Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun kaikki muu ajaa pariskunnan kahdenkeskeisen ajan edelle

Vierailija
09.12.2024 |

Ollaan yli parikymmentä vuotta yhdessä ollut aviopari ja se tavallinen tarina, pari teiniä harrastuksineen, omakotitalo- ja autolainat, ikääntyvät omat vanhemmat ja kahdenkeskinen aika kortilla.

Tuntuu, että kaikki yllämainittu + moni muu välillä mitättömämmältäkin tuntuva asia ajaa vaimon puolelta aina kahdenkeskeisen ajan edelle. Milloin on vieraita tulossa että siivotaan tai väsyttää kun on ollut sitä sun tätä töissä, somessa on jotain mielenkiintoista tai muuten vaan kaipaa omaa rauhaa. Ja tätä on jatkunut jo vuosia.

Ymmärrän että moni yllä mainituista vain vie aikaa ja huomiota, mutta kun hetken haluaisi toisen huomiota ja läheisyyttä niin aina siihenkin hetkeen ajautuu mukaan mitä seuraavaksi pitäisi olla tekemässä, että ei nyt voi ja mitä jos lapset kuulee tai nyt pitää lähteä viemään sitä tai tekemään tätä. Aina jos haluaa aikaa kahdestaan niin on pakko järjestää minun taholta joku hotelliviikonloppu ettei keskittyminen tähän aikaan herpaannu. Hänen taholtaan ei tälläisiä järjesty.

Koen, että olen koko ajan sivuroolissa tässä suhteessa vaikka osallistun taatusti kaikkeen arjen pyörittämiseen yli puolet. Koitan ottaa huomioon vaimon monella eri tapaa ja en ole ensimmäisenä vonkaamassa ja olen ensimmäisenä halaamassa ja sanomassa että rakastan.Yritän pitää itseänikin niin paljon kunnossa kuin vain pystyn.  En voi välttyä ajattelemasta että minusta on tullut hänelle itsestäänselvyys, jonka rakkauden eteen ei tarvitse tehdä töitä. Ja tästä asiasta olen myös hänelle puhunut useasti, mutta ilman tulosta, koska usein hän vain ohittaa huoleni tai ottaa sen hyökkäyksenä häntä vastaan. Parissuhdeterapiaakin olen varovasti ehdottanut, mutta hän kokee ettei sille ole mitään tarvetta.

Monellekko tämä on tuttu tarina ja vielä tärkempää onko joku onnistunut muuttamaan tilannetta parempaan? Alan olemaan aika loppu tähän tilanteeseen ja se alkaa vaikuttaa jo henkisesti ja fyysisesti.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta nyt jo näiden satujen väkertely. 0/5

Voi kunpa olisikin...

AP

Vierailija
2/62 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

YH palstamammat vastaavat. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on loppunut, mutta rahasi ja tuottamasi palvelut kelpaavat. Ota ero.

Vierailija
4/62 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, melkoista yritystä ketjun poistoon näemmä päällä. Mikä tässä nyt niin kiukuttaa, eihän tässä ole edes persuja?

Vierailija
5/62 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle rakkaus on seksiä, vaimolle hyvää arkea, jossa otetaan monella tavalla muita huomioon.

Juuri tuollainen "tartutaan hetkeen ja naidaan kuin kanit" silloin, kun elämässä on sata muutakin asiaa hoidettavana osoittaa naiselle, että miehelle hän ei merkitse yhtään mitään, että jokainen halaus ja rakas-sana on vain esilämmittelyä sille, että sun on pakko antaa, kun mä rakastan sua ja sä olet itsekäs narttu, kun sulla on muka muutakin mielessä.

Vierailija
6/62 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle rakkaus on seksiä, vaimolle hyvää arkea, jossa otetaan monella tavalla muita huomioon.

Juuri tuollainen "tartutaan hetkeen ja naidaan kuin kanit" silloin, kun elämässä on sata muutakin asiaa hoidettavana osoittaa naiselle, että miehelle hän ei merkitse yhtään mitään, että jokainen halaus ja rakas-sana on vain esilämmittelyä sille, että sun on pakko antaa, kun mä rakastan sua ja sä olet itsekäs narttu, kun sulla on muka muutakin mielessä.

Olen pyrkinyt nimenomaan välttämään, että rakkaus on muutakin kuin seksiä juuri halaamalla ja muuten huomioimalla ja osallistumalla arkeen vähintäänkin tasapuolisesti. Mutta ymmärrän mistä ajattelusi tulee. Voihan tätä ajattelua olla vieläkin taustalla, mutta tämä on juuri hankalaa kun toinen ei asiasta puhu. Mutta mitä ehdotat että tekisin toisin? Vielä isompaa panosta arkeen, täyttä seksittömyyttä (nytkin korkeintaan kerran kuussa vaikka yritän olla muuten hellä ilman vihjailua) vai mitä?

AP

Vierailija
7/62 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kahdenkeskinen aika = seksiä? Hyi hitto ei ihmekään, että somekin on mielenkiintoisempi kuin haarovälillään ajatteleva mies.

Vierailija
8/62 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta nyt jo näiden satujen väkertely. 0/5

Voi kunpa olisikin...

AP

Edelleen: 0/5

Vierailija
9/62 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi välttyä ajattelemasta että minusta on tullut hänelle itsestäänselvyys, jonka rakkauden eteen ei tarvitse tehdä töitä. Ja tästä asiasta olen myös hänelle puhunut useasti, mutta ilman tulosta, koska usein hän vain ohittaa huoleni tai ottaa sen hyökkäyksenä häntä vastaan.

Sama tilanne oli omassa ex-parisuhteessa. 18 vuotta oltiin yhdessä ja miehen harrastukset, kaverit, työt ja työkaverit meni parisuhteen edelle joka ikinen kerta kun olisi voitu yhdessä jotain tehdä esim. viikonloppuisin. Miehellä ei ollut ongelmaa asian kanssa, kunnes sitten alkoi eräänä päivänä väittämään että hänelle läheisyys ja seksi on niin tärkeää. Totesin, että olisi varmaan kannattanut panostaa asiaan ajoissa, sillä omat tunteet alkoi jo olla sen verran kuolleet että toisen läheisyyskin ällötti. Siinä kohtaa tajusin että asiaa ei voi enää korjata, oli kertynyt liikaa katkeruutta.

Vierailija
10/62 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä mitään muuta yhteistä kun se sinun halusi saada p***ua? Siis jutteletteko keskenänne, jaatteko omaa arkeanne yhdessä? Itse aika samankaltaisessa tilaneessa, ja voin sanoa, että jonkin verran yrjöttää, kun oma miestä ei kiinnosta mun olemassaolo vai silloin kun tarttis saada. Mutta esim. yhtäkään keskustelua mistään aiasta ei ole käyty vuosiin.. tai ollaan toki. Hän aloittaa, että "miten sun päivä meni" ja kun saan just ja just suuni auki, hän aloittaa kolmen tunnin monologin omasta, yleensä huonosti menneestä päivästään, odottaa multa empatiaa ja ratkaisua ongelmiinsa ja sit vielä päätteeksi siä p****ua. Niin, joo, en pahemmin mitään viikonloppureissuja kyllä järjestele, onneksi tuo mies on niin saamaton, että ei järjestä hänkään. 

Vierailija
11/62 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto näitä oletettavasti naisten kommentteja. Tekee todella pahaa lukea. Milloin normaalista läheisyydestä, johon myös oleellisesti kuuluu seksikin silloin tällöin, on tullut tällaista vääntämistä. Ja siis se seksi, se se on näiden mielestä paholaisesta. En ymmärrä. Nainen olen ja kohta seiskakymppinen, vielä nautin seksistä enkä näe sitä kaiken kattavana hirviönä. Älä ap välitä näistä kommenteista.

Vierailija
12/62 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä mitään muuta yhteistä kun se sinun halusi saada p***ua? Siis jutteletteko keskenänne, jaatteko omaa arkeanne yhdessä? Itse aika samankaltaisessa tilaneessa, ja voin sanoa, että jonkin verran yrjöttää, kun oma miestä ei kiinnosta mun olemassaolo vai silloin kun tarttis saada. Mutta esim. yhtäkään keskustelua mistään aiasta ei ole käyty vuosiin.. tai ollaan toki. Hän aloittaa, että "miten sun päivä meni" ja kun saan just ja just suuni auki, hän aloittaa kolmen tunnin monologin omasta, yleensä huonosti menneestä päivästään, odottaa multa empatiaa ja ratkaisua ongelmiinsa ja sit vielä päätteeksi siä p****ua. Niin, joo, en pahemmin mitään viikonloppureissuja kyllä järjestele, onneksi tuo mies on niin saamaton, että ei järjestä hänkään. 

Toivottavasti luit alkuperäisen kirjoitukseni. Kyllä on paljonkin yhteistä ja puhutaan aivan kaikesta avoimesti, myös tästä kuten mainitsin ja yritän kuunnella ja olla kiinnostunut hänen asioistaan ja tukea kaikessa missä hän tarvitsee. Ja tässä ei ole edelleenkään taustalla vain minun haluni saada vaan yleisesti se, että kahdenkeskeinen aika on aina listalla viimeisenä kaikkien muiden asioiden jälkeen.

AP

Vierailija
13/62 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto näitä oletettavasti naisten kommentteja. Tekee todella pahaa lukea. Milloin normaalista läheisyydestä, johon myös oleellisesti kuuluu seksikin silloin tällöin, on tullut tällaista vääntämistä. Ja siis se seksi, se se on näiden mielestä paholaisesta. En ymmärrä. Nainen olen ja kohta seiskakymppinen, vielä nautin seksistä enkä näe sitä kaiken kattavana hirviönä. Älä ap välitä näistä kommenteista.

Siinä kohtaa, kun kumppania ei oikeasti kiinnosta mikään muu kuin että nainen hoitaa kodin ja on valmis seksiin silloin kun mies haluaa. Naisen ehdotukset, halut ja toiveet ovat jotain mitä ei tarvitse kuunnella jos ei sillä hetkellä satu huvittamaan. Kaikki keskusteluyritykset asiasta torpataan alkuunsa ja sanotaan että ei haluta mitään draamaa. Kaikki vaikeat asiat lakaistaan maton alle, ja silti odotetaan sitä läheisyyttä ja seksiä. Koska sehän kuuluu parisuhteeseen automaationa toisin kuin avoimuus, rehellisyys, empatiakyky ja toisen huomioonottaminen.

Vierailija
14/62 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi parisuhteessa on monelle asia millä voi tehdä kiusaa, ja sitähän sitten käytetään. Minun myötämäkeni ja sinun vastamäkesi, tähän on tultu.

Vierailija
15/62 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi välttyä ajattelemasta että minusta on tullut hänelle itsestäänselvyys, jonka rakkauden eteen ei tarvitse tehdä töitä. Ja tästä asiasta olen myös hänelle puhunut useasti, mutta ilman tulosta, koska usein hän vain ohittaa huoleni tai ottaa sen hyökkäyksenä häntä vastaan.

Sama tilanne oli omassa ex-parisuhteessa. 18 vuotta oltiin yhdessä ja miehen harrastukset, kaverit, työt ja työkaverit meni parisuhteen edelle joka ikinen kerta kun olisi voitu yhdessä jotain tehdä esim. viikonloppuisin. Miehellä ei ollut ongelmaa asian kanssa, kunnes sitten alkoi eräänä päivänä väittämään että hänelle läheisyys ja seksi on niin tärkeää. Totesin, että olisi varmaan kannattanut panostaa asiaan ajoissa, sillä omat tunteet alkoi jo olla sen verran kuolleet että toisen läheisyyskin ällötti. Siinä kohtaa tajusin että asiaa ei voi enää korjata, oli kertynyt liikaa katkeruutta.

Itselläni kävi sama jo suht lyhyessä suhteessa. Onneksi, niin tiesi tilanteen jo heti ja pystyi laittamaan pillit pussiin ennen kuin olisi muutettu yhteen yms.

Kaikki oli meidän yhteistä aikaa tärkeämpää, ja silloinkin sain yksin suunnitella mitä tehdään. Kun lopulta toistuvienkaan sanomisten jälkeen homma ei muuttunut, jouduin toteamaan ettei seurani vaan kertakaikkiaan kiinnosta toista riittävästi.

Absurdia, mutta samaan aikaan jutteli kovasti yhteenmuutosta.

Vierailija
16/62 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistuu muuten kohta tämä ketju, liikaa yläpeukkuja miehen puolella.

Vierailija
17/62 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, teillä on parisuhteen dynamiikka hukassa. Ette selkeästi saa toisiltanne sitä mitä haluatte, puoliso kuulostaa siltä että yrittää hoitaa sen pakollisen kuvion ilman mitään ylimääräistä panostusta suhteeseen.

Vaikuttaa siltä, että taustalla on joko jonkinlaista uupumusta tai sitten tosiaan olet se suhteen kynnysmatto jonka yli on turvallista kävellä, koska mitään oikeita seuraamuksia tästä ei synny. Kuten varmaan kommenteista huomaa niin yleensä tilanne on päinvastainen.

Onko teillä mitään yhteisiä haaveita ja suunnitelmia esim. siihen kun lapset muuttaa pois kotoa? Jos ei, niin on hyvin mahdollista että puoliso suunnittelee eroa.

Vierailija
18/62 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö asioita selkeyttää ja yksinkertaistaa. Ei oteta vieraita noin vain. Harkitaan hieman. Mikä on hyvä syy yllätysvieraalle, joku hätätilanne? Että on lepoaikaa töistä ja menoista. Teinit kulkee jo itsekin bussilla vai asutteko korvessa. Onko edes järkeä ravata kodin ulkopuolella liian monissa harrastuksissa kuskaamassa, ellei se ole SE juttu. Voiko tilata jotain lähemmäs tai ottaa kerralla enemmän. Voiko siivoukset hoitaa eri kerroilla, ettei tule liikaa, muttei siten että on loputtomasti ja kuka jakaa siivouksen. Voiko ruokia laittaa halpommalla kaavalla tai grillikana tiskiltä. Entä tilalta luomua. Onko astianpesukone. Vai pitäisikö joskus olla siivousfirma, jos talo on iso.

Vierailija
19/62 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä se vaimo haluaa muutakin kuin pelkkiä halauksia. Mua ainakin vtutti eksän kanssa kun mikään ei koskaan johtanut mihinkään. Seksiä olisin kaivannut useammin. Ja ihan suoraankin sen sanoin. Ja nainen siis olen. 

Vierailija
20/62 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä se vaimo haluaa muutakin kuin pelkkiä halauksia. Mua ainakin vtutti eksän kanssa kun mikään ei koskaan johtanut mihinkään. Seksiä olisin kaivannut useammin. Ja ihan suoraankin sen sanoin. Ja nainen siis olen. 

Aloituksesta tuli juuri toisenlainen käsitys. Eli seksi on taas kerran se iso mörkö naisen puolelta.