Paljonko teillä on tilillä rahaa?
ja millä perustein arvioitte ihmisen varakkaaksi?
Itselläni on säästössä n. 60 000 euroa, käyttötilillä n. 100 euroa.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ei ole isoja summia, mutta nyt sain perinnön ja tilillä on 1 400 00€
Siis 1,4M€ vai 140 000 €?
Vai 1 400,00?
Piensijoittaja kirjoitti:
Ensimmäinen kysymys on, kuka on varakas? Riittääkö, että kuuluu varakkaimpaan 10%:iin kotitalouksista? Rikkaimpaan 1%:iin?
Toisekseen: Pitääkö sen olla käteisenä tilillä vai lasketaanko muukin omaisuus mukaan?
Ville on Varakas siitä olen varma. Tuo varakkuus taas on hyvin suhteellinen käsite. Länsimaisen miljonäärin määritelmä varakkuudelle on luonnollisesti aivan eri asia kuin kehitysmaassa asuvan käytännössä rahattoman ihmisen määritelmä. Ja totta hitossa muukin omaisuus lasketaan mukaan. Ei varakkuus ole vain seteleissä mitattavissa.
Toisella käyttötilillä 0, 80 e ja toisella ehkä yli 1 e. Säästötilillä 700 ja rahastoissa (4 eri) muutaman tonnia.
N. 70 000 euroa säästössä, 500 erillisillä tileillä, 80 euroa käyttötilillä, jonne palkka maksetaan. Omaisuutta jonkin verran, vanha omakotitalo tiloineen ja metsäpalstoja.
Vierailija kirjoitti:
Noin 400e. Varakas olen sitten, kun voin ostaa perusasiat suuremmin hintoja miettimättä ja rahaa jää vielä turhuuksiinkin.
Suurituloinen ja varakas eivät ole toistensa synonyymejä. Miljonäri voi olla tuloton perijä ja suurituloinen peliongelmainen velkaloukussa.
Jos voi ostaa perusasiat suuremmin hintoja miettimättä ja rahaa jää vielä turhuuksiin, on ihan sama onko varat itse ansaittu vai perintönä saatu. Ihminen, joka noihin kykenee, on minun mielestäni varakas. Silläkään ei ole varakkuuden kannalta väliä, onko velkoja vai ei. Jos jää ns. ylimääräistä rahaa, on varakas minun mittarillani. Siitäkin huolimatta, vaikka se ylimääräinen menisi velkojen maksuun.
noin 60 000 taitaa nyt olla. Lisäsijoittaminen tällähetkellä vähän jäissä (jotain pientä, jos ostopaikkoja ilmaantuu) ja pidän käteispainoa, kun brexit, trump yms. Joskohan tulisi isompaakin turbulenssia kuin tähän asti.
n-25 kirjoitti:
En rupea täällä puhumaan varoistani. Täällä on niin paljon kateellisuutta. Ei myöskään kuulu tapoihini muille puhua rahasta.
Itse en ole missään tapauksessa kenellekään kateellinen. Hyvä vaan, jos joku vähissä rahoissa sinnittelevä saa vaikka perinnön.
Vierailija kirjoitti:
Noin 400e. Varakas olen sitten, kun voin ostaa perusasiat suuremmin hintoja miettimättä ja rahaa jää vielä turhuuksiinkin.
Suurituloinen ja varakas eivät ole toistensa synonyymejä. Miljonäri voi olla tuloton perijä ja suurituloinen peliongelmainen velkaloukussa.
Eivät tietenkään ole. Mutta jos ihmisellä on paljon rahaa hän on varakas. Ihan sama miten ne rahat on hankittu tai saatu.
Sijoitusten yhteinen arvo 420k. Käyttötilillä 10 000€ ja käteisenä 300€. Velkaa 82k.
Käyttötilillä 500e, säästötilillä ehkä 800, sitten on osakkeissa jonkun verran tonneja. Palkka tulee ens viikolla. Miehellä enemmän säästöjä, olen huolehtinut että jos ero tulee niin menee tasan ( ennen ku joku ehtii varoittamaan)
Av, palstan miljonäärit taas täällä mittailevat pippel… eikun rahojaan :D:D:D:D:D
*mummeli* kirjoitti:
n-25 kirjoitti:
En rupea täällä puhumaan varoistani. Täällä on niin paljon kateellisuutta. Ei myöskään kuulu tapoihini muille puhua rahasta.
Itse en ole missään tapauksessa kenellekään kateellinen. Hyvä vaan, jos joku vähissä rahoissa sinnittelevä saa vaikka perinnön.
Puhuinkin yleisesti, en kenellekään tietylle ihmiselle. Kiva kuulla, minä olen samoilla linjoilla kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen kysymys on, kuka on varakas? Riittääkö, että kuuluu varakkaimpaan 10%:iin kotitalouksista? Rikkaimpaan 1%:iin?
Toisekseen: Pitääkö sen olla käteisenä tilillä vai lasketaanko muukin omaisuus mukaan?
Ville on Varakas siitä olen varma. Tuo varakkuus taas on hyvin suhteellinen käsite. Länsimaisen miljonäärin määritelmä varakkuudelle on luonnollisesti aivan eri asia kuin kehitysmaassa asuvan käytännössä rahattoman ihmisen määritelmä. Ja totta hitossa muukin omaisuus lasketaan mukaan. Ei varakkuus ole vain seteleissä mitattavissa.
Niin minustakin, mutta tiedotusvälineet usein esittelevät tilastoja, joissa esimerkiksi asuntovarallisuutta ei lasketa. Asuntosijoittana olen aina ihmetellyt tätä. On hienoinen ero, onko meillä 200.000€ vai 1,2 miljoonaa euroa.
Tiesittekö muuten, että mediaanitalouden omaisuus on noin 107.000€?
Varakas: sellainen, jolla on suhteellisen paljon varoja
Näin kertoo sanakirja
Tilillä n. 800e
Käteistä 2,5e
Sijoituksia n. 2000e
Sijoitustavoitteena saada n. 10 000e kokoon, että tarvittaessa voi lähteä Sveitsiin viimeiselle matkalle.
t. M33
En tiedä. Käytän vain mieheni Visaa. Hän pitää huolen, että tilin saldo on riittävä. Minua eivät numerot kiinnosta muualla kuin vaatteiden kokolapuissa.
Käyttötilillä n. 1300 €, säästötilillä 5500 €.