Antti Rinne suoraan jonojen ohi sairaalaan
Reilu meininki, Antti palasi Suomeen ja pienen köhän takia suoraa kyytiä sairaalaan. Tavallinen suomalainen jonottaisi kuusi tuntia terveyskeskuksessa ja sitten pääsisi hoitsun vastaanoton kautta parin päivän saikkulapun kanssa kotimatkalle.
Kommentit (62)
Antti on jo luvannut kaikille sairaanhoitajille reilut palkankorotukset, kun SAK eiku SDP pääsee valtaan. Rahalla, siis muiden rahalla, saa varmasti palvelua!
kyllä kaikki muutkin tuossa tilanteessa pääsevät sairaalaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä akuuttia keuhkokuumetta sairastava otetaan aina suoraan sairaalaan. Hölmö.
Ei todellakaan pidä paikkaansa.
Lento tuossa tilassa hankala. Joutuu/pääsee heti jatkohoitoon. Ymmärrät, jos itse joudut samaan tilanteeseen.
Voin kertoa sulle, että kaikki on erilailla noilla ihmisillä. Mun äiti oli töissä opetusministeriössä ( nyt eläkkeellä) Minä ihmettelin aikoinani, että kun minä olin kipeä niin en jonotellut mihinkään. Kun taas kaveripiirissä ihmiset kiroili, että aina saa jonottaa tai ajan saa kuukauden päähän ja jonottaa. Minä en jonottanut ikinä ja kävelin ovista sisään. Mä oikeasti ajattelin, että mulla on vaan käyny hyvä tuuri aina. Kerran mutsin kanssa juttelin tästä asiasta, niin se sano että meillä on asiat erilailla. Ei meidän terveyshuolto ole samanlailla kun muilla. Perheenjäsenenä pääset soitolla niin kauan kun olet 25v. Sen jälkeen jonottelet niinku muutkin ellet mene yksityiselle. Olen kerran jonotellut sitten itsekin ja vaihdoin sen jälkeen yksityiseen omine rahoineni. Epäreiluahan toi on, kun muut on muka tärkeämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Reilu meininki, Antti palasi Suomeen ja pienen köhän takia suoraa kyytiä sairaalaan. Tavallinen suomalainen jonottaisi kuusi tuntia terveyskeskuksessa ja sitten pääsisi hoitsun vastaanoton kautta parin päivän saikkulapun kanssa kotimatkalle.
Sairaala tajuaa että varmin tapa pitää huoli ettei poliitikot rupea korjaamaan surkeasti toimivaa julkista terveydenhoitoa on pitää huoli siitä että jokainen potilaaksi saapuva johtava virkamies ja poliitikko saa erikoiskohtelua.
Kyllähän Antti nyt johonkin Mehiläiseen tai vastaavaan kuitenkin kirjautuu. Yksityissairaaloissa harvemmin on mitään jonoja.
Työterveyshuolto, yksityinen sairaanhoito jne. Jokainen pääsee kun itse tai työnantaja maksaa. Rauhoittukaa katkeruudessanne.
Ap mikä ongelma, sie oot pelle ja saat pellen kohtelun.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan pääse. Monessa terveyskeskuksessa ei pääsisi edes lääkärin vastaanotolle.
Pienen köhän? Eikö sillä ole keuhkokuume? Onhan vähän eri juttu kuin pieni lentsu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Antti nyt johonkin Mehiläiseen tai vastaavaan kuitenkin kirjautuu. Yksityissairaaloissa harvemmin on mitään jonoja.
Kansanedustajilla on työterveydenhoito, olisiko just mehiläisessä vai missä se oli, en ihan muista.
Oikeastihan nuo pitäisi laittaa tavallisiin terveyskeskuksiin ilman jonossaetuilumahdollisuutta saamaan sitä palvelua mitä niistä saa, jotta voivat itse valvoa miten kansan saama palvelu toimii.
En todellakaan kannata Antti Rinteen politiikkaa enkä ole ikinä äänestänyt demareita. Mutta keuhkokuume ei todellakaan pieni köhä, ja kyllä joka ikinen ulkomailla keuhkokuumeen vuoksi sairaalahoidossa ollut ja Suomeen jatkohoitoon siirretty tavis viedään suoraan sairaalaan terveyskeskusjonojen ohi.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Jonottamaan 6 tuntia. Poliitikoilla on oma kaista.
Tupakoitsijoille keuhkokuume on jakatalvinen itseaiheutettu vitsaus. Lopulta puolet heistä kuolee tupakoinnin aiheuttamiin tauteihin. Onko sitte yhteiskunnan maksettava heidän kustannukset.
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa sulle, että kaikki on erilailla noilla ihmisillä. Mun äiti oli töissä opetusministeriössä ( nyt eläkkeellä) Minä ihmettelin aikoinani, että kun minä olin kipeä niin en jonotellut mihinkään. Kun taas kaveripiirissä ihmiset kiroili, että aina saa jonottaa tai ajan saa kuukauden päähän ja jonottaa. Minä en jonottanut ikinä ja kävelin ovista sisään. Mä oikeasti ajattelin, että mulla on vaan käyny hyvä tuuri aina. Kerran mutsin kanssa juttelin tästä asiasta, niin se sano että meillä on asiat erilailla. Ei meidän terveyshuolto ole samanlailla kun muilla. Perheenjäsenenä pääset soitolla niin kauan kun olet 25v. Sen jälkeen jonottelet niinku muutkin ellet mene yksityiselle. Olen kerran jonotellut sitten itsekin ja vaihdoin sen jälkeen yksityiseen omine rahoineni. Epäreiluahan toi on, kun muut on muka tärkeämpiä.
Mun on äärimmäisen vaikea uskoa, että joku opetusministeriön virkamies pääsisi perheineen terveyskeskusjonojen ohitse. Eihän siellä terveyskeskuksessa edes tiedetä, missä kukakin työskentelee, ja valtion virkamiehiä meillä on tuhansia ja taas tuhansia. Itsekin olen, eikä tässä 3100 e brutto ja +1000 ihmistä samalla nimikkeellä tunne olevansa mikään erikoistapaus. :D
Vierailija kirjoitti:
Pienen köhän? Eikö sillä ole keuhkokuume? Onhan vähän eri juttu kuin pieni lentsu.
Niin kauan se on pieni köhä kun jonotat lääkärille, jos hoitajan mielestä on aihetta. Jos tuo on totta että kansanedustajilla on työterveys Mehiläisessä niin on melko kaksinaismoralistista touhua kenenkään väittää että normi päivystys toimii niin kuin pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan pääse. Monessa terveyskeskuksessa ei pääsisi edes lääkärin vastaanotolle.
Ai keuhkokuumeessa? Kyllä pääsee!
Vierailija kirjoitti:
Tupakoitsijoille keuhkokuume on jakatalvinen itseaiheutettu vitsaus. Lopulta puolet heistä kuolee tupakoinnin aiheuttamiin tauteihin. Onko sitte yhteiskunnan maksettava heidän kustannukset.
"Tupakoitsijalle keuhkokuume on jokatalvinen itseaiheutettu vitsaus." oletko nyt ihan varma tuosta jokatalvisesta? Itseaiheutetusta keuhkojutuissa tupakoitsijoiden suhteen olen melko lailla samaa mieltä.
Mutta että keuhkokuume vuosittain ihan peruskamaa?
Kyllä akuuttia keuhkokuumetta sairastava otetaan aina suoraan sairaalaan. Hölmö.