Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei kuulemma ole minulle sopiva- uskoako kavereita?

Vierailija
10.01.2019 |

Olen vajaan vuoden seurustellut miehen kanssa, joka on herättänyt mielipiteitä ystävissäni. Kukaan ei ole erityisemmin ihastunut häneen, mutta osan mielestä hän on ihan mukavan oloinen.
Yksi ystävä kuvailee miestäni epäaidoksi, että kuulemma ei luota häneen. Yksi ystävä ei ymmärrä, mitä näen kyseisessä miehessä, saisin kuulemma paljon paremman/ sopivamman. Hänen mielestään mieheni on myös epäempaattinen, joka kielii kuulemma tulevista vaikeuksista.
Mies on energioiltaan rauhallisempi, mutta puhelias kuitenkin. Minä olen äänekäs ja spontaani, enkä mieti mitä muut minusta ajattelevat. Miehellä ehkä on vähän taipumusta miettiä mitä muut ajattelevat, ja se näkyy käytöksessä.
Mun kaveripiiri koostuu pitkälle lukeneista ja kouluttautuneista ihmisistä, seassa on mediaväkeäkin ja joitakin julkkiksia (ei mitään Cheekkejä tosiaan). Mulle he ovat kavereita, mutta mies on tehnyt heistä jotain ihmeellisiä mielessään.
Tuttavapiirini on laaja työn takia, enkä sinällään mietin kuka kukin on.
Mies taas kyseli hirveästi yhteisten iltamien jälkeen, että osasiko hän käyttäytyä/tekihän hän vaikutuksen jne. Hän on itse ihan perustyössä, ja minusta se on hieno työ, ihailen sitä.
Yksi ystävä sanoi, että hänelle oli tullut myötähäpeä mun miehestä, kun se oli yrittänyt esittää kauheasti kuuluvansa porukkaan, ei kuulemma ollut oma itsensä, vaan feikki. Hän kyseli vähän hassuja kysymyksiä tältä tunnetulta tuttavaltani, ja kyllä mä myönnän, että sellainen nolotti minuakin. :( Hän nimenomaan itse tykkää siitä, että ei tehdä mitään numeroa hänestä.
Silti kaverin kommentista tuli mulle paha mieli, mutta tiedostan, että tavallaan hän oli oikeassa. Miehen huono itsetunto aiheuttaa sen, ettei hän tunne kelpaavansa mulle ja kavereilleni, ja juuri se huono itsetunto aiheuttaa sen, että hän käyttäytyy siten, ettei hänestä tykätä!
On totta, että mies ei ehkä ole ollut se unelmien prinssi, ja on käyttäytynyt suhteen alussa aika moukkamaisesti (myös kavereitani kohtaan), joten ymmärrän heidän mielipiteensä.
Mä luotan ystäviini, eikä tämä ole heidän tapaistaan. Silti, rakastan tätä miestä ja koen hänen kanssan yhteenkuuluvuutta.

Voiko kuitenkaan sivuuttaa täysin ystävien ajatuksia, ne kun ovat ihan hyvin perusteltuja ja ilman mitään kateutta, ovat itse onnellisissa parisuhteissa, ja tiedän heidän toivovan mulle hyvää.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ystäväni miesystävän kerran ja se riitti mulle. Ei todellakaan mikään terve tapaus päästään ja sanoinkin sen ystävälle. Nyt kuuntelen ystävän itkuja ja valituksia miehen käytöksestä kuukausittain. Vielä olen tukena mutta kohta en enää jaksa.

Sama täällä. Yhden hyvän ystäväni mies oikein huokuu epärehellisyyttä, ylimielisyyttä ja hänessä on hyvin paljon narsistisia piirteitä, joita ystäväni ei rakkauspumpulissaan huomaa vielä kunnolla.

Tämä mies tuli pari kuukautta sitten ensimmäisen kerran näytille kaveriporukkaan ja on sitten ollut muutamia kertoja mukana illanistujaisissa ja tästä sitten minä + moni muu ollaan tehty jonkinlaisia johtopäätöksiä hänestä. Hän on kyllä hyvin näyttävästi esillä... Puhuu vain itsestään, halveksuu naisia, puhuu todella töykeästi ja ylimielisesti ystävälleni...

Viimeksi esimerkiksi viattoman ja humoristisen lautapeli-illan jälkeen haukkui ihan täydessä raivossa tämän ystävän v*tun tyhmäksi akaksi, kun tämä voitti hänet... Ja tämä siis meidän kaikkien kuullen ja se oli jotenkin nöyryyttävää.

Vierailija
22/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanalaumamentaliteetti sitten ärsyttää jotenkin naisissa, miehiä ei uskalleta alkaa katselemaan sillä silmällä ennenkuin piirihallitus on antanut asialle hyväksyntänsä yms. Hatunnosto naisille, joilla on oma tahto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂😂

Vierailija
24/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla hän on käyttäytynyt moukkamaisesti aiemmin? Epäaitous ja epärehellisyys kyllä paistaa ihmisestä hyvin kauas... Sitä ei välttämättä ihastuneena huomaa toisesta, mutta muut kyllä huomaavat.

Minulla vähän samanlainen kokemus yhdestä ex-miehestäni. Hän oli hyvinkin ihastuttava alkuun minun mielestäni, mutta lopulta kuitenkin paljastui hänen petollisuus ja röyhkeys, jotka oli vaan tuon lipevän ja herrasmiesmäisen käytöksen alla. Hän esimerkiksi käyttäytyi ystäviäni kohtaan juuri ylikohteliaasti, kertoi saavutuksistaan ja pyrki tekemään itsestään jotain mitä ei oikeasti ollut...

Moni ystäväni huomasi tämän ja ihmettelikin esimerkiksi, että miksi "Matti" toi sen ja sen asian esille ja miksi "Matti" nyt noin sanoi ja onko se ihan totta ym.

No tapasi yhden mun läheisimmän ystäväni siten, että oltiin viettämässä tyttöjen iltaa kaverini kanssa, koska miehen piti olla pois kaupungista. Sitten hänelle iskikin kaipuu kotiinsa (oli toisella paikkakunnalla) ja yhtäkkiä päätti ottaa iltajunan ja tulla meidän seuraan. En sitten kehdannut kieltää, vaikka kaverini oli vähän ihmeissään.

Pohjustin sitä asiaa sitten kaverilleni, että mies on läheisen kuoleman johdosta surullinen ja haluaa seuraa, ja tavata hänet. Ei juotu hirveästi, ettei oltais ihan kännissä kun mies sieltä suru puserossa tulee. Mutta mies oli luullut, että me ollaan ihan tuiskeessa ja oli vetänyt kännit ravintolavaunussa. Tuli paikalle aivan kännissä ja selitti hirveästi kaikkea, mitä oli puhunut ja kenet tavannut, lisäksi säntäili ravintolassa kuin lepakko ja kävi koko ajan tiskillä kittaamassa shotteja.

Nolotti kyllä minuakin ja sanoin siitä sille, mies suuttui ja alkoi sitten huutamaan mulle kaverini kuullen. Sen jälkeen kaverini totesi, että hän ei katselis päivääkään tollasta.

Mies kuitenkin oli vähän epäbalanssissa silloin, enkä kehdannut kertoa kaikkia syitä kaverilleni, koska ne asiat olivat yksityisiä.

Aika moni tilanne on liittynyt yhdessä ravintolassa olemiseen, jossa mies tuntuu puhuvan ihan omiaa ja sepittävän juttuja, ja kyselee ehkä vähän noloja kysymyksiä hätäpäissään. :(

Joku sanoi, että tunnun ajattelevan kovasti mitä muut on mieltä: niin kyllä, mulle on tosi tärkeää mun ystävien mielipiteet ja ajatukset. En voi sivuuttaa tällaista, kun sitä useammalta taholta kuulen.

Vierailija
25/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin ystäväni miesystävän kerran ja se riitti mulle. Ei todellakaan mikään terve tapaus päästään ja sanoinkin sen ystävälle. Nyt kuuntelen ystävän itkuja ja valituksia miehen käytöksestä kuukausittain. Vielä olen tukena mutta kohta en enää jaksa.

Sama täällä. Yhden hyvän ystäväni mies oikein huokuu epärehellisyyttä, ylimielisyyttä ja hänessä on hyvin paljon narsistisia piirteitä, joita ystäväni ei rakkauspumpulissaan huomaa vielä kunnolla.

Tämä mies tuli pari kuukautta sitten ensimmäisen kerran näytille kaveriporukkaan ja on sitten ollut muutamia kertoja mukana illanistujaisissa ja tästä sitten minä + moni muu ollaan tehty jonkinlaisia johtopäätöksiä hänestä. Hän on kyllä hyvin näyttävästi esillä... Puhuu vain itsestään, halveksuu naisia, puhuu todella töykeästi ja ylimielisesti ystävälleni...

Viimeksi esimerkiksi viattoman ja humoristisen lautapeli-illan jälkeen haukkui ihan täydessä raivossa tämän ystävän v*tun tyhmäksi akaksi, kun tämä voitti hänet... Ja tämä siis meidän kaikkien kuullen ja se oli jotenkin nöyryyttävää.

Kuulostaa kyllä aika selkeästi k-pää mieheltä, toisin kuin ap:n mies.

Vierailija
26/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0,5/5

Vierailija
27/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilannetta on nyt hieman vaikea tulkita kertomasi perusteella. Ehkä ystäväsi tuomitsevat miehen omaa pinnallisuuttaan jos tämä ei vastaa jotain heidän ulkoisia kriteereitään (joihin voi vaikka koulutuksen laskea). Tai sitten mies on liian "moukkamainen" ja ystävät näkevät sen selvemmin kuin sinä. Voisitko tosiaan kertoa lisää tuosta huonosta käytöksestä? Ehkä kannattaa suhtautua tilanteeseen avoimin mielin ja tarkkailla jonkin aikaa että "kuka onkaan oikeassa". Eivät ystävät kuitenkaan voi päättää kenet valitset puolisoksi ja monet ehkä sopeutuvat ja kypsyvät iän myötä huomaamaan olleensa väärässä. Oletteko vielä aika nuoria?

No mies haluaa sopeutua joukkoon niin paljon, että hokee sitten sellaisia itsestäänselvyyksiä ja toistelee sellaisia kuluneita fraaseja. :( Vaikea selittää, mutta esimerkiksi jännittää jonkun tunnetun ihmisen tapaamista niin, että päätyy sitten kysymään tältä kuten fani. Mulle tulee siitä vähän outo olo, kyseessä kuitenkin ihan tavallinen ukkeli, mun kaveri, ja aika erakko hänkin siviilissä. :(

Vierailija
28/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilannetta on nyt hieman vaikea tulkita kertomasi perusteella. Ehkä ystäväsi tuomitsevat miehen omaa pinnallisuuttaan jos tämä ei vastaa jotain heidän ulkoisia kriteereitään (joihin voi vaikka koulutuksen laskea). Tai sitten mies on liian "moukkamainen" ja ystävät näkevät sen selvemmin kuin sinä. Voisitko tosiaan kertoa lisää tuosta huonosta käytöksestä? Ehkä kannattaa suhtautua tilanteeseen avoimin mielin ja tarkkailla jonkin aikaa että "kuka onkaan oikeassa". Eivät ystävät kuitenkaan voi päättää kenet valitset puolisoksi ja monet ehkä sopeutuvat ja kypsyvät iän myötä huomaamaan olleensa väärässä. Oletteko vielä aika nuoria?

No mies haluaa sopeutua joukkoon niin paljon, että hokee sitten sellaisia itsestäänselvyyksiä ja toistelee sellaisia kuluneita fraaseja. :( Vaikea selittää, mutta esimerkiksi jännittää jonkun tunnetun ihmisen tapaamista niin, että päätyy sitten kysymään tältä kuten fani. Mulle tulee siitä vähän outo olo, kyseessä kuitenkin ihan tavallinen ukkeli, mun kaveri, ja aika erakko hänkin siviilissä. :(

No ehkä tuo on vain sosiaalisesti hieman kyvytöntä... Huolestuttavampaa olisi suora vihamielinen tai kontrolloivat käytös sinua ja muita kohtaan. Sellaista ei ilmeisesti ole ollut?

Vierailija
29/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua, miten TÄTÄ aloitusta epäillään provoksi?? Siis mitä helkkarin intressiä kellään olisi keksiä näin paskaa provoa...keksisin kyllä huimasti paremmat.

Tää tilanne ahdistaa mua, saan niin ristiriitaista fiilistä ystäviltä ja mieheltä.

Eikö kellään muulla ole ollut suhdetta, jossa ystävät eivät ymmärrä sitä, mutta silti et voi täysin sivuuttaa ystävien mielipiteitä, vaikket heitä uskoisikaan..?

ap

Vierailija
30/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko teinejä tai teinin asteelle jääneitä?

Kuulostaa ihan jonkinlaiselle pissispiirille tuttavia ei ystäviä.

Vierailija
31/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy nyt vain yrittää miettiä että mitä itse haluat. Ei se mitään että ahdistaa, joskus siinä vain kestää keksiä mitä se on - se on luonnollista kasvamista. Jos ahdistaa järjettömästi kannattaa miettiä ammattilaisen kanssa juttelua. Tosiaan olisi kiva tietää kuinka vanhoja suunnilleen olette, jos yli 3-kymppisiä niin sitten olisi jo vähän isompi kasvun paikka...

Vierailija
32/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se tavikselle olla vähän hankalaa luontevasti liittyä johonkin "julkkis"porukkaan. Jos on vähän kömpelö sosiaalisesti vielä niin tuntee olevansa jotain muuta kuin nuo hienot ihmiset. Pitäisi vaan rauhoittua ja ottaa ne ihmisinä eikä ajatella liikaa jotain ammatinvalintakysymyksiä. Kyllä se p***a haisee julkkiksillakin ihan yhtä pahalle kuin muillakin.

Vierailija
33/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin ehkä sitä, että kuinka paljon ne kaverien kommentit iskevät juuri siksi, että itse ajattelee osin samoin.

On tietysti tärkeintä tunnustella, mitä itse haluaa. Mutta molemmissa rooleissa itsekin olleena niissä kavereiden kommenteissa voi olla pointtia. Ihmettelen kyllä myös, miten suoraan kaverisi kommentoivat!

Itselläni oli monin tavoin ihana pitkäaikainen poikaystävä, mutta tietty epävarmuus/huono itsetunto ja sosiaalinen kömpelyys kyllä häiritsivät ja lopulta vaikuttivat suhteen päättymiseen. Sanoisin että asiat jotka vaivaavat nyt tulevat todennäköisesti myöhemmin vaivaamaan vielä enemmän. Ja toisen huono itsetunto on aina riski parisuhteelle, se vaikuttaa niin moneen asiaan.

Olennaista on varmaan myös se, miten sosiaalinen olet ja miten tärkeitä kaverit sinulle ovat. Jos elämäntyyli on se, että haluaa paljon hengailla porukassa niin toisen sosiaalinen vuorovaikutus muiden kanssa on tärkeämpää.

