kunnossa olevaa tavaraa, vaan oikeasti valikoivat hyvin tarkkaan mitä ottavat, koska yllättäen heidänkin on tarkoitus saada ne tuotteet myytyä. Nykyään esimerkiksi dvd-elokuvat ovat aivan roskia, kukaan ei ota niitä enää yhtään mihinkään.
Yritin myös vähän aikaa sitten tarjota vanhaa hyväkuntoista huonekaluani myyntiin eri kirppiksille, vaan ei kukaan sitä ottanut. Piti sitten lopulta lahjoittaa. Joo myönnän, että en omaa laiskuuttani jaksanut tarjota sitä näillä miljoonilla facekirppiksillä yksityisesti, kun en jaksa sitä väistämättä tulevaa "voitko tuoda" ruinausta, ohareita ja muuta sopimisen vaikeutta, joten lahjoitin pois.
Miksi osto- ja myyntiliikeiden tai antikvariaattien pitäisi vastaanottaa kaikki kama, mitä niille tyrkytetään, vaikka tietävät tuotteiden olevan sellaisia, joita ei saa myytyä eteen päin? Varastotila maksaa, samoin kuin myymättä jäävän tavaran toimittaminen jätteisiin. Noiden putiikkien on tarkoitus saada toiminnallaan tuottoja ja yrittäjien elää tuloillaan.
Vierailija kirjoitti:
Älä osta take away -kahveja. No hitto vie, hyvä kun on varaa keitellä kahvia kotona.
Tämä on hyvä kun ei edes juo kahvia. Tai edes käy missään kahvilassa kuin ehkä kerran vuodessa jossain huoltoasemalla kun matkalla jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Tästä saattaa moni olla eri mieltä kanssani. "Osta mieluummin laadukkaita ja kalliita vaatteita, kuin perus h&m -vaatteita. Kestävät kulutusta moninkertaisesti." Mitäs sitten, kun näihin kalliisiin laatuvaatteisiin tulee lähtemättömiä tahroja tms? Mieluummin ostan edullisia vaatteita, joiden tuhoutumista ei tarvitse murehtia etukäteen, aika kauan minulla on h&m-vaatteetkin kestäneet. Jotkut arvokkaammat vaatteet sen sijaan ovat jo pesussa menneet ihan nukkaiseksi.
Samanmoisia kokemuksia :D mulla on jotain tosi vanhoja h&m:n vaatteita, jotka ei ole menneet miksikään. Sitten taas joitain joltain kalliilta laadukkaksi sanotulta merkiltä, jotka venähtäneet, nukkaantuneet tai rispaantuneet ennen aikojaan, mikä harmittaa kun rahaa meni hukkaan.
VERKOSTOMARKKINOINTI!
99 % ihmisistä häviää niissä rahaa. Tutkimusten mukaan myös ihmiset opettelevat välttelemään näitä joka paikassa jotain jonninjoutavaa p-skaa tyrkyttäviä ystäviä ja sukulaisia.
Vierailija wrote:
Tee käsitöitä ja myy niitä.
Joo voi hitto, ei kukaan maksa käsitöistä asiallista hintaa. Kannattaa ainoastaan, jos tarvikkeet saa ilmaiseksi ja on valmis useiden tuntien työstä saamaan muutamia euroja
Mä olen löytänyt v 2003 huuto.netin ja olen joka vuosi myynyt jotain tarpeetonta. Tänä päivänä koti on lähes minimalisti. Jotain pientä on m, ylimääräistä, hyvin vähän.
jatkuvasti törmään näihin väitteisiin myy pois tarpeetonta. Ellei myy jotain uutta ja arvokasta, on myyminen aikaa vievää ja usein tuntipalkka jää euroon tai kahteen. Toinen väittämä myynti on järjevää, jos jää voitolle. Sitten on oma asiakakunta, joka vastaa ilmoitukseen minä en maksa periaatteessa kengistä 4 euroa enempää. Sitä tarjotaan, vaikka pyydän 50 e.
Tarpeettoman myyminen on isoa työtä. Motiivi voi olla raha, ekologisuus jne.
Mauton vinkki joka palstalla toistuu, on kehotus levittää haaransa ja tarjota pildeä.
Siinä saivarrelaan ja veetuillaan vastauksessa oikein kunnolla ja mässäillään toisten köyhyydelle.
Itse varmaan pitäisin muutaman paastopäivän kuukaudessa (2 tai 3) jos siihen mennessä olen väen väkisin syönyt jotain. Säästäsi siinä kympin tai vähän päälle.