Onpas Hercule Poirot - sarja hyvä - katsoin pitkästä aikaa
Ei mitään epäloogisuutta juonessa, vaan nimenomaan päinvastoin.
Usein sarjoissa ja leffoissa häiritsee epäloogisuudet.
Olipa ilo katsella noita sarjoja, joissa puvustus ja lavastus on hiottu täydelliseksi ajankuvaksi, näyttelijät erittäin hyviä, englannin kieli hyvin lausuttua ja selkeää ja juoni on mietitty pilkun tarkasti. Ja samalla voi pohtia murhaajakandidaattia.
Ei ihme, että näitä on katsottu YleAreenassa jo parisataa tuhatta kertaa alle viikossa.
Kommentit (678)
Vierailija kirjoitti:
Onko toi vaalea nainen Emily Blunt? Entä kuka näyttelee sitä tummaa jätettyä naista?
Miettisin pääni puhki, että miksi Linnetin näyttelijä on niin tuttu. Olisi pitänyt tietenkin heti tajuta, että kyseessä on Emily Blunt.🤦🏼♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva, jos nyt saataisiin telkkariin se uusin Hercule Poirot, Idän pikajunan arvoitus, pääosissa melkein kaikki tunnetut näyttelijät. Poirotia näyttelee Kenneth Branaghan.
Omituista ois nähdä Poirottina muu kuin tää David Suchet. Mutta annan kyllä mahdollisuuden. Oletko nähnyt, oliko hyvä?
Nähty on, eikä ollenkaan huono. Budjettia on ollut niin että digitaaliset lumimyrskyt ja vuorenrinteelle vaan näkyy kuvissa. Sekä näyttelijäkaarti aika hyvä sekin.
Luulin että en pitäisi siitö, mutta kyllä se meni.
Katsoin elokuvan itsekin ja varmasti tulee se uusi Death on the Nile myös katsottua. Elokuvat sinänsä taidokkaasti tehtyjä ja lavastettuja mutta omasta mielestä tuntuu etten katso "aitoa" Hercule Poirotia kun näyttelijä on eri.
Vierailija kirjoitti:
Tuo tumma murhaajatar on Tiina Lymin kaksoisolento!
Jaa. Mun mielestä se alkoholistin tytär näyttää Tiina Lymilta, kun taas tällä murhaaja naisella on samanlaiset suuret kauriin silmät kuin Krista Kososella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva, jos nyt saataisiin telkkariin se uusin Hercule Poirot, Idän pikajunan arvoitus, pääosissa melkein kaikki tunnetut näyttelijät. Poirotia näyttelee Kenneth Branaghan.
Omituista ois nähdä Poirottina muu kuin tää David Suchet. Mutta annan kyllä mahdollisuuden. Oletko nähnyt, oliko hyvä?
Mun on pakko vastata, koska olen myös nähnyt kyseisen elokuvan. Kaikki oli tosiaan hiottu viimeisen päälle ja mukaan oli saatu liuta tähtiä. Elokuva on ihan katsottava, mutta siitä puuttuu se jokin tunnelma, mikä Suchetin Poiroteissa on. Kenneth näyttelee Poirotia hyvin, kun taas David on Poirot.
Hitsi kun Poirot jaksaa koukuttaa vuodesta toiseen tai oikeastaan vuosikymmenestä toiseen.
Kennethin pikajuna oli yllättävän viihdyttävä koska hän oli tehnyt Poirotista omanlaisensa. Mutta silti, action-meininki oli minusta liikaa ja kyllä nämä Suchetin Poirotit ovat ylivertaisia! Ajankuva hallussa eikä ole yritetty modernisoida maailmankuvaa. Lisäksi tempo on tarpeeksi hidas. Uusissa elokuvissa rytmi on liian nopea tuolle ajalle.
Vierailija kirjoitti:
Hitsi kun Poirot jaksaa koukuttaa vuodesta toiseen tai oikeastaan vuosikymmenestä toiseen.
Joo sama! Ihana että Poirotit tulee taas. Oon jo unohtanut kuka on murhaaja ja vaikken olisikaan niin on ilo katsoa taas.
Samoin kun Pokka pitää. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo sama! Ihana että Poirotit tulee taas. Oon jo unohtanut kuka on murhaaja ja vaikken olisikaan niin on ilo katsoa taas.
Samoin kun Pokka pitää. 😊
Kyllä. Samaa mieltä olen. Pokka pitää jaksossa, jonka eilen katsoin, Hyacint kapusi niiden korkeiden aitojen ylitse, koska ei voinut millään paljastaa Elisabethille, missä Daisyn perhe asui! Pakko nauraa ääneen.364
Miksi Poirotia luullaan usein ranskalaiseksi? Herra Poirothan on belgialainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin kun Pokka pitää. 😊Kyllä. Samaa mieltä olen. Pokka pitää jaksossa, jonka eilen katsoin, Hyacint kapusi niiden korkeiden aitojen ylitse, koska ei voinut millään paljastaa Elisabethille, missä Daisyn perhe asui! Pakko nauraa ääneen.364
Hyacint on niin hassun näköinen kun hän juoksee 😄 jotenkin se käsien asento ja käsveska saa mut nauramaan aina 😀
Sori ohis!
Pidän kyllä niistäkin vanhoista elokuvista joissa Poirottina Peter Ustinov. Hän nyt ei oikein Herculena mene läpi mutta muissa rooleissa aikansa huipputähdet. Jotain omaa charmia niissäkin on.
Piti ihan googlata, kuudesti on ollut Ustinov Poirottina. Miten en oo aikasemmin tätä tiennyt tai en muista nähneeni yhtäkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko toi vaalea nainen Emily Blunt? Entä kuka näyttelee sitä tummaa jätettyä naista?
Miettisin pääni puhki, että miksi Linnetin näyttelijä on niin tuttu. Olisi pitänyt tietenkin heti tajuta, että kyseessä on Emily Blunt.🤦🏼♀️
Itse olen miettinyt joka kerta kun olen tämän nähnyt, mitä hemmetin tuttua on tuossa Penningtonissa ja sitten jossain vaiheessa hoksannut että niin, kyseessä on alkuperäisen "Starskyn ja Hutchin" Hutch...
Poirot - Ah aina niin yllättävä ja loistokas sarja!
Poirotit ja Hyasintit - englantilaista laatua.
Katsoin juuri yhden maailman parhaimmista komedioista - nimittäin englantilaisen kasarileffan Kala nimeltä Wanda. Kyllä se naurattaa vieläkin. Vaikka tai ehkä juuri siksi että maailma ympärillä on muuttunut jonniin verran. 80-luvulla saattoi vielä usalainen w t - tyyli ja pikkurikollisuutta ihaileva elämäntapa olla 'raikas ja täynnä elämää' englantilaiseen stiff upper lip- tyyliin verrattuna, mutta ei enää 2010-luvulla (siihenhän Cleesen lakimies ihastuu Wandassa). Ja toki rehellisyyden nimissä on sanottava, että aikamoista jenkeille naureskelua ja kirpeätäkin kritiikkiä sinne päin leffassa sataa myös. Mut parasta on englantilainen keskiluokka ja sen hyasinttimaiset tärkeilyt, jotka on esitetty niin englantilaisittain ihanan itseironisesti.
Agatha Christie faneille tiedoksi. Kesällä Maikkari näyttää miss Marple leffoja. Miksiköhän Yle ei ole näitä saanut hankittua vaan Maikkari.
Eilen tuli Poirot Sininen juna ja oli jälleen kerran loistokas!
Nähty on, eikä ollenkaan huono. Budjettia on ollut niin että digitaaliset lumimyrskyt ja vuorenrinteelle vaan näkyy kuvissa. Sekä näyttelijäkaarti aika hyvä sekin.
Luulin että en pitäisi siitö, mutta kyllä se meni.