Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkinen ja fyysinen pahoinvointi syömisestä

Vierailija
08.01.2019 |

Taas yksi ilta takana kun oon syöny itseni siihen kuntoon, että olo on tukala ja päässä pyörii pettymys itseeni.

Tänään havahduin ekaa kertaa siihen, että mietin kotona, etten välttämättä haluaisi syödä enempää herkkuja, mutta kun oli aiemmin päivällä syönyt jäätelön ja pari patukkaa, niin päivä oli jo pilalla ja täytyi alkaa syömään "viimeisen päivän edestä, ennen kuin alan laihduttaa". Menin kauppaan puoliksi itku kurkussa, kun tiedostin ensimmäistä kertaa, että tää taitaa todella olla jossain mielessä pakonomaista, enkä ole itse enää syömiseni herra.

Tähän asti oon harrastanut tätä salassa ahmimista säännöllisen epäsäännöllisesti, välillä 2-3vk välein, välillä päivittäin. Aina oon uskonu, että tää on se viimeinen kerta ja seuraavana päivänä laitan syömisen raiteilleen, minkä vuoksi oon sit hakenut kaikkea lajia "jotta ei tarvi kaivata sitten laihduttaessa". Nyt oon ekaa kertaa todella huolissani tästä. Syön salaa, koska häpeän. Olo on muuttunut lyhyen ajan sisällä inhottavaksi, enkä tunne oloani kotoisaksi kehossani. Oon lihonut muutamassa kuukaudessa 6kg, 2v aikana n. 14kg

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika lääkärille, kerro oireesi.

Vierailija
2/4 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka kuulostaa tutulta tuo sun syöminen. Olen ollut itse IHAN samanlainen. Painoin pahimmilllani 90kiloa, pituus 160cm.

Siihen ei auta oikeasti MIKÄÄN muu kuin joko lääkärillä käynti, tai se että kyllästyt itseesi lopullisesti ja saat siitä riittävän motivaation käynnistää oikeasti elämäntaparemontti.

Sinun ahmintasi kuulostaa siltä että on hyvä käydä lääkärissä. Itsekkin ahmin samalla tavalla kuin sinä, ja tiedostin että ei ole normaalia, mutta sain sen ihmemotivaation ja käänsin kelkan suunnan. Sinun kannattaa myös pyytää ravitsemusterapeutilta ohjeet laihdutukseen ettet ajaudu jojoilemaan painosi kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriö. Hae apua, sinnikkäästi. Jos olet täysi-ikäinen voit joutua taistelemaan kynsin hampain mutta vaadi apua! Tuota et selätä ilman asiantuntijan apua.

Voit myös miettiä mihin tarpeeseen syöt? Suru, yksinäisyys, rakkauden puute? Mikä? Mitä emotionaalista tarvetta tyydytät syömällä? Joka tapauksessa tarvitset apua, et dieettejä tai pillereitä, itsekuria tai hikitreeniä. Probleeman ydin löytyy sisältäsi.

Vierailija
4/4 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäytymisesi on verrattavissa alkoholismiin. Voi olla, että tarvitset apua tuohon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi