Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisen konmaritus ärsyttää.

Vierailija
10.01.2019 |

Tapasin ihan normaalin mukavan naisen kaksi vuotta sitten ja olemme siitä asti seurustelleet. Nyt suunnitelmissa on muutto yhteen. Ongelmaksi on muodostunut konmaritusvillitys ja en voi olla huomaamatta kuinka tyttöystäväni laskee jo mitä tavaroistani voi laittaa pois. Oikeastaan minun tavaroistani ei yhteiseen kotiin kelpaa juuri mitään, kuitenkin ostoslistalla on samoja tavaroita. En tahtoisi nipottaa asiasta, mutta nyt näyttää siltä että en ole muuttamassa hänen kanssaan saman asuntoon, koska minulla tulee olla yhtäläinen oikeus päättää kodistamme. V..un kondo!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhaa! Minulla on yksi kaveri, joka on innostunut samasta hapatuksesta. Viimeksi täällä käydessään rupesi kertomaan minulle mistä kaikesta omaisuudestani voisin luopua minimalismin saavuttaakseni. Melko suoraan sanoin mielipiteeni moisesta, onneksi vanha kamu joka sitten ymmärsi pitää leipäläpensä kiinni kyseisen asian tiimoilta. En minäkään mene hänen kotiinsa huokailemaan miten kolkkoa ja autiota siellä on. Ihme uskonto tuokin.

Vierailija
2/22 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko naisen asunnossa valkoiset seinät, lattia ja kaapit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan juuri uskonto. Kyllä minä voin tavaroistani luopua mutta eikö päätös pitäisi olla minun eikä mari kondon. Mielenkiinnosta katsoin hetken vastustajaani pahanteossa netflixistä. Tuosta tuli mieleen, että kiittäisikö tyttöystäväni tavaroitani "kiitos kun painut helvettiin minimalistisesta kodistamme, sinä ruma..", vai laittaisiko tämä ihan surutta kaikki kaatopaikalle hyvästelemättä? Vastustajani on kiero tekopirteä akka, joka pilaa suhteemme, enkä voi sille muuta kuin hävittää tavarani ja sitä en tee.

Vierailija
4/22 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahhaa! Minulla on yksi kaveri, joka on innostunut samasta hapatuksesta. Viimeksi täällä käydessään rupesi kertomaan minulle mistä kaikesta omaisuudestani voisin luopua minimalismin saavuttaakseni. Melko suoraan sanoin mielipiteeni moisesta, onneksi vanha kamu joka sitten ymmärsi pitää leipäläpensä kiinni kyseisen asian tiimoilta. En minäkään mene hänen kotiinsa huokailemaan miten kolkkoa ja autiota siellä on. Ihme uskonto tuokin.

Ei ole, mutta osaisin tämänkin kuvitella. Parempi kai vetää liinat kiinni jo tässä vaiheessa.

Vierailija
5/22 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu olevan juuri uskonto. Kyllä minä voin tavaroistani luopua mutta eikö päätös pitäisi olla minun eikä mari kondon. Mielenkiinnosta katsoin hetken vastustajaani pahanteossa netflixistä. Tuosta tuli mieleen, että kiittäisikö tyttöystäväni tavaroitani "kiitos kun painut helvettiin minimalistisesta kodistamme, sinä ruma..", vai laittaisiko tämä ihan surutta kaikki kaatopaikalle hyvästelemättä? Vastustajani on kiero tekopirteä akka, joka pilaa suhteemme, enkä voi sille muuta kuin hävittää tavarani ja sitä en tee.

Miksi olette yhessä jos kuvailet naistasi sanoilla ”kiero tekopirteä akka”.

Vierailija
6/22 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ei kyllä ole tajuttu konmarittamisen ideaa. Jokainen käy läpi omat tavaransa - kenenkään ei siis pitäisi heittää sinun tavaroitasi pois!

Vierailija
7/22 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kondo on syytä muistaa. Ja ihan joka päivä, varmoja päiviä ei ole.

Vierailija
8/22 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos juttelisit naisesi kanssa. Kerro suoraan, että et halua karsia kamojasi. Joitain saanee sentään panna kellarivarastoon?

Ja jos ette pääse sopuun, ette muuta yhteen. Simple as that.

Itse en kyllä asettaisi roinaa hyvän suhteen edelle. Mutta toisaalta konmaritukseen hurahtaminen ei kerro ihmisen älynlahjoista hyvää, jos hakee asiasta henkistä autuutta ja samaan aikaan kantaa kotiin samaa tavaraa itse kaupasta - tällaisiakin on nimittäin nähty!

Vierailija
9/22 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ketju on yhden ja saman naisen dialogia. Epäonnistunut yritys 0/5

Vierailija
10/22 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin Tidying up with Marie Kondon Netflixistä mieheni kanssa. Mylläsin sen jälkeen kotimme. Oli vain tyytyväinen, että pysyin puuhassa viikonlopun, ja hän sai rauhassa pelata Counter Strikea.

Vierailija
11/22 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konmaritus on tuhlausta.

Vierailija
12/22 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos juttelisit naisesi kanssa. Kerro suoraan, että et halua karsia kamojasi. Joitain saanee sentään panna kellarivarastoon?

Ja jos ette pääse sopuun, ette muuta yhteen. Simple as that.

Itse en kyllä asettaisi roinaa hyvän suhteen edelle. Mutta toisaalta konmaritukseen hurahtaminen ei kerro ihmisen älynlahjoista hyvää, jos hakee asiasta henkistä autuutta ja samaan aikaan kantaa kotiin samaa tavaraa itse kaupasta - tällaisiakin on nimittäin nähty!

Tottakai olen kertonut, mutta ei kuulemma käy, tavarani ovat rumia. En laita tavaroita hänen edelleen, vaan kyse on minunkin kodistani, ei mari kondon kodista. Jos ei jostain putkahda jotakin antikondoa, niin yhteistä kotia ei tule, luulen että tämä on liian kova pala hänelle ja suhde on siinä. Mikä oletus sekin on että nainen päättää mitä tavaroita yhteisessä kodissa on? Sama peli miltei joka huushollissa missä käyn. Itseasiassa todella monet kodit näyttävät samalta.

Vierailija
13/22 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos se ei tuota iloa?

Vierailija
14/22 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos se ei tuota iloa?

Sitten kiitetään ja sanotaan heipat.

Vierailija
15/22 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin Tidying up with Marie Kondon Netflixistä mieheni kanssa. Mylläsin sen jälkeen kotimme. Oli vain tyytyväinen, että pysyin puuhassa viikonlopun, ja hän sai rauhassa pelata Counter Strikea.

Kiitti vinkistä. Nyt lähtee sarja seurantaan.

Vierailija
16/22 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konmaritus on jatkumoa skandinaavisen minimalismin trendille. Se on passé ja tilalle on tulossa eurooppalainen runsaus ja maksimalismi suuren maailman jenkkityyliin.

Vierailija
17/22 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi ole konmarin vika vaan sen että miehillä on niin karmeita tavaroita.

Mun tyylini on design-klassikoita ja vähän raffimpaa antiikkia sekaisin, exäni olisi halunnut joukkoon 70-luvun värejä, kamppeita ja tekstuureja.

No, lusikat meni jakoon ja nyt sen koti näyttää sen mummolalta. Jossa vaihdettiin sisustus 70-luvulla.

Vierailija
18/22 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konmaritanko mari kondon kodistamme kun tämä runsudensarvi puskee tyttöystäväni mieleen?

Vierailija
19/22 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikana ennen konmaria mun kaverin mies halusi yhteenmuutossa seinille itkevä klovni -tauluja.

Siitäkin tuli exä.

Vierailija
20/22 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toi ole konmarin vika vaan sen että miehillä on niin karmeita tavaroita.

Mun tyylini on design-klassikoita ja vähän raffimpaa antiikkia sekaisin, exäni olisi halunnut joukkoon 70-luvun värejä, kamppeita ja tekstuureja.

No, lusikat meni jakoon ja nyt sen koti näyttää sen mummolalta. Jossa vaihdettiin sisustus 70-luvulla.

Mitä sitten jos hän pitää siitä? Ei sinun desing-klassikot ole yhtään sen kummoisempia kuin ikean jakkara jos siitä ei pidä. Luuletko että sinun tyylisi on oikeampi kuin jonkun muun?parempi?