Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei kuulemma ole minulle sopiva- uskoako kavereita?

Vierailija
10.01.2019 |

Olen vajaan vuoden seurustellut miehen kanssa, joka on herättänyt mielipiteitä ystävissäni. Kukaan ei ole erityisemmin ihastunut häneen, mutta osan mielestä hän on ihan mukavan oloinen.
Yksi ystävä kuvailee miestäni epäaidoksi, että kuulemma ei luota häneen. Yksi ystävä ei ymmärrä, mitä näen kyseisessä miehessä, saisin kuulemma paljon paremman/ sopivamman. Hänen mielestään mieheni on myös epäempaattinen, joka kielii kuulemma tulevista vaikeuksista.
Mies on energioiltaan rauhallisempi, mutta puhelias kuitenkin. Minä olen äänekäs ja spontaani, enkä mieti mitä muut minusta ajattelevat. Miehellä ehkä on vähän taipumusta miettiä mitä muut ajattelevat, ja se näkyy käytöksessä.
Mun kaveripiiri koostuu pitkälle lukeneista ja kouluttautuneista ihmisistä, seassa on mediaväkeäkin ja joitakin julkkiksia (ei mitään Cheekkejä tosiaan). Mulle he ovat kavereita, mutta mies on tehnyt heistä jotain ihmeellisiä mielessään.
Tuttavapiirini on laaja työn takia, enkä sinällään mietin kuka kukin on.
Mies taas kyseli hirveästi yhteisten iltamien jälkeen, että osasiko hän käyttäytyä/tekihän hän vaikutuksen jne. Hän on itse ihan perustyössä, ja minusta se on hieno työ, ihailen sitä.
Yksi ystävä sanoi, että hänelle oli tullut myötähäpeä mun miehestä, kun se oli yrittänyt esittää kauheasti kuuluvansa porukkaan, ei kuulemma ollut oma itsensä, vaan feikki. Hän kyseli vähän hassuja kysymyksiä tältä tunnetulta tuttavaltani, ja kyllä mä myönnän, että sellainen nolotti minuakin. :( Hän nimenomaan itse tykkää siitä, että ei tehdä mitään numeroa hänestä.
Silti kaverin kommentista tuli mulle paha mieli, mutta tiedostan, että tavallaan hän oli oikeassa. Miehen huono itsetunto aiheuttaa sen, ettei hän tunne kelpaavansa mulle ja kavereilleni, ja juuri se huono itsetunto aiheuttaa sen, että hän käyttäytyy siten, ettei hänestä tykätä!
On totta, että mies ei ehkä ole ollut se unelmien prinssi, ja on käyttäytynyt suhteen alussa aika moukkamaisesti (myös kavereitani kohtaan), joten ymmärrän heidän mielipiteensä.
Mä luotan ystäviini, eikä tämä ole heidän tapaistaan. Silti, rakastan tätä miestä ja koen hänen kanssan yhteenkuuluvuutta.

Voiko kuitenkaan sivuuttaa täysin ystävien ajatuksia, ne kun ovat ihan hyvin perusteltuja ja ilman mitään kateutta, ovat itse onnellisissa parisuhteissa, ja tiedän heidän toivovan mulle hyvää.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies montakin kertaa sun kavereita tavannut?

Vierailija
2/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummalle sinä olet parisuhdetta hakemassa itsellesi vai kavereillesi? - Toki kavereita ja ystäviä kannattaa kuunnella, mutta toisaalta muistaa, että vastuu omista päätöksistä ja valinnoista on viime kädessä itsellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks hyvä panee?

Vierailija
4/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus voittaa kaiken, oikeasti.

En luottaisi kavereiden mielipiteeseen.

Ensinnäkin, se on vain heidän mielipiteensä, johon voi vaikuttaa moni asia, kuten kateus.

Toiseksi, etköhän itse tunne miehen paremmin.

Ehkä miehesi ja kaverisi eivät ole samalla aaltopituudella, mutta te olette, ja vain se on tärkeää.

Vierailija
5/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele ystäviäsi.

Vierailija
6/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään miehellä on vahvasti alemmuudentunnetta. Luulisin, että hän joutuu niin paljon tsemppaamaan itseään noissa tapaamisissa, että ei jaksa sitä kauaa. Joten suhteenne tulee katkeamaan ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
7/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummalle sinä olet parisuhdetta hakemassa itsellesi vai kavereillesi? - Toki kavereita ja ystäviä kannattaa kuunnella, mutta toisaalta muistaa, että vastuu omista päätöksistä ja valinnoista on viime kädessä itsellä. 

No itselleni tietysti. Mutta mies käyttäytyi alussa niin törkeästi yhtä mun kaveria kohtaan, että hänellä ei kuulemma ole intressejä tavata sitä kovin läheisesti. Kun mä ymmärrän kavereitakin ja tiedän, etteivät he ilkeyttään puhu miehestä mitään negatiivista.

Vierailija
8/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään miehellä on vahvasti alemmuudentunnetta. Luulisin, että hän joutuu niin paljon tsemppaamaan itseään noissa tapaamisissa, että ei jaksa sitä kauaa. Joten suhteenne tulee katkeamaan ennemmin tai myöhemmin.

Niin mä pelkään ite, että se alemmuuden tunne johtaa pettämiseen tms. Tuntuu, että se itsetunto on vaan niin paska. Haluaisin ihan tavallisen miehen, en missään nimessä mitään erikoista ja korkea-arvoista, saatika julkkista. Mies hypettää mun työtäkin ja pitää sitä jotenkin ihmeellisenä. Jospa se on vaan tottumiskysymys. 

Vierailija
9/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on alemmuudentunnetta, ja se mitä kannattaa tehdä riippuu siitä miten hän sen käsittelee. Jos hän alkaa vähitellen rentoutua kavereidesi seurassa ja ymmärtää että olet kuitenkin valinnut hänet, niin hyvä tulee. Moni ei siihen pysty vaan alkaa käyttäytyä huonosti, mutta sen sinä kyllä huomaat.

Antaisin miehelle tässä vaiheessa aikaa. Niinkun joku tuossa jo kirjotti, et sinä kuitenkaan ole kavereillesi parisuhdetta hakemassa.

Vierailija
10/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies montakin kertaa sun kavereita tavannut?

Kaikki kaverit on tavannut jossain vaiheessa ainakin kerran, joitan useampia.

Vierailija
11/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin kavereita ja yrittäisin tarkastella miestä jotenkin ulkopuolelta, että löydänkö itse samaa. Onko hän sun kanssa siksi koska liikut hänen mielestään makeissa piireissä?

Monesti se parisuhteessa oleva rakkaussokea eron jälkeen myöntää, että olisi pitänyt kuunnella kavereita. Nähty on.

Vierailija
12/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä törkeä ja moukkamainen käytös suhteen alussa sitten oli? 

Vierailija
13/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika törkeää kyllä mun mielestä kaveriltakin sanoa, että tuntee myötähäpeää sun miehen käytöksestä. Ei tulisi kyllä itsellä mieleenkään kommentoida mitään tuollaista omien kavereideni miehistä, vaikkei yksikään kaverini kumppani ole sellainen, jonka itselleni haluaisin.

Vierailija
14/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla hän on käyttäytynyt moukkamaisesti aiemmin? Epäaitous ja epärehellisyys kyllä paistaa ihmisestä hyvin kauas... Sitä ei välttämättä ihastuneena huomaa toisesta, mutta muut kyllä huomaavat.

Minulla vähän samanlainen kokemus yhdestä ex-miehestäni. Hän oli hyvinkin ihastuttava alkuun minun mielestäni, mutta lopulta kuitenkin paljastui hänen petollisuus ja röyhkeys, jotka oli vaan tuon lipevän ja herrasmiesmäisen käytöksen alla. Hän esimerkiksi käyttäytyi ystäviäni kohtaan juuri ylikohteliaasti, kertoi saavutuksistaan ja pyrki tekemään itsestään jotain mitä ei oikeasti ollut...

Moni ystäväni huomasi tämän ja ihmettelikin esimerkiksi, että miksi "Matti" toi sen ja sen asian esille ja miksi "Matti" nyt noin sanoi ja onko se ihan totta ym.

Vierailija
15/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannetta on nyt hieman vaikea tulkita kertomasi perusteella. Ehkä ystäväsi tuomitsevat miehen omaa pinnallisuuttaan jos tämä ei vastaa jotain heidän ulkoisia kriteereitään (joihin voi vaikka koulutuksen laskea). Tai sitten mies on liian "moukkamainen" ja ystävät näkevät sen selvemmin kuin sinä. Voisitko tosiaan kertoa lisää tuosta huonosta käytöksestä? Ehkä kannattaa suhtautua tilanteeseen avoimin mielin ja tarkkailla jonkin aikaa että "kuka onkaan oikeassa". Eivät ystävät kuitenkaan voi päättää kenet valitset puolisoksi ja monet ehkä sopeutuvat ja kypsyvät iän myötä huomaamaan olleensa väärässä. Oletteko vielä aika nuoria?

Vierailija
16/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ystäväni miesystävän kerran ja se riitti mulle. Ei todellakaan mikään terve tapaus päästään ja sanoinkin sen ystävälle. Nyt kuuntelen ystävän itkuja ja valituksia miehen käytöksestä kuukausittain. Vielä olen tukena mutta kohta en enää jaksa.

Vierailija
17/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, Porvoon suihkuseurapiirit vauhdissa..

Vierailija
18/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon kyllä tunnut miettivän mitä muut susta ajattelevat, vaikka muuta väitätkin...

Vierailija
19/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ottaa kantaa nöiden tietojen perusteella.

Joskus ystävät huomaavat miehessä sellaisia varoittavia piirteitä, joita ei itse näe rakkauden sokaisemana. Joskus he vain erehtyvät, kun eivät tunne miestä kovin hyvin

Aika tulee näyttämään.

Vierailija
20/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai uskot kavereita. Nehän tulee sinun elämääsi elämään etkä sinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi