Ero tuli. Miten tästä eteenpäin?
Tavallaan tämä oli tiedossa mutta ihan hirveä olo silti. Kertokaa mikä teitä on oikeasti auttanut. Mun tekee mieli tehdä kaikkea tyhmää just nyt, kuten lähettää viestiä kaiken maailman exille, ryypätä jne. Ja toisaalta mietin miten asiat hoidetaan, omaisuus jaetaan... Lapset eivät edes tiedä vielä. Tänään ollaan perhe vielä, tilataan pizzaa ja katsotaan leffaa.
Auttakaa mua jaksamaan, jakakaa kokemuksia ja neuvoja!
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Hoidat kaikki käytännön asiat ensin kuntoon. Jos sinulla on varaa suosittelen että teet pienen irtioton arjesta esim viikon loma jonnekin. Anna itsellesi aikaa, ole armollinen. N 6kk tästä olet päässyt pahimman yli. Kyllä se siitä. Tulet vielä tapaamaan uuden, rakastumaan ja olemaan onnellinen. T. 2 x avioero nyt 3:s pitkä avioliitto
Kuinka vanha olet? Ajattelen, että pitkä avioliitto on yli 20 v. , joten vaikka olisit mennyt 18-vuotiaana ensimmäisen kerran naimisiin, niin sinunhan pitää olla jo melkein 80 v...? Ei sillä, kyllähän palstalla varmaan seniorejakin on on. Miltä muuten tuntui sanoa kolmannen kerran "tahdon"? Uskotko, että tulee vielä neljännet häät ja millaiset?
Voi juma, että heti joku vajaa ehdottaa Tinderiä vielä sotkemaan lisää. MIES ei ratkaise tätä ongelmaa.
Keksitty juttu ja ap kirjoittaa täyttä pa*kaa.
0/5 huono provo.
Vierailija kirjoitti:
Keksitty juttu ja ap kirjoittaa täyttä pa*kaa.
0/5 huono provo.
Mikä tässä on provoa? Että tullaan hyvin toimeen? Jos mä haluaisin keksiä juttuja, keksisin jotain parempaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee avioehto ennen eroa kun se ukko on niin hyvänyahtoinen...
Voiko niin tehdä?
Avioehdon voi tehdä ennen avioeropapereiden jättämustä missä vaiheessa avioliittoa tahansa, jos kumpikin puoliso on siihen halukas. Sitten ei enää onnistu, kun eropaperit on jätetty. Avioehto pitää rekisteröidä maistraatissa, jotta se olisi voimassa.
Mutta avioehtoon tosiaan vaaditaan molempien puolisoiden suostumus. Harvoin se puoliso suostuu, jonka taloudellista asemaa ehto heikentää, jos ero on jo tulossa.
Tiedän että mieheni suostuu. Ei halua mulle pahaa. Kuten en minäkään hänelle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko niin tehdä?
Voi. Mutta saa olla kyllä erittäin hyväntahtoinen ukko, jos siihen suostuu.
Eri
No mulla on sellainen. Miten etenen asiassa?
Ap
Etsit jostain lakioppaasta tai netistä avioehtosopimuksen mallin, varmistat, että se vastaa haluamaanne, allekirjoitatte sen, hankitte paperiin kahden todistajan allekirjoitukset ja viette paperin maistraattiin rekisteröitäväksi. Vaihtoehtoisesti menette lakimiehen puheille ja pyydätte häntä kirjoittamaan teille avioehdon. Tämä on varmempi tapa, koska suoraan sanoen näytät olevan aika tietämätön näistä jutuista ja siksi on aika iso riski sille, että jotain menee pieleen, jos vain teette sopimuksen itse jonkin mallin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko niin tehdä?
Avioehdon voi tehdä ennen avioeropapereiden jättämustä missä vaiheessa avioliittoa tahansa, jos kumpikin puoliso on siihen halukas. Sitten ei enää onnistu, kun eropaperit on jätetty. Avioehto pitää rekisteröidä maistraatissa, jotta se olisi voimassa.
Mutta avioehtoon tosiaan vaaditaan molempien puolisoiden suostumus. Harvoin se puoliso suostuu, jonka taloudellista asemaa ehto heikentää, jos ero on jo tulossa.
Ap
Tosin mikään ei pakota jakamaan erossa omaisuutta tasan puoliksi, jos puolisot pääsevät sopimukseen jostain muusta jaosta. Avioehto ei siis ole pakollinen, jos miehesi vapaaehtoisesti suostuu johonkin muuhun kuin omaisuus puoliksi -jakoon. Tosin avioehdolla suojaudut siltä, että miehesi kesken eroprosessin muuttaa mielensä omaisuuden jaosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko niin tehdä?
Ap
Tosin mikään ei pakota jakamaan erossa omaisuutta tasan puoliksi, jos puolisot pääsevät sopimukseen jostain muusta jaosta. Avioehto ei siis ole pakollinen, jos miehesi vapaaehtoisesti suostuu johonkin muuhun kuin omaisuus puoliksi -jakoon. Tosin avioehdolla suojaudut siltä, että miehesi kesken eroprosessin muuttaa mielensä omaisuuden jaosta.
Ei tule muuttamaan mieltään. Eli riittää jos sovimme keskenämme?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko niin tehdä?
Ap
Ei tule muuttamaan mieltään. Eli riittää jos sovimme keskenämme?
Ap
Voitte sopia keskenänne sellaisen jaon kuin haluatte, jos olette asiasta yksimielisiä. Virallinen ositussopimus on kuitenkin tärkeä. Mutta siihen sopimukseen voitte kirjata asiat ihan niin kuin haluatte, paitsi että pankin kanssa pitää neuvotella mahdollisesta asuntolainan siirrosta.
Tsemppiä ihan ensiksi oikein kovasti! Kyllä sä varmasti pärjäät.
Vaikka nyt tuntuiskin siltä, että mikään ei tule teidän vanhemmuuden väliin, niin ole viisas ja tehkää viralliset sopimukset elareista ja etenkin tapaamisoikeudesta. Niin uskomattomalta kuin se nyt voikin tuntua niin jossain kohtaa tilanne voi olla se, että miehesi löytää naisen jolla ei ole sietokykyä mihinkään. Nimimerkillä kokemuksen syvällä rintaäänellä...
Vaikka teillä olisikin viikko-viikko systeemi niin pidäthän huolen, että elatusmaksut tulee katsottua tulojen mukaan. Jos mies tienaa paljon ja sinä vähän, niin yleensä niitä elareita tulee miehelle maksattavaksi. Ja vaikka nyt tuntuiskin siltä, että et tarvi niitä kun hoidatte lasten tarpeet yhdessä, niin se kokemuksen syvä rintaääni täällä taas varoittelee. Varmuuden vuoksi on hyvä hoitaa asiat virallisesti, ja niistähän voi sitten joustaa jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan tämä oli tiedossa mutta ihan hirveä olo silti. Kertokaa mikä teitä on oikeasti auttanut. Mun tekee mieli tehdä kaikkea tyhmää just nyt, kuten lähettää viestiä kaiken maailman exille, ryypätä jne. Ja toisaalta mietin miten asiat hoidetaan, omaisuus jaetaan... Lapset eivät edes tiedä vielä. Tänään ollaan perhe vielä, tilataan pizzaa ja katsotaan leffaa.
Auttakaa mua jaksamaan, jakakaa kokemuksia ja neuvoja!
Vierailija kirjoitti:
Lataa tinder. Vaan että tajuat että onhan maailmassa kaloja.
Läheisriippuvainenko siellä neuvoja antaa? Miksi ihmeessä pitäisi koko ajan olla joku panokumppani, kun ei ole vielä edes erottukaan? En tajua näitä ihmisiä, jotka eivät voi olla hetkeäkään yksin.
Pariterapian sijaan voisitte yhdessä kokeilla hieroa prostataa, meillä auttoi!
Muistathan, että seksipuuhat kuuluvat avioliittoon.
Vierailija kirjoitti:
Vähiten tässä seksi on mielessä.
Ap
Tuo on tosiaan hyvä pointti, että tapaamiset ja lasten kustannusten jakamiset on syytä kirjata kunnolla, koska miehellä voi jossain vaiheessa olla uusi kumppani, jonka mielestä ei pidä suostua mihinkään, jota ei lue sopimuksessa.
Tulotaso on meillä aika lailla sama, mies tienaa muutaman satasen enemmän.
Ap
Niin tuli minullekin, tänään. Elämäni suurin rakkaus tuli ja meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähiten tässä seksi on mielessä.
Ap
Ei ole mun kirjoittama tämä. Mene muualle trollaamaan.
Ap