Kuorsaaminen!"#%¤&#"
Help! Tämä alkaa olla sietämätön ongelma :( Mies kuorsaa ja minä en nuku, siinä se! Olemme olleet yhdessä vähän vajaa vuoden, ja meillä on kaikki tosi hyvin. Mutta nyt vaan tuli melkein hermoromahdus siitä että en enää jaksa/pysty olla kun en nuku tarpeeksi :( Olen hyvin surullinen. Itse olen herkkänukkumaan. Käytän korvatulppia niin että korvat on kipeät. Mitä helvettiä tässä voi tehdä?
Kommentit (26)
Siedin mieheni kuorsausta 13 vuotta vieressäni. Eli en ole nukkunut 13 vuoteen täysiä kunnon yöunia. Tosin olen myös herkkäuninen. Mies taas ei herää vaikka pommi räjähtäisi vieressä.
Asiasta on puhuttu vuosien varrella mutta ei ottanut asiaa vakavasti eikä ota oikeastaan vieläkään kun ei mene lääkäriin. Meillä on ollut muutenkin etääntymistä mutta oli pakko laittaa mies nukkumaan toiseen huoneeseen vaikka se vähäinenkin yöllinen läheisyys on nyt poissa. Loppuaikoina heräsin yöllä verenpaineet tapissa ja tuntui että käyn mieheeni kiinni jollei se kuorsaus lopu että saisin nukutuksi. Sain siis öisin raivokohtauksia joita itsekin säikähdin.
Mies nukkuu nyt eri huoneessa ja molemmat on tyytyväisempiä mutta valitettavasti mieheni kuorsaa ajottain niin kovaa että yksi väliseinä ei paljon vaikuta ja joudun nukkumaan tyyny korvalla toisinaan. Mies ei lääkärin suostu menemään vaikka hänellä on myös hengityskatkoksia öisin ja käyn joskus tarkistamassa että onko hän vielä elossa ja muutenkin töykkimässä että kääntäisi kylkeä että se kuorsaus loppuisi. Ongelma siis helpotti vähän mutta ongelma se on edelleen. Mies ei vain ota asiaa vakavasti vaikka olen pyytänyt ajattelemaan asiaa omasta ja terveyden näkökulmastaan mutta myös minun näkökulmastani että minullakin olisi oikeus kunnon yöuniin jos hänelläkin.
Vierailija kirjoitti:
Parhaat korvatulpat ovat apteekista löytyvät, olisivatkohan olleet bison merkkiset.
Keltaisia, muovipussissa, muutaman kymmenen satsi.
Ne pitää vain osata pyöritellä lieriöksi ja tunkea tarpeeksi syvälle korvakäytävään.
Voivat aluksi kipeyttää korvia, mutta muutamassa yössä niiden käyttöön tottuu, enkä enää osaa nukkua ilman niitä hiljaisessakaan ympäristössä.
Bilsom. Nuo eristävät tosiaan hyvin ääntä. Itse pystyin käyttämään niitä pari vuotta, mutta sitten ne alkoivat sattua ihan hirveästi korviin ja oli pakko vaihtaa merkkiä. Nyt käytän ihan niitä perus Ear Classic -tulppia, mutta ne eivät vaimenna yhtä hyvin. Ear Classic Soft on hiukan tehokkaampi, mutta sekin sattuu korviini.
Itsekeskeinen mies joka ei arvosta kumppanin yöunta on parempi heivata mäkeen. Sellainen mulkero nukkukoon yksin.
Yksi vinkki jos kuorsaaja ei ota ongelmaansa tosissaan: äänitä kuorsausta ja pistä äänite pyörimään täysillä toisen korvan juureen ja katso herääkö. Totisesti herää, voin sanoa. Tee tätä niin kauan että kuorsaaja tekee ongelmalleen jotakin.
Mulla on auttanut korvatulppia paremmin kuulokkeet, sellaiset vähän korvatulpan malliset jotka myös blokkaa taustamelua. Kuuntelen hiljaisella musiikkia, radiota tai podcasteja, mielestäni kuorsaus jää paremmin peittoon kuin pelkillä korvatulpilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaat korvatulpat ovat apteekista löytyvät, olisivatkohan olleet bison merkkiset.
Keltaisia, muovipussissa, muutaman kymmenen satsi.
Ne pitää vain osata pyöritellä lieriöksi ja tunkea tarpeeksi syvälle korvakäytävään.
Voivat aluksi kipeyttää korvia, mutta muutamassa yössä niiden käyttöön tottuu, enkä enää osaa nukkua ilman niitä hiljaisessakaan ympäristössä.
Bilsom. Nuo eristävät tosiaan hyvin ääntä. Itse pystyin käyttämään niitä pari vuotta, mutta sitten ne alkoivat sattua ihan hirveästi korviin ja oli pakko vaihtaa merkkiä. Nyt käytän ihan niitä perus Ear Classic -tulppia, mutta ne eivät vaimenna yhtä hyvin. Ear Classic Soft on hiukan tehokkaampi, mutta sekin sattuu korviini.
Muistaakseni noita Bilsom tulppia on kahta eri kokoa ja suuremmat aiheuttavat kipua omissa korvissani.
Toi on totta, että sitä muuttuu herkkäuniseksi, jos on tottunut korvatulppiin. Suhteemme alussa käytin, koska mies kuorsasi hieman. Sitten syntyi kolme lastamme pienin väliajoin ja korvatulpat jäi tietenkin käytöstä. Pitihän mun kuulla, koska pikkuinen tarvitsi maitoa! No siinö väsymyksessä ei kuorsaukset haitanneet, nukahdin kuin tukki aina vauvan nukahdettua. No, nyt kun jälkikasvu on teini-ikäistä, mies kuorsaa entistäkin enemmän. Minä käytän tulppia taas ja olen herkkäuninen. Tympeä ongelma. En ole halunnut vaihtaa nukkumahuonetta kuitenkaan - vielä.