Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saanut taaskaan töitä. Montako kertaa haette samaan paikkaan?

Vierailija
10.01.2019 |

Olen hakenut tähän yhteen firmaan jo neljä kertaa töihin, koska tämä työ tuntuu minulle oikealta. Ensimmäistä kertaa pääsin sentään haastatteluun tällä viikolla, mutta olisi jo pitänyt puhelimen soida jos saisin paikan. Itkettää ja harmittaa. Jännitin haastattelua kovasti ja pelkään että se näkyi. Kehtaanko enää hakea sinne jos on jo haastattelun jälkeen tullut hylkyä? Mietin vain etten nolaa itseäni jos jatkan yrittämistä, tai saa jonkun hullun leimaa...

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vielä vastaa: Hakemukset olen jättänyt vuoden-parin aikana, eli melko tiheästi. Ensimmäiseksi on täytynyt vastata videohaastatteluun mitä en koe vahvuudekseni myöskään ja hakemuksia oli kuulemma tälläkin kertaa paljon.

Olen tällä hetkellä osa-aikaisesti töissä, kun en ole kokopäiväistä työtä saanut. Ennen tein täyttä työaikaa, mutta toimenkuvaa muutettiin viime vuonna niin ettei kokonaisia päiviä ole mahdollista tehdä.

Työ mihin haen ei ole mitään rakettitiedettä, vaan aika tavallista myyntityötä mihin ei vaadita koulutusta. En vain osaa erottua edukseni joukosta. Nykyisessä työssäni minut on äänestetty vuoden työntekijäksi kahdesti, eli olen hyvä työssäni ja tulen toimeen kaikkien kanssa. Osaamista löytyy, mutta jännitys sabotoi mahdollisuudet. Ehkä jos en olisi niin innoissani tästä työstä osaisin ottaa rennommin.

Aina kannattaa yrittää, mutta jos alkaa liikaa masentamaan suosittelen siirtymään eteenpäin.

Vierailija
22/30 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi hakea monesti. Noloa hakea useammin kuin kerran...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen hyvä esimerkki tästä idiotismista on haastattelussa, "miksi haet juuri meille töihin" -tarvitsen rahaa. Tässä kohtaa haastattelu päättyy siihen. Rehellistä kyllä, mutta onko oikeasti pätevä työntekijä?

Toisaalta aika jännä että suoruutta ja rehellisyyttä ei arvosteta, parempi lienee joku joka on opetellut ulkoa jotkut konsultin neuvomat liibalaabat, jotka on opetettu tähän kysymykseen vastaamaan, samat sanoo joka haastattelussa. Sitähän se monesti on.

Vierailija
24/30 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen hyvä esimerkki tästä idiotismista on haastattelussa, "miksi haet juuri meille töihin" -tarvitsen rahaa. Tässä kohtaa haastattelu päättyy siihen. Rehellistä kyllä, mutta onko oikeasti pätevä työntekijä?

Riippunee ihan työtehtävästä. Jos haet kaupan kassaksi tms. niin voi olla vähän epäuskottavaa alkaa kertoa liikuttavia tarinoita siitä, kuinka tämä lähimarketin kassatyö on ollut unelmatyöni jo pikkutytöstä lähtien, ja toivon saavani tehdä pitkän uran lähikaupan kassamyyjänä.

Vaativammassa työssä taas tarvitaan palkkahoukuttimen lisäksi myös sitä sisäistä motivaatiota.

Vierailija
25/30 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako töitä hakea ollenkaan jos on alalla, missä ainakin 5v ajan useimmat alan työnantaja ovat jatkuvasti hakeneet ihmisiä samoihin työtehtäviin. Pitävät jopa haastatteluja, mutta eivät koskaan palkkaa ketään. Ei kelpaa aloittelija, eikä kokenut. Samat ilmoitukset joka kuukausi, vuodesta toiseen.

Voithan aina soittaa ja kysyä ihan suoraan, että minkälaista tyyppiä etsivät.

Vierailija
26/30 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, vinkkinä, että kannattaa ottaa yksi "rauhoittava lääke", eli esimerkiksi beetasalpaaja, ennen haastattelua. Vie jännityksen pois, mutta olet silti oma itsesi. Itse pidän esiintymisestä ja työni on esiintymistä, mutta työhaastattelu jännittää. Sain tämän vinkin ja seuraava työhaastattelu meni upeasti ja sain työn :)

Vierailija
27/30 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, vinkkinä, että kannattaa ottaa yksi "rauhoittava lääke", eli esimerkiksi beetasalpaaja, ennen haastattelua. Vie jännityksen pois, mutta olet silti oma itsesi. Itse pidän esiintymisestä ja työni on esiintymistä, mutta työhaastattelu jännittää. Sain tämän vinkin ja seuraava työhaastattelu meni upeasti ja sain työn :)

Kiitos vinkistä, kuulostaa hurjalta mutta ei ole ensimmäinen kerta kun kuulen asiasta. Ehkä pitää kokeilla tätä :)

T: ap

Vierailija
28/30 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän sama ongelma, paitsi että oon työtön. Parin vuoden ajan oon hakenut töitä ja jokainen epäonnistunut haastattelu vaan lisää ahdistusta ja pelkään nykyään työhaastatteluja :( en enää osaa olla positiivinen vaan ahdistus vie viimeistään puolivälissä haastattelua. Ryhmät on pahimpia kun näkee miten päteviä kaikki miut on.

Vierailija
29/30 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän työnhakijan velvollisuus on hakea avoinna olevia paikkoja.

Vierailija
30/30 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömän työnhakijan velvollisuus on hakea avoinna olevia paikkoja.

Ap on jo työsuhteessa, eli ei koske häntä. Jos koitat vaikka kerran vielä ja jatkat matkaa sen jälkeen. Eiköhän vastaavia töitä ole muitakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi