Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totaalinen epäusko, voitimme miehen kanssa veikkauksen arvasta ison summan, mitä nyt?

Vierailija
09.01.2019 |

Tästä on nyt muutama päivä mennyt kun ollaan asiaa sulateltu, voitimme 250 000e veikkauksen arvasta. Ollaan mietitty että mitä rahalla voi/kannattaa tehdä? Autoa emme tarvitse, asumme tällä hetkellä vuokralla ja olemme työttömiä joten raha tottakai tulee tarpeeseen. Onko järkevää ostaa esim. asunto? Paikkakunnalla jossa asumme on edullisia pieniä asuntoja, emme tarvitsisi mitään suurta sillä olemme kahdestaan. Sijoitukseen osa? Mitä te tekisitte? On niin epätodellinen olo kuin olla ja saattaa ja vatsaa vääntää. Ei todellakaan ole tarkoitus tuhlata, sillä meillä on kaikki mitä tarvitsemme. Apua! :o

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtut, mitään ei ole voittanut, aina te menette näihin vedätyksiin 😂😂😂

Vierailija
62/106 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös onnekkaasti voittanut yli 200000 ja olen kysynyt kelasta miten tämä vaikuttaa, mutta ei vaikuta mitenkään. En ole sijoittanut sen takia kun työttömänä siinä ei olisi mitään järkeä. Mieluummin pidän rahat tilillä ja haen innokkaasti töitä ja sitten kun saan työpaikan, niin alan heti sijoittamaan.

Tuli noista rahoista talletuskorkoa koko vuodelta jotain 200 euroa joulukuussa ja se summa sitten pitää ilmoittaa kelaan korkotuloina, vaikka meneehän se tieto heille varmaan automaattisesti kun on verotettavaa tuloa.

Rahat voi sijoittaa rahastoon joka ei jakele ulos osinkoja. Ei tule tuloja.

Säästötilillä ei missään nimessä. Osinkotuotto on kai keskimäärin 2-3% luokkaa ja ne osakkeet nousevat 7-7-9%/v pitkällä aikavälillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko ap voittanut, mutta kyllä meitä voittajia on. :) Mitä ihmeellistä siinä on? Kun on pelejä, niin on pakosta myös voittajia. Tää on ihan kiva tunne ja kiva on kurkistella välillä pankkitilille, vaikka noihin rahoihin on jo kyllä tottunut. :)

Vierailija
64/106 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

250 000€ ei ole edes mikään iso summa. Mulla on tuollainen summa jo säästötilillä. Ymmärrän kyllä että köyhälle se voi tuntuakin isolta rahamäärältä. Mutta ei tuolla rahamäärällä loppu elämää elellä. Itse suosittelisin asunnon ostoa. Loput säästöön. 

Vierailija
65/106 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös onnekkaasti voittanut yli 200000 ja olen kysynyt kelasta miten tämä vaikuttaa, mutta ei vaikuta mitenkään. En ole sijoittanut sen takia kun työttömänä siinä ei olisi mitään järkeä. Mieluummin pidän rahat tilillä ja haen innokkaasti töitä ja sitten kun saan työpaikan, niin alan heti sijoittamaan.

Tuli noista rahoista talletuskorkoa koko vuodelta jotain 200 euroa joulukuussa ja se summa sitten pitää ilmoittaa kelaan korkotuloina, vaikka meneehän se tieto heille varmaan automaattisesti kun on verotettavaa tuloa.

Rahat voi sijoittaa rahastoon joka ei jakele ulos osinkoja. Ei tule tuloja.

Säästötilillä ei missään nimessä. Osinkotuotto on kai keskimäärin 2-3% luokkaa ja ne osakkeet nousevat 7-7-9%/v pitkällä aikavälillä.

Meillekin luvattiin noin 80 luvun lopulla ja nyt on enää 40 % pääomasta jäljellä. Pankkitilillä olisi saanut sentään jotain tuottoa

Vierailija
66/106 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeah perusta sähköposti, josta rahuolissa olevat saavat summasta apua? Vrt 47 itsariyritystä vloppuja..

Vierailija
67/106 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaus yrittää mainostaa.. huono.

Siitä lafkasta kukaan ei voita mitään. Markkinoibtitiimi yrittää vaan.. koska paljon negauutisia feikasta.

Vierailija
68/106 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voitin eilen arvasta 5000e! Ostin kuula-aseen, spiderman asun, ja loppurahalla viinaa! Nyt spiderman puku päälle, viinapullo toiseen käteen ja kuula ase toiseen ja eikun hyppeleen kaupungille seinille! 

Vierailija
69/106 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan molemmat oltu pidempään työttömänä ja todellakaan tällä paikkakunnalla ei ole töitä. Viihdytään silti täällä todella hyvin. Hypoteettisesti jos ajattelee että ostamme täältä pienen asunnon ja elämme täällä, sekä matkaillaan ja käytetään osa sijoittamiseen ja osa säästöön taitaa olla hyvä idea. Minun mielestä kuulostaa ihan järkevältä(?). En ymmärrä miksi tällä palstalla keskitytään vain mollaamaan ja haukkumaan toisia. Olen yhden toisen keskustelun täällä aloittanut ja siihen onneksi tuli hyviä kommentteja, olisiko parempi jos olisin tänään aloittanut keskustelun "menetin juuri 250 000e". Tarkoitukseni oli kuitenkin vain kysyä, että mitä muut tekisi summalla tai neuvoja siihen miten meidän kannattaisi se käyttää. Minä 26v. ja  mies 35v.  ja ainakaan itsellä ei ole kovin paljoa tietoa esim. asunnonostosta tai sijoittamisesta. Kiitos kuitenkin kaikille jotka ovat onnitelleet ja kannustaneet. Ap

Vierailija
70/106 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeah perusta sähköposti, josta rahuolissa olevat saavat summasta apua? Vrt 47 itsariyritystä vloppuja..

Raha ei auta siihen että on onnellinen. Me ollaan oltu onnellisia jo ennen voittoakin. Toivon sinulle parempaa vointia ja jaksamista. Ap

Vierailija
71/106 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Ei kukaan tule tälle foorumille kysymään mitä tekisi jos olisi oikeasti voittanut.

Vierailija
72/106 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo. Ei kukaan tule tälle foorumille kysymään mitä tekisi jos olisi oikeasti voittanut.

Miksen voisi kysyä neuvoja? Ei minulla ole koskaan ollut tuommoista rahasummaa käytössä, ja tuskin on enää koskaan tämän jälkeen. Enkä kysynyt kun mielipidettä ja ajatuksia siihen miten käyttäisitte/käyttäisimme järkevästi rahan. Ei kaikkea mutta osan. Ap

Vierailija
73/106 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko ap voittanut, mutta kyllä meitä voittajia on. :) Mitä ihmeellistä siinä on? Kun on pelejä, niin on pakosta myös voittajia. Tää on ihan kiva tunne ja kiva on kurkistella välillä pankkitilille, vaikka noihin rahoihin on jo kyllä tottunut. :)

Saanko kysyä että mistä voitit ja mihin käytit voittorahoja, jos käytit? :) Ap

Vierailija
74/106 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea keskustelua. Tässä ohjeet mitä itse tekisin. Vinkit pätevät myös muille samassa tilanteessa oleville.

1. Lunasta voitto tilille.

2. Käy pankissa. Tee edunvalvontavaltakirja, testamentti ja mahdollinen avioehto.

3. Mieti asunnon ostoa. Onko paikkakunta järkevä asunnon hankinnan kannalta, miten työt, entä jos työt loppuu? Olisiko uuden alun paikka? On järjetöntä ostaa asuntoa muuttotappiopaikkakunnalta. Halpoihin asuntoihin on syynsä. Asunnon voi rahoittaa myös lainalla. Tässä korkotilanteessa järkevin vaihtoehto, sillä rahalle on tuottavampia kohteita.

4. Aloita sijoittaminen. EFT-rahastoihin joka kuukausi sama summa. Aina. Olivat markkinat sitten nousussa tai laskussa.

5. Mieti mitä oikeasti tarvitset. Onko järkevää ostaa kallis auto vai ei, matkustelu ym.

6. Nauti elämästä.

250k€ on sen verran pieni summa että se menee äkkiä jos alkaa keulia. Ohjeillani selviää alkuun, niin ei mene kaikki hukkaan.

Vierailija
75/106 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 65 huijaa. Jos olet 90 luvun alkupuolella sijoittamaan alkanut, niin olet väkisinkin rikastunut. Esimerkiksi Dow Jones indeksi on kasvanut yli kymmenkertaiseksi.

Vierailija
76/106 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea keskustelua. Tässä ohjeet mitä itse tekisin. Vinkit pätevät myös muille samassa tilanteessa oleville.

1. Lunasta voitto tilille.

2. Käy pankissa. Tee edunvalvontavaltakirja, testamentti ja mahdollinen avioehto.

3. Mieti asunnon ostoa. Onko paikkakunta järkevä asunnon hankinnan kannalta, miten työt, entä jos työt loppuu? Olisiko uuden alun paikka? On järjetöntä ostaa asuntoa muuttotappiopaikkakunnalta. Halpoihin asuntoihin on syynsä. Asunnon voi rahoittaa myös lainalla. Tässä korkotilanteessa järkevin vaihtoehto, sillä rahalle on tuottavampia kohteita.

4. Aloita sijoittaminen. EFT-rahastoihin joka kuukausi sama summa. Aina. Olivat markkinat sitten nousussa tai laskussa.

5. Mieti mitä oikeasti tarvitset. Onko järkevää ostaa kallis auto vai ei, matkustelu ym.

6. Nauti elämästä.

250k€ on sen verran pieni summa että se menee äkkiä jos alkaa keulia. Ohjeillani selviää alkuun, niin ei mene kaikki hukkaan.

Kiitos vastauksestasi, näitä kaikkia joutuu pohtimaan, ja keulimiseen ei ole syytä. Emme tarvitse autoa emmekä mitään muutakaan ihmeellistä, kuten aiemmin sanoin niin minulla kunnon talvitakki on ollut haaveissa. Tähän asti ollaan pärjätty 350€/kk kuluilla sis. asuminen, puhelin ja netti ym. Asunnon oston jälkeen (tällä paikkakunnalla missä asutaan) kulut tippuisi n. 150e/kk kaikkinensa. Tuohon sijoittamiseen täytyy oikeasti perehtyä, mutta niin ettei koko rahaa sinne laitettaisi.

Vierailija
77/106 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksa kaikkia sivuja lukea. Mutta teinä miettisin että vaikka tuo teidän asuinkunta on kiva paikka asua, mutta siellä ei ole töitä, ja siten se on varmaan muuttotappiokunta. Neuvoisin ostamaan suurimmalla osalla rahalla sijoitusasuntoja, mutta koska teidän kunta on niin pieni, niin en sieltä. Ostakaa itsellenne kiva asunto ja loppurahalla ostatte jostain lähikaupungista missä on opiskelijoita ym. vaikka pari yksiötä ja laitatte ne vuokralle, sillä tavalla saatte tuottoa joka kuukausi, toki pitää kaikissa asunnon ostamisissa katsoa tarkkaan tulevat remontit ja muutenkin miten siinä talossa rahaa käytetään, mikä on vastike ja tehdyt remontit jne. 

Toki on suotavaa että käytätte osan rahoista matkusteluun jne. Mutta tässä vaiheessa on otettava se huomioon että nyt kun teillä on sitten omaisuutta, ette saa toimeentulotukea, eli työkkärirahan vain ja aikanaan putoatte työmarkkinatuelle jonka määrään omaisuus vaikuttaa vähentävästi.

Yksiöistä saatte vähintään pari sataa per asunto puhtaana käteen, joten siitä tulee kyllä ihan mukava lisä käyttöön rahaa vaikka olisi työttömänäkin ja asunnot voi aina myydä jos tulee hätätilanne. Teinä voisin tehdä jopa niin että kun alan päästä jyvälle vuokranantajana olosta, ostaisin velaksi kolmannen ja sitten neljännen asunnon, ja nekin asunnot tulisivat tavallaan maksetuksi pelkästään niiden neljän asunnon tuotoilla, eli ennenpitkää olisitte jo aika monen asunnon omistajia. Olette vielä nuoria joten teillä on aikaa tehdä mitä vaan.

Vierailija
78/106 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päätin nyt sitten varata matkan Gambiaan. Mies lähtee Viroon. Kummallekkin vähän virkistystä arkeen. Tilasin myös tonnilla käsintyönä valmistettuja artesaanidildoja. 

- Ap

Vierailija
79/106 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostaisin merenrannalta vaikka Espoon Laurinlahdesta rivitalon 4h , keittiö, sauna ja piha. Laittaisin sen vuokralle n. 1300 e / kk. Siinä saisi mukavasti rahaa joka kuukausi. Tai Helsinki Vartiokylä, Vuosaari. Niissä se arvo kohoaa.  Vanhaa omakotitaloa en ostaisi, ne voivat olla huonommin hoidettuja. Saahan tuolla summalla jo kaksi kerrostaloasuntoa vaikka Vantaalta. Itse jos tykkää remonotoida vielä parempi. Pääkaupunkiseudun asuntoihin kannattaa aina sijoittaa. Pankistahan ei nyt saa mitään korkoa säästöihin. En osaa teitä neuvoa kun en tiedä mikä paikkakunta. Maalta halpaa rivitaloa en ostaisi, ne ovat usein aika halvan ( parakin ) näköisiä. Kyllä minulla riittäisi ideoita. Tietysti ostaisin Jeep maasturin, antaisin sen kuopukselle, minulla kun on jo oma tallissa. Ette maininneet onko teillä muuta perhettä.

Vierailija
80/106 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää joku teitä kiinnostava hyväntekeväisyyskohde ja lykätkää joku summa myös sinne.

Ai sinäkö vain lähettäisit tuosta noin vain rahaa ulkomaille tietämättäsi mihin se raha menee oikeasti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi