Kuinka monta kertaa ulkoilua koiranpennun (3kk-4kk) kanssa?
Kommentit (14)
Itse käyn n.6kertaa. Onko riittävä? Esim aamulla 6, 10 , 2 , 5 , 9, 12
Riippuu paljonko pissiä haluaa siivota
tarkoitan siisesim 6:00 , 10:00, 14:00 , 17:00, 21:00 , 0:00
Aina kun se on herännyt tai juonut tai syönyt. Että mahdollisimman monet pissat ja kakat menee heti oikeaan paikkaan ja koira saa kehuja. Meillä ruokakuppikin oli takkahuoneen ulko-oven edessä, josta se heti pantiin ulos. Ja muutenkin oli kyllä koko ajan pihalla...
Jos on aikaa ja viitsimistä niin toki hyvä käydä paljonkin...
Itse kuitenkin olen ollut aina kokopäivätöissä kun on olllut pentu, ja lisäksi asun 6. kerroksessa kerrostalossa joten ulos lähteminen esim. joka pissahädän tullen ei ole kovin kätevää. Siksi olen opettanut pennun pissaamaan papereille pienenä, ja käynyt vain 3 kertaa päivässä ulkona. Muun ajan on tehnyt tarpeensa niille papereille sisällä. Yksilöstä riippuen sisäsiisteys niin ettei papereita tarvita ja pentu pystyy pidättämään yöt ja työpäivät+matkat (9 h) on alkanut 4-7 kk iässä.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun se on herännyt tai juonut tai syönyt. Että mahdollisimman monet pissat ja kakat menee heti oikeaan paikkaan ja koira saa kehuja. Meillä ruokakuppikin oli takkahuoneen ulko-oven edessä, josta se heti pantiin ulos. Ja muutenkin oli kyllä koko ajan pihalla...
Pyrin viemään suoraan syönnin jälkeen. Joka juonnin jälkeen en ole vienyt. Joskus käy niin ettei syö heti aamupalaa ja pitäis mennä ulos, joten syö sen jälkeen kun tullaan ja sitten tuleekin kakka. Se kai pitäis vaan viedä heti senkin jälkeen uudestaan , mutta välillä turhauttaa :D
tietysti. Illalla käytän pisulla vielä puoliltaöin, aamulla 6-7 aikaan. Hyvin sujuu yöt, ei vahinkoja enää. Aina ruokailujen jälkeen (syö vielä 3 keretaa päivässä) riehumisten ym. Viikkoon ei ole tullut enää sisälle mitään, koira on alle 5 kuukautinen. En ole varsinaisesti edes opettanut, on tullut ihan itsestään kun ovi pihalle avataan usein. Myös lenkkeilee toki päivittäin ja silloinkin tekee tehtävänsä. Koko asiahan on ihan omistajan viitseliäisyydestä kiinni. Jos ei koiralle ole kunnolla aikaa ei sitä kannata edes hankkia.
Lisäys, parin tunnin välein ja myös kun juo kunnolla sen jälkeen.
Mahdollisemman monta kertaa, asutaan omakotitalos nii päivisin tunnin välein oon vienyt. Yöllä väli max 6 tuntia
Tarpeeksi usein kirjoitti:
tietysti. Illalla käytän pisulla vielä puoliltaöin, aamulla 6-7 aikaan. Hyvin sujuu yöt, ei vahinkoja enää. Aina ruokailujen jälkeen (syö vielä 3 keretaa päivässä) riehumisten ym. Viikkoon ei ole tullut enää sisälle mitään, koira on alle 5 kuukautinen. En ole varsinaisesti edes opettanut, on tullut ihan itsestään kun ovi pihalle avataan usein. Myös lenkkeilee toki päivittäin ja silloinkin tekee tehtävänsä. Koko asiahan on ihan omistajan viitseliäisyydestä kiinni. Jos ei koiralle ole kunnolla aikaa ei sitä kannata edes hankkia.
Kyllä mulla aikaa on ja vien omasta mielestäni tarpeeksi ulos, mutta kiva kuulla muiltakin kokemuksia ja paljon käy ulkona vertailun vuoksi. :-)
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisemman monta kertaa, asutaan omakotitalos nii päivisin tunnin välein oon vienyt. Yöllä väli max 6 tuntia
Itse vein tunnin välein siinä kun tuli meille 7-viikkoisena ja jatkui n.3 kuukauteen asti. Nyt siis olen harventanut ja pisin väli voi olla 4 tuntia. (välillä pissaa , mutta ei enää niin usein)
Yöllä myös pidän sen 6 tuntia välinä. (0:00-6:00)
Ap
Tuossa iässä äytin ainakin sen kuusi kertaa päivässä.
Klo 6, klo 8, klo 12, klo 16, klo 20 ja klo 23.
Tunnin välein kannattaa opettaa. Muuten se kuseksii sisälle.
Mahdollisimman paljon!