Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saanut taaskaan töitä. Montako kertaa haette samaan paikkaan?

Vierailija
10.01.2019 |

Olen hakenut tähän yhteen firmaan jo neljä kertaa töihin, koska tämä työ tuntuu minulle oikealta. Ensimmäistä kertaa pääsin sentään haastatteluun tällä viikolla, mutta olisi jo pitänyt puhelimen soida jos saisin paikan. Itkettää ja harmittaa. Jännitin haastattelua kovasti ja pelkään että se näkyi. Kehtaanko enää hakea sinne jos on jo haastattelun jälkeen tullut hylkyä? Mietin vain etten nolaa itseäni jos jatkan yrittämistä, tai saa jonkun hullun leimaa...

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen samaan firmaan vain kerran.

Vierailija
2/30 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet niin kauan kuin firma tuntuu kiinnostavalta. Et voi olla ihan sopimaton hakemasi hommaan, jos sinut on haastatteluun kutsuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haet niin kauan kuin firma tuntuu kiinnostavalta. Et voi olla ihan sopimaton hakemasi hommaan, jos sinut on haastatteluun kutsuttu.

Tätä toivon kovasti. Jännitän uusissa tilanteissa helposti ja tuntuu siltä että onnistun usein sabotoimaan itse itseni näissä asioissa. Täytyy vaan tsempata ja yrittää uudelleen.

Vierailija
4/30 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erääseen yritykseen hakenut vuosien aikana muistaakseni kahdeksan kertaa, joista kahdesti pääsin haastatteluun. Enää en kyllä taida jaksaa/kehdata hakea, vaikka kyse on alallaan ainutlaatuisesta firmasta.

Vierailija
5/30 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan kahta kertaa hakenut samaan paikkaan. En ole tosin koskaan myöskään jäänyt valitsematta sinne minne olen hakenut.

Vierailija
6/30 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen firmaan hain kolme kertaa ja kolme kertaa olen ollut kolmen haastatellun joukossa. Vielä en siis paikkaa ole saanut. Epäilen jaksanko neljättä kertaa hakea.

Vierailija
7/30 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakea kannattaa vain kerran. Olin aiemmin työssä jossa hoidin myös rekrytointiasioita, ja voi jeesus niitä jotka laittoivat uuden hakemuksen lähes säännöllisesti kahden kuukauden välein. Ei jatkoon. Hauskin tapaus oli se kun purin henkilön työsopimuksen koeajalla, ja hän haki sen jälkeen sinnikkäästi meille töihin n. 4kk välein.

Vierailija
8/30 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni tekee rekryä ja on kuulemma ihan normaalia, että heille haetaan 2-3 kertaa ja sitten voi päästä. Väliä hauissa muutama vuosi, ja hakijalla jokin asia muuttunut eli kokemus, koulutus lisääntynyt, niin sitten saattaa päästäkin, vaikkei ensin onnistunutkaan. Ei tietenkään mitään parin kk:n välein yrittämistä tarkoittanut.

Vierailija
9/30 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen samaan firmaan samaa työtä vain jos tiedän varmaksi ettei siellä käytetä hyväksi koeaikaa ja irtisanota just vähän ennen kuin pitäisi vakinaistaa. Koska jotain hämärää on jos sama työ tulee säännöllisesti hakuun.

Vierailija
10/30 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakea kannattaa vain kerran. Olin aiemmin työssä jossa hoidin myös rekrytointiasioita, ja voi jeesus niitä jotka laittoivat uuden hakemuksen lähes säännöllisesti kahden kuukauden välein. Ei jatkoon. Hauskin tapaus oli se kun purin henkilön työsopimuksen koeajalla, ja hän haki sen jälkeen sinnikkäästi meille töihin n. 4kk välein.

No on se nyt kamalaa, kun henkilö yrittää tehdä jotain työllistymisensä eteen. Sekö on sitten henkilön itsensä ja yhteiskunnan kannalta parempi vaihtoehto, että on hakematta töihin ollenkaan ja kittaa vain kaljaa kotisohvalla?

Ei ihme, että tällä maalla menee niin heikosti, jos työttömiä kehoitetaan jo olemaan hakematta töitä, työnhausta annetaan vain moitteita ja halutaan työttömät syrjäytymään kotiinsa.

Vierailija
11/30 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni tekee rekryä ja on kuulemma ihan normaalia, että heille haetaan 2-3 kertaa ja sitten voi päästä. Väliä hauissa muutama vuosi, ja hakijalla jokin asia muuttunut eli kokemus, koulutus lisääntynyt, niin sitten saattaa päästäkin, vaikkei ensin onnistunutkaan. Ei tietenkään mitään parin kk:n välein yrittämistä tarkoittanut.

Olen tuo nro 7/8, ja tälläisessä tapauksessa ymmärrän asian jos tilanne kummalla tahansa on muuttunut oleellisesti ja aikaa mennyt kauan edellisestä hausta. Muuten vaikuttaa vain säälittävältä.

Vierailija
12/30 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on se nyt kamalaa, kun henkilö yrittää tehdä jotain työllistymisensä eteen. Sekö on sitten henkilön itsensä ja yhteiskunnan kannalta parempi vaihtoehto, että on hakematta töihin ollenkaan ja kittaa vain kaljaa kotisohvalla?

Ei ihme, että tällä maalla menee niin heikosti, jos työttömiä kehoitetaan jo olemaan hakematta töitä, työnhausta annetaan vain moitteita ja halutaan työttömät syrjäytymään kotiinsa.

Sinun mielestä on hyvä asia että firmoihin palkataan täysin osaamattomia idiootteja, jotka hädintuskin selviävät edes hakemuksen täyttämisestä. Hyvänä esimerkkinä n.40% hakemuksista, syntymäpäivän kohdalla saattoi olla kyseinen päivämäärä jolloin hakemus on tehty. Eli syntymäaika 10.1.2019, "aijaa tämä on hiukan liian nuori meille ja todennäköisesti vielä synnärillä". Ja joo, koittaisi sitten tehdä jotain työllistymisensä eteen eikä leikkiä vihannesta. Hyvät työntekijät on harvassa.

Vierailija
13/30 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et saa työtä, niin pyydä kuitenkin palautetta, jotta voit parantaa suoritustasi. Olen hakenut samaa paikkaa kahdesti. Ensimmäisellä kerralla mulla ei ollut riittävää kokemusta, joten olin 1,5 vuotta muualla hommissa ja sitten hain uudelleen ja sain työn.

Vierailija
14/30 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun mielestä on hyvä asia että firmoihin palkataan täysin osaamattomia idiootteja, jotka hädintuskin selviävät edes hakemuksen täyttämisestä. Hyvänä esimerkkinä n.40% hakemuksista, syntymäpäivän kohdalla saattoi olla kyseinen päivämäärä jolloin hakemus on tehty. Eli syntymäaika 10.1.2019, "aijaa tämä on hiukan liian nuori meille ja todennäköisesti vielä synnärillä". Ja joo, koittaisi sitten tehdä jotain työllistymisensä eteen eikä leikkiä vihannesta. Hyvät työntekijät on harvassa.

Tuohan se on nykyään muotia haukkua työttömiä kaikin mahdollisin tavoin. Samalla prosenttiosuuksia hatusta vetäen. On tämä melkoista teatteria.

Vierailija
15/30 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan se on nykyään muotia haukkua työttömiä kaikin mahdollisin tavoin. Samalla prosenttiosuuksia hatusta vetäen. On tämä melkoista teatteria.

En hauku työttömiä, sillä olen sitä itsekin tällä hetkellä vapaaehtoisesti. Jos prosentit ovat sinulle hankalia niin muutetaan se muotoon "4/10 hakijasta ei osaa edes syntymäaikaansa oikein". Tälläisiäkö pitäisi sitten palkata?

Vierailija
16/30 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen hyvä esimerkki tästä idiotismista on haastattelussa, "miksi haet juuri meille töihin" -tarvitsen rahaa. Tässä kohtaa haastattelu päättyy siihen. Rehellistä kyllä, mutta onko oikeasti pätevä työntekijä?

Vierailija
17/30 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri haki meille 4 kertaa. Viidennellä kerralla hänelle soitettiin ja kysyttiin, kiinnostaisiko vielä tulla meille, vaikka edellisestä hakukerrasta oli kulunut lähes vuosi.

Vierailija
18/30 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakijoiden joukossa työttömät on pieni murto-osa, kyllä työnhakijat on jo töissä jossain muualla ja etsii uutta työpaikkaa.

Mistä keksit, että van työtön etsii töitä?

Vierailija
19/30 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako töitä hakea ollenkaan jos on alalla, missä ainakin 5v ajan useimmat alan työnantaja ovat jatkuvasti hakeneet ihmisiä samoihin työtehtäviin. Pitävät jopa haastatteluja, mutta eivät koskaan palkkaa ketään. Ei kelpaa aloittelija, eikä kokenut. Samat ilmoitukset joka kuukausi, vuodesta toiseen.

Vierailija
20/30 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä vastaa: Hakemukset olen jättänyt vuoden-parin aikana, eli melko tiheästi. Ensimmäiseksi on täytynyt vastata videohaastatteluun mitä en koe vahvuudekseni myöskään ja hakemuksia oli kuulemma tälläkin kertaa paljon.

Olen tällä hetkellä osa-aikaisesti töissä, kun en ole kokopäiväistä työtä saanut. Ennen tein täyttä työaikaa, mutta toimenkuvaa muutettiin viime vuonna niin ettei kokonaisia päiviä ole mahdollista tehdä.

Työ mihin haen ei ole mitään rakettitiedettä, vaan aika tavallista myyntityötä mihin ei vaadita koulutusta. En vain osaa erottua edukseni joukosta. Nykyisessä työssäni minut on äänestetty vuoden työntekijäksi kahdesti, eli olen hyvä työssäni ja tulen toimeen kaikkien kanssa. Osaamista löytyy, mutta jännitys sabotoi mahdollisuudet. Ehkä jos en olisi niin innoissani tästä työstä osaisin ottaa rennommin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä