Te joita mikään ei kiinnosta: miten saatte ajan kulumaan?
Minua ei ole koskaan mikään kiinnostanut, joten elämä on sietämättömän tylsä ja aika kulkee aina todella hitaasti. Ryyppäämällä tylsyyden lieventäminen ei toimi. Myöskään kellon tuijottaminen ei saa kelloa kulkemaan yhtään nopeampaa. Pitäisi keksiä jotain muuta. No, moni varmaan ehdottaisi kannabista, mutta ihan hyvä olisi jos keksisi jotain muutakin. Mutta mitä? Tällä palstalla taitaa olla aika monta kohtalotoveria, ihmisiä joille elämä on silkka riesa joka täytyy odottaa loppuun, koska mikään ei vaikuta tekemisen arvoiselta. Miten te saatte aikanne kulumaan? Miten vältätte tylsyydestä hulluksi tulemisen? Miten lievennätte koko elämän mittaista tylsyyskidutusta edes hieman? Kertokaa omia kokemuksianne, havaintojanne, niksejänne.
Jos sinua kiinnostaa jokin niin turhaan ehdotat yhtään mitään, älä tule tänne pätemään, turhaan sanoisit jotain "fiksua" sellaisesta asiasta josta et tiedä mitään, josta sulla ei ole kokemusta ja jota et voi osata kuvitella. Vietä ensin parikymmentä vuotta tylsyydessä ja tule sitten pätemään.
Kommentit (31)
Onko tääällä niitäkin joita kiinnostaa jokin? Eiköhän me kaikki olla kohtalotovoreita täällä.
En yritä päteä tms. mutta pakko vaan todeta, etten voi ymmärtää tuollaista yhtään. Olen masentunut eikä mikään pahemmin kiinnosta, mutta aika menee silti käsittämättömän nopeasti. Teki sitten jotain tai ei. Yhtäkkiä sitä on viisikymppinen ja tajuaa, että elämästä on yli puolet mennyt.
Anteeksi nyt vielä.
Katson tv:tä ja oleilen vaan rauhassa tai teen kotiaskareita. Jos oikein reippaalla tuulella olen niin käyn uimahallissa tai kaupoissa kiertelemässä.
Normaalisti tietysti kävisin töissä, mutta tällä hetkellä työnhaku on käynnissä. Se että mikään ei kiinnosta ei ole mulle tekosyy olla tekemättä mitään. Päihteitä en kyllä suosittele tylsyyden lievittämiseksi kun siitä ei saa aikaseks muuta kun todennäköisesti päihdeongelman.
Hanki harrastus? Tai esim
-lue kirjoja
-katso leffoja/sarjoja
-kuntoile kotona (esim youtubesta löytyy home workout hakusanalla)
-pelaa pelejä
-nikkaroi,rakenna,ompele? Yleisesti käsitöitä
-palapelit
-opiskele jotain, vaikka uusi kieli
-suursiivous
-opettele tekemään uusia ruokia
-jooga,syvävenyttely tms kehonhuoltoa
-opettele soittamaan jotain soitinta
-lenkkeily
Jokainen näistä onnistuu hyvin yksinkin ja kotona.. ei vaadi paljoa ja piristää ainakin itseäni :)
1. Nykyään hukutan itseäni töihin. Toimii, kokemusta on, suosittelen!
2. Eläkkeellä aion hukuttaa itseni viinaan. Aika monella suomalaisella on tästä kokemusta, vaikuttaa toimivan.
Noh onpa kyllä outoa jos ei MIKÄÄN kiinnosta, mutta itsellä hieman samanlainen ongelma, paitsi että mikään työ ei kiinnosta. Ohjelmointi, elektroniikka, tietokoneet ja palvelimet, nettisivut, matematiikka ja kielet yms. kyllä kiinnostaa, niitä olenkin 10v yksin opiskellut. Mutta töiden tekeminen ei kiinnosta pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
En yritä päteä tms. mutta pakko vaan todeta, etten voi ymmärtää tuollaista yhtään. Olen masentunut eikä mikään pahemmin kiinnosta, mutta aika menee silti käsittämättömän nopeasti. Teki sitten jotain tai ei. Yhtäkkiä sitä on viisikymppinen ja tajuaa, että elämästä on yli puolet mennyt.
Anteeksi nyt vielä.
Outoa. En ymmärrä tuota yhtään. Nyt olen ihan pihalla. Öh...?
t. ap
PS. Tuomitsin "pätemisen" vissiin liian jyrkästi aloituksessa. Ihmetellä saa aina, ihmettely on hyväksi. Kyllästyttää vain se kun kaikkiin aloitukseen jotkut tulevat neuvomaan "mene lenkille", "aloita uusi harrastus". Sinun viestisi oli 1000 kertaa parempaa informaatiota kuin lenkkiharrastusneuvot.
No teen kaikkea sitä mikä minua periaatteessa kiinnostaisi, vaikka käytännössä ei. Olen siis myös koko ajan tylsistynyt, mutta jos en tee yhtään mitään, olen lisäksi ahdistunut. Mitään suurempaa tunne-elämystä en saa mistään eikä minulla näin ollen ole ihmisten kanssa mitään puhuttavaa (eikä siis ihmissuhteita). Sinänsä teen asioita varmaan enemmän kuin toiset, vaikkei ne mitään suurempia tunteita herätäkään.
vähän sama ongelma. lähinnä etten jaksa innostua yhdestä asiasta kerrallaan kovin kauan tai seurata mitään asioita kauhean fanaattisesti tai pikkutarkasti kuten monet tuntuvat tekevän. esim. pelata innokkasti pelejä monta tuntia putkeen (minulle täys mahdottomuus) tai seurata jotain julkkiksia ja heidän tapahtumia ja pyöriä jossain fanifoorumeilla tms. ei vaan jaksa...en jaska oikein mitään sarjojakaan seurata kun tuntuu et kaikki on jo nähty... pahinta ja vaikeinta on tekemisen aloittaminen. yhdessä vaiheessa hurahdin hetkeksi kuntosaliin ja siinä menikin mukavasti aikaa ja oli tekemistä mutta kun se kiinnostus lopahaa aina vähintään vuoden jälkeen. nuorempanakaan en koskaan jaksanut fanittaa asioita tai kierrellä baareja kun jotenkin se kiinnostus niihinkin asioihin lopahtaa nopeasti. sen sijaan ihmisiin en kyllästy helposti. no ajan kulumiseksi sitten käyn töissä tietysti mutta sieläkin on ajoittan tylsää : D työhommat ei meinaa kiinnostaa että niitä jaksaisi tehdä mutta pakkohan se sentään on kuitenkin. kotona ei jaksais muuta tehdä kuin kattoo tvtä ja nukkua... mutta pakotan itseni tekemään asioita. usein, kun alkaa vaan tekemään (se aloitus on edelleen vaikeinta) niin sitten homman parissa onkin ihan ok :) mut juu, jotain monen tunnin pelisessioita tms. en tosiaan jaksa mitenkäänpäin. jaksan kyllä katsoa kun muut pelaa ja istua hiljaa sohvannurkassa yksikseni tms. ihan okei. en tiedä, olen kai jotenkin saamaton ja tylsä...
Olen vain ja ajattelen kaikenlaista. Elänyt kohta 60v, on ollut aika mielenkiintoista, joten onkin jo paljon ajattelemista. Luen sitä sun tätä netistä , mitä vain milloinkin päähäni pälkähtää etsiä. Teen kotitöitä, kävelen, joskus matkustan yksin johonkin ja nautin vaan olemisesta. Ennen harrastin paljon kaikenlaista, nyt olen huomannut että olen näin onnellisempi, ei minkäänlaisia suorituspaineita itselleni. Ja aika kuluu aivan hyvin ja nopeasti.
Olen aina luullut, että olen tylsä ihminen, kun minua ei kiinnosta matkustelu, juhlissa tai tapahtumissa käyminen, alkoholin juominen, porukoissa pyöriminen sitä sun tätä juttelen, vaan vietän aikaa mieluiten kotona. Muta saan ajan kulumaan tosi nopeasti, sillä olen kiinnostunut monista asioista ja niiden seuraamisesta. Olenkin siis onnekas. Jotkut kaverini pitävät elämääni tapahtumaköyhänä ja varmaan säälivät. Totuus on kuitenkin se, että vaikka päällepäin se siltiä voi näyttää, on elämäni rikasta. Olen kyllä niin onnekas, että käyn töissä ja se tietenkin tuo lisää elämään.
Lue kirjoja. Ne avaavat uusia todellisuuksia ja saatat tulla jopa viisaammaksi. Kirjastokortilla saat loputtomasti merkitystä elämääsi eikä maksa yhtään mitään.
Aloita vaikka kirjaston lukuhaasteella. Esim. Helmetillä on Facebook-ryhmä, josta saat paljon vinkkejä.
En mä tee mitää muut ku selaan nettii, kuuntelen musiikkii ja juon
Korkki aukes just ku en kestä olla selvinpäi
Kannabis saa ajan kulumaan hitaammin ja jumiuttaa entistä pahemmin, mutta toisaalta asioista nauttii eri tavalla. Toisaalta kun ei ole muutakaan tekemistä niin päivät menee pajautellen, mikä taas tarkoittaa paljon rahaa eli en oikeastaan suosittele.
Nukkumalla aika menee nopeasti. Tosin haittapuolena itselläni on ,että rupean näkemään painajaisia kun nukun yli 12 tuntia vuorokaudessa. Muuten nukkuminen on kyllä ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannabis saa ajan kulumaan hitaammin ja jumiuttaa entistä pahemmin, mutta toisaalta asioista nauttii eri tavalla. Toisaalta kun ei ole muutakaan tekemistä niin päivät menee pajautellen, mikä taas tarkoittaa paljon rahaa eli en oikeastaan suosittele.
Pistä omat puskat. On tekemistäkin.
Hah! Nettitrollailu kuluttaa aikaa ihan mukavasti :) Myös auttaa tv ja tietokonepelit, ainakin.