Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä sijoittajia?

Vierailija
12.01.2019 |

Hei kaikki, olisin kiinnostunut sijoittamisesta, mutta en ymmärrä aiheesta paljoa ja en tiedä kuinka päästä alkuun.
Kumpi on kannattavampaa sijoittaa rahastoihin vai osakkeisiin?
Ja onnistuuko sijoitus niin, että talletan kuukausittain tietyn verran rahaa, vai tuleeko minun sijoittaa kerralla isompi summa?
Kuulisin mielelläni kokemuksia mikäli täällä olisi aiheesta tietäviä! Kiitos!

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin osakkeisiin kannattaa sijoittaa nyt?

Vierailija
62/66 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tapa valkata yksittäisia osakkeita on verrata niitä soveltuvaan indeksiin, vaikka sp500 tai dow jones, pitkällä aikavälillä ja valita indeksin voittaneita yrityksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Warren Buffett oli juuri tuoreeltaan sitä mieltä, että keskiverrolle vajakille (99% ihmisistä) paras tapa sijoittaa (jenkkien) osakemarkkinoille on sp500 indeksirahasto. Jenkkien markkinat ovat maailman suurimmat, joten varmaan soveltuu neuvoksi aika yleisestikin. Sanoi kyllä myös, että osakkeet eivät ole erityisen halpoja tällä hetkellä.

Itse sijoitin viikko sitten reilummalla painolla Kiinan IT-sektorille, jonka hintataso on puolittunut viime kuukausina. Toistaiseksi oli hyvä päätös, mutta ei tässä nyt valtavasti rahaa ole tullut. Kehittyvät markkinat ovat mielestäni tällä hetkellä houkuttelevammin hinnoitellut kuin vaikkapa EU tai jenkit.

Vierailija
64/66 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aijon ostaa huomenna Valoe ja Savo Solar

Vierailija
65/66 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnair tietysti!

Vierailija
66/66 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin sijoittaa tuon lapsen, ja sanoinkin sen hänelle. On siis 18v joka kyseli että sijoitetaanko me...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan