Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on vihainen ja mököttää jatkuvasti:(

Vierailija
12.01.2019 |

Huoh. En tiedä mitä pitäisi enää tehdä. Tänä aamuna, kun annoin miehen nukkua pidempään ja heräsin itse vauvan kanssa puuhastelemaan heräsi 1,5 tuntia myöhemmin mies naama norsunveellä. Marssi keittiöön juomaan valmiiksi keitettyä kahvia. Selaili puhelintaan ja kun sanoin huomenta tiuskaisi, että "jopas sitä ollaan pirun virkeitä tänään".
Myöhemmin hän huusi minulle jotain, en kuullut, joten sanoin takaisin "mitä?". Mies huusi "MITÄ MITÄ MITÄ!", eikä enää puhunut. Nyt mykkäkoulua kestänyt tunnin.

Tämä on ihan arkea nykyään. Yritän antaa miehen nukkua, saa harrastaa, rauhassa tehdä ylitöitä, kotityöt menee puoliksi... Tuntuu todella pahalta:(
Voiko olla stressiä? Ahdistunut jostain? En tiedä mitä voisin tehdä auttaakseni, kun tuntuu, että teen kaiken kuitenkin väärin:(

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirräpä tuo murjottaja suoraan erotilastoihin. Voin vannoa, 20 vuotta tuollaista katseltuani, oma elämä lasten kanssa oli suorastaan taivas. 

Vierailija
2/12 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ole kovin myöhään antanut miehen nukkua... Jos miehellä ei enää mela nouse ja hän on tuollainen naiselle huutava vätys, niin ero vireille. Pärjäätte paremmin ilman miestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua erota. Haluaisin, että tilanne ratkeaisi. Ei meillä aina ole ollut tällaista.

Nyt vain mietin kauhuskenaarioita mielessäni, onko mieheni kyllästynyt ja tekee lähtöä? Enkö ole hänelle enää tärkeä? Onko masentunut?

Millä ihmeellä kauniisti ilmaisen, että puhuminen ammattilaiselle voisi auttaa:(

Vierailija
4/12 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettää ja tuntee siitä syyllisyyttä, tai yrittää piilottaa syyllisyyden itseltään laittamalla kaiken sinun syyksesi.

Vierailija
5/12 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et ole kovin myöhään antanut miehen nukkua... Jos miehellä ei enää mela nouse ja hän on tuollainen naiselle huutava vätys, niin ero vireille. Pärjäätte paremmin ilman miestä.

Itse heräsin vauvan kanssa 6.30. Mies sai nukkua niin pitkään, kun halusi, heräsi 8 aikaan. Yritin ainakin antaa mahdollisuuden.

Vierailija
6/12 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi vaikuttaa mulkvistilta, jolle mikään ei riitä. Hän taitaa luulla että nyt on turvallista antaa oman karvansa näkyä kun on lapsikin. 

Älä tee sitä virhettä että jäisit lapsen takia. Voit ja jaksat paljon paremmin ilman tuollaista kivirekeä. 

Vierailija
7/12 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan kysyä mistä kenkä puristaa ja yrittää avoimesti keskustella. Ehkä vauva-arki kuormittaa tai isyydessä on jotain kipupisteitä?

Mutta jos tuo on hänelle tyypillistä eikä ole halukas puhumaan tai muuttamaan toimintaansa niin miettisin kannattaako jäädä. Omaa kokemusta minulla myös 10+ vuodelta ja lopulta en enää jaksanut. Jälkikäteen ex-mies on kertonut joistain hankalista ajanjaksoista, että pohti esim. eroa tms ja oli siksi ärtyisä. Mutta oli hän sitä kyllä enemmän tai vähemmän koko ajan enkä halunnut lapsia sitä tilannetta sivusta seurailemaan.

Tuollaisen kestäminen päivästä toiseen kuluttaa hitaasti, ero kirpaisee kerran kovaa.

Vierailija
8/12 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti yrität jo tehdä kaiken miehen mieliksi, joten valitettavasti minulla ainakin herää epäilys että hän ei yksinkertaisesti ole enää kiinnostunut yhteiselämästä ja pelkkä sinun ja lapsen olemassaolo ärsyttää. Jos kyseessä olisi joku yksi ärsyttävä asia tai kodin ulkopuolinen stressi esim. töistä niin kertois varmaan.

Vierailija
9/12 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 jatkaa... Tulee oikein ahdistunut ja kurja olo puolestasi, kuulostaa niin tutulta tuo kuvaamasi tilanne.

Nyt kun olen siirtynyt eteenpäin vasta huomaan miten myrkyllinen ilmapiiri meillä välillä oli. Ja lisäyksenä vielä se, että meillä oli myös tosi ihanaa ja rakastin häntä todella paljon. Ja sekä minä että me yhdessä yritimme kovasti korjata tilannetta. Hän ei vaan koskaan oppinut ärtyneenä hillitsemään omaa toimintaansa vaan syytteli minua omasta huonotuulisuudestaan.

Voittehan kokeilla vielä pariterapiaa?

Vierailija
10/12 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on todennäköisesti puute. Tämä tuli näin miehenä ensimmäisenä mieleen.

Vierailija
11/12 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijälläsi on toinen nainen ja sillä on ikävä sitä.

Kokee sinut vaan taakkana.

Kait sä tajuut itsekin, ettei se rakasta sua enää?

Sori, tylyjä sanoja, mutta näin se on. ;(

Vierailija
12/12 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti yrität jo tehdä kaiken miehen mieliksi, joten valitettavasti minulla ainakin herää epäilys että hän ei yksinkertaisesti ole enää kiinnostunut yhteiselämästä ja pelkkä sinun ja lapsen olemassaolo ärsyttää. Jos kyseessä olisi joku yksi ärsyttävä asia tai kodin ulkopuolinen stressi esim. töistä niin kertois varmaan.

Vielä 8 kommentoi.

Näinkin voi olla, mutta omalla kohdallani oli enemmänkin niin, että mies piti minua itsestäänselvyytenä ja hänen oli vaikea tunnistaa ja analysoida omia tunteitaan jotka sitten vaan purki minuun. Eli välillä taustalla saattoi olla työstressiäkin tms jota ei vaan osannut muuten purkaa. Nyt hän on pahoillaan ja haluaisi minut takaisin. Tiedän vaan ettei nämä asiat kovin helposti muutu joten en pidä sitä vaihtoehtona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi