"En hyväksyisi lapseni homoseksuaalisuutta" – miten ilmaisisit tämän hyväksymättömyyden?
Aina joskus näkee tällaisia mielipiteitä. Voisiko joku kertoa, miten tämä hyväksymättömyys käytännössä tapahtuisi? Lakkaisi puhumasta kotona asuvalle nuorelle? Teeskentelisi, että lapsi on hetero? Käskisi nuoren muuttaa pois kotoa? Katkaisisi välit jo kotoa muuttaneeseen lapseen? Jotenkin muuten, miten?
Pyydän nyt kaikkia lapsia ja lapsenmielisiä jättämään trollailut sikseen, ja antaa näin oikeasti ajattelevien vanhempien vastata.
Kommentit (40)
Jos jompikumpi lapsistani osoittautuisi homoksi/lesboksi olisin varmaan järkyttynyt. Mutta vain siksi, että surisin jo etukäteen sitä, miten rankaksi heidän elämänsä voi tulla. Rakastaisin heitä kuitenkin yhä edelleen yli kaiken ja soisin heidän olevan onnellisia rakastettunsa kanssa, ovat nämä sitten kumpaa sukupuolta tahansa!
Äitinä luulisin, että jokaiselle vanhemmalle on tärkeintä se, että lapsensa ovat onnellisia.
Vierailija kirjoitti:
Olisin todella huolissani, jos en olisi onnistunut siirtämään ydinperheen malliamme eteenpäin. Jotain on mennyt pieleen.
Homous ei ole valinta, kusipäisyys sen sijaan on.
Vierailija kirjoitti:
Homoja kohtaan pitäisi kyllä kiristää lainsäädöntöä ja julistaa se jälleen rikokseksi ja mielisairaudeksi. Kirkko voisi puolestaan Jumalan nimeen sallia espanjalaisen inkvisition homoja kohtaan. Antikristus ei muuten tule älypuhelimien muodossa, kuten ortodoksit julistaa, vaan homoseksuaalisuuden muodossa. Maailmanloppu on lähellä.
T. Jumala voi meidät pelastaa
Aina toisinaan, kuten silloin kun joudun lukemaan tällaista edellä esitettyä sontaa koen voimattomuutta ja turhautumista siitä, että olen kristitty.
HC-uskovaisilta menee yksi asia ohi. Se eheyttää ihmistä enemmän kun tulee julki. Olet sitten homoseksuaali, trans, bi tai mitä tahansa.
Mikään "Jumala" ei tuomitse ketään kadotukseen. Se on vain vainoharhaista sepitystä. Kuinkahan kaikkivoipainen jumala tuomitsee sellaiset uskovaiset jotka käyttävät "kadotuksella" pelottelua aseenaan? Te heikot ihmisastiat käytätte pelottelua ja syrjimistä aseenanne toisia vastaan kun olette epävarmoja omasta olemassaolostanne ja kaikkivoipaisuudestanne.
Vierailija kirjoitti:
Jos jompikumpi lapsistani osoittautuisi homoksi/lesboksi olisin varmaan järkyttynyt. Mutta vain siksi, että surisin jo etukäteen sitä, miten rankaksi heidän elämänsä voi tulla. Rakastaisin heitä kuitenkin yhä edelleen yli kaiken ja soisin heidän olevan onnellisia rakastettunsa kanssa, ovat nämä sitten kumpaa sukupuolta tahansa!
Äitinä luulisin, että jokaiselle vanhemmalle on tärkeintä se, että lapsensa ovat onnellisia.
Valitettavasti yllättävän monelle on tärkeämpää se miten pilven reunalla asuva mielikuvitushahmo heistä ajattelee.... Surullista.
Aika sulkea netti tältä päivää, homovastaset tulee selittämään järjettömiä perusteettomia kommentejaan tännekin.
Vierailija kirjoitti:
Yritin vuoden verran eheyttää poikaani, mutta paholainen oli saanut hänestä liian suuren otteen ja hän pysyi homona. Viimeisen kerran näin poikaani 5 vuotta sitten ja varoitin häntä, että hän tulee palamaan ikuisessa tulessa kun on kääntänyt näin päänsä Jumalalle. En voi olla häneen yhteydessä, sillä taivaspaikka on minulle tärkeämpi kuin paholaiseen langennut poikani.
Tällaiset saa mut aina välillä miettimään, että miksi mahdollisesta taivaasta puhutaan aina yksikössä? Ei noin ajattelevia ihmisiä sisältävä paikka ainakaan mulle mikään taivas olisi tällaisen seuran puolesta ainakaan. Eli voisko sitten helvettikin olla ihan suvaitsevainen ja mukava paikka jos siellä olisi lauma kunnollisia homoja ja uskonnottomia ja mitä lie sellaisia, joita kristityt uskontohihhulit ovat ns. helvettiin tyrkkäämässä?
