Miten suhtautuisit jos miehesi alkaisi pukeutumaan naiseksi
Ja kertoisi tuntevansa itsensä naiseksi sekä harkitsevansa hormoonihoitoja ja leikkauksia.
Kommentit (44)
Kaikkea sitä maailmaan mahtuukin. Mahtaisi olla traumaattista, esimerkiksi lapsille.
N34 kirjoitti:
Meillä on niin hyvä seksielämä ja olen syvästi kiintynyt hänen kaluunsa, niin keskustelisin vakavasti siitä, onko itsensä toteuttamisen vuoksi välttämätöntä suorittaa leikkauksia. Myös hormonihoitojen vaikutukset seksielämään huolestuttaisi.
Kertoisin, että pidän hänen kehostaan valtavasti sellaisena, kuin se on.Itkisin verta, jos muusta kuin sairaudesta tms. johtuen joutuisin luopumaan siitä seksielämästä, mitä meillä nyt on.
Pukeutumisen suhteen hänet tuntien hän haluaisi minun luultavasti hankkivan vaatteet ja auttamaan stailauksessa. Sen tekisinkin mielelläni, hänen makuaan ja tyyliään mukaillen, mutta niin että lopputulos olisi häntä pukeva.
Monille transsukupuoliselle nimenomaan se genitaalialue aiheuttaa suurta dysforiaa ja penetroiva seksi väärältä tuntuvan sukupuolen sukuelimillä voi olla todella vastenmielistä. Aika itsekästä siis että vaatisit ettei saa tehdä leikkausta.
Ylipäätään todella itsekäs asenne vaatia että sinun pitäisi saada nauttia seksistä verrattuna siihen, että puolisollasi olisi kyse koko hänen identiteetistään ja kehostaan. Toki on ymmärrettävää, että heteronainen ei välttämättä enää halua jatkaa parisuhdetta naiseksi sukupuolensa korjanneen kanssa, ja silloin on parasta erota. En kuitenkaan ikinä voisi vaatia että oma puolisoni tekisi kompromisseja noin kokonaisvaltaisesti elämään vaikuttavassa asiassa sen takia että minun pitäisi saada munaa.
45/43: I ♥ You. Oot asian ytimessä.
Se, ettei vain maskuliinisesta miehestä viehättyvä heteronainen voisi olla suhteessa (trans)naisen kanssa ei tee tästä transfobia. Päin vastoin, jos voisi olla suhteessa, tämä saattaisi vähintään alitajuisesti ajatella, että mies se kumminkin on ja olemme heterosuhteessa. Sen sijaan, jos naisista viehättyvä ihminen ei voisi olla suhteessa transtaustaisen naisen kanssa taustan takia, se olisi.