Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antti Rinne suoraan jonojen ohi sairaalaan

Vierailija
12.01.2019 |

Reilu meininki, Antti palasi Suomeen ja pienen köhän takia suoraa kyytiä sairaalaan. Tavallinen suomalainen jonottaisi kuusi tuntia terveyskeskuksessa ja sitten pääsisi hoitsun vastaanoton kautta parin päivän saikkulapun kanssa kotimatkalle.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä akuuttia keuhkokuumetta sairastava otetaan aina suoraan sairaalaan. Hölmö.

Ei todellakaan pidä paikkaansa.

Kyllä ainakin täällä otetaan.

T: eri kommentoija.

Vierailija
42/62 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6tuntia on Täällä ihan normaali jonotusaika lääkärin vastaanotolle. Enempi sairastavat tunnistaa siitä, että heillä on eväät mukana. Juduimme erittäin huonon voinnin vuoksi palaamaan kesken kotiin, 40asteen kuumeessa. Seuraavana päivänä sittentiputukseen. Puhelimessa meillekkin oli luvattu se pääsy jonon ohi.

Minulla onkin tuo työterveys, jossa hoitaja antaa hoito-ohjeet ja sairausloaa mutta ääkärin vastaanotolle on viikkojen jono.

Ihmiset eivät jostain syystä täällä tajua, että kun siirtyy sairaanhoidosta toiseen sairaalaan jatkohoitoon (kuten Rinne), ei todellakaan mene minkään päivystyksen tai terveyskeskuksen kautta. Sairaalasta toiseen siirrytään suoraan, jos ja kun tauti on ensimmäisessä yksikössä vakavaksi todettu. Ja näin menetellään ihan kaikkien kansalaisten kohdalla. Täällä puhutaan asioista, jotka eivät liity Rinteen tilanteeseen mitenkään. Aloittakaa oma ketju terkkarin jonoista, koska Rinne ei nyt niihin liity mitenkään.

Sairaalasta toiseen ambulanssikyydillä mennään päivystyksen kautta, jos siirtyy ns. alemmasta sairaalasta ylempään. Keskussairaalasta terveyskeskukseen mennessä paikka on valmiina, terveyskeskuksesta keskussairaalaan tarvitaan lähete ja mennään päivystykseen.

Näin ainakin Päijät-Hämeessä joulukuun alussa, siellä päivystyksessä lähetteen mukaan akuutti tapaus sitten odotti 5 tuntia, että lääkäri ehtisi tutkimaan ja pääsisi jatkohoitoon. Sairaanhoitaja otti vastaan, totesi potilaan sekavaksi ja sitten jätettiin 10 muun kanssa samaan huoneeseen odottamaan. Aivoinfarkti pitäisi hoitaa nopeasti, Lahdessa odotetaan mahdollisimman pitkään,jotta ei tarvitse liuottaa.

Sama tuo oli yhden toisen vaivan kanssa hyksiinkin mennessä eli lähetelapun kanssa mentiin ensin hyksin päivystykseen jotta hyksin omat lääkärit sai tehtyä oman diagnoosin ennen kuin oli puhettakaan mistään osastolle menosta. 6 tuntia sielläkin meni testeissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä akuuttia keuhkokuumetta sairastava otetaan aina suoraan sairaalaan. Hölmö.

Kysymyksessä on suora sairaalasiirto. Hoidon tarve on tiedossa, diagnoosi selvillä. Samalla lailla kaikki muutkin ulkomailla sairastuneet sairaalasta siirtyvät tulee suoraan osastolle. Ja eristykseen. Ainakin meillä.

Vierailija
44/62 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa sulle, että kaikki on erilailla noilla ihmisillä. Mun äiti oli töissä opetusministeriössä ( nyt eläkkeellä) Minä ihmettelin aikoinani, että kun minä olin kipeä niin en jonotellut mihinkään. Kun taas kaveripiirissä ihmiset kiroili, että aina saa jonottaa tai ajan saa kuukauden päähän ja jonottaa. Minä en jonottanut ikinä ja kävelin ovista sisään. Mä oikeasti ajattelin, että mulla on vaan käyny hyvä tuuri aina. Kerran mutsin kanssa juttelin tästä asiasta, niin se sano että meillä on asiat erilailla. Ei meidän terveyshuolto ole samanlailla kun muilla. Perheenjäsenenä pääset soitolla niin kauan kun olet 25v. Sen jälkeen jonottelet niinku muutkin ellet mene yksityiselle. Olen kerran jonotellut sitten itsekin ja vaihdoin sen jälkeen yksityiseen omine rahoineni. Epäreiluahan toi on, kun muut on muka tärkeämpiä.

Mun on äärimmäisen vaikea uskoa, että joku opetusministeriön virkamies pääsisi perheineen terveyskeskusjonojen ohitse. Eihän siellä terveyskeskuksessa edes tiedetä, missä kukakin työskentelee, ja valtion virkamiehiä meillä on tuhansia ja taas tuhansia. Itsekin olen, eikä tässä 3100 e brutto ja +1000 ihmistä samalla nimikkeellä tunne olevansa mikään erikoistapaus. :D

Todennäköisesti ministeriöllä on työterveys jossain yksityisellä ja sopimukseen saattaa kuulua myös perhernjäsenet. Olen itse ollut toisessa valtion virastossa ihan toimistosihteerinä ja meillä oli Mehiläisessä työterveys. Sai mennä mihin tahansa Hgin toimipisteesern. Myös päivystykseen sai mennä esim viikonloppuna. Meillä oli hyvä ja kattava sopimus silloin. Nyt olen ollut työtön pari vuotta ja kuulemani mukaa sopimusta olisi huononnettu. Säästöt nääs. Nykyään olen käynyt pari kertaa yksityisellä. Onneksi ei ole syytä toistaiseksi käydä kovin usein. En ole käynyt kertaakaan omalla terveysasemalla.

Vierailija
45/62 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kunto sitä vaatii, niin kyllä menee. Puolisolla keuhkokuume meni kotihoidossa antibioottikuurilla ohi, mutta oli kyllä kova kova tauti ja veti huonoon kuntoon viikoiksi.

Vierailija
46/62 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilu meininki, Antti palasi Suomeen ja pienen köhän takia suoraa kyytiä sairaalaan. Tavallinen suomalainen jonottaisi kuusi tuntia terveyskeskuksessa ja sitten pääsisi hoitsun vastaanoton kautta parin päivän saikkulapun kanssa kotimatkalle.

Juu, siis kun ei ole diagnoosia ja änkeää päivystykseen eikä ole hätätapaus.

Mutta nämä sairaalasta toiseen siirtyvät menevät aina päivystysjonon ohi. Heillä on diagnoosi tehty ja hoito käynnissä jo.

On surullista, ettei tyhmille voida tehdä aivosiirrettä vaikka rotalta.

Vierailija
47/62 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi idi ootit. KAIKKI, jotka tulevat ulkomailta sairaalasta päsevät suoraan sairaalaan joutumatta jonottamaam päivystyksessä. Se on fakta.

Vierailija
48/62 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkokuume on vakava sairaus, joka voi vielä nykyäänkin pahimmillaan tappaa. Olen itse tavisduunari, mutta pääsin todella nopeasti hoitoon, kun keuhkokuume todettiin. 3 viikkoa sairauslomaa ja toipilaana meni puolisen vuotta, että vähitellen tunsin olevani keuhkokuumetta edeltävässä tilassa. Keuhkokuume ei ole leikin asia, eikä todellakaan mikään pikku köhä. 

Vierailija
49/62 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pääseehän taviskin jonottamatta lääkäriin ym jos itse maksaa tai vakuutus.

Julkisella nielurisaleikkausjono olisi ollut kuukausia mutta koska lapsella on vakuutus niin leikkaus Mehiläisessä heti seuraavalla viikolla.

Vierailija
50/62 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Espanjassa voi saada keuhkokuumeen siellä leudon talven keskellä? Espanjan talvihan on käytännössä lämmin suomalainen syksy. Ryyppäämällä? Polttamalla? Vai molemmilla?

Vierailija
51/62 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte lopettaa kadehtimisen: Rinteellä keuhkokuumeen lisäksi sepelvaltimotukos (pallolaajennus tehty) ja sairaalabakteeri. On todella vakavasti sairas. Jotkut epäilevät, että infarktikin olisi taustalla, mutta ainakaan itse ei ole tästä kertonut

Vierailija
52/62 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kunto sitä vaatii, niin kyllä menee. Puolisolla keuhkokuume meni kotihoidossa antibioottikuurilla ohi, mutta oli kyllä kova kova tauti ja veti huonoon kuntoon viikoiksi.

Rinteen puolisollako, siitähän uutisoitiin, että olisi myös sairastunut. Vai onko tämä Antin keukokuume jälkitauti. 

Vierailija
53/62 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äänestä demareita, eikä Antti ole suosikkini, mutta on sairasta väittää, että Antti olisi mennyt jonojen ohi. 

Vierailija
54/62 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä keuhkokuumeessa pääsee suoraan sairaalaan. Mun miehellä todettiin keuhkokuume työterveydessä, ja sai laääkkeet ja kotiin. Tuntia myöhemmin keuhkokuvat tarkistanut toinen lääkäri (eka konsultoi) soitti kotiin ja käski sairaalaan nopeasti, oli tehnyt lähetteen Husiin. Mentiin sinne, ja heti päästiin päivystykseen, jossa heti sanoivat ottavansa sisään "näillä tulehdusarvoilla jäädään sairaalaan aina". Siellä menikin sit 13 vuorokautta. Ihan tavallinen työläinen. Keuhkokuumeeseen voi oikeasti kuolla.

Vierailija
55/62 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi Räsänen kuskattiin pienestä liikenneonnettomuudesta Töölöön vaikka sen oma sairaala on Riihimäellä ja sinne oli lyhyempi matka.

Jyrki Katainen kuskattiin liukastumisen takia Töölöön vaikka oma päivystys Jorvissa

Vierailija
56/62 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä keuhkokuumeessa pääsee suoraan sairaalaan. Mun miehellä todettiin keuhkokuume työterveydessä, ja sai laääkkeet ja kotiin. Tuntia myöhemmin keuhkokuvat tarkistanut toinen lääkäri (eka konsultoi) soitti kotiin ja käski sairaalaan nopeasti, oli tehnyt lähetteen Husiin. Mentiin sinne, ja heti päästiin päivystykseen, jossa heti sanoivat ottavansa sisään "näillä tulehdusarvoilla jäädään sairaalaan aina". Siellä menikin sit 13 vuorokautta. Ihan tavallinen työläinen. Keuhkokuumeeseen voi oikeasti kuolla.

Ei se ollu kehukokuumeessa enää. Sehän oli just se syy miksi piti hoitaa Espanjas ettei voi lentää sairaana

Vierailija
57/62 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi idi ootit. KAIKKI, jotka tulevat ulkomailta sairaalasta päsevät suoraan sairaalaan joutumatta jonottamaam päivystyksessä. Se on fakta.

Eikä ole koska hoitava lääkäri vaihtuu ja muutenkaan suomessa ei ulkomaiset diagnoosit pääsääntöisesti kelpaa sellaisenaan. Joka tapauksessa sairaalaan tullessa on se vaihe jossa joku päättää että siirretäänkö suoraan osastolle vai otetaanko ensin omat kokeet ja suuri osa joutuu ensin kokeisiin ennen kuin diagnoosi ja mahdollinen osastolle otto tehdään. Kuitenkin vastaanottava lääkäri voi myös päättää ottaa potilaan suoraan sisään jos tilanne siltä vaikuttaa ja ottaa kokeet vasta osastolla.

Vierailija
58/62 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallispoliitikkojen kadutkin aurataan ja hiekoitetaan paremmin. Miksi tästä ei huomauteta? Mitä kaikkea saavat, mistä muu kansa jää paitsi? Aktivoitukaa ja nostakaa meteli.

Vierailija
59/62 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut lähetettiin keuhkoveritulpan ja keuhkokuumeen kanssa kotiin. Diagnoosi oli paniikkikohtaus. Myönnän, että oireet olivat epätyypilliset, mutta silti....ohis

Vierailija
60/62 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaako vieläkin täsysihoidossa. Tavallinen tallaaja pistetään kadulle heti kun mahdollista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi