Mies ehdotti yhteen muuttamista! Kertokaa kokemuksia, miten elämä muuttui?
Erityisesti kiinnostaa kokemukset naisnäkökulmasta.
Asumme kaupungissa. Kerrostaloasunto on miehen omistuksessa, minä muuttaisin sinne soluhuoneestani. Minulla on tavaraa vähän. Siisteyskäsityksemme ovat yhtä suurpiirteiset. En ole koskaan asunut miehen kanssa yhdessä. Rahasta emme ole vielä puhuneet.
Siinäpä jotain faktoja, kysykää lisää.
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
M40v kirjoitti:
Ap vaikuttaa mukavalta naiselta ja pärjää varmasti.
Mikä sinusta tulee isona?
Asutteko stadissa?Kiitos paljon. :) Olen vainoharhainen ja en uskalla kertoa mikä minusta tulee. :D Mutta sanotaanko, että erittäin työllistävä ala, jossa lahjakkuudesta riippuen vähintään keskisuuri palkka, voi olla isokin summa jos on ässä. Asumme joo Helsingissä.
Siis tunnistamisuhan takia! :D ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lukenut kaikkia kommentteja, mutta voin kertoa oman kokemuksen. Muutin miehen ostamaan rivariin virallisesti kirjoille ja oltiin kihloissa. Sovittiin, että maksan vastiketta vuokrana ja näin kävi. 2,5v avoliiton jälkeen matkoilta palattuamme oli mies pyytänyt poikansa hakea avaimeni kaapista ja kehotti hankkia oma asunto. Sain siis muuttaa yllättäen ilman avainta ja pääsyä varastoon ym. Tavaroita oli myös viety hänen mökilleen ja omakotitaloon, jossa poikansa asui, mutta isä ylläpiti. Kävin poliisillakin, joka hämmästeli, mutta sanoi että pääsen helpoimmalla kun alan viedä tavaroitani pois mahdollisimman pian. Exä siis päästi sovitusti hakemaan ainakin pääosan tavaroista.
Sisälukutaidossani lienee vikaa, myönnän sen, mutten ymmärtänyt tästä mitään.
Minä voin tiivistää:
- Mies ja nainen ovat kihloissa. Nainen muuttaa miehen rivariasuntoon.
- Nainen maksaa "vuokrana" vastiketta.
- Reilun kahden vuoden avioliiton jälkeen nainen lähtee matkalle.
- Palattuaan mies on järjestänyt naisen pihalle asunnosta. Tulee naiselle täysin yllätyksenä.
- Tavaroiden hakeminen on tehty vaikeaksi. Saa omansa suurin piirtein pois.-ap
Avioituminen jäi mainitsematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lukenut kaikkia kommentteja, mutta voin kertoa oman kokemuksen. Muutin miehen ostamaan rivariin virallisesti kirjoille ja oltiin kihloissa. Sovittiin, että maksan vastiketta vuokrana ja näin kävi. 2,5v avoliiton jälkeen matkoilta palattuamme oli mies pyytänyt poikansa hakea avaimeni kaapista ja kehotti hankkia oma asunto. Sain siis muuttaa yllättäen ilman avainta ja pääsyä varastoon ym. Tavaroita oli myös viety hänen mökilleen ja omakotitaloon, jossa poikansa asui, mutta isä ylläpiti. Kävin poliisillakin, joka hämmästeli, mutta sanoi että pääsen helpoimmalla kun alan viedä tavaroitani pois mahdollisimman pian. Exä siis päästi sovitusti hakemaan ainakin pääosan tavaroista.
Minä voin tiivistää:
- Palattuaan mies on järjestänyt naisen pihalle asunnosta. Tulee naiselle täysin yllätyksenä.
Avioituminen jäi mainitsematta.
Piti kirjoittaa avOliiton! Kiitos korjauksesta, alkuperäisessä ei puhuttu avioliitosta. :D ap
Kosiskelu ja kohteliaisuus lakkaa. Mies alkaa maata sohvalla, lihoa ja pierrä. Olettaa sinun siivoavan, pyykkäävän, ruokkivan, maksavan laskut. Puheesi on nalkutusta ja kaljapoikien kanssa on kivempaa.
Raha on valtaa. Älä alistu kiristettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
Mies on ilmeisesti aapeeta vanhempi?
Miksi ette voisi koeasua yhdessä, et anna soluasi pois, mutta asut miehen luona.
Kuinka kauan olette seurustelleet?
Aapeen ikä?
Jotenkin tuntuu että katkerat äm - mät nillittää ja kaikessa on mukana raha raha raha, eikö elämässä ole muuta kuin raha? Pitääkö kaikki hinnoitella?On mua 8 vuotta vanhempi. Itse olen 25 vuotta, aloittanut opiskelut myöhemmällä iällä hanttihommien tekemisen jälkeen. Ollaan seurusteltu pari vuotta. Voisihan tuota vaikka käydä kuukauden koeasumassa ja sen jälkeen miettiä, mistä kaikesta olisi hyvä vielä keskustella. :D
Olisi kyllä mukavaa kuulla muustakin, kuin rahasta. :) Onko sinulla jakaa kokemusta? -ap
Mulla vähän huonoja kokemuksia, mulla oli jo ok-talo kun tapasin exän mistä oli kaikki kivaa ja hienoa, leikkiä kotia , tykkäsi kotihommista, ruuanlaitto, siivoaminen, sisustaminen, Autoin exän veloista eroon ja muutenkin pidin kuin kukkaa kämmenellä.
Exän vanhemmat olivat alkkareita ja oli jo nuorena omilleen muuttanut, kerännyt velkaa vaikka mihin, ei mitään tollkkua raha-asioissa vaikka töissä kävikin.
Kaikesta tuli kuitenkin vuosien kuluessa pakkopullaa, mikään ei kiinnostanut, lopetti salaa pillerit, tuli raskaaksi, sen jälkeen alkoi jatkuva vitt-uilu, ei ollut ikinä tykännyt minusta, seksi ei tuntunut miltään, kaikki oli mun hankkimaa, talo, autot ym.ym.
Sanoin että myyn talosta puolet sille, sekään ei tietenkään kelvannut.
Nyt kun on omillaan jatkuu täysin holtiton rahan käyttö, tekoripset, kynnet, kampaajalla kerran viikossa, vuokra 60% nto tuloista, osti auton, mun ostamalla ei halunnut ajaa, kämppä ostettu täyteen kaikkea sisustus "krääsää" uudet sohvat, sängyt ja kaikki vaikka vei menneessään kaiken omansa eli mulle jäi sänky ja ruokapöytä, oikeusteitse hakee lapsen huoltajuutta ym.Yhdessä asuessa sovittiin että hoitaa ruuat ja antaa isoihin laskuihin rahaa, lähinnä sähkölaskuun, hoitaa autonsa vakuutuksen ja käyttömaksun ja myöhemmin lapsen päivähoitomaksuun, mutta niistäkin alkoi valittamaan koska ei ollut rahaa? Mihin ne rahat meni?
Kun ei maksanut kuin ruuat, auton, minä maksoin sen kaikki remontitkin ja oman puhelimensa.
Ikäeroa ei ollut sitä joku kysyy kuitenkin.Huh huh! Onpa aikamoista. Ehkä inhottavimpia asioita on käyttää toisen hyväntahtoisuutta hyväkseen, olet ollut kyllä tosi reilu tälle naiselle! Ilmeisesti lapsi on kuitenkin sinulla ja voi hyvin? ap
Joo, lapsi on tosi reipas.
Vierailija kirjoitti:
Kosiskelu ja kohteliaisuus lakkaa. Mies alkaa maata sohvalla, lihoa ja pierrä. Olettaa sinun siivoavan, pyykkäävän, ruokkivan, maksavan laskut. Puheesi on nalkutusta ja kaljapoikien kanssa on kivempaa.
Tämähän se on se stereotypia, sekä naisista että miehistä saman tyylinen. :D Eiköhän molemmissa ole vikaa, jos suhde menee tuohon. ap
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se on se stereotypia, sekä naisista että miehistä saman tyylinen. :D Eiköhän molemmissa ole vikaa, jos suhde menee tuohon. ap
Vierailija kirjoitti:
Raha on valtaa. Älä alistu kiristettäväksi.
En alistu. Mulla on monta sisarusta ja olen tottunut pitämään puoleni. Näytän kiltiltä, mutta ei mua kannata yrittää kyykyttää. :D Samalla tavallahan valtaa voi käyttää monella muullakin asialla, seksillä noin esimerkiksi. Jos valtapeleihin mennään, on jotain pielessä suhteen henkisellä tasolla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voin tiivistää:
Jos nainen oli kirjoilla asunnossa, niin ei sieltä niin vain heitetä ulos lain mukaan.
Pelkkä kirjoilla olo ei taida valitettavasti riittää, jos toinen osapuoli omistaa asunnon kokonaan. Olen itse joutunut vastaavaan tilanteeseen, ja selvitin asian oikeusaputoimistosta. Onhan se toki mahdollista, että minulle olisi annettu väärää tietoa, mutta en usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies saa tietysti naisen helposti käyttöönsä, kun ottaa kotiinsa. Mutta jos hän tulee toisiin aatoksiin, olet tyhjän päällä; ellei se haittaa niin riski ei ole suuri.
On kuitenkin myös sellainen vaara, että mies ei koe tarvetta kosia, koska saa muutenkin tarvitsemansa. Sekään ei haittaa? Naisen valinnanvaraa sopivan elämänkumppanin löytämisessä laskee huomattavasti nopeammin, kuin miehen, joten se kannattaa ottaa huomioon.
Et olisi käytännössä yhtä vapaa kuin yksin asuessa. Toisaalta saisit valmiin kodin edut. Vaikea sanoa - tai oikeastaan, sinun pitäisi miettiä miestä eikä asuntoa! Onko mies sellainen, että muuttaisit hänen kanssaan vaikka soluasuntoon..?
Älä vain myy itseäsi halvalla.
Mies on siis jo kosinut minua. Olemme kihloissa. Häiden ajankohtaa ei vielä päätetty, mutta tulossa ovat.
Tässä vaiheessa siis toisiin aatoksiin tuleminen olisi pahempaa muiden asioiden, sydänsurujen kannalta.
Kyllä meillä miehen kanssa on mennyt hyvin, kun olemme esimerkiksi yhdessä matkustaneet, vaeltaneet, mökkeilleet. En epäile, ettei hänen kanssaan olisi mukava asua, mutta uskoisin että yhteenmuuttaessa tulee esille kaikenlaisia asioita, joita ei ole osannut odottaa. Varsinkaan kun en ole kenenkään miehen kanssa ennen asunut. Siksi haluan kuulla kokemuksia. :) Olen ainakin ymmärtänyt, että raha-asioille pitää antaa enemmän ajatusta, kuin olen päässäni antanut.
Minkä ikäinen ap olet? Entä mies?
Miksi täällä monet ajattelevat, että ap:n mies yrittäisi hyötyä hänestä? Ap voisi ihan hyvin asua ilmaiseksi miehen asunnossa ja hyötyä tästä taloudellisesti paljon. Mies maksaa vielä tulevat rempat, vaikka ap myös kuluttaa asuntoa. Siis kuka hyötyy ja kenestä?
Pitää tietää, miten mies tekee kaikki kotityöt, hoitaa ruokaostokset ja mitä laittaa teille ruuaksi. Nämä nyt ekaksi tuli mieleen.
Aikamoinen vedätys: olet menossa naimisiin miehen kanssa, josta et tiedä mitään. - Missä vietätte yhteisen ajan ja mitä teette silloin, kun et mitään tiedä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku ilmeisesti tahallaan ymmärtänyt päin honkia. Siis olimme tämän avomiehen kanssa yhteisellä pidemmällä matkalla. Äitini oli jättänyt hallussaan olevan avaimeni siivouskomeroon, ja mies oli minulle mitään kertomatta pyytänyt poikansa hakea avain. Sain siis kuulla kotiin palattua hetken tivaamisen jälkeen, kun en avainta kaapista löytänyt. Vielä lentomatkan aikana silitteli poskeani ja puhui vaimona vieressämme istuvalle. No se näytti varmasti narsistin omasta mielestä siinä tilanteessa sitten edustavalta.
Olin asunut tätä ennen vuosia kaksiossa yksin ja kaikki omaisuus oli nyt tässä miehen asunnossa sekä hänen mökillä ja toisessa asunnossaan, jossa asui tämä avaimen hakenut silloin 27v poika.
Ja juu olin matkan aikana töissä ja maksoin osuuteni. Mies taloyhtiön puheenjohtaja ja soitteli isännöitsijälle ym. mun sukulaisille ja ystäville mustamaalannut jotain epämääräistä vihjailua. Oli matkan aikana töissä ollessani tonkinut ystävieni salaiset puhelinnumerot ym. Parin päivän päästä edusti maireana sormus sormessa taloyhtiön kokouksessa ruskettuneena. Samaan aikaan kun majailin viikon ystävän sohvalla kunnes löysin asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoinen vedätys: olet menossa naimisiin miehen kanssa, josta et tiedä mitään. - Missä vietätte yhteisen ajan ja mitä teette silloin, kun et mitään tiedä?
Anteeksi, mutta miten niin en tiedä hänestä mitään? ap
Vierailija kirjoitti:
Pitää tietää, miten mies tekee kaikki kotityöt, hoitaa ruokaostokset ja mitä laittaa teille ruuaksi. Nämä nyt ekaksi tuli mieleen.
Kämppänsä on aina perussiisti ja on aikalailla rutiinit siihen mitä ostaa ja millaista ruokaa kokkaa. :) ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies saa tietysti naisen helposti käyttöönsä, kun ottaa kotiinsa. Mutta jos hän tulee toisiin aatoksiin, olet tyhjän päällä; ellei se haittaa niin riski ei ole suuri.
On kuitenkin myös sellainen vaara, että mies ei koe tarvetta kosia, koska saa muutenkin tarvitsemansa. Sekään ei haittaa? Naisen valinnanvaraa sopivan elämänkumppanin löytämisessä laskee huomattavasti nopeammin, kuin miehen, joten se kannattaa ottaa huomioon.
Et olisi käytännössä yhtä vapaa kuin yksin asuessa. Toisaalta saisit valmiin kodin edut. Vaikea sanoa - tai oikeastaan, sinun pitäisi miettiä miestä eikä asuntoa! Onko mies sellainen, että muuttaisit hänen kanssaan vaikka soluasuntoon..?
Älä vain myy itseäsi halvalla.
Mies on siis jo kosinut minua. Olemme kihloissa. Häiden ajankohtaa ei vielä päätetty, mutta tulossa ovat.
Tässä vaiheessa siis toisiin aatoksiin tuleminen olisi pahempaa muiden asioiden, sydänsurujen kannalta.
Kyllä meillä miehen kanssa on mennyt hyvin, kun olemme esimerkiksi yhdessä matkustaneet, vaeltaneet, mökkeilleet. En epäile, ettei hänen kanssaan olisi mukava asua, mutta uskoisin että yhteenmuuttaessa tulee esille kaikenlaisia asioita, joita ei ole osannut odottaa. Varsinkaan kun en ole kenenkään miehen kanssa ennen asunut. Siksi haluan kuulla kokemuksia. :) Olen ainakin ymmärtänyt, että raha-asioille pitää antaa enemmän ajatusta, kuin olen päässäni antanut.
Minkä ikäinen ap olet? Entä mies?
Olen 25. Mies on 33.
Kiitos paljon. :) Olen vainoharhainen ja en uskalla kertoa mikä minusta tulee. :D Mutta sanotaanko, että erittäin työllistävä ala, jossa lahjakkuudesta riippuen vähintään keskisuuri palkka, voi olla isokin summa jos on ässä. Asumme joo Helsingissä.