Oletko täysimettänyt kuusi kuukautta... ov
ja siitä sitten vielä eteenpäin lisäruoan ohella?
Milloin lopetit imetyksen, miksi?
Haluan uteliaisuudesta tietää, että kuinka moni " todellisuudessa" noudattaa niitä " imetyssuosituksia" ..
Itselläni ei onnnistunut imetys ensimmäisen kohdalla, mutta nyt imetän " vielä" 3kk. vauvaani. Ensimmäisen kohdalla en tiennyt, kuinka tärkeää imetys on ja, että kuinka huono äiti olin kun lopetin imetyksen.
Nyt sitten stressaan hirveänä tuon imetyksen kanssa, että onnistuuko se vai ei! Koska maitohan riittää, kun vain " imettää,imettää ja imettää" Huoh! Jotes mammat, kertokaa, miten teillä onnistui imetys.
Vai onko se todella itsestäänselvyys, että " maito RIITTÄÄ" ..
Kiitos:D
Ps. Tää on sekava viesti, ja EI ole tarkoitus lietsoa riitaa, joten ANTEEKSI jo etukäteen. ;)
Kommentit (27)
Täysimetin 5kk. Kun 4kk neuvolakäynnillä minulle sanottiin että voisin alkaa siirtymään kiinteisiin, niin melkein loukkaanuin. Syynä oli se että pituus ja painokäyrä kääntyivät laskuun. Kun käyrät laskivat edelleen 5kk tarkastuksessa, päätin aloittaa kiinteät. Pituuskäyrä ei kuitenkaan enää ottanut menetettyä kiinni ja monesti pohdiskelen, veinkö pojaltani muutaman sentin, kun on ollut tosi pieni ikäisekseen (kasvuennuste on muutenkin " vain" 167cm). Ei kai sitä voi tietää.
Siis, vinkiksi sanoisin, tilanteen mukaan. Ei kiinteitä tarvitse aloittaa ennen puolta vuotta vain koska " ois sen aika" , mutta jos ilmenee muuta niin sitten.
Minulla riitti maitoa hyvin ja poikamme kasvoi hyvin rintamaidolla (+ käyrällä).
Kuopusta vajaa 7 kk ja häntäkin sen jälkeen vielä 1-vuotiaaksi kiinteiden ohella.
Esikoistuplia osittaisimetin 6 vk. Jälkeenpäin harmitti hirveästi, ettei kukaan kertonut pienenkin rintamaitomäärän olevan vauvalle hyödyksi. Neuvolassa th vaan nyökytteli, kun kerroin lopettaneeni imetyksen.
Kuopuksen imetykseen valmistauduin huolella, otin asioista selvää hyvissä ajoin jne. Täysimetin alun oteongelmista huolimatta 6 kk ja lopetin imetyksen tytön ollessa 2 v 4 kk. Halusin onnistua ja ennen kaikkea uskoin siihen, että imetys voi onnistua ja että kaikkiin ongelmiin on saatavissa apua. Olin myös valmis näkemään vaivaa imetyksen eteen, olisipa se sitten vaatinut ihan mitä tahansa.
Vierailija:
Eli suunnilleen niin, että 4 kk olis hyvä imettää mutta 6 kk jälkeen ei enää pärjää pelkällä äidinmaidolla.Vierailija:
Imetys on jatkunut lisäruoan ohella edelleen lapsentahtisesti niin kauan kun lapsi on sitä itse halunnut...niin ja se täysimetyssuositus oli jo 9v sitten 4-6kk...joten... :)
Ei siis tee mitä tahansa lapsensa puolesta (niin kuin äidit normaalisti).