Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleva vuokranantaja epäilyttää

Vierailija
12.01.2019 |

Kävin noin kuukausi sitten katsomassa isoa kaksiota, jonka vuokranantaja oli komea, nuori, vain pari vuotta minua vanhempi mies. Mies vaikutti jotenkin ehkä sellaiselta flirtiltä ja tuijotteli hirveästi koko ajan päästä varpaisiin ja oli muutenkin sellainen "lipevä". Facebookista katselin, niin hirveästi biletyskuvia ainakin näkyi olevan. Toisaalta vaikutti ihan harmittomalta, mukavalta tyypiltä, toisaalta vähän tosiaan lipevän oloinen.

Kämppä oli kuitenkin iso ja kiva, ja sekin epäilytti, kun vuokra oli suhteessa niin pieni. Kuitenkin edelliset asukit olivat siinä asuneet useita vuosia, kun heitä samalla näin, ja he vaikuttivat ihan tyytyväisiltä. Olivat siis ostaneet oman asunnon ja muuttamassa sen takia. Kysyin, että miksi tässä on niin pieni vuokra kun tämä on kuitenkin iso, hyväkuntoinen kämppä ihan hyvällä alueella. Vuokranantaja ei kuitenkaan oikein osannut sitä sanoa.

Kerroin, että mietin vielä asiaa ja soittelen sitten. Tunti sen jälkeen mies tekstasi, että "Sun ei sitten tarvi maksaa takuuvuokraa kuin vaikka kolmasosa siitä vuokrasta. Kun vaikutit niin luotettavalta ja kivalta". Mietin, että miten voin vaikuttaa luotettavalta ja kivalta 10 minuutin tapaamisen jälkeen, jossa tosin kerroin olevani lähihoitaja enkä tykkää, jos talossa biletetään, ja loput ajasta tivasin sitä pientä vuokraa. :D Niin mietityttää tuo takuuvuokran vähyys?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/72 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies pyytää maksamaan loput takuuvuokrasta luonnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elämässäni oppinut (olen 45 -v), että jos joku vaikuttaa liian hyvältä ollaakseen totta, se ei silloin ole sitä.

Tuollainen toiminta kuulostaa nyt kyllä liian lipevältä ollaakseen luotettavaa toimintaa. Miten tiedät, että aiemmat vuokralaiset ovat olleet tyytyväisiä?

Vierailija
4/72 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnollinen kirjallinen vuokrasopimus vaan, niin eihän sillä ole sitten mitään väliä, jos vuokranantaja inisee että lisämaksu luonnossa. Jos sitä ei ole sopimuksessa. 

Vierailija
5/72 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elämässäni oppinut (olen 45 -v), että jos joku vaikuttaa liian hyvältä ollaakseen totta, se ei silloin ole sitä.

Tuollainen toiminta kuulostaa nyt kyllä liian lipevältä ollaakseen luotettavaa toimintaa. Miten tiedät, että aiemmat vuokralaiset ovat olleet tyytyväisiä?

Etkö osaa lukea aloitusta??

Vierailija
6/72 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai onko lipevä tyyppi palkattu sinne näyttämään asuntoa ja nämäkin vuokralaiset vaan näyttelemässä. Tai joku vuokraa asuntoa joka on oikeasti jo jonkun toisen mut on vaan matkoilla.

Vierailija
7/72 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika erikoiselta. Jos yhtään mietityttää, älä vuokraa. Löydät kyllä luotettavamman vuokranantajan.

Tästä syystä minä en vuokraa yksityiseltä.

Vierailija
8/72 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä ainakin, kuka asunnon oikeasti omistaa.

Vierailija
9/72 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaa pahasti. 

Vierailija
10/72 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudolta kuulostaa.

Vierailija
11/72 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein sijoittajat laittavat jonkun tuttavam tai kaverin esittelemään vuokra-asuntoa.

Vuokrasopimukseen merkitään vuokra ja takuuvuokran määrä.

Vierailija
12/72 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa. Ehkä hän ihastui sinuun ja tahtoo vuokrata asunnon sinulle, jotta voi koittaa, tuleeko teistä mitään. Tähän olisi kyllä parempiakin keinoja, mutta on sitä kai oudompaakin tapahtunut.

Vierailija
13/72 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa. Ehkä hän ihastui sinuun ja tahtoo vuokrata asunnon sinulle, jotta voi koittaa, tuleeko teistä mitään. Tähän olisi kyllä parempiakin keinoja, mutta on sitä kai oudompaakin tapahtunut.

