Maasta sinä olet tullut ja maaksi pitää sinun...eihän ihmisen maasta ole
vaan taivaasta, henkiolento. Itse en matojen murkinaksi halua.
Kommentit (10)
No raamatun mukaan jumala loi maan pölystä ihmisen. Ja maahan se ihminen päätyy joko haudattuna tai tuhkattuna. Itse en matojen ruuaksi halua niin siksi haluan polttohautauksen.
Ja ruumis se vaan matojen murkinaksi menee, ei sielu.
Osa minusta on kylläkin tullut alkujaan isästäni ja lopun on hoitanut äitini keho. Pitäisikö mut siis paloitella kuolemani jälkeen ja tunkea tuhkani puoliksi isäni tuhkauurnaan ja puoliksi äitini? Ja entä jos (nyt vielä elossa oleva) äitini haluaa arkkuhautauksen? Leikataanko mun ruho puoliksi ja toinen puoli tuhkataan? Mä mistään taivaasta ole tipahtanut tänne, saati mullan alta.
earth to earth, ashes to ashes, dust to dust
Kaikki me ollaan tähtipölyä siis ai etta josta myös itse maa on muodostunut.
Olen jo vuosia huomannut ajoittain pienen kakan hajun lehahtavan mun ympärillä. Aivankuin pieru, mutta mitään pieraisun tunnetta en ole tuntenut peräpäässä. Luulin aluksi, että kuvittelen, mutta en kuvittele, vaan tajusin, että tämä liittyy toiseen mun vaivaan eli siihen, että suoleni ei tyhjene kunnolla ja silloin kun en ole saanut auttamalla suolta tyhjäksi, niin tämä haju esiintyy välillä. Uskon, että sisempi sulkijalihakseni jää jotenkin raolleen ulostamisen jälkeen ja se suoleen jäljelle jääneen kakan haju pääsee ulos.
T: Suomen arkkihiippa - kirkollinen ääni
Prototyyppi kirjoitti:
Osa minusta on kylläkin tullut alkujaan isästäni ja lopun on hoitanut äitini keho. Pitäisikö mut siis paloitella kuolemani jälkeen ja tunkea tuhkani puoliksi isäni tuhkauurnaan ja puoliksi äitini? Ja entä jos (nyt vielä elossa oleva) äitini haluaa arkkuhautauksen? Leikataanko mun ruho puoliksi ja toinen puoli tuhkataan? Mä mistään taivaasta ole tipahtanut tänne, saati mullan alta.
Maa tarkoittaa tässä tapauksessa planeettaa. Maapallolla (ja pallosta)kai esi-isäsi ovat siinneet, kuten sinäkin. Atomit, joista kehomme koostuu, ovat maapallolta peräisin ja maapallolle jäävät. Sillä ei ole väliä, onko prosessina mädäntyminen vai palaminen.
Periaatteessahan elämä itsessään on aineen yhtymistä happeen, eli palamista.
Pillusta se ihminen on.