Vierailija
34/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua, miten TÄTÄ aloitusta epäillään provoksi?? Siis mitä helkkarin intressiä kellään olisi keksiä näin paskaa provoa...keksisin kyllä huimasti paremmat.

Tää tilanne ahdistaa mua, saan niin ristiriitaista fiilistä ystäviltä ja mieheltä.

Eikö kellään muulla ole ollut suhdetta, jossa ystävät eivät ymmärrä sitä, mutta silti et voi täysin sivuuttaa ystävien mielipiteitä, vaikket heitä uskoisikaan..?

ap

Minulle kukaan ei kertonut mielipidettään. Vasta n vuoden seurustelun jälkeen ystäväni sanoivat, että mies on ylimielinen sovinisti. En ollut tajunnut sitä, vaikka kaikissa muissa ihmisissä huomaan sen heti.

Vasta vuosia naimisiinmenon jälkeen vanhempani paljastivat, etteivät pidä miehestä, koska hän on ylimielinen sovinisti. Ja kaikenhuipuksi miehen vanhemmat olivat sanoneet samaa minun vanhemmillseni ja epäilleet, että suhde ei ehkä tule siksi kestämään.

Minusta on ihan hyvä, jos läheiset sanovat ajatuksensa ääneen kuten ap:n kaverit, eivätkä panttaa sitä vuosia.

Vierailija
35/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Aikuinen ihminen, jonka ystävät arvioivat hänen puolisoaan? Omituisia "ystäviä"... en ole yhdenkään ystäväni puolisoa arvioinut ystävilleni. 

Vierailija
36/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Minulle kukaan ei kertonut mielipidettään. Vasta n vuoden seurustelun jälkeen ystäväni sanoivat, että mies on ylimielinen sovinisti. En ollut tajunnut sitä, vaikka kaikissa muissa ihmisissä huomaan sen heti.

Vasta vuosia naimisiinmenon jälkeen vanhempani paljastivat, etteivät pidä miehestä, koska hän on ylimielinen sovinisti. Ja kaikenhuipuksi miehen vanhemmat olivat sanoneet samaa minun vanhemmillseni ja epäilleet, että suhde ei ehkä tule siksi kestämään.

Minusta on ihan hyvä, jos läheiset sanovat ajatuksensa ääneen kuten ap:n kaverit, eivätkä panttaa sitä vuosia.

Et huomaa ylimielistä sovinistisuutta? 

Vierailija
37/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus voittaa kaiken, oikeasti.

En luottaisi kavereiden mielipiteeseen.

Ensinnäkin, se on vain heidän mielipiteensä, johon voi vaikuttaa moni asia, kuten kateus.

Toiseksi, etköhän itse tunne miehen paremmin.

Ehkä miehesi ja kaverisi eivät ole samalla aaltopituudella, mutta te olette, ja vain se on tärkeää.

Tuli mieleen kun oltiin 15v. Pari mimmiä haukku sen yhen kundin ja se jätti sen.. Niin tämä yksi pääjehu, joka arvosteli sitä kundia koko aika, niiin pokas sen ite..

Vierailija
38/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen miesmaku ystävilläsi on? Pinnallinen? Onko yksikään miesystäväsi ollut heidän mielestään ok? Onko hän ollut myös omasta milestäsi ok? Miksi ette ole enää yhdessä?

Vai onko tämä ensimmäinen miesystäväsi?

Missä ovat lapsuuden ystäväsi? 

Vierailija
39/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On valitettavasti olemassa myös naisia, jotka eivät ole onnellisia ystävänsä onnesta. 

Vierailija
40/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Et huomaa ylimielistä sovinistisuutta? 

Huomaan kaikissa muissa ihmisissä, mutta tämän mieheni suhteen olin ihan sokea ja olen edelleen jonkun verran sokea. Tai paljonkin. Vaikea sanoa, arviointikykyni on heikentynyt suhteen aikana kuten myös itseluottamuksenikin. En enää osaa sanoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä