Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Abortti ja ystävä, joka ei sitten ollutkaan ihan niin ymmärtänyt haluani olla lapseton

Vierailija
11.01.2019 |

Tuplaehkäisy päästi lävitseen vahingon.

Kerroin perheelliselle ystävälle, että on näin käynyt ja lääkkeellä hoituu nyt pois sitten. Tämä ihminen, joka ei ole kritisoinut ikinä haluani olla lapseton sekosi ihan täysin ja kaikki argumentit oli sellaisia, että hänen on täytynyt elää jossain ihan käsittämättömässä harhassa, johon kuuluu se että olen tahattomasti lapseton ja tyyliin keksinyt tämä vela-jutun siksi. Nyt kun kävi ilmi että näin ei ole niin kaikkea muutakin on saanut kuulla.

"Etkö sä aattele ja pelkää miten yksinäinen oot vanhana, ei se oo vaikeeta ja rankkaakin vaan hetken, vastuu kasvattaa"

Jne jne. Varmasti olen yksinäinen vanhana jos en siihen varaudu ja se voi pelottaakin, mutta en silti tee itselleni IHMISTÄ JOTA EN HALUA. Ja olen tehnyt vaikeita ja rankkoja asioita, miksi ne mua pelottaisi, silloin kun sitä asiaa haluan? Ei mitään saa ilman vaivaa. Mutta kun en halua lasta, niin olisi sama se vaikka saisin valtiolta sille hoitajan. Ja mihin ihmeeseen kasvan olemalla hänen tavallaan kotona vuosikausia? Hyvähän se niille lapsille varmaan on, mutta mitä minä sellaisella "kasvulla" teen?

Ilmeisesti ystävyys on ainakin osin perustunut siihen,että hän luulee minun kadehtivan häntä, tai ei kuulema ole nyt enää "varma mitä mieltä on tästä nyt kun tietää mun ja mun miehen aidot ajatukset lapsista". Ai että pidetään lapsista mutta ei haluta omia? Selvä... voi jumalauta.

Kommentit (187)

Vierailija
181/187 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se abortti nyt tuli puheenaiheeksi?

Oliko ystävä niin läheinen että koit että asia on hälelle kiinnostava. Vai miksi ihmeessä kerroit miehesi ja sinun välisen asian?

Harmittiko sinua että olittekin niin hedelmällisiä että tulit raskaaksi tuplaehkäisystä huolimatta ja kerroit asian siinä harmityksessa?

On muuten jotenkin todella huonosti ehkäisyssä käynyt että sekä pillerit että kondomit pettää molemmat samalla kertaa, tai sitten on tullut käyttövirhe molemmissa molemmille.

Tässä on niin paljon hassua höpötystä, että on miltei vaikea tarttua. Ilmeisesti sinulle on vierasta tällaisten asioiden puhuminen, joten ajattelet että se olisi minullekin? Liittyi keskusteluun lääkärissä käymisestä ja kuukautisista, ei ollut mulle "iso" asia. On tosiaan huonoa tuuria. Voidaanhan me sitäkin päivitellä. Mutta koska sataa pillerin ja sataa kondominkäyttäjää vuodessa kohden tule toistakymmentä raskautta, niin siksi teen testejä. On tämä silti eka kerta 10 vuoteen.

Kaksi asiaa on varmaa. Tuplaehkäusyä oikein käyttäen et ole tullut raskaaksi

Toinen on se että tämä on huono provo

Vierailija
182/187 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko ystävä niin läheinen että koit että asia on hälelle kiinnostava. Vai miksi ihmeessä kerroit miehesi ja sinun välisen asian?

Harmittiko sinua että olittekin niin hedelmällisiä että tulit raskaaksi tuplaehkäisystä huolimatta ja kerroit asian siinä harmityksessa?

On muuten jotenkin todella huonosti ehkäisyssä käynyt että sekä pillerit että kondomit pettää molemmat samalla kertaa, tai sitten on tullut käyttövirhe molemmissa molemmille.

Tässä on niin paljon hassua höpötystä, että on miltei vaikea tarttua. Ilmeisesti sinulle on vierasta tällaisten asioiden puhuminen, joten ajattelet että se olisi minullekin? Liittyi keskusteluun lääkärissä käymisestä ja kuukautisista, ei ollut mulle "iso" asia. On tosiaan huonoa tuuria. Voidaanhan me sitäkin päivitellä. Mutta koska sataa pillerin ja sataa kondominkäyttäjää vuodessa kohden tule toistakymmentä raskautta, niin siksi teen testejä. On tämä silti eka kerta 10 vuoteen.

Minä tulin raskaaksi sterilisaation jälkeen että revippä siitä. Kyllä noita aina välillä sattuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/187 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IBS ja rikkonainen kortsu, ei oo ees harvinaista

Vierailija
184/187 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin uskovana kristittynä seuraan mielenkiinnolla tällaisia keskusteluja. Haluan ymmärtää, miksi joku on valmis tekemään omalle lapselleen tuolla tavalla. Onko teillä elämässänne liikaa rakkaita ihmisiä, kun heisä hankkiudutte näin eroon? Pohjimmiltaan aika itsetuhoista käyttäytymistä... 

Olen huomannut, että abortit, ehkäisy, vapaaehtoinen lapsettomuus on kovasti suosiossa ei-uskovaisissa piireissä. Uskovaisissa ja konservatiivisissa kodeissa kasvaa sitten Suomen uusi sukupolvi, kun juuri muita ei tunnu kasvatusvastuu kiinnostavan. 

Äitini on sekä konservatiivinen että uskossa ja teki silti abortin. Teki neljä lasta, joista kolme omasta vapaasta tahdostaan. Hänellä oli resurssit pitää heistä huolta ja ennen kaikkea toive hankkia lapsia. Äitini oli heille aidosti hyvä kasvattaja ja roolimalli. He saivat häneltä rakkautta, huomiota, neuvoa, huolenpitoa. Neljäs olin minä.

Synnyin sopivasti keskelle 90-luvun lamaa ei-toivottuna, ehkä jopa väkivallan tuloksena. Jos ilmaisin millään tavalla olevani olemassa, sain huudot tai lyömistä. Äitini piti huolen perustarpeistani (sikäli kun köyhyydessä oli mahdollista), tosin silloinkin hänen katseestaan huokui aina huonosti kätketty vihamielisyys, ikään kuin hän olisi aina miettinyt: "Siis hetkinen, mitä TUO tekee täällä?". Äitini ei jaksanut tai halunnut suojella minua väkivaltaiselta (konservatiivikristityltä) isältä kuten suojeli kolmea sisarustani. Tavallaan ymmärrän, että hänellä oli jo kolme lasta ja yksi lapsellinen narsisti elätettävänä, ja minä olin se korsi joka katkaisi kamelin selän. Mutta rakkauden puute tekee sairaaksi, joten ei varmaan yllätä, että olin jo teini-iässä moniongelmainen, itsetuhoinen ihmisraunio, jolle mikään määrä terapiaa ei enää riitä palauttamaan elämänhalua.

Sain teini-iässä vahingossa tietää, että meidän neljän lapsen lisäksi oli ollut lapsi numero nolla. Vanhempieni nuoruuden moka. Aikana, jolloin ei ollut resursseja eikä halua kasvattaa lasta. Äiti teki abortin kaikessa hiljaisuudessa. Isäni ei ole koskaan antanut sitä äidilleni anteeksi - siksi minäkin varmaan olen nyt olemassa. Hänen mielestään se oli murha. Mutta minusta se abortti oli rakkauden ja armon teko. Minä nimittäin tiedän tasan tarkkaan, miltä siitä lapsi numero nollasta tuntuisi tänä päivänä, jos se olisi olemassa: raadolta, joka ei vaan ole vielä lakannut hengittämästä.

Miten voit väittää, että nämä 3 sisarustasi elivät hyvää ja rakkaudentäyteistä elämää (lapsuutta) jos kerran isäsi oli tuollainen "narsisti"?. Isäsi ei koskaan antanut äidillesi anteeksi aborttia, mutta silti  oli teille lapsille kamala? Ja miksi isäsi ei puuttunut äitisi käytökseen , jos äitisi kerran piti sinua huonosti? Ja jos kerran isäsi taas oli teille kaikille tasapuolisesti kamala, mitä rakkautta, huolenpitoa ja resursseja hoitaa  niitä kolmea  äidilläsi oli. Miten tuollaisessa kodissa kukaan voi voida hyvin? Ei mitenkään. Vähän parempia provo-tarinoita voisitte keksiä. Ei tuollaisia, jotka on niin ristiriitoja täynnä, että hukkuvat omaan mahdottomuuteensa.

Vaikka hyvin on av-yleisöön uponnut tämäkin ristiriitatarina, yläpeukuista päätellen.

Olen aidosti iloinen, että sinulta puuttuu sellaiset elämänkokemukset, joiden valossa väkivaltaperheiden kiero dynamiikka olisi sinulle tuttu. Minustakin asetelma oli aina todella ristiriitainen - miksi edes tehdä minut, jos olin aina niin epätervetullut? - enkä itsekään ymmärrä, miksi isälleni oli niin tärkeää haalia lapsia lähinnä nöyryytettäväksi ja lyötäväksi. Liittyy kai jotenkin narsistin tarpeeseen saada huomiota, palvelua, valtaa..?

Siinä olet kyllä aivan oikeassa, ettei kukaan voi aidosti hyvin tuollaisessa talossa, enkä sitä väittänytkään. Mutta sisaruksillani oli ainakin yksi rakastava vanhempi, joka teki parhaansa huonoissa olosuhteissa. Sisaruksillani on traumoja, mutta huolenpito on riittänyt ainakin sen edestä, että elävät nyt aikuisina suurin piirtein normaalia elämää. Minä en, enkä tule koskaan elämäänkään.

Vierailija
185/187 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IBS ja rikkonainen kortsu, ei oo ees harvinaista

Miksi käyttää pilleteitä jos on IBS?

Vierailija
186/187 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ystäviä ja on tosiystäviä tai parhaita ystäviä. Ei aborttiuutista välttämättä kuulu suoltaa suustaan kaikille ystäville niinkuin se olisi pikkujuttu.

Mutta ap:n kaveri ei ollut oikeasti ystävä vaan kaveri, sillä ei ollut oikeastaan kuunnellut mitä ap kertoo halustaan olla lapseton. Ap kaveri oli kehitellyt mielikuvituksen ap haluamisista. Mutta miten ap ei ollut tätä aiemmin nähnyt kaverissaan?

Vierailija
187/187 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa ymmärtää, miksi aborttia pitää selitellä "lapsella olisi ollut huono elämä ei-toivottuna" tms. 

Jos itselleni olisi käynyt villeinä nuoruusaikoina vahinko, niin olisin ykskantaan ilmoittanut, että alkio abortoidaan ASAP koska minä en halua lapsia ja sillä sipuli. Sen pitäisi riittää pahimmallekin valinnanvapautta vastustavalle uskisänkyrälle.

-Vela vm. -77