Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain töitä, tienaan 250e enemmän kuin työttömänä.

Vierailija
08.01.2019 |

Onko tässä mitään järkeä? Teen töitä 40h viikossa niska limassa ja tienaan siitä 250e enemmän kuin kotona lojumalla!?!

Työttömänä sain ansiosidonnainen + asumistuki 1660e käteen.

Töissä saan palkka + asumistuki 1910e käteen.

Ja vaikka tippuisin tavalliselle työttömyyskorvaukselle niin vastaavasti asumistuki olisi iso ja saisin vielä toimeentulotukeakin = suunnilleen tuo sama 1660e käteen.

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelen itsekkin 400 kilometriä päivässä torille myymään tulitikkuja. Ihme nillitystä. 

Siitä on kyllä laskelmia miten paljon työstä tulisi saada palkkaa että se kannattaa ottaa vastaan ja kuinka pitkä työmatkan tulisi olla että se on järkevä. Mutta selkeästi kuten aina ahneiden ihmisten kanssa nämä pitäisi määrätä lailla osaksi työehtoja eikä niin että kuvitellaan että pelkällä työllä on itseisarvo joka on elämistä suurempi aina.

*Työelämän kehittyminen ei tapahdu taannuttamalla sitä vaan ymmärtämällä sekä ottamalla huomioon ne kriteerit jotka sitä itse työtä ja sen arvoa kehittävät. Siihen kuuluu että siitä maksetaan riittävää palkkaa, siihen kuuluu että tekijän panos otetaan huomioon. Ei kohtuuttomuudet työmatkoissa ja orjuutus sekä haukkuminen päälle ne eivät lisää työn arvoa eivätkä arvostusta vaan laskevat sitä.   

Mulle riittää se, että käyn töissä. Olen aivan eri ihminen nyt, kun olen töissä, vrt kun olin työttömänä kotona.

Saan käteen 2000 e, josta maksan 200 e vuokraa vanhan rintamamiestalon yläkerrasta . Tilaa on ehkä 40 neliötä.

Kävelen työmatkat, n 200 m. Ma kävelen bussipysäkille, vajaa km ja bussi pysähtyy työpaikan eteen. Pe samasta pysäkiltä nousen kyytiin ja bussi heittää kotia vastapäätä. En tykkää lähteä samasta pysäkiltä, vaan mielummin kävelen mistä bussi lähtee.

Aikaa bussilla kulkemiseen menee 6 - 7 h joka viikko, mutta minä aina luen tai teen käsitöitä ei ongelmaa. Bussiliput ostan heti, kun tulee myyntiin, maksan 1-3 e suunta, eli max 20 e menee tähän. Syön aina lounaan työpaikalla, maksaa 7 e, halvempaa kuin Helsingissä .

Nyt, kun on lunta ja alle 15 pakkasta, hiihdän joka päivä 10-15 km. Nautin omasta ajasta. Ja maksan tonnin joka kk lainaa. Töissä ei tarvitse uusia vaatteita eikä ole maksullisia menoja.

Tutkimusten mukaan kuulut vