Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä nimestä Doula?

Vierailija
09.01.2019 |

Tyttö tulossa ja haluttaisiin joku vähän erikoisempi nimi ja tuli mieleen Doula. Onko liian vaikea jos Suomessa asutaan?

Toiseksi nimeksi suvusta Matilda. Onko liikaa d:tä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä haluaisi olla nimeltäni palvelijatar, panssarivaunu tai perunalajike.

Vierailija
22/29 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös mietin taannoin kivaa nimeä lapselleni. Yks vaihtoehto oli juurikin tuo Doula,  sitten muita samantyyppisiä (mielestäni) oli mm. Kampaaja, Pappi, Poliisi, Kassa ja Sähkömies. Sähkömies oli miehen suosikki, mut mä en halunnut nimeä, jossa on noita ääkkösiä, koska halusin kansainvälisen nimen lapselleni.

Nyt meillä konttaa tuossa lattialla Kassa Poliisi Mönkkönen. Ihanuus <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se pitänyt arvata, ettei täältä kannata mitään kysyä. Paskaa saa niskaan vaan.

Ap

Sitä saa, mitä tilaa.

Vierailija
24/29 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doula on oikeesti synnytyksessä oleva yleensä viä Doula koulutuksen/perehdyttämisen saanut tukihenkilö. Tälläisen voi hankkia esim. silloin jos ei ole miestä tulossa synnytykseen eikä ketään muutakaan läheistä. Itsellä ekassa synnytyksessä oli Doula. Neuvolan kautta tämän sain kun kysyttiin haluisinko kun selvisi että toinen vaihtoehto ois mennä yksin. Ehkä tälläisen voi saada vaikka mieskin tulisi jos pyytää. Tää on myös vapaaehtoistyötä tai ainakin silloin 10v. sitten oli. Eli eivät saa palkkaa työstään. En suosittele antamaan kyseistä nimeä tämän merkityksen takia vaikka ei mikään paha merkitys olekkaan.

Vierailija
25/29 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Douglas sijasta minäkin ehdottaisin nimeksi Kätilö. Näin kun ollaan suomalaisia, asutaan Suomessa ja puhutaan suomea. Sanan merkitys on riittävän lähellä Doulaa, mutta on kaikille tuttua omaa kieltä.

Vierailija
26/29 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana olin doulana muutamassa synnytyksessä mukana. Opiskelin alaa.

Vierailija
27/29 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se pitänyt arvata, ettei täältä kannata mitään kysyä. Paskaa saa niskaan vaan.

Ap

No eikö ole parempi, että homasit kysyä täältä, niin ainakaan sinulle ei pitäisi tulla enää yllätyksenä mahdllisesti myöhemmin se, että jos haluat antaa lapsellesi (taii ottaa vaikka itsellesi) tavanomaista erikoisemman nimen, jopa sellaisen nimen jolla on selkeä ja ymmärrettävä kokonaan muu merkitys, kuin vain ensi.sijaisesti vakiintunut kutsumanimi, niin se (tuo nimi) saattaa herättää tunteita, eikä aina myönteisiä ja positiivisia. Toisaalta tämän palstan opetuksia on, että tuskinsellaista nimeä onkaan, joka olisi kaikkien varauksettomasti hyvänä ja kannatettavana pitämä. Minusta nimen valinnassa on kyse osakis, jonkinlaisesta nimen ottajan tai lapsen kohdalla usein hänelle nimen antaneen arvo valinnasta. Olen kuullut niin kummallsia nimierhdotuksia, että minusta on myös hyvä, että Suomessa viime kädessä viranomaisilla on velvollisuus puuttua, jos joku haluaisi antaa lapselle nimen, joka saattaisi loukata nimenhaltijaa, tai muutoin olla epäsopiva nimeksi.   

Vierailija
28/29 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole vielä Suomessa Doulalla yhtään kaimaa ja vaikka nimilakia just uusittiin, niin en usko että menisi edes läpi tollanen nimi. Että kannattaa jatkaa miettimistä. 

Vierailija
29/29 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella on downin syndrooma Doula olisi hyvä nimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi