Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen mielikuva sinulla on ihmisestä joka asuu itä-helsingissä?

Vierailija
09.01.2019 |

Esim Kontulassa

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on aina kauheat ennakkoluulot itähelsinkiläistä kohtaan. Huvittelen tällä ja aina sanon olevani ”Itä-Helsingistä”, enkä ”Marjaniemestä”. 😂

Vierailija
2/25 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasitko tehdä tästä jonkun wt-ketjun. Sitähän sä tässä haet. Tätähän sinä et sanonut, mutta rivien välistä tämän napsasin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on aina kauheat ennakkoluulot itähelsinkiläistä kohtaan. Huvittelen tällä ja aina sanon olevani ”Itä-Helsingistä”, enkä ”Marjaniemestä”. 😂

Minäkin olen syntyperäinen itä-helsinkiläinen, hurjasta kurjasta Tammisalosta 😉

Vierailija
4/25 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi ihmisellä pahempaa kohtaloa olla kuin joutua asumaan esim. Karhusaaressa :D

Vierailija
5/25 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Kulosaaressa kulkee ihan mukavasti ☺️

Vierailija
6/25 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajasalosta päivää, olen asunut Vuosaaressa myös monta monta vuotta ja hetken Mellunmäessä.

Kontilan ostari on kamala. Vuosaaressa selvästi enemmän ihmisiä eri kulttuureista. Mutta ihan normi porukkaa. Ei se Vuosaari edes niiiin halpa paikka ole asua, eiköhän Malmi ole edullisempi.

Joku Siltamäki ja Suutarila enemmän kammottaa.

Vierailija
7/25 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://viisasmuija.fi/2018/03/21/koti-kontulassa/

Mielestäni hyvä kirjoitus Kontulasta.

Vierailija
8/25 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen neljännen polven helsinkiläinen ja kolmannen polven akateeminen, tulot 70 t/v.

Kontulassa syntynyt, nykyinen mellunkyläläinen.

Vierailija
9/25 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laajasalosta päivää, olen asunut Vuosaaressa myös monta monta vuotta ja hetken Mellunmäessä.

Kontilan ostari on kamala. Vuosaaressa selvästi enemmän ihmisiä eri kulttuureista. Mutta ihan normi porukkaa. Ei se Vuosaari edes niiiin halpa paikka ole asua, eiköhän Malmi ole edullisempi.

Joku Siltamäki ja Suutarila enemmän kammottaa.

Miten se kallis paikka asua nyt mitenkään parempi paikka olisi asua. Samaa mieltä kyllä Kontulan ostarista.

Vierailija
10/25 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen neljännen polven helsinkiläinen ja kolmannen polven akateeminen, tulot 70 t/v.

Sama täällä! 36 vuotta Kontulassa asunut ja nyt Mellarissa.

Vierailija
11/25 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuminen on Helsingissä kallista joka tapauksessa,ei tarvitse olla epämääräistä ainesta vaikka asuisi itäpuoliskolla.

Vierailija
12/25 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kai vain kolmannen polven. Kukaan suvusta ei taida olla akateemisia, en tiedä kun ei sen niin väliä ole. Nykyisin olen kotiäitinä ja asunut ympäri itä-helsinkiä. Vuositulojani en edes tiedä, mitä se nyt kotihoidontuella voi olla.

Mutta miten tämä kaikki liittyy siihen, että itä-helsinki on mainettaan parempi paikka?

T. Entinen Tammisalolainen

Vierailija
13/25 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kai vain kolmannen polven. Kukaan suvusta ei taida olla akateemisia, en tiedä kun ei sen niin väliä ole. Nykyisin olen kotiäitinä ja asunut ympäri itä-helsinkiä. Vuositulojani en edes tiedä, mitä se nyt kotihoidontuella voi olla.

Mutta miten tämä kaikki liittyy siihen, että itä-helsinki on mainettaan parempi paikka?

Se liittyy mielikuvaan siitä, että kaikki itä-helsinkiläiset ovat duunareita/värillisiä/leipäjonolaisia. Ja Espoossa sitten asuu muut.

Vierailija
14/25 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontulasta eli som ppu

Vierailija
15/25 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä iistimpi, sitä siistimpi

Vierailija
16/25 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevässä emännässä ne parvekkeella tupakoivat muijat.

Vierailija
17/25 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö just ollut joku tutkimus, jossa Vuosaari oli yksi onnellisimmista lähiöistä? Se on siis idässä.

Mutta itse en ajattele mitään. Minulla on ystäviä vähän joka lähiössä.

Vierailija
18/25 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se liittyy mielikuvaan siitä, että kaikki itä-helsinkiläiset ovat duunareita/värillisiä/leipäjonolaisia. Ja Espoossa sitten asuu muut.

Tule Espoon keskukseen katsomaan leipäjonoja. Ja merimaisemat ovat Itä-Helsingissä paljon paremmat.

Vierailija
19/25 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee mielikuva sellaisesta hyvin perushelsinkiläisestä. Aika pärjäävästä ja hieman kovasta. Napakka sanomaan takaisin ja pitämään puoliaan.

Vierailija
20/25 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö just ollut joku tutkimus, jossa Vuosaari oli yksi onnellisimmista lähiöistä? Se on siis idässä.

Mutta itse en ajattele mitään. Minulla on ystäviä vähän joka lähiössä.

Asuin Vuosaaressa muutama vuosi sitten ja kaipaan yhä takaisin. Vain pitkä työmatka estää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi