Istun junan Extra-luokassa yläkerrassa ja tänne ravaa koko ajan äitejä lapsineen!
Käyttävät yläkerran vessaa. Alakerrassa on vessa myös mutta ei kelpaa, Maksan extra-luokasta juuri siksi että ei tarvitse kestää kiljuvia juoksevia lapsia.
Kommentit (66)
Et sitten saanut ajokorttia yrityksistä huolimatta?
Lapsiperheetkin voivat matkustaa kalliimmin. Oma tuttavaperhe matkusti lapsineen Australiasta Usaan ykkösluokassa. Vanhempia nolotti, kun (jo kouluikäiset) lapset itkivät kovaäänisesti matkan aikana. Heillä oli edessä pitkä ero kavereista kotimaassaan. Mutta he kuuluivat silti sinne ykkösluokkaan, ja lentoemännät kuulemma hyvin ystävällisesti lohduttivat lapsia.
Aloittajan kaltaiset sais pudottaa junasta keskelle korpea ja jättää sinne.
Oppiipahan kermaperseet olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen matkustanut paljon junalla. Konduktööri on suositellut minua käyttämään yläkerran vessaa, jos alhaalla on vessa varattu.
Ja onko siellä yläkerrassa nimenomaan Extra-luokka? Vai onko kyseessä ihan tavallinen kaksikerroksinen InterCity vaunu (kuten useimmat ovat)? Minusta pitäisi olla selvää että Extra-luokkaan tulevat vain ne joilla on sinne lippu. No äsken kävi pari pikkutenavaa alakerrasta hakemassa täältä ”ilmaisia” vesipurkkeja. Vanhempansa ovat varmaan ylpeitä tästäkin.
Ihan Extra-luokan vessaa on InterCityssä samassa vaunussa yläkerrassa suositellut käyttämään turhan jonottamisen sijaan. Junaan ei myydä erillisiä vessalippuja, vaan kaikkia yleisövessoja saa käyttää.
Mikään ei estä lapsiperheitä varaamasta extra-luokasta paikkoja, mutta VR: sivuilta (fiksu ihminen) hulmaa että kuvissa näkyy aikusia ja tekstissä mainitaan "mahdollisuus tehdä töitä rauhassa" --> ei oikea paikka kiljuville taaperoille.
https://www.vr.fi/cs/vr/fi/ekstraluokan_palvelut
VR huomioi myös lapsiperheet, tässä linkissä kuvat ihan erilaiset mitä em. linkin kuvissa:
https://www.vr.fi/cs/vr/fi/lapset-ja-perheet
Ihmisten kannattaa muistaa, että jos homma ei toimi "sovitusti", niin jossain kohtaa tulee enemmän/tiukempia sääntöjä. Yksittäin hiljainen lapsen pissalla käynti ei haittaa, mutta jos alkaa olla häritsevää/toistuvaa, niin kohta VR (ja muut vastaavat) alkavat todella tiukentaa sääntöjä.
Eli tiettyyn luokkaan ei pääse kun vilauttamalla ko. luokan lippua ovella "kortinlukijassa", silloin se lapsi todella on pissat housuissa siellä toisessa luokassa jos vessa on varattu hädän iskiessä.
Olen samaa mieltä parin aiemman kanssa: ei ne lalset vaan VANHEMMAT ja kasvatuksen puute on se ongelma. Tähän ikään mennessä olen hiomannut, että osa kasvattaa hyvin kunnollisia kansalasia, ja osa (suoraan sanottuna) kurittomia k-pää lapsia.