Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpas Hercule Poirot - sarja hyvä - katsoin pitkästä aikaa

Vierailija
08.01.2019 |

Ei mitään epäloogisuutta juonessa, vaan nimenomaan päinvastoin.
Usein sarjoissa ja leffoissa häiritsee epäloogisuudet.
Olipa ilo katsella noita sarjoja, joissa puvustus ja lavastus on hiottu täydelliseksi ajankuvaksi, näyttelijät erittäin hyviä, englannin kieli hyvin lausuttua ja selkeää ja juoni on mietitty pilkun tarkasti. Ja samalla voi pohtia murhaajakandidaattia.
Ei ihme, että näitä on katsottu YleAreenassa jo parisataa tuhatta kertaa alle viikossa.

Kommentit (678)

Vierailija
61/678 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä Vauva-palstan kaikkien aikojen positiivisimmin peukutettu ketju:)

Ei loistavaa Poirot-sarjaa monikaan ole haukkunut! Itse tykkään sarjasta, koska siinä ei ole tarpeetonta väkivaltaa, ei puhuta huutamalla, eikä toimintaa ole saatu aikaiseksi nopeilla leikkauksilla tai kameraa heiluttamalla kuten joissain usalaisissa sarjoissa.

Ikonisen David Suchetin näyttelemisen lisäksi lavastukset on tehty viimeisen päälle tarkasti.

Vierailija
62/678 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan parasta viihdettä, samoin kaikki muut Agatha Christien kirjoittamat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/678 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

BBC:llä esitettiin muuten joulunpyhinä kolmiosainen uusversio ABC-murhista (Aikataulukon arvoitus?), jossa Poirotin roolissa oli John Malkovich. Voi kauhistus mikä ankea ja piloille räävitty tekele. Voitte ihan huolella jättää väliin vaikka kuinka olisitte Dame Agathan tuotannon ystäviä...

Vierailija
64/678 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakettien räiskeessä jaksosta en pitänyt, Poirot puolusti täysin moraalitonta miestä ja haukkui sympaattisen hahmon täysin.

Hahaa, tässä jaksossa se kuollut nainen vielä sätki kuvatessa! Sen käsi liikkui kun sitä kuvattiin läheltä. Höh, se taisi vaan näytellä kuollutta :(

Vierailija
65/678 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Foylen sota on uudempi, mutta samalla brittilaadulla toteutettu sarja.

Minä olen jäänyt koukkuun Foylen sotaan 😊 Ja tänään tajusin, että Poirot tulee taas, ehdin jo kaksi jaksoa katsoa Areenasta 😊

Vierailija
66/678 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poirot-tarinoissa juoni on minulle sivuseikka, tykkään nimenomaan katsella 1920-luvun tapakulttuuria, miljöitä ja pukuja. Esimerkiksi miten paljon ajan hengestä kertoo kohtaus, jossa Poirot lukee sanomalehteä länsimaisten hotellivieraiden ympäröimänä tyylikkään pariisilais-orientaalisen hotellin kahvilassa jossain Pohjois-Afrikassa.

Vierailija
67/678 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi olen kovin viehättynyt 20- ja - 30-lukuun. Naiset SEKÄ miehet pukeutuivat oikeasti kunnolla, panostivat siihen pukeutumiseen. Osaisin kuvitella itseni johonkin tupakan savuiseen salakapakkaan juomaan giniä ja kuuntelemaan jazzia.

Vierailija
68/678 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi olen kovin viehättynyt 20- ja - 30-lukuun. Naiset SEKÄ miehet pukeutuivat oikeasti kunnolla, panostivat siihen pukeutumiseen. Osaisin kuvitella itseni johonkin tupakan savuiseen salakapakkaan juomaan giniä ja kuuntelemaan jazzia.

Einiissä saaneet naiset käydä.

Vierailija
69/678 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poirotin kaupunkiasunto (muistaakseni asui jossain vaiheessa eläköityneenä maallakin?) on aivan ihana! Olen suuri 20-ja 30-lukujen sisustuksen ja Art Deco-tyylin fani ja sarjasta on mahtava bongata kauniita esineitä ja sisustuksia.

Brittidekkarit on muutenkin niin hyviä! Työmatkoilla luen paljon, luin Nordic noireja ja Baskimaan murhat mutta sitten sattui käteen Wilkie Collinsin Valkopukuinen nainen vuodelta 1859 ja se oli oikeasti niin paljon parempi kuin mikään näistä uusista suosituista kirjoista. Kyllä britit vaan osaa.

Vierailija
70/678 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mä rakastan niiden käsinkosketeltavaa tunnelmaa, ne linnatkin ja maisemat.<3

Vierailija
71/678 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee arkisin klo 10 telkkarista

Vierailija
72/678 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös katsoa suoraa lähetystä areenasta arkisin klo 10 ->

Vierailija
73/678 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä elit edellisessä elämässäsi 20- ja 30-luvuilla 😎😎😎😎😎

Vierailija
74/678 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkit ei vaan pysty näihin vaikka budjetti olisi miljardin verran.

Vierailija
75/678 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on monta kertaa nähty ja luettu,mutta silti ei koskaan kyllästy katsomaan.Ja kuinka upeasti kaupunkimaisematkin on vanhoine autoineen ja rakennuksineen saatu toteutettua.Poirot´ta on moni muukin näyttelijä esittänyt,mutta kyllä David Suchet on ehdottomasti paras ja ainut oikea.

Yritin vähän silmäillä C Morelta Kenneth Branagh'n pääosittamaa elokuvaa Idän pikajunan arvoitus, mutta eihän siitä mitään tullut. Branagh ei ole Poirot, ja ne viikset olivat kuin suomalaisen kesäteatterin puskafarssin tarpeistosta. Aivan kuten Jeremy Brett on 1800-luvun Sherlock Holmes, niin David Suchet on Poirot. Ja Joan Hickson on Miss Marple, tosin Julia McKenziellä oli vähän yritystä. Geraldine McEwanissa ei ollut Marplea sitten hiustupsullistakaan.

Vierailija
76/678 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on monta kertaa nähty ja luettu,mutta silti ei koskaan kyllästy katsomaan.Ja kuinka upeasti kaupunkimaisematkin on vanhoine autoineen ja rakennuksineen saatu toteutettua.Poirot´ta on moni muukin näyttelijä esittänyt,mutta kyllä David Suchet on ehdottomasti paras ja ainut oikea.

Yritin vähän silmäillä C Morelta Kenneth Branagh'n pääosittamaa elokuvaa Idän pikajunan arvoitus, mutta eihän siitä mitään tullut. Branagh ei ole Poirot, ja ne viikset olivat kuin suomalaisen kesäteatterin puskafarssin tarpeistosta. Aivan kuten Jeremy Brett on 1800-luvun Sherlock Holmes, niin David Suchet on Poirot. Ja Joan Hickson on Miss Marple, tosin Julia McKenziellä oli vähän yritystä. Geraldine McEwanissa ei ollut Marplea sitten hiustupsullistakaan.

Hassua, mulle taas Geraldine McEwan on ainoa oikea Marple! Tykkään kyllä Julia McKenziestäkin ihan ok, mutta McEwanissa oli sitä pientä pirullista pilkettä silmäkulmassa, jota kirjojenkin maalaiskylän ärsyttävän uteliaalla Marplellakin mielestäni oli. McKenzietä en edes miellä kunnolla Marpleksi, nautin vain elokuvista ja niiden laadusta yleisesti. Hickson on mulle tuntematon.

Vierailija
77/678 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua, mulle taas Geraldine McEwan on ainoa oikea Marple! Tykkään kyllä Julia McKenziestäkin ihan ok, mutta McEwanissa oli sitä pientä pirullista pilkettä silmäkulmassa, jota kirjojenkin maalaiskylän ärsyttävän uteliaalla Marplellakin mielestäni oli. McKenzietä en edes miellä kunnolla Marpleksi, nautin vain elokuvista ja niiden laadusta yleisesti. Hickson on mulle tuntematon.

Täällä myös yksi Geraldine McEwania "aitona" Marplena pitävä. Tykkään juuri siitä pilkkeestä silmäkulmassa, mikä Geraldinen Marplella on rauhallisen, harkitsevan, tarkkailevan ja muita kuuntelevan hahmonsa ohessa. Ulkoisesti hän on kuin kuka tahansa harmiton iäkäs sukkia kutova mummeli joka ei tee itsestään turhaa numeroa, mutta kuitenkin hänen tarkkanäköisyytensä, päättelykykynsä sekä terävä älykkyytensä peittoaa kaikki häntä vähättelevät poliisit ja rikostutkijat rikoksen ratkaisussa.

Vierailija
78/678 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä voi katsoa suorana juuri nyt alkoi taas Hercule Poirot

https://areena.yle.fi/tv/suorat

Vierailija
79/678 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, erityisesti siitä kuinka huikean hienon työn David Suchet tekee eläytyessään täysin Hercule Poirotin rooliin. Hän on antanut Agatha Christien luomalle fiktiiviselle hahmolle pysyvästi "aidot" kasvot sekä olemuksen ja hänen tähdittämänsä elokuvat nähtyään on vaikeaa kuvitellakaan ketään muuta siihen rooliin.

En ymmärrä uutta versioita Idän pikajunasta. Uusi Poirot joka muistutti enemmän amerikkalaista kuin ranskalaista miestä.

Belgialaista! Poirot on belgialainen. Ja sarjan tapahtumat muuten sijoittuvat 30-luvulle, joka on myös oma suosikkiajanjaksoni.

Tämä "ranskalaisuus" häiritsee Poirotia. Heti ensimmäisestä jaksossa. Korjaa olevansa belgialainen.

Sama asia kuin jos suomalaisen ajatellaan olevan venäläinen tai ruotsalainen, aivan varmasti itsekukin korjaisi kansallisuutensa oikein.

Vierailija
80/678 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka arki klo 10 eli juuri alkanut yle ykköseltä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän