Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin katsomassa mummoani hoitokodissa - ei helvetti tätä menoa!

Vierailija
11.01.2019 |

Käyn siellä niin paljon kuin ikinä kerkiän ja nyt oli kaksi päivää välissä. Mummo ei pysty puhumaan, mutta kyyneleitä tuli silmistä. Kuivunut kakka vaipoissa 😢

Kommentit (196)

Vierailija
181/196 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, näitä juttuja lukiessa koen uskomattoman syvää helpotusta kun lähdin viitisen vuotta sitten hoitoalalta aivan muihin hommiin. En ikinä, ikinä, ikinä enää moiseen työhön lähde.

Vierailija
182/196 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitokotiinkin on vaikea päästä, jos omat jalat jokseensakin kantavat, vaikka asuisi yksin ja kaatuilisi kotona. Kukin voi kuvitella, miten pelottavaa sellainen elämä on. Kyllä tässä on alkanut huomata, ettei pitkä ikä ole kovin tavoittelemisen arvoinen asia tässä maassa.

Mikäli olet terve vanha eli pää ja kroppa toimii niin silloinhan pitkä ikä on siunaus. Ei muuta kuin jumppaamaan ja tasapainoharjoituksia tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/196 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ketä äänestät!

Suomessa hellitään rikollisia ja ma a hanmuutta j i a, vanhukset kituvat likaisissa vaipoissaan.

Vierailija
184/196 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksakaa parempi hoitolaitos jos kerran niin surettaa. 

Eiköhän mummo ole hoitonsa jo maksanut moneen kertaan.

Vierailija
185/196 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksakaa parempi hoitolaitos jos kerran niin surettaa. 

Ei hyvänen aika, miten kylmä suhtautuminen. Rahallako vaan saa hyvää hoitoa? Niin kai se sitten on. Jokainen vanhus ansaitsee loppuelämässään hyvän hoidon. Vai mitä mieltä olet itse, kun olet joskus vanhus? -ap

Mikset hoida mummoasi itse, jos noin kovasti käy sydämen päälle? Miksi ventovieraiden pitäisi välittää, kun omaisetkaan ei välitä?

Puhekyvytön dementti voi muutenkin itkeskellä ihan mitä hyvänsä lapsuusaikaisia muistojaan, eikä luultavasti edes tiennyt kakan olevan housussa.

Peruskoulu kunnialla suoritettu?

Kohta #1. Ketju vuodelta 2019. Saattaisiko olla niin, että alkuperäisen tarinan kirjoittaja ei ole kuulolla.

Kohta #2. Miksi ventovieraan pitäisi välittää, kysyt. Miksi ventovieraan tulee välittää siitä, että kaupassa asiakkaiden ostokset tulevat rahastetuiksi. Miksi ventovieraan ihmisen tulee vaihtaa toisen ihmisen autoon renkaat. Miksi ventovieraan ihmisen tulee tarkistaa toisen ihmisen peräpukamien tilanne.

-Mieti vastausta hetkinen. No niin, se on työsuhde. Tästä työsuhteesta on tehty työsopimus, jonka allekirjoittamalla kumpikin osapuoli, sekä työnantaja että työntekijä sitoutuvat sopimuksessa lueteltuihin asioihin mm siihen kuinka työntekijän työpanos korvataan ja mitä työnkuvaan kuuluu. Työntekijä on allekirjoituksellaan hyväksynyt kaikki sopimuksen ehdot. Tämä on ollut vapaaehtoista ja tänä päivänä kirjoituksista päätellen hyvinkin toivottavaa - työn saaminen.

Kohta # 3. Empatiakyvyn tunnusmerkistöön kuuluu tunnistaa tilanne, jossa toinen ihminen välittää tai välittää itse toisesta ihmisestä. Tässä kohdassa tuli ilkeä tunne.

Kohta # 4. Kakka ei kuulu vaippaan - se kuuluu sen henkilön työnkuvaan, joka sen työsopimuksen työntekijän ominaisuudessa allekirjoitti.

-Oliko vaikeaa.

Hyvin sanottu.

Vierailija
186/196 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma on jatkunut vanhustyössä jo 20 vuotta. kahvia juodaan juorutessa ja lakataan kynsiä.

Vierailija
187/196 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma on jatkunut vanhustyössä jo 20 vuotta. kahvia juodaan juorutessa ja lakataan kynsiä.

"Lääketieteellisen johtajan mukaan Digifundus Oy tuottaa

Jyväskylän kaupungin diabeetikoiden silmänpohjakuvausten lisäksi oheispalvelut,

joita ovat silmälääkärin lausunto-, ajanhallinta-, kutsu- ja

vastauskirjepalvelu.

Palvelukokonaisuuden sisältö on sovittu yhdessä Keski-Suomen sairaanhoitopiirin

silmätautien yksikön ja Jyväskylän kaupungin edustajien kanssa.

Lääketieteellinen johtaja toteaa, että vastauskirjeen lähettämisestä, sisällöstä

ja allekirjoituksesta on sovittu yhdessä Jyväskylän kaupungin kanssa.

Kirjeen tarkoituksena on lisätä diabeetikoiden tietämystä sairaudestaan ja sitä kautta

parantaa omahoitoa. Mikäli kirjeen saanut henkilö haluaa lisätietoja kirjeen sisällöstä,

on hänellä mahdollisuus saada lisätietoja paikalliselta diabeteshoitajalta tai omalta lääkäriltään."

---jos joku ei kuitenkaan jaksa/ehdi kokonaan lukemaan.

Lähettääkö ne kutsun kuvaukseen kaikille 100-vuotiaillekin?

Siinä kuvauksessa käytetään silmän mustuaista laajentavia tippoja, oftan Tropicamid

Sen pakkausseloste on kyllä melkoinen, kun apuaineiden listassa lukee Keuhkopöhön aiheuttava aine,

siis tuntien kuluttua!

Löytyy käyttöturvallisuustiedotteesta: B e n t s a l k o n i u m k l o r i d i :

"aine on syövyttävää silmille, iholle ja hengitysteille.

Syövyttävää nieltynä.

Liuoksen nieleminen voi aiheuttaa aineen joutumisen keuhkoihin ja kemiallisen keuhkotulehduksen vaaran"

Vierailija
188/196 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuttaa eteläiseen EU-maahan, ja hankkia ns. kolmansista maista hoitaja kotiin. Hoitaja ei tietenkään ole hoitoalan ammattilainen, mutta hänelle voi opettaa tarvittavat rutiinit. Ja eikö enimmäkseen ole kyse siitä hoivasta eli perushoidosta, mitä omaishoitajatkin tekevät?

Tämmöisen live-in kotiapulaisen saa alle 400€/kk. Suomessa varmaanbheokratia ei salli tämmöistä järjestelyä, mutta muualla EU:ssa kyllä mahdollinen.

Vierailija
189/196 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muu ei auta kirjoitti:

Suuntaa töihin hoitoalalle.

Itse olen jo elämäni ehtoopuolella. Tyttäreni tekee hoitotyötä pienellä palkalla ja tykkää työstään. -ap

Siis sun mummo elää vaikka oot itse jo vanhus??? Keksi parempi trolli...

Vierailija
190/196 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lääketieteellisen johtajan mukaan Digifundus Oy tuottaa

Jyväskylän kaupungin diabeetikoiden silmänpohjakuvausten lisäksi oheispalvelut,

joita ovat silmälääkärin lausunto-, ajanhallinta-, kutsu- ja

vastauskirjepalvelu.

Palvelukokonaisuuden sisältö on sovittu yhdessä Keski-Suomen sairaanhoitopiirin

silmätautien yksikön ja Jyväskylän kaupungin edustajien kanssa.

Lääketieteellinen johtaja toteaa, että vastauskirjeen lähettämisestä, sisällöstä

ja allekirjoituksesta on sovittu yhdessä Jyväskylän kaupungin kanssa.

Kirjeen tarkoituksena on lisätä diabeetikoiden tietämystä sairaudestaan ja sitä kautta

parantaa omahoitoa. Mikäli kirjeen saanut henkilö haluaa lisätietoja kirjeen sisällöstä,

on hänellä mahdollisuus saada lisätietoja paikalliselta diabeteshoitajalta tai omalta lääkäriltään."

---jos joku ei kuitenkaan jaksa/ehdi kokonaan lukemaan.

Lähettääkö ne kutsun kuvaukseen kaikille 100-vuotiaillekin?

Siinä kuvauksessa käytetään silmän mustuaista laajentavia tippoja, oftan Tropicamid

Sen pakkausseloste on kyllä melkoinen, kun apuaineiden listassa lukee Keuhkopöhön aiheuttava aine,

siis tuntien kuluttua!

Löytyy käyttöturvallisuustiedotteesta: B e n t s a l k o n i u m k l o r i d i :

"aine on syövyttävää silmille, iholle ja hengitysteille.

Syövyttävää nieltynä.

Liuoksen nieleminen voi aiheuttaa aineen joutumisen keuhkoihin ja kemiallisen keuhkotulehduksen vaaran"

Sinä taas. Pari tippaa silmiin ei aiheuta keuhkopöhöä, usko ammattilaista.

Siitä olen samaa mieltä, että silmänpohjakuvauksissa ei pitäisi rutiinisti käyttää pupillia laajentavia tippoja. Esim. Instrussa on hyvät laitteet, joilla saa edustavat kuvat ilman tippoja. Olen itse vienyt tämmöiset kuvat (muistitikulla) kunnalliselle silmäpolille, vertailun vuoksi. Niissä näkyi tietyt muutokset verkkokalvolla selvästi paremmin kuin julkisen klinikan omissa kamerakuvissa, joita varten piti laajebtaa pupillia.

Vierailija
191/196 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muu ei auta kirjoitti:

Itse olen jo elämäni ehtoopuolella. Tyttäreni tekee hoitotyötä pienellä palkalla ja tykkää työstään. -ap

Oletko kuullut isomummoista? Mun isomummo eli äitini mummo elää edelleen. Äiti on 56 v, hänen äitinsä 75 v ja isomummo 93 v. Meitä on 5 sukupolvea, kun mullakin on lapsia.

Vierailija
192/196 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehtisikin sen lakisääteisen tauon pitää. Tulin juuri iltavuorosta, 13-22 kun meni taas ylityöksi henkilöstövajeen vuoksi. Taukoja oli yksi, join proteiinijuomaa samalla kun vanhukset aterioivat iltapalaa. Proteiinijuomaa saa nopeasti sivuun jos pitää mennä auttamaan.

Kynsiä me ei lakata koska kynsilakan käyttö hoitotyössä on kielletty. Sitä en ihmettele, että alalle on vaikea saada tekijöitä. Meidät mielletään koneiksi joilla ei koko työvuoron aikana saisi olla yhtään taukoa, ei aihetta jutteluun kollegan kanssa. Aiheuttaako mikään muu lakisääteinen kahvitauko niin suurta vihaa, kuin hoitajan tauko? Saat se, että hoitaja juttelee tauolla työkaverin kanssa?

Vierailija
193/196 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muu ei auta kirjoitti:

Oletko kuullut isomummoista? Mun isomummo eli äitini mummo elää edelleen. Äiti on 56 v, hänen äitinsä 75 v ja isomummo 93 v. Meitä on 5 sukupolvea, kun mullakin on lapsia.

Mut siis tämä teiniäitien ylisukupolvinen kierre ei ollut trolliapn tausta...

Vierailija
194/196 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmisiä pidä väkisin pitää elossa hoitamalla. Meitä on täällä jo nyt aivan liikaa. Saisi antaa luonnon tehdä päätökset eli kun luonnossa eläin kuolee vanhuuteen eikä kukaan todellakaan vie vanhuuden päivinä hoitokotiin niin sama saisi olla ihmiskunnassa..

Miettikää nyt vähän mitä puhutte!!! Todennäköisesti ääni kellossa muuttuu kun kyseessä on oma rakas omainen.

En oo tuo eka kommentoija, mutta oon osin samaa mieltä. Minunkin mummo oli loppuaikoina niin huonossa kunnossa että päivät meni vain sängyssä maatessa ja vaivoista kärsiessä ja voivotellessa. Ei pystynyt liikkumaan, ei nähnyt mitään eikä kuullut mitään ja sanoi itsekin vuosia joka kerta että haluais jo pois. Vuosikausia eli noin ennen kuin luonnollinen kuolema tuli. Sinunko mielestä vanhan ja sairaan pitäis kitua vain siksi, että omainen ois iloinen kun voi käydä silloin tällöin kesäisin ja jouluna katsomassaP Itse ainakin kuolisin mielummin ns. saappaat jalassa, kuin päätyisin muiden armoille kitumaan. Sellainen 85 vois olla hyvä ikä lähteä, aiemmin toki jos sairastuu sitä ennen niin vakavasti että elämä menee kärsimiseksi.

Läheiseni (iäkäs) oli eräässä tutkimuksessa ja tuloksia kuullessaan ylilääkäri sanoi, että jos jotain leikattava löytyy, niin eipä se kannata. Elämänlaatu on jo niin huono ja ystävätkin ovat jo kuolleet. Mitäpä sitä täällä enää on virkaa olla.

Läheiseni järkyttyi paljon tuosta asenteesta.

Hän haluaa elää ja hänellä on ikäisiään ystäviä, joihin hän pitää yhteyttä!

Myös vanhuksen elämää pitää arvostaa. Ajatuksesi jostain 85 iästä poistumisen kannalta on kammottava.

Jos vanhuuden mukavuuseutanasia sallittaisiin, häviäsi elämää haluavien vanhusten arvostus ja heitä alettaisiin pitää taakkana. Samalla alettaisiin pitää taakkana muita tuottamattomia. Alettaisiin toivoa jokaisen turhan tekevän eutanasian. (vammaiset, pitkäaikaissairaat, pitkäaikaistyöttömät jne) ihmistä alettaisiin arvottaa tuottavuuden mukaan.

...mutta näinhän jo tapahtuu, samoin hoitamatta jättämisiä. Luonnollista poistumaa joudutetaan mm. ajamalla ihmisiä sietämättömään taloudelliseen ahdinkoon.

Vierailija
195/196 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on rahaa, ehkä vanhanakin, mutta näillä tiedoin ei omaisia. Kuka minulle hoitaa sen inhimillisen hoitajan, joka pitää minusta huolta ja huomioi tarpeeni.

Taitaa mennä niin, että makaan rohtuneena vaipoissa ja saan sopimatonta ruokaa ja olen vailla virikkeitä likaisissa vaatteissa. Ja rahani valuvat perustason hoivakodin omistajien tileille. Sen yhteiskunta on halukas hoitamaan puolestani.

Minä en hoivalaitoskeskitysleiriin mene, eikä minua sinne viedä. Mätänen kotiini tai sitten jonnekin metsämättäälle. Jäännökset saa kaapia irti lattiasta tai sitten lannoitan jotain vadelmapuskaa, mutta ihmisarvostani pidän sentään kiinni.

Vierailija
196/196 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just