Seurustelen 13 vuotta nuoremman naisen kanssa, miksi se on niin tuomittavaa?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Ei vanhempi mies voi oikeasti rakastaa parikymppistä tyttöä.
Eikä kukaan mies Ikistä.
Ikä on vain numero. Jotkut ovat vielä viisikymppisenäkin itsekkäitä ja lapsellisia bilettäjiä, mikä monesti mielletään nuoruudesta aiheutuvaksi. On kai niitäkin jotka osaavat elellä ihmisiksi ilman elämänkokemuksen tuomia opetuksia.
Itse olen seurustellut niin 10v nuoremman kuin 20v vanhemman kanssa ja näissä miehissä suurin ero on että vanhempaa pystyn yhä pitämään mukavana henkilönä ja ystävänä. Arki ei juurikaan eronnut, muussa kuin tosiaan tuossa toisen kunnioittamisessa.
N38
Vierailija kirjoitti:
Siksi että nainen elää pidempään kuin mies. Jos taas ette pysy yhdessä niin olet vienyt hänen parhaat vuotensa.
Tämä. Itsekästä hyväksikäyttöä.
Tuo on pedofiliaa tai ainakin jotain sinne suuntaan.
Mun mies on mua 21 vuotta vanhempi ja ollaan rakastuneita. Yhdessä oltu vuosia.
Meidänlaisia vanhoja kurppia sun pitäisi vaan panna ja olla iloinen siitä että kelpaat.
T. Av mamma
Jos kumppani on yli 10 vuotta nuorempi, kannattaa noudattaa samaa periaatetta kuin monella muullakin elämänalueella: "Kellä onni on, se onnen kätkeköön."
Toisin sanoen elää vain elämäänsä onnellisena puhumatta siitä ulkopuolisille. Netissä nyt ainakaan. Ne joiden tarvitsee asiasta jotain tietää: heille voi kertoa ihan kasvotusten luottamuksellisesti. Muiden ei joko a) tarvitse tietää tai b) heidän mielipidettään ei tarvitse kysyä, eikä heidän mielipiteistään välittää.
Jos olette onnellisia molemmat, niin se on tärkeintä.
Suuri ikäero on kuitenkin sellaista, joka nostattaa monella niskakarvat pystyyn etenkin kun toinen osapuoli on nuori. Johtuu varmaan siitä, että sellaisessa tilanteessa mukana voi olla jonkinasteista hyväksikäyttöä. Toisaalta vanhemman osapuolen kohdalla tilanne voi olla puolestaan nolo, vähän sama jos 30+ pukeutuisi teinimuodin mukaisesti. Sitä alkaa miettiä, että onko tuo ihminen kovin kakaramainen ja epäkypsä kun ei ikäistään seuraa onnistu löytämään.
Tuollaisia mietteitä voi ihmisten päissä liikkua.
Vierailija kirjoitti:
Suuri ikäero on kuitenkin sellaista, joka nostattaa monella niskakarvat pystyyn etenkin kun toinen osapuoli on nuori. Johtuu varmaan siitä, että sellaisessa tilanteessa mukana voi olla jonkinasteista hyväksikäyttöä. Toisaalta vanhemman osapuolen kohdalla tilanne voi olla puolestaan nolo, vähän sama jos 30+ pukeutuisi teinimuodin mukaisesti. Sitä alkaa miettiä, että onko tuo ihminen kovin kakaramainen ja epäkypsä kun ei ikäistään seuraa onnistu löytämään.
Nuo ovat vain ennakkoluuloja, mitkä eivät läheskään kaikissa tapauksissa pidä paikkaansa. Parikymppinen on aikuinen ja kykenevä valitsemaan itse itselleen kumppanin. Alaikäiset sitten asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo ovat vain ennakkoluuloja, mitkä eivät läheskään kaikissa tapauksissa pidä paikkaansa. Parikymppinen on aikuinen ja kykenevä valitsemaan itse itselleen kumppanin. Alaikäiset sitten asia erikseen.
En kai väittänytkään, että ne pitäisivät paikkaansa? Yritin vain vastata ap:n kysymykseen, miksi monet suhtautuvat tuomitsevasti suuren ikäeron pariskuntiin tilanteessa jossa toinen on parikymppinen ja toinen 30+
Vierailija kirjoitti:
Jos kumpikin on oikeasti aikuisia eikä mitenkään enää teinin tasolla, asia on ihan ok. Parikymppisen kohdalla se on vähän niin ja näin. Itse miellän 20-vuotiaan naisen vielä tytöksi.
Ikäerosta voi olla haittaa, jos toinen on ikänsä vuoksi vielä kovin epäkypsä, pari on henkisesti kovin eri tasolla tai toinen on sen ikäinen, ettei voi tai halua saada lapsia, kun taas toinen olisi vielä kokonaan lapsia vailla. Varttuneella iällä taas nuorempi voi olla vielä vireä työikäinen ja vanhempi jo vanhuuden vaivoista kärsivä.
Mikäli nämä asiat ei ole riesana, kukin rakastakoon sen ikäistä kuin tahtoo.
Juuri näiden asioiden takia aloittajan suhde tuomitaan ja ihan aiheesta. 21-vuotiaalla ei mitenkään ole kypsyyttä olla suhteessa noin paljon vanhemman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kumpikin on oikeasti aikuisia eikä mitenkään enää teinin tasolla, asia on ihan ok. Parikymppisen kohdalla se on vähän niin ja näin. Itse miellän 20-vuotiaan naisen vielä tytöksi.
Ikäerosta voi olla haittaa, jos toinen on ikänsä vuoksi vielä kovin epäkypsä, pari on henkisesti kovin eri tasolla tai toinen on sen ikäinen, ettei voi tai halua saada lapsia, kun taas toinen olisi vielä kokonaan lapsia vailla. Varttuneella iällä taas nuorempi voi olla vielä vireä työikäinen ja vanhempi jo vanhuuden vaivoista kärsivä.
Juuri näiden asioiden takia aloittajan suhde tuomitaan ja ihan aiheesta. 21-vuotiaalla ei mitenkään ole kypsyyttä olla suhteessa noin paljon vanhemman kanssa.
Ellei sitten vanhempi osapuoli ole henkisesti parikymppisen tasolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellei sitten vanhempi osapuoli ole henkisesti parikymppisen tasolla
Aloittajan täytyy kyllä olla henkisesti jälkeenjäänyt. Muuten kyse on nuoren tytön hyväksikäytöstä. 21v tyttö ei mitenkään voi olla normaalin aikuisen miehen kanssa samalla tasolla.
Älä jaksa pauhaa jaskaa. Vässykkä.
Ennen vanhaan vasta 21- vuotias oli täysi - ikäinen.
Nuoren ihmisen kehityskaari on aikakaudesta riippumatta sama.
Ennen ihmiset olivatkin sivistyneitä ja paljon järkevämpiä.
Antakaa nuorten aikuistua rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan vasta 21- vuotias oli täysi - ikäinen.
Nuoren ihmisen kehityskaari on aikakaudesta riippumatta sama.Ennen ihmiset olivatkin sivistyneitä ja paljon järkevämpiä.
Antakaa nuorten aikuistua rauhassa.
21-vuotias on aikuinen eikä aloittajan suhteessa ole mitään väärää.
Vierailija kirjoitti:
Minua loukkasi todella paljon, kuinka inhottavasti jopa läheiset puhuivat suhteestani, kun 19-vuotiaana aloin seurustella 30-vuotiaan miehen kanssa. Kaikki mahdolliset epäilyt hyväksikäytöstä, manipuloinnista ja muusta tuli kuunneltua moneen kertaan ja monet itkut itkettyä. Ihan kuin en olisi ymmärtänyt tai itse päättänyt mitään, vaan aina muka mies johdatteli milloin missäkin, oli se sitten opiskelupaikan valinta, kihlaus, asunnon ostaminen, mitään en olisi muka halunnut omin päin. Sen jälkeen ei ole ollut paljon luottamusta niihin ihmisiin.
Ehkä joskus ymmärrät, että ne ihmiset tahtoivat vain suojella sinua miehesi ja ap:n kaltaisilta nuorten tyttöjen perässä juoksevilta pervoilta.
16-vuotiaat tytöt on parhaita. Niitä saa lain mukaan paukuttaa pilluun ja perseese en vaikak kuuskimppinen viriili jäbä.