Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle XII

Vierailija
09.01.2019 |

uusi ketju

Kommentit (6113)

Vierailija
4981/6113 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuus taas iski vasten kasvoja. Aina välillä järki palaa päähän ja sitten pysähdyn. Miksi ihmeessä tunnen näin voimakkaasti ja kaipaan hullunlailla ihmistä, jolle en ole edes sen arvoinen että vastaisi viesteihini. Muuta kun sillon kun itseään huvittaa. Olen itselleni niin vihainen. Miksi kohtelen itseäni näin huonosti. Ei todella kannattaisi uhrata tällaiseen aikaa. Mutta jostain syystä aina sorrun. Ja mietin jos tässä on jotain mitä en oikeasti tiedä. Mistä muka olen keksinyt tämän kaiken? En ole!! Siksi en vaan voi unohtaa.. Hän on liian erityinen että voisin unohtaa.

Pidäpä varasi, ettet häiriköi ihmistä joka ei ole sinusta kiinnostunut. Häiriköinti on rikos.

Ihastunut ei aina tule ajatelleeksi, että sitä helposti kuvittelee kaikenlaista ja ylitulkitsee asioita, ihan päin mäntyä. Tunne on usein yksipuolinen, valitettavasti. Jos hän ei vastaa viesteihisi, se on selvä merkki ettei hän halua sua elämäänsä.

Pidä sinä suus kiinni ku et tiedä mistä on kyse. Ketään en ole häiriköinyt.

Sanoit, ettei hän vastaa viesteihisi. Eli pommitat häntä yksipuolisesti viesteillä. Hän voi kokea sen häirintänä. Raja on jo aika lähellä. Sanoinkin, että pidä varasi. Ei kovinkaan huono neuvo minusta.

Vierailija
4982/6113 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ekasta ketjusta asti ollut täällä ja ihastunut jo kauan ennen sitä. Mutta tosi harvoin enää kirjoitan tänne.

Hieno vastaus! Koska on ollut eka ketju? Oma av-historiani rajoittuu tosiaan vasta vuoteen, joten en tiedä.

T: se ihastusten (kaikenlaisia) pituuksia kysynyt.

Et sä kyllä kaikenlaisia kysellyt. 😃 Vastataan nyt sit, sellanen tavallinen ehkä, hyvä pituus.

Totta. Jätetään ne loput pituuskeskustelut suosiolla perjantaille. 😎

T: pituustiedustelija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4983/6113 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varmaankin ensin ihastunut joskus hyvin kauan sitten. Sitten enemmän kuin ihastunut. Nykyisessä tilanteessa en tiedä mitä tämä on, jotain kaipausta kai. En pysty sanomaan kuinka kauan se on jatkunut, koska siinä on ollut vaihtelevia kausia. Varmaankin alusta asti, ellei sitten jo aikojen alusta ennen kuin tietoisesti häntä tunsinkaan. Tunnen kaipuuta aina.

En muista kuinka kauan olen näissä ketjuissa käynyt, mutta kun vahingossa yhden löysin, koukutuin heti. Silloin taisi olla Tintin aikakausi (ennen Kihistä siis). Ja ehkä se joka kaipasi miestä vihreissä tennareissa, vai miten se meni.

Vierailija
4984/6113 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten hei hei tämä palsta. Tulee vain entistä pahempi olo. Kaikki tulkitaan heti häiriköinniksi. Mä aion jatkaa ELÄMÄÄ! Tehkää te muutkin niin. Täällä mun olo ei parane koskaan. Se on moro!

Vierailija
4985/6113 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä häiriköintikeskustelu oli ihan ajatuksia herättävä. Mä tajusin todennäköisesti häiriköineeni. Joskus eräs jolle kerroin tunteistani ja jota yritin muuten auttaa toivoi että asiat ois loppuunkäsitelty. Ajattelin silloin että siis toivoo etten ikinä enää laita yhtään viestiä tai puhu. Lupasin silloin etten laita viestiä tai juttele kuin välttämättömissä työasioissa. Viimeksi kuitenkin perustelin yhtä työhön liittyvää asiaa niin paljon, että sen voi ajatella ehkä omista henkilökohtaisista asioista viestittelyksi ja siis häiriköinniksi. Kävin aiemmin myös usein katsomassa tämän ihmisen instatiliä. Häiriköintiä varmasti sekin. On tämän ketjun lukemisesta näköjään hyötyäkin. Oikeasti oivaltaa joskus jotain.

Vierailija
4986/6113 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häiriköinnistä tulee syyte sitten, kun lähestyt eston ja kiellon jälkeen. Se ettei vastausta kuulu ei vielä tee viestin lähettäjästä häirikköä.

Ota asioista selvää ennenkuin neuvot.

Kiitos neuvoista! En ole itse häiriköinyt niin en niin tarkkaan tiedä. Mutta arvostan tottakai asiantuntemusta. Varmasti yksikin kerta raastuvassa häiriköinnistä syytettynä nostaa tiedot aihepiiristä ihan uudelle tasolle. Saati useampi, ne tekee jo tietäjän 👍

Kylläpäs pitää taas ilkeillä "nokkelasti". Voisitko olla tässä ketjussa ystävällisempi ja hoitaa ilkeilyt vaikka kaikissa muissa ketjuissa? Mieluummin tietysti mahdollisimman vähän. Sivusta ja ei ole raastupakokemuksia.

Olen aina ihmetellyt niitä, jotka tulee ylimieliseen sävyyn neuvomaan toisia rikollisuuden liittyvällä sisäpiirin tietämuksellään. Kerran sain hirveät haukut kun viittasin suurpiirteisesti erääseen alamaailman kulttuuriin liittyvään yksityiskohtaan. Jäin vähän ihmettelemään että kaikella sitä koetaankin tarpeelliseksi leijua.

Minusta se oli ihan asiallinen kommentti häirintäsyyttelyyn ja kertoo myös häirinnän (tai kuvitellun "häirinnän") kohteille miten pitää toimia. Jos pelkkä vastaamattomuus riittäisi viralliseen häirintäsyytteeseen niin kukaan ei koskaan uskaltaisi lähettää yhtä viestiä enempää kenellekään. Viestien sisältö ja luonne, ajankohta ja tiheys tietenkin kertoo myös onko kyse häirinnästä. Mistä tiedät vaikka ap olisi itse ollut häirinnän kohteena?

Vierailija
4987/6113 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt mennä taas siihen häiriköintipuheeseen. Harva oikeesti häiriköi ketään, poikkeuksia on mut nämä itse usein tietävät sen. Muutama viesti ei ole häiriköintiä, tälle palstalle kirjoittelu ei myöskään ole häiriköintiä, tervehtiminen ei ole häiriköintiä, työasioiden hoitaminen ei ole häiriköintiä, insta tai fb tilien katsominen ei ole häiriköintiä.

Vierailija
4988/6113 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä häiriköintikeskustelu oli ihan ajatuksia herättävä. Mä tajusin todennäköisesti häiriköineeni. Joskus eräs jolle kerroin tunteistani ja jota yritin muuten auttaa toivoi että asiat ois loppuunkäsitelty. Ajattelin silloin että siis toivoo etten ikinä enää laita yhtään viestiä tai puhu. Lupasin silloin etten laita viestiä tai juttele kuin välttämättömissä työasioissa. Viimeksi kuitenkin perustelin yhtä työhön liittyvää asiaa niin paljon, että sen voi ajatella ehkä omista henkilökohtaisista asioista viestittelyksi ja siis häiriköinniksi. Kävin aiemmin myös usein katsomassa tämän ihmisen instatiliä. Häiriköintiä varmasti sekin. On tämän ketjun lukemisesta näköjään hyötyäkin. Oikeasti oivaltaa joskus jotain.

Kaikille julkisen instatilin katsominen ei ole häiriköintiä. Yksityisen tilin seuraaminen eri henkilöksi naamioituneena on.

Vierailija
4989/6113 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille julkisen instatilin katsominen ei ole häiriköintiä. Yksityisen tilin seuraaminen eri henkilöksi naamioituneena on.

Viimeisen lauseeseen vastaan. Onks toikaan häiriköintiä? Arveluttavaa se toki on.

Vierailija
4990/6113 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häiriköinnistä tulee syyte sitten, kun lähestyt eston ja kiellon jälkeen. Se ettei vastausta kuulu ei vielä tee viestin lähettäjästä häirikköä.

Ota asioista selvää ennenkuin neuvot.

Kiitos neuvoista! En ole itse häiriköinyt niin en niin tarkkaan tiedä. Mutta arvostan tottakai asiantuntemusta. Varmasti yksikin kerta raastuvassa häiriköinnistä syytettynä nostaa tiedot aihepiiristä ihan uudelle tasolle. Saati useampi, ne tekee jo tietäjän 👍

Kylläpäs pitää taas ilkeillä "nokkelasti". Voisitko olla tässä ketjussa ystävällisempi ja hoitaa ilkeilyt vaikka kaikissa muissa ketjuissa? Mieluummin tietysti mahdollisimman vähän. Sivusta ja ei ole raastupakokemuksia.

Olen aina ihmetellyt niitä, jotka tulee ylimieliseen sävyyn neuvomaan toisia rikollisuuden liittyvällä sisäpiirin tietämuksellään. Kerran sain hirveät haukut kun viittasin suurpiirteisesti erääseen alamaailman kulttuuriin liittyvään yksityiskohtaan. Jäin vähän ihmettelemään että kaikella sitä koetaankin tarpeelliseksi leijua.

Minusta se oli ihan asiallinen kommentti häirintäsyyttelyyn ja kertoo myös häirinnän (tai kuvitellun "häirinnän") kohteille miten pitää toimia. Jos pelkkä vastaamattomuus riittäisi viralliseen häirintäsyytteeseen niin kukaan ei koskaan uskaltaisi lähettää yhtä viestiä enempää kenellekään. Viestien sisältö ja luonne, ajankohta ja tiheys tietenkin kertoo myös onko kyse häirinnästä. Mistä tiedät vaikka ap olisi itse ollut häirinnän kohteena?

Joo oli siinäkin informaatiota. Luin kiinnostuneena sen kohdan, että jos kohde on kieltänyt viestittelyn ja silti kirjettä pukkaa, niin se riittää häirintäsyytteen nostamiseen. Varmaankin niin.

Häirintä on yllättävän yleistä, eikä siitä ole haitaksi puhua. Turha ottaa hernettä nessuun. Hyvä, jos ei ole itse häirinnyt, mutta se poista maailmasta häiriköitä.

Yksipuolinen viestittely nostaa mulla jo häirintäanturat hyvin korkealle. Vähintään harmaalla alueella liikutaan, se on selviö.

En tietenkään tiedä ap:n elämästä tai kokemuksista, kuten ei hänkään (tai sinä) minun. Mutta se, että hän kertoo viestittelevänsä toiselle vastausta saamatta, viittaa kyllä enemmän häiritsemiseen kuin häirinnän kohteena olemiseen.

Vierailija
4991/6113 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen häiriköintinä työasioiden jauhamisen vapaa-ajalla, jos sitä ei ole siinä hetkessä tarvetta käsitellä. Monilla pomoilla paha ja ärsyttävä tapa koska itse ovat aina töissä.

Puh saa helposti listan henkilöistä ja ajan jolloin ei saa häiritä. Itselläni tälläiseen listaan joutuu yöllä viestittelijät ja kännisoittelijat.

Eston saa päälle vielä helpommin joiden kanssa ei ole tarvetta keskustella.

Häiriköinti on mielestäni sitä minkä itse kokee ahdistavaksi kenenkäkin taholta.

Vierailija
4992/6113 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeisen lauseeseen vastaan. Onks toikaan häiriköintiä? Arveluttavaa se toki on.

Ei ole häiriköintiä, vaan stalkkaamista.

Ja ihan ihmisen omalla vastuulla, ketä seuraajikseen hyväksyy.

Vierailija
4993/6113 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkista tiliä katsoin. En oo naamioitunut keneksikään, mutta katsoin tarinoita, joista näkee kuka on katsonut. Katsoin vielä niitä tarinoita aika monta, koska insta ehdotti mulle niin usein häntä seurattavaksi ja kun näki sen punaisen renkaan kuvan ympärillä, niin uteliaisuus katsoa aina heräsi.

Vierailija
4994/6113 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiriköinti on mielestäni sitä minkä itse kokee ahdistavaksi kenenkäkin taholta.

Juuri niin, tuo on ihan virallinenkin häirinnän määritelmä.

Vierailija
4995/6113 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluan nähdä missä on pykälä tai laki joka kertoo että on luvallista esiintyä toisena henkilönä! On sulla erikoiset ajatukset! Helvetti mikä hyypiö! Ei ihme että täällä kaipailet vai stalkkaatko täälläkin mitäs jos..

Vierailija
4996/6113 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis nimenomaan seksuaalisen häirinnän, ei liity työasioiden hoitamisjuttuihin :)

Vierailija
4997/6113 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkista tiliä katsoin. En oo naamioitunut keneksikään, mutta katsoin tarinoita, joista näkee kuka on katsonut. Katsoin vielä niitä tarinoita aika monta, koska insta ehdotti mulle niin usein häntä seurattavaksi ja kun näki sen punaisen renkaan kuvan ympärillä, niin uteliaisuus katsoa aina heräsi.

Must toi julkisen instan katsominen on ihan ok, ei se ole katsojan vastuulla arvailla kuka niitä saa katsoa ja kuka ei 😃 jos ei tykkää jonkun katsomisista niin saahan ne piilotettua tai tilin yksityiseksi.

Vierailija
4998/6113 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluan nähdä missä on pykälä tai laki joka kertoo että on luvallista esiintyä toisena henkilönä! On sulla erikoiset ajatukset! Helvetti mikä hyypiö! Ei ihme että täällä kaipailet vai stalkkaatko täälläkin mitäs jos..

Väärän identiteetin käyttäminen on Suomessakin rikos. Kriminalisoitiin aika hiljattain.

Vierailija
4999/6113 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis nimenomaan seksuaalisen häirinnän, ei liity työasioiden hoitamisjuttuihin :)

Jos saan vaikkapa neutraalia moi mitänkuuluu 2 viestiä ihmiseltä jolta en haluaisi saada ja koen sen häirinnäksi niin Silloinko se on häirintää? Enpä usko.

Vierailija
5000/6113 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saan vaikkapa neutraalia moi mitänkuuluu 2 viestiä ihmiseltä jolta en haluaisi saada ja koen sen häirinnäksi niin Silloinko se on häirintää? Enpä usko.

Jos olet kieltänyt yhteydenotot, niin silloin kyllä. Edes moita ei saa lähettää. Viestit talteen ja todisteeksi.

Ketju on lukittu.