Asunto vuokrataan sinulle todella edullisesti siksi, että vuokranantajan toiveena on suhde? Miettisin sinuna kyllä moneen kertaan millaiseen liemeen itsesi laitat. 

Vierailija
14/72 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunto vuokrataan sinulle todella edullisesti siksi, että vuokranantajan toiveena on suhde? Miettisin sinuna kyllä moneen kertaan millaiseen liemeen itsesi laitat. 

ja tällä toivojalla on asunnon avain.

Vierailija
15/72 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin tyytyväisenä vastaan edullisen vuokra-asunnon. Tietenkin pitää kirjoittaa kunnollinen vuokrasopimus. Ei vuokranantaja pysty velvoittamaan mihinkään ylimääräiseen, vaikka haluaisikin.

Vierailija
16/72 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja tällä toivojalla on asunnon avain.

Jos asunnossa ei ole vielä varmuuslukkoa, niin sellainen on helppo asentaa.

Vierailija
17/72 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin tyytyväisenä vastaan edullisen vuokra-asunnon. Tietenkin pitää kirjoittaa kunnollinen vuokrasopimus. Ei vuokranantaja pysty velvoittamaan mihinkään ylimääräiseen, vaikka haluaisikin.

Varaudu kaikenlaisiin puheluihin ja yhteydenpitämiseen vuokra-asioiden varjolla. Kauanko luulet asuvasi selvästi alle markkinahintaisessa asunnossa, jos vuokranantajan toiveet eivätkään toteudu.

Vierailija
18/72 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin noin kuukausi sitten katsomassa isoa kaksiota, jonka vuokranantaja oli komea, nuori, vain pari vuotta minua vanhempi mies. Mies vaikutti jotenkin ehkä sellaiselta flirtiltä ja tuijotteli hirveästi koko ajan päästä varpaisiin ja oli muutenkin sellainen "lipevä". Facebookista katselin, niin hirveästi biletyskuvia ainakin näkyi olevan. Toisaalta vaikutti ihan harmittomalta, mukavalta tyypiltä, toisaalta vähän tosiaan lipevän oloinen.

Kämppä oli kuitenkin iso ja kiva, ja sekin epäilytti, kun vuokra oli suhteessa niin pieni. Kuitenkin edelliset asukit olivat siinä asuneet useita vuosia, kun heitä samalla näin, ja he vaikuttivat ihan tyytyväisiltä. Olivat siis ostaneet oman asunnon ja muuttamassa sen takia. Kysyin, että miksi tässä on niin pieni vuokra kun tämä on kuitenkin iso, hyväkuntoinen kämppä ihan hyvällä alueella. Vuokranantaja ei kuitenkaan oikein osannut sitä sanoa.

Kerroin, että mietin vielä asiaa ja soittelen sitten. Tunti sen jälkeen mies tekstasi, että "Sun ei sitten tarvi maksaa takuuvuokraa kuin vaikka kolmasosa siitä vuokrasta. Kun vaikutit niin luotettavalta ja kivalta". Mietin, että miten voin vaikuttaa luotettavalta ja kivalta 10 minuutin tapaamisen jälkeen, jossa tosin kerroin olevani lähihoitaja enkä tykkää, jos talossa biletetään, ja loput ajasta tivasin sitä pientä vuokraa. :D Niin mietityttää tuo takuuvuokran vähyys?

No johan on ongelmat!

Maksa enemmän niin saat mielenrauhan.

Olet eka ihminen, jonka kuulen valittavan liian pienestä vuokrasta.

Vierailija
19/72 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin heidät, kun olin katsomassa asuntoa ja kyselin vähän samalla. Vuokraa olivat kuulemma maksaneet saman verran kuin mitä minäkin maksaisin.

Vierailija
20/72 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnollinen kirjallinen vuokrasopimus vaan, niin eihän sillä ole sitten mitään väliä, jos vuokranantaja inisee että lisämaksu luonnossa. Jos sitä ei ole sopimuksessa. 

No teemme huomenna sopparit, ja laitoin miehelle viestiä, että mihin aikaan sopparit tehtäisiin, niin vastasi, että "käviskö joskus 6-7 aikoihin illalla". Ehkä olen vähän vanhanaikainen kun epäilyttää tuokin, kun hirveän myöhään haluaa tavata. Kun pääsee puheidensa mukaan kuitenkin jo kolmelta töistä. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä