Onko Suomessa noin paljon hyvätuloisia/rikkaita kun Kokoomuksen kannatus n. 19 %?
Vai ihan aikuisten oikeastiko joku duunari/sh/toimihlö äänestää puoluetta joka ei aja heidän asiaansa ja seuraava kysymys, miksi ihmeessä joku toimii noin?
Kommentit (169)
Moni äänestää kokoomusta, kun haluavat samaistua rikkaisiin ja sen takia, kun kokoomuslaisilla on onnellisen ihmisen katse.
Itse ihmettelen kuinka sosialisti-ammatit kuten opettajat ja sairaanhoitajat äänestävät kokomusta.
Usein näkee heidän alan lehdestäkin että jopa ehdokkaitakin on.
Ja nämähän ammatit maksetaan veronmaksajien pussista.
Sinällään hassua. Toisaalta nykyään kokoomus on eräänlainen SDP-klooni.
Se näkyy siinä että hyvinvointiyhteiskuntaa kannatetaan ja sosiaalitukia sekä holhoamista pidetään yllä ja hyvänä asiana. Sinällään hassua kun lukee selvästi kokoomusta äänestävien mielipiteitä, niin saa kuulla että tuet pois jne. Ei heidän puolue aja sellaista politiikkaa. Kannattaa käydä ihan sivustolta lukemassa että heikoistakin pidetään huolta ja veronmaksajien pussista menee rahat sosiaalitukiin yms.
Myös huumeiden käytön rangaistuksista pidetään kiinni ihan kuten kaikissa sosialistisissa puolueissa perinteisesti on tehty. Alkoholi sentään halutaan vapauttaa ja alkoholin kohdalla muistutetaan että holhouksen aika on päättynyt ja yksinlönvapaudet sitä ja tätä.
Ei nimittäin millään järjellä voida sanoa että kun henkilö tunkee suuhunsa jotain niin muuttuu siitä rikolliseksi. Kyseessä on selvästi yksilönvapaudet ja tätä ei meillä sosialistisessa ilmapiirissä oikein ymmärretä sitten millään.
Aikoinaan yksilönvapaudet oli se asia mikä minut sai puoluetta äänestämään 70-luvulla. Kun homoseksuaalisuuden laillistaminen ja huumeiden laillistaminen oli kysymyksessä.
Nythän sama teema on ajankohtainen pian. Jännä että Suomessa ei taida olla yhtäkään puoluetta, joka ajaisi kannabista verolle. Yhdysvalloissa ja Kanadassa sillä tehdään jo bisnestä. Meillähän ilmeisesti huumepoliisi teki sillä bisnestä ja jäi kiinni siitä häpeällisesti.
Ajat muuttuvat liberaalimpaan suuntaan. Haluaako Suomi olla jäljessä tässä ja menettää paljon rahaa?
Mielestäni tässä asiassa olisi mahdollisuus nostaa Suomen maatalous pystyyn mahdollistamalla lääkekannabiksen viljely ammattimaisesti. Samaa tuotetta voisi myydä myös maihin jossa virkistyskäyttö on laillista. Tämä nostaisi talouttakin niiden sairaanhoitajien ja opettajien sijaan, jotka ilmeisesti vieläkin jakaa valheellista tietoutta myös kannabiksesta.
Alkoholin myyntiä ei haluta vapauttaa vaan siirtää voitot olemassa oleville kauppaketjuille. Olutkauppa laitetiin säppiin kun myi melkein pelkästään olutta.
Minun ääneni saisi se puolue, joka ajaisi MM apteekkiliiketoiminnan vapauttamista. Lisäksi käsikauppalääkeiden myymiseen pitäisi saada kevennyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Yritystukiin menee huomattavasti vähemmän kuin sosiaaliturvaan.
Kumpikohan on kannattavampaa maan talouden kannalta?
Sosiaaliturva. Tämän pitäisi olla aivan päivänselvää kiihkeimällekin kokoomuksenj kannattajalle. USA on aika hyvä esimerkki maasta, jossa joudutaan maksamaan valtavia summia yhteiskunnan ylläpitoon, kun ei ole sosiaaliturvaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen keskituloinen perheenisä, insinööri, duunari, osakesijoittaja, muusikko, autoharrastaja jne.
En äänestä kokoomusta siksi että kokisin olevani samaa porukkaa, vaan siksi että he ymmärtävät taloutta, osaavat laskea. Ilman noita taitoja ei suomella ole tulevaisuutta. Täällä voi toki huutaa äänensä käheäksi että kokoomus leikkaa köyhiltä ja muita latteuksia, totuus on kuitenkin se että rahaa ei riitä jaettavaksi loputtomiin. Talous on ensin saatava nousuun.
Vaikka hallitus olisi täynnä niin punaisia vasemmistolaisia että niitten nahkakin olisi punainen, loppuu se rahan jako siinä vaiheessa kun luotot on tapissa ja rahaa ei enää ole.
Tätä kannattaa miettiä kun astelee sinne äänestyskoppiin.
Ihan höpölöpinää. Suomi on viimeksi ollut nettovelaton Lipposen toisen hallituksen aikana, sen jälkeen on mentu kokoomusvetoisesti ja kerätty enemmän valtiolle velkaa kuin koskaan.
Politiikassa ei ole kyse taitavuudesta, vaan siitä että kenen etua ajetaan ja kokoomus ei koskaan aja kansan, vaan eliitin etua.
Vierailija kirjoitti:
Tienaan 85000€ vuodessa ja kyllä, Kokoomus on ainoa puolue jota minun kannattaa äänestää. Tai periaatteessa joo ehkä myös keskusta ei aja tuntuvia ansiotuloveron korotuksia. En ikimaailmassa äänestäisi mitään vasemmistopuoluetta (vas, dem, vihr, pers, sin, kr) koska heidän mielestään minulta pitäisi kokonaan viedä ostovoima.
Minulle on ihan sama mitä te täällä ulisette siitä että luulenko olevani rikas, kokoomus ei aja veronkorotuksia ansiotuloveroon ja se on suurin syy äänestää. V*ttu kun v*tuttaa jo muutenkin miten vasemmisto kuvittelee että kaikenmaailman loisilla on suurempi oikeus minun työllä tekemiini rahoihin kuin minulla itselläni. Että ihan siitä huvista että voidaan maksaa kaikille perseellään istumisesta teen 60 tuntia viikossa töitä.
Riippuu täysin siitä mikä on ammattisi luonne. Onko se veronmaksajien maksama ala, joka ei tuota ja nosta taloutta mitenkään.
Kuten joku jo sairaanhoitajat ja opettajat mainitsikin.
Vierailija kirjoitti:
Tienaan 85000€ vuodessa ja kyllä, Kokoomus on ainoa puolue jota minun kannattaa äänestää. Tai periaatteessa joo ehkä myös keskusta ei aja tuntuvia ansiotuloveron korotuksia. En ikimaailmassa äänestäisi mitään vasemmistopuoluetta (vas, dem, vihr, pers, sin, kr) koska heidän mielestään minulta pitäisi kokonaan viedä ostovoima.
Minulle on ihan sama mitä te täällä ulisette siitä että luulenko olevani rikas, kokoomus ei aja veronkorotuksia ansiotuloveroon ja se on suurin syy äänestää. V*ttu kun v*tuttaa jo muutenkin miten vasemmisto kuvittelee että kaikenmaailman loisilla on suurempi oikeus minun työllä tekemiini rahoihin kuin minulla itselläni. Että ihan siitä huvista että voidaan maksaa kaikille perseellään istumisesta teen 60 tuntia viikossa töitä.
Kokoomus on kylläkin se puolue joka ajaa aktiivimalleineen sosiaaliturvan sälyttämistä veronmaksajille sekä ostovoiman heikentämistä. Kun ajetaan tempputöihin ihmisiä muttei tarjota työtä josta saisi palkkaa on se keskiluokan kurjistamista.
Vierailija kirjoitti:
Polta dänkkii ja chillaa bro. Itse olet tiesi valinnut, joten turha marista.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus nimenomaan kannattaa hyvinvointivaltion ylläpitoa ja mittavia tukia työttömille.
Aika ristiriitaiset ajatukset sinulla. Suomessa ei ole puoluetta joka haluaisi lopettaa tuet tai vähentää niitä.
Siksi myös työttömät äänestää kokoomusta että saisi parempia korotuksia tukiin esimerkiksi ansiosidonnaisiin jne. Sinä se olet maksaja niissäkin toki riippuu ammattisi luonteesta. Eli onko se ns sosialistinen ammatti.
Kokoomus muutti imagoaan yhdessä vaiheessa, ja alkoi mainostaa itseään koko kansan puolueena. Se herätti silloin naurua ympäri maan, mutta niin vain kansa nieli sen kiltisti.
Äänestäjät eivät vaivaudu ottamaan selvää mitä puolue oikeasti tekee ja edistää, vaan uskovat iskulauseita.
Kokoomus ajaa hyvätuloisten ja yritysten asiaa, eikä siinä ole mitään epäselvää. Se, että muutkin heitä äänestävät on osoitus ihmisten henkisestä laiskuudesta; ei oteta selvää.
Vierailija kirjoitti:
Olen keskituloinen perheenisä, insinööri, duunari, osakesijoittaja, muusikko, autoharrastaja jne.
En äänestä kokoomusta siksi että kokisin olevani samaa porukkaa, vaan siksi että he ymmärtävät taloutta, osaavat laskea. Ilman noita taitoja ei suomella ole tulevaisuutta. Täällä voi toki huutaa äänensä käheäksi että kokoomus leikkaa köyhiltä ja muita latteuksia, totuus on kuitenkin se että rahaa ei riitä jaettavaksi loputtomiin. Talous on ensin saatava nousuun.
Vaikka hallitus olisi täynnä niin punaisia vasemmistolaisia että niitten nahkakin olisi punainen, loppuu se rahan jako siinä vaiheessa kun luotot on tapissa ja rahaa ei enää ole.
Tätä kannattaa miettiä kun astelee sinne äänestyskoppiin.
Kokoomuksen ajama finanssikapitalismi on riistänyt Suomelta tulevaisuuden: lapsia ei uskalleta hankkia, nuoret kärsivät työttömyydestä, koulutuksesta leikataan, raha määrää ihmisarvon, eriarvoisuus lisääntyy, tekopyhyys ja hurskastelu valtaa politiikan... Tässä on kokoomuksen versio Suomen tulevaisuudesta.
Kertokaapa kokoomusfanit mitä hyvää kokoomus on oikeasti saanut aikaan? Velkaa on otettu, kaikenlaista elättiä on haalittu maailmalta, ihmisiä on kiusattu, sote-himmeliä keploteltu että olisi vielä helpompi siirtää julkista rahaa omaan taskuun, uusiutumattomia luonnonvaroja on lahjoiteltu ulkomaailaisille yhtiöille, luonnollisia monopoleja samoin, tehottomia yritystukia on maksettu miljardien edestä.
Jep. Sitten vielä ihmeteellään, että mikä on kun ei valtion menot ja tulot oikein kohtaa.
Kokoomuksen talous"viisaudella" tämä maa pistetään konkkaan varmasti. Kokoomuksen kravattikaulainen hyppytukka kun huolehtii ensisijaisesti omasta lompakostaan, ei sitä yhteisten asioiden hoitaminen kiinnosta.
Ainoa minkä kokoomus osaa, on imagotyö.
Kokoomusta äänestää moni keskituloinen sen takia kun heitä jyrpii nää loisijat eli massit from k e l a tyypit koska kokoomushan laittais nää töihin.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomusta äänestää moni keskituloinen sen takia kun heitä jyrpii nää loisijat eli massit from k e l a tyypit koska kokoomushan laittais nää töihin.
Todellisuudessa se tempputyöllistäminen ei muuta kuin imagoa että on muka töissä. Sosialiturva on edelleenkin se joka näitä työllistettyjä pitää hengissä.
Näistä ketjuista jää aina mainitsematta, että ketä esim. sen normaalin keskituloisen työtätekevän sitten kannattaisi äänestää? Yleensä joku palstan ruud!nkeks!jöistä tähän heittääkin sitten silmää räpäyttämättä Vasemmistoliiton tai SDP:n. Keskituloisen asemaahan parantaakin huomattavasti mm. jatkuvasti nouseva veroaste ja erilaiset veroluonteiset maksut ja julkisen sektorin jatkuvaan pöhöttämiseen ja holtittomaan maah@nmuuttoon liittyvät kustannukset. Tähän voisin vielä muistutuksena laittaa mikä oli yksi Vasemmistoliiton teeseistä, joilla talousongelmat kuulemma korjataan viime eduskuntavaaleissa "Palkataan lisää työntekijöitä julkiselle sektorille, niin saadaan lisää verotuloja" (SIC).
Vierailija kirjoitti:
Suomen kansa on tahallaan jaettu kahtia. Ryövätään korkeatulosia, nöyryytetään matalatuloisia, ja itse asiassa riistetään heidätkin! Riistetaan KAIKKI. Järkätään rahat itselle! Siinäpähän vääntävät, kumpaa riistetään enemmän... heh heh... Kyllä kansa on naiivi lauma.
Työttömyyden lasku ei ole merkityksellistä vaan sosialiturvan kulut sekä verottajat saamat rahat.
Eihän kaikki hyvätuloiset ja rikkaat edes ole kokoomuksen kannattajia. Joukossa on ainakin Rkp:n ja Keskustan kannattajia myöskin jonkin verran. Jopa demareita.
Tällä logiikalla sosiaalitukiakin maksetaan tolkuttomasti. Koska Paananen maksoi veroja 28,1 miljoonaa, niin kaikille alle tuon maksetaan sosiaalitukia 28,1 miljoonaa-hänen maksamansa verot. Eiks jeh.