Vierailija kirjoitti:
Yritin vuoden verran eheyttää poikaani, mutta paholainen oli saanut hänestä liian suuren otteen ja hän pysyi homona. Viimeisen kerran näin poikaani 5 vuotta sitten ja varoitin häntä, että hän tulee palamaan ikuisessa tulessa kun on kääntänyt näin päänsä Jumalalle. En voi olla häneen yhteydessä, sillä taivaspaikka on minulle tärkeämpi kuin paholaiseen langennut poikani.
Poikasi viime kuuleman mukaan seurustelee vihtahousun kaa. Ja on kuule tosionnellisii.
Hääkutsua tiedossa.
🐴
Maltillisimmissa tapauksissa hyväksymättömyys ilmenee varmaan siten, ettei vanhempi esim. onnittele lastaan parisuhteen virallisestamisesta eikä osallistu lapsensa tupareihin jos lapsi on muuttanut kumppaninsa kanssa yhteen. Voi myös olla ettei kumppani ole tervetullut sukujuhliin, mutta lapsi itse on. Eikä pelkästään tervetullut vaan myös toivottu.
Jos kyse on kotona asuvasta nuoresta, hyväksymättömyys voi ilmetä mm. siten ettei kumppani ole tervetullut yökylään eikä lapsi itse saa yökyläillä kumppanin luona. Vanhemmat voivat myös vaatia suhteen lopettamista.
E-pilleritkö? Koska homous on synnynnäistä ja homojen määrä kasvaa länsimaissa, kysynkin: Mitä jos joku lääke, esimerkiksi e-pillerit, joita äiti syö pitkään tai vahingossa vielä jo tullessaan raskaaksi, aiheuttaakin sikiön muunsukupuolen/homouden. Onko tätä tutkittu?
Geenit on vanhemmilta että turha lasta syyttää siitä jos lapsi on homo. Omalla lapsellani on kavereina homoja ja ovat kaikki tosi hyviä ystäviä, parempia kuin moni heteroystävä. Jos lapseni sukupuolisuus on muuta kuin hetero, niin itsehän hänet tein ja yhtä rakas olisi silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan moni hylännyt kokonaan. Uskomatonta, mutta totta. Mun 8 kuukautta vanhaa poikaa katsellessa en pysty kuvittelemaan yhtään asiaa jonka vuoksi sulkisin hänet pois elämästäni.
Ihan sama, omat lapset ovat jo isompia (8, 12 ja 14) mutten vieläkään pysty kuvittelemaan yhtään asiaa jonka vuoksi sulkisin heidät pois elämästäni
Paitsi jos he hylkäävät Jumalan alkamalla homoiksi.
Ei sinun pidä muita tuomita, sinä syntinen! Jeesus sanoi: Tulkaa kaikki lapset...
Vierailija kirjoitti:
Homoja kohtaan pitäisi kyllä kiristää lainsäädöntöä ja julistaa se jälleen rikokseksi ja mielisairaudeksi. Kirkko voisi puolestaan Jumalan nimeen sallia espanjalaisen inkvisition homoja kohtaan. Antikristus ei muuten tule älypuhelimien muodossa, kuten ortodoksit julistaa, vaan homoseksuaalisuuden muodossa. Maailmanloppu on lähellä.
T. Jumala voi meidät pelastaa
Vaihda uskontokuntaa, valitse joku vähän suvaitsevaisempi porukka. Se on helpointa eikä enää ahdista niin pahasti... Tai jos se on liikaa vaadittu niin opiskele edes historiaa. Avartaa kummasti.
Vierailija kirjoitti:
No että ei saa tuoda kumppaniaan meille, emmekä tule hänen luo illallisille jos se on siellä. Jos nopeasti vain tuodaan joku huonekalu niin sitten ei haittaa vaikka on siellä. Eikä saa toitottaa sukulaisille ja muille asiasta.
Miksi ette vain hyväksy asiaa ja elä helpommin myöntämällä asian ja tutustumalla kumppaniin?
Noi kaksi ovat minulle maailman tärkeimpiä ja tulevat olemaan sitä heteroina, homoina, transuina tai ihan minä vaan.
Vesistöissä on niin paljon estrogeenia että koiraskalat ovat muuttuneet naaraskalojen näköiseksi ja toisinpäin..
"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi; sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan."
Kuulun seksuaalivähemmistöön mutta en koe olevani mielisairas? Käyn töissä, olen ystävien kanssa, ulkoilutan koiraa, pelaan, luen...
Vietän ihan normaalia elämää ja voin hyvin. Olen terve. Miksi olen mielestänne mielisairas?
Täällä ei homosteluja kahtella.
Noin ilmaisisin.
Odotan niitä bileitä jotka helvetissä sitten on meidän homojen, taviksien ja uskonnottomien kesken, jos kerran taivas on varattu tekopyhille ihmisvihaajille. Hyvä vaan jos ei päädytä samaan paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei homosteluja kahtella.
Noin ilmaisisin.
Vanhana sitten yksin paskavaipoissa oot vanhainkodissa kun kukaan ei käy.. kyllä Siperia opettaa.
Taidat kyllä olla sinä josta se paholainen on otteet saanut kun voi kääntää selkäsi lapsellesi. Helvettiin sinä joudut.