Miksi et piilota wifi-verkkoasi kotona?
Asetuksista voi hyvin valita ettei verkon nimi tule näkyviin muille. Mikset käytä sitä asetusta?
Kommentit (38)
Avoin wifiverkko voi estää varetussyytteen nostamisen, sillä periaatteessa avoimella verkolla voi varettaa kuka tahansa verkkoon päässyt.
Etsin verkkoa kaupungissa joskun aikuisen poikani seisoessa vieressäni.
Hänen verkkonimensä oli "persettäkö etit".
Kun yhdelläkin ylimääräisellä layerillä hidastaa häirikön toimia (vrt. Vaikka rambon eränkävijätaidot, yms.) niin riittää sitten "jätesäkki" ja sanoo partiolle että hakekaa pois häiriköimästä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarpeen mutta on järkyttävää että kaikki reitittimet todella hienoine turvaominaisuuksineen myydään oletusarvoisesti kaikki suojaukset auki, ilman ohjeita tai edes kehotusta niitä sulkemaan!
Mitä tarkoitat "kaikki suojaukset auki"? Ilman salasanaa ei verkkoon pääse, joten kyllä siinä minun mielestäni on jo pienesti suojausta.
Kerran kokeilin tuota piilotusleikkiä, mutta meni vaikeaksi kun oma Win10-kone ei jostain syystä tahtonut yhdistää piilotettuun wlaniin vaikka laitoin takuulla oikein kaikki.
Urkkivaa,stalkkaavvaa ja häirintöjäkin suoltavaa kiinnostaa naapurin kakan lisäksi, ainakin luulisi olohuoneessa, oman psyykkeensä pitäminen kun on paljastettu.
Kyllö operaattorin vastuulla on myös tarjota sellainen edes vähän konfattu purkki jota voisi käyttää, ellei taajuus tule jostain muualta.
Mun tunnus on ”annan pilllua As.C86”
Aiheellisempi kysymys on että miksi jotkut eivät käytä wifissään suojausta, verkko kaikille avoimena. Mutta vastauskin on selvä, ei osata. Nytkin naapurustossa yksi avoin mokkulaliittymä.
Kerran nimesin oman näin: Suojaa pönttö ap verkkosi
Kukauden päästä laittoi salasanan ja vaihdoin oman verkkoni nimeksi sellaisen, jossa kiittelin.
Mitäpä tuo mulle kuuluu, mutta häiritsi kun omia laitteita kytkeytyi joskus vahingossa hitaaseen verkkoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarpeen mutta on järkyttävää että kaikki reitittimet todella hienoine turvaominaisuuksineen myydään oletusarvoisesti kaikki suojaukset auki, ilman ohjeita tai edes kehotusta niitä sulkemaan!
Mitä tarkoitat "kaikki suojaukset auki"? Ilman salasanaa ei verkkoon pääse, joten kyllä siinä minun mielestäni on jo pienesti suojausta.
Vaan kun joissain purkeissa oletus on avoin verkko ilman salasanaa.
Asuin aiemmin isossa kerrostalossa ja naapureiden wifi-nimistä sai ihan viihdettä kun luki niitä. Ihan kekseliäitä oli.
Itsellä perustylsä, ei ole luovuutta miettiä mitään hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuka pakottaa käyttämään niitä oletusasetuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kokemusta noin 9 eri purkista enkä ole tuollaiseen tärmännyt. Tosin enpä ole näitä Kiinasta ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuka pakottaa käyttämään niitä oletusasetuksia?
Ei kukaan. Mutta kuten edellä kerrottiin, ei osata. Itse rivitalo-alueella kentän avulla peilasin kenen kämpässä avoin verkko on. Mainitsin ihan asiallisesti, että oletko tietoinen avoimuudesta. Kaveri, ei niin vanhakaan, kiisti, että ei ole meillä. Mutta meni sen verran aikaa selittää ennen kuin tajusi edes mitä kysyin, että tuskin osaa itse säätää. Sanoikin jonkin sukulaispojan virittäneen wifin ja että kyllä se osaa. Niin varmaan. Tarjouduin vilkaisemaan mutta ei apu kelvannut. No mikäpä siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kokemusta noin 9 eri purkista enkä ole tuollaiseen tärmännyt. Tosin enpä ole näitä Kiinasta ostanut.
Kaikki tulee Kiinasta nykyään.
Näin kerran kaupassa sellaisen wifi nimen kuin ''Voiv*tunnaapurisaatana* tai jotain tollasta.
:DDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä kotimaisten puhelinmyyjien myymiä operaattoreiden mokkuloita ja ruuttereita ne on.
Vierailija kirjoitti:
Näin kerran kaupassa sellaisen wifi nimen kuin ''Voiv*tunnaapurisaatana* tai jotain tollasta.
:DDDDDDD
Ensin säikähdin että joku mun naapuri ja tuo viesti on just mulle? Sitten tajusin että tuskin, koska olenkin kaupassa eikä kotona näy tuota nimeä.
Mietin vaan että miten mahtaa naapurit reagoida tohon nimeen , nimittäin varmasti moni muukin coi miettiä onko ''kohdistettu'' minulle. :D
Sit kun laittaa hauskoja wlan nimiä esim kännykkään, niin porukka saattaa nähdä ne omasta puhista.
Totta kai se on triviaalia (jos ei ole muuhun aikaa) mutta muusta urkkimisesta ja suunsoitosta stalkkaamisiin kiinni jääminen perinteisin keinoin onkin sitten vaikea livahtaa ohi kun vastaan joutuu tulemaan...