Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä teille kuukausibudjettini, kertokaa mielipiteitä. Olen kyllästynyt siihen että elämäntapani arvostellaan.

Vierailija
12.01.2019 |

Koska en asu yksin niin vuokraa ei tarvitse maksaa kuin 250e, bussilippuun 56e kuussa, ruokaan, laskuihin joku 300e. Pienen myyjän palkasta joka on verojen jälkeen about 1300e kuussa niin saan säästöön noin 400-800 euroa kuussa, lomarahat ja veropalautuksetkin menevät säästöön.

Joten miten jonkun mielestä tämä on valtava ongelma? Olen saanut muutamassa vuodessa 18 000 euroa säästöön.

Inhoan kauppoja, en osta mitään, en kaipaa mitään. Rahalla teen sitten jotain hienompaa kuten hemmotteluhoidot, hieronnat jne.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle tuo on ongelma? Ja jos et halua arvostelua, miksi ihmeessä avaudut asioistasi tänne?

Vierailija
2/26 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot fiksu ja loistava esimerkki muille kuinka helppoa on karsia ja pitää talouden pystyssä vaikka ei olisikaan toimitusjohtaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap, hiilijalanjälkini on niin pieni että piti useita kertoja tarkistaa, se todellakin on pieni.

Jos kaikki eläisivät kuten minä niin maailma pelastuisi.

Vierailija
4/26 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat sulle! On niin paljon saman palkan tienaavia, joiden koko palkka menee esim. asumismenojen maksamiseen sekä ruokaan ja vaatteisiin perheelle.

Näytä mulle niistä edes yksi, joka ei mieluummin maksaisi noita sun pieniä menoja ja laittaisi satoja euroja kuussa säästöön.

Vierailija
5/26 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin edes saavani myönteistä palautetta eikä vain hiljaisuutta. Tuntuu niin pahalta kun ihmiset eivät kommentoi kivasti. Luulis tämän olevan hyvä juttu? Mitä negatiivista tästä löytyy?

Vierailija
6/26 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on suorastaan ruhtinaallista kun ei tarvii maksaa enempää asumisesta. Minä tienaan 1100 e/kk josta maksan Yksin vuokraa 500 e/kk plus sähköt, puhelin jne laskut. Säästöön ei jää mitään, kaikki menee elämiseen. 

Vierailija
7/26 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan mieheni kanssa matalapalkka-aloilla mutta mitään ei laiteta säästöön. Eletään koko ajan elämää kuin viimeistä päivää ja käytetään kaikki "ylijäämä" raha nautintoihin. Matkoihin, vaatteisiin, kenkiin, ravintoloihin, sisustukseen, elektroniikkaan ja kaikkeen kivaan. Ei voi tietää koska on viimeinen tilaisuus nauttia elämästään

Vierailija
8/26 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma jos ap saa noin paljon säästöön joka kuukausi. Yksin eläjillä on tilanne aivan toinen, varsinkin jos on pieni palkka, ei siitä pysty laittamaan yhtään mitään säästöön. Yksin asuminen/eläminen on niin kallista että ei voi edes verrata kaksin asumiseen. Kun asuu yksin ja esim.joku kodinkone hajoaa, on sitä ihan kusessa, suoraan sanottuna. 

Vierailija
9/26 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itte tinaan 250 kuussa. Käyn ehkä kerrran pihalla. Syön yhden kerrran päivässä. Pieni lukulamppu valaisee huooonettani.

Vierailija
10/26 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee asumisen kustannuksiin 245€, liikkumiseen tosin 500€/kk ,ruokaan 150€ muihin (huvituksiin ja satunnaisiin menoihin 200 €/kk, Yhteensä 1095€/kk loput menevät säästöön ja sijoituksiin eli sellainen 2200€/kk.

Vierailija
11/26 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelle tuo on ongelma? Ja jos et halua arvostelua, miksi ihmeessä avaudut asioistasi tänne?

Se on ongelma niille, jotka kuluttavat koko plakkansa ja ylikin.

Työkaverini puolisoineen ovat hyväpalkkaisia, silti valittaa palkan pienuutta. Perheessä aikuiset lapset, joille on ostettu autot ja joiden huoltokuluista vastaa vanhemmat. Lasten harrastukset olivat kalliita tyyliin jääkiekkoa ja ratsastusta, kännyköiden piti olla kalliimasta päästä.

Mitään ei ole jäänyt vanhemmilla säästöön. Muiden palkkoja kadehditaan, työpaikkaa moititaan jne... kuitenkaan ei lähdetä muualle töihin. 

Vierailija
12/26 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekin ollaan mieheni kanssa matalapalkka-aloilla mutta mitään ei laiteta säästöön. Eletään koko ajan elämää kuin viimeistä päivää ja käytetään kaikki "ylijäämä" raha nautintoihin. Matkoihin, vaatteisiin, kenkiin, ravintoloihin, sisustukseen, elektroniikkaan ja kaikkeen kivaan. Ei voi tietää koska on viimeinen tilaisuus nauttia elämästään

Näin me ollaan erilaisia. Minua ahdistaisi tuollainen elämä.

Ohis

Vierailija
13/26 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ongelma niille, jotka kuluttavat koko plakkansa ja ylikin.

Työkaverini puolisoineen ovat hyväpalkkaisia, silti valittaa palkan pienuutta. Perheessä aikuiset lapset, joille on ostettu autot ja joiden huoltokuluista vastaa vanhemmat. Lasten harrastukset olivat kalliita tyyliin jääkiekkoa ja ratsastusta, kännyköiden piti olla kalliimasta päästä.

Mitään ei ole jäänyt vanhemmilla säästöön. Muiden palkkoja kadehditaan, työpaikkaa moititaan jne... kuitenkaan ei lähdetä muualle töihin. 

Lisäys en ole -ap

Vierailija
14/26 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on hyvä asia. Kerroit, että noita säästörahoja käytät hierontoihin yms? Sijoitatko säästössä olevia varoja?

Vierailija
15/26 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno homma jos ap saa noin paljon säästöön joka kuukausi. Yksin eläjillä on tilanne aivan toinen, varsinkin jos on pieni palkka, ei siitä pysty laittamaan yhtään mitään säästöön. Yksin asuminen/eläminen on niin kallista että ei voi edes verrata kaksin asumiseen. Kun asuu yksin ja esim.joku kodinkone hajoaa, on sitä ihan kusessa, suoraan sanottuna. 

Pienstäkin palkasta voi panna säästöön ja sijoituksiin halutessaan. Minä olen aloittanut 1600€ bruttopalkasta säästämisen ja sijoittamisen.

Vierailija
16/26 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vituttaa, että pääset noin helpolla asumiskustannuksissa.

Mites muuten vakuutukset?

Vierailija
17/26 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis meikkaa, hoida ihoa etkä laita hiuksia. Hyi helv.

Vierailija
18/26 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua vituttaa, että pääset noin helpolla asumiskustannuksissa.

Mites muuten vakuutukset?

Minä pääsen 350 eurolla, koska mies maksaa suuremman osan. Tuossa mukana vakuutukset. Sain aiemmin asumistukea, joten näin sovittiin etukäteen.

Ohis

Vierailija
19/26 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sä niitä rahoja säästät?

Vierailija
20/26 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis meikkaa, hoida ihoa etkä laita hiuksia. Hyi helv.

Minulla ainakin meikit kestää kuukausia. Meikkaan harvoin. Hiusten leikkaus ehkä satasen vuosi. Suihkeet jne kestää kuukausia. Suoristusrauta vuosia. Ihon hoitoon mulla paras perusrasva ja kookosöljy plus muutama muu tuote, jotka kestää kuukausia.

Ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan