Mitä tekisit jos kaikenlainen sosiaaliturva lakkautettaisiin?
Ei enää äitiysavustusta, lapsilisiä, työttömyystukea, eläkettä. Ei kertakaikkiaan mitään tukea valtion puolesta. Mitä tekisit siinä tilanteessa?
Kommentit (99)
Rikoksia koska töitäkään ei varmaan heru kun ei ole herunut tähänkään päivään mennessä. Suuntaisin pois täältä riistettyjen lähiöistä ja suuntaisin riistäjien pitäjiin. Tehkää palvelus ja ottakaa viimeinenkin estoni pois, ihan jo vesi tuli kielelle.
Eläisin säästöillä ja pääomatuloilla.
Yrittäisin välttää, mutta vilu ja nälkä ajaisi rikoksiin lopulta.
No.
Linnasahan on useampi kouluruokaa paremp ateria ja lämmin tila ympärillä.
Etenkin talvet menis linnassa.
Varmaan ei olisi vaihtoehtoa ja pitäisi alkaa rikolliseksi ja ryöstelemään. Aloittelijan on varmaan helppo aloittaa vanhuksista.
Olen pienyrittäjä eikä tilanne muuttuisi mitenkään nykyisestä.
Ei eläkettä? Työeläkettä ei maksa valtio, se maksetaan rahastosta, jonne joka kuukausi tilistäni menee noin 400 e. Miksi sitä ei maksettaisi takaisin minulle?
Kävisin töissä kuten tähänkin asti. Äiti on eläkkeellä, joten hänelle pitäis ostaa ruokaa ja maksaa sähkölasku.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ei olisi vaihtoehtoa ja pitäisi alkaa rikolliseksi ja ryöstelemään. Aloittelijan on varmaan helppo aloittaa vanhuksista.
Sinunko ei?
Vierailija kirjoitti:
Olen pienyrittäjä eikä tilanne muuttuisi mitenkään nykyisestä.
Maksaisitko jotain suojelurahaa vai kuinka selviäisit varkaista ja ryöstäjistä? Ja eikö liiketoimintasi ole kiinni siitä, onko ihmisillä rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Kävisin töissä kuten tähänkin asti. Äiti on eläkkeellä, joten hänelle pitäis ostaa ruokaa ja maksaa sähkölasku.
Entä jos työt lähtisi?
Olisi aika m*lkku veto näin keskitalvella. Mutta kun maaomaisuutta on tämän verran, samoin kuin voimaa ja terveyttä, niin perunoita viljelemällä ja kalastamalla voisin itseni elättää.
Vierailija kirjoitti:
Ei eläkettä? Työeläkettä ei maksa valtio, se maksetaan rahastosta, jonne joka kuukausi tilistäni menee noin 400 e. Miksi sitä ei maksettaisi takaisin minulle?
Olet sinisilmäien hölmö :D
Hankkisin kunnon aseistutta, että pärjäisi ja voisi suojella omiaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisi aika m*lkku veto näin keskitalvella. Mutta kun maaomaisuutta on tämän verran, samoin kuin voimaa ja terveyttä, niin perunoita viljelemällä ja kalastamalla voisin itseni elättää.
Meillä on ravinnoton pläntti, ei tuota mitään vaikka 10 vuotta on paranneltu maata.
En minä nytkään saa muuta kuin 200 euroa asumistukea. Muuttaisin ehkä syrjäkylille vielä halvempaan omistusasuntoon. Tämä tosin tarkoittaisi sitä, etten enää edes yrittäisi etsiä työtä, enkä suostuisi enää tekemään mitään tämän maan hyväksi. Olisiko se sitten yhteiskunnan etu?
En voisi enää käyttää merkkivaatteitani tai korujani, koska ne ryöstettäisi. Ei passaisi meidän autolla pysähtyä liikennevaloihinkaan. Pitäisi satsata hälytysjärjestelmiin sun sellaisiin. Helpompaa olisi varmaan vaan muuttaa maasta.
Eläke ei ole mitään sosiaaliturvaa.
Yrittäisin piiloutua ryösteleviltä nälkäisiltä ihmisiltä ja pitäisi varmaan muuttaa jonnekin muurien taakse.