Miksi plus kokoiset vaatteet on niin rumia?
Parissa vuodessa itse lihonut(juu oma vika ei puututa siihen) ja jos jotain vaatetta etsii tai ostaisi niin kaikki on ihan törkeen rumia sen lisäksi että ovat telttoja. Motivoi kyllä toisaalta hyvin laihduttamaan.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Rumia telttoja on helppo ommella ja teltta-malleihin saadaan mahtumaan paljon eri mallisia vartaloita. Sitä en kyllä tiedä miksi nämä rätit tehdään vielä mahdollisimman rumista kankaista ja lisäillään jotain ihmeellisiä röyhelöitä jne. päälle.
Varastojen jämäkankaita tai sitten rumia kankaita saa vain niin paljon halvemmalla.
Voi näin kerran yhden naistenvaateliikkeen ikkunassa aivan ihania ja tyylikkäitä aikuisen naisen vaatteita.
Jo ovella myyjä totesi, että heillä ei ole minulle mitään. Olen kokoa 38. Liikkeen nimi on Lorella, käy siellä. Jos tuntuu liian kalliilta, kyttää alennusmyyntejä.
Hihojen ja lahkeiden pituus kasvaa myös. Ihan kuin isompi ihminen olisi kaksi metrinen. Tilaa tarvitaan leveyteen , ei raajat veny tai pituus muutu lihoessa.
Useimmissa plus-koon vaatteissa ei edes hinta kohtaa laadun kanssa mitenkään. Joku polyesteri-rätti saattaa maksaa 50 euroa.
Telttamaisuus tosiaan johtuu siitä, että ylimääräinen paino jakaantuu eri ihmisillä eri tavoin. Jollakin on iso peppu, toisella iso maha, kolmannella isot rinnat, ja koska ei ole taloudellisesti järkevää tehdä näille kaikille eri vaatteita, tehdään yksi teltta, johon kaikki mahtuvat, mutta joka ei imartele ketään. Pitäisi teettää mittojen mukaan, että vaate oikeasti istuisi.
Onneksi nykyään näihin rätteihin ei taideta enää tunkea olkapäiden kohdalle aukkoja, ns. hanky hemiä (epätasaisen pituista helmaa) tai strasseja. Muutama vuosi sitten sai olla tyytyväinen, jos löysi jonkun vaatteen ilman näitä kolmea. En myöskään ymmärrä miksi kukaan aikuinen haluaisi pukeutua joihin lapsellisiin tekstipaitoihin. Siis näihin, joissa komeilee tekstinä "lovely" tms. jotain yhtä kornia.
Kyllä hyvän näköisiä pluskoon vaatteita on, mutta ei valitettavassa missään halvimmista kaupoista tyyliin KappAhl ja vastaavat. Mutta esim. Lorellalla on kivoja, Zizzissä toisinaan, ulkkomaisissa nettikaupoissa paljon. Itse suosimiani merkkejä on Anna Aura, Via Appia Due, Basler, Frapp, Samoon.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi nykyään näihin rätteihin ei taideta enää tunkea olkapäiden kohdalle aukkoja, ns. hanky hemiä (epätasaisen pituista helmaa) tai strasseja. Muutama vuosi sitten sai olla tyytyväinen, jos löysi jonkun vaatteen ilman näitä kolmea. En myöskään ymmärrä miksi kukaan aikuinen haluaisi pukeutua joihin lapsellisiin tekstipaitoihin. Siis näihin, joissa komeilee tekstinä "lovely" tms. jotain yhtä kornia.
EMP llä on isoja paitoja joissa on olkapäissä aukkoja ja helmat eri tasossa.Ovat kyllä isoja mutta nuo aukot ja se että kaikki on mustaa niin jää ostamatta.
Mä en ymmärrä, miksei niitä normi vaatteita voi vain tehdä isompana, miksi pitää olla eri kuosit? Vai olisiko se s-kokoisille liian suuri järkytys nähdä joku samassa vaatteessa xxxxl-koossa?
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, miksei niitä normi vaatteita voi vain tehdä isompana, miksi pitää olla eri kuosit? Vai olisiko se s-kokoisille liian suuri järkytys nähdä joku samassa vaatteessa xxxxl-koossa?
Kun on kunnolla lihava, ne normimallit ei vaan näytä hyvältä vaikka koko sinänsä olisikin riittävän iso. Itselläni tämä tuli vastaan jossain 100 kilon kohdalla (koko 52-54). Ei mikään muu enää oikein sovi valtavan riippumahan takia kuin joustavat housut, ja isot telttamekot tai tunikat. Esim. jos ostaisin tavallisen lantion alle ylettyvän puseron tai paitapuseron, se olisi ihan kamala ilmestys kun se jättipötsin roikkuminen näkyisi paidan alta.
Vierailija kirjoitti:
Useimmissa plus-koon vaatteissa ei edes hinta kohtaa laadun kanssa mitenkään. Joku polyesteri-rätti saattaa maksaa 50 euroa.
Laatuvaate maksaakin tonnin, joten onhan tuo rätti käsittämättömän halpa
Vierailija kirjoitti:
Hihojen ja lahkeiden pituus kasvaa myös. Ihan kuin isompi ihminen olisi kaksi metrinen. Tilaa tarvitaan leveyteen , ei raajat veny tai pituus muutu lihoessa.
Joissain paidoissa on myös ihan hillittömän iso kaula-aukko. Meinasivat vissiin, että pää on myös hervoton läskipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on kunnolla lihava, ne normimallit ei vaan näytä hyvältä vaikka koko sinänsä olisikin riittävän iso. Itselläni tämä tuli vastaan jossain 100 kilon kohdalla (koko 52-54). Ei mikään muu enää oikein sovi valtavan riippumahan takia kuin joustavat housut, ja isot telttamekot tai tunikat. Esim. jos ostaisin tavallisen lantion alle ylettyvän puseron tai paitapuseron, se olisi ihan kamala ilmestys kun se jättipötsin roikkuminen näkyisi paidan alta.
Ei mulla kyllä 150-kiloisenakaan maha roikkunut paidan alta 😱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissain paidoissa on myös ihan hillittömän iso kaula-aukko. Meinasivat vissiin, että pää on myös hervoton läskipää.
No kun kaikilla plus-kokoisillahan on ihan hillittömät hinkit, niin sieltä jättimäisestä kaula-aukosta näkyy tietty vaan vähän rintavakoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla kyllä 150-kiloisenakaan maha roikkunut paidan alta 😱
Joo ihmisiä on eri muotoisia. Mulla oli nuorempanakin suuri kaljamaha, mutta silloin se oli sellainen pinkeä miesten kaljamahan tapainen juttu. No, sitten nelikymppisenä laihdutin 60 kiloon, mutta sairastuin syömishäiriöön ja lihoin pikavauhtia takaisin. Sen jälkeen vatsa on olltu sellainen reisien päällä riippuva pussukka, jossa on ikään kuin etuperse, sellainen vako puoliskojen välissä. Noissa superlihavista kertovissa ulkomaisissa ohjelmissa lähinnä näkee samanlaisia.
Eivät minusta ole rumia, istuvat vain erilailla erimuotoisella vartalolla. Usein ostan pluskokoisia vaatteita itselleni, vaikka olenkin pitkä honkkeli mutta muuten kokoa XS-S, koska pidän löysemmästä lookista jota voi vaikka vyöllä kuroa oikeista kohdin. Tietysti ne näyttävät erilaiselta hoikan päällä.
Vaatteesta tekee kauniin se, kuinka se korostaa vartalon osia, kaaria, kumpuja, kapeita ja leveämpiä kohtia. Ei vika aina ole vaatteessa, jos vartalossa on pelkkää piilotettavaa eikä mitään, mitä voisi korostaa.
Miksi näissä säkkipaidoissa on aina myös pyöreä kaula-aukko, yök
Minua ottaa päähän eniten ne trikoo-lumput, joita kauppojen xl-mallistot on pullollaan. Ihoa myötäilevä ohut trikoovaate on epäkiitollisin lihavan ihmisen asu: joka ainoa muhkura ja mahkura oikein korostuu. Edellä mainittujen lisäksi: Ellos ja Mark&Spencer (sokos myy) ja Cos
Rumia telttoja on helppo ommella ja teltta-malleihin saadaan mahtumaan paljon eri mallisia vartaloita. Sitä en kyllä tiedä miksi nämä rätit tehdään vielä mahdollisimman rumista kankaista ja lisäillään jotain ihmeellisiä röyhelöitä jne. päälle.