Muistellaan koululauluja musiikin tunneilta
Mitkä oli koulujen musiikkituntien suosikkilaulujanne? Itse muistan ala-asteelta suosikeikseni mm. Davy Crokett, Kolme cowboyta, Lentäjän poika, Lintu, Vanha holvikirkko, Vanhoja poikia viiksekkäitä ja Kuudenikäinen. Olen käynyt peruskoulun 90-luvulla. Yläasteella luokkamme suosikit olivat Rin tin tin ja Tämä taivas, tämä maa. Lauloimme ne joka tunti.
Kommentit (508)
Banaanimestarilla kaikki on, kaikki on. Banaanimestarilla kaikki banaanit on! Ei näy siellä makkaraa, eikä juustoa. Banaanimestarilla kaikki banaanit on!
80-luvulla ala-asteella. Wtf? 😂🍌
Kukkuu, kukkuu, pikkulanttu nukkuu, kellarin pimeässä nurkassa. Hiiri se tuli ja puraisi, pikkulanttu naurista potkaisi...
:DD
Saimaan saaressa pikkuinen Torppa, istuu portailla Nestori Miikkulainen...
Tykkäsin kovasti, vaikka olikin surullinen laulu, kun norpan "on määrä olla sukunsa viimeinen" eikä jäljellä ole kohta ehkä ainuttakaan :(
ASIASTA ON JO KETJU
https://www.vauva.fi/keskustelu/2657072/muistatko-mitaan-laulua-kouluaj…
On suuri sun rantas autius
Tämän jos joku tuntee, terkkuja tutuille. Muistan vain pätkiä, vaikka tämä piti kyllä osata ulkoa oman opettajani tunnilla.
jotnekin näin: nouskoon laulu kauaksi kantain...tään kotiseutumme rakkauteen. Yritin goolettaa, mutta en löytänyt sanoja. Hyvin mahtipontinen sävel. Säveltäjän nimen muistan, koska tunsin lapsena: Tuomo Hytönen.
Nyt musta lippu liehumaan, hulabalooobalai, hulabaloobalaabalai, nyt musta lippu liehumaan, hulabaloobalai....
Maamme-laulu ja Du gamla du fria
Vierailija kirjoitti:
-Tuima on tuuli ja pimeä on taivo...
-Itketkö nyt Tom Dooley, kadutko jälleen työs? - 1912 tapahtui tapaus, josta ei ole ennen kuultu, ei ikiaikoina..
-Kotimaa kun taakse jäi, mietin hiljaa mielessäin...
-Kun myrsky uhkaa pilvet mustat on... -
-Kanootin kapean vesille työnsin..
-Mä oksalla ylimmällä oon Harjulan seljänteen..
-Lapsoset ketterät kotihaasta, koivusta oksan taittaa..Sitten oli muitakin hyviä biisejä, joita pyörii nyt ajatuksissani takana, mutta en saa niistä enempää kiinni. Virsiä veivattiin tietenkin myös aamunavauksessa ja uskonnon tunnilla. Opettaja soitti harmonia ja koko luokka lauloi jotakin Mä silmät luon ylös taivaaseen -virttä tai Ystävä sä lapsien...
Tykkäsin laulaa koulussa ja kävin ala-asteella muutaman vuoden koulun kuorossakin. Kouluni aloitin 1980.
Kiitos, nyt olen laulellut Lemminkäisen äitiä eilisestä saakka. Tuima on tuuli ja pimeä on taivo, suuri on ulapalla aaltojen raivo...
Lumi teki enkelin eteiseen
Aika synkkä laulu lapsille laulettavaksi, tää biisi oli jossain äänestyksessä toiseksi synkin suomalainen kappale :D
Vierailija kirjoitti:
Lumi teki enkelin eteiseen
Aika synkkä laulu lapsille laulettavaksi, tää biisi oli jossain äänestyksessä toiseksi synkin suomalainen kappale :D
Me laulettiin Joutsenlaulua :Dd
-Hengaillaan
-Hetki lyö
-Me ollaan sankareita kaikki
-Teuvo, maanteiden kuningas
-Enkelit lentää sun uniin (tai muniin niinkuin pojat aina lauloi)
-Viidestoista yö
-Mandoliinimies
Meil on metsässä nuotiopiiri..joskus kolmannella luokalla..
Tam tam tam tam karhuäiti kuusikossa tallustaa, mur mur mur mur murahdellen vaaraa vaaraa varokaa jne.
Maakuntalaulut opeteltiin ja myös osattiin. Ei taida kuulua enää musiikkituntien ohjelmistoon lainkaan?!?
Aaveratsastajat
"Jipijaujou, jipijaujei, aaveet taivahan...". Tämä oli biisin kohokohta. Kävin koulua vuosina 1973-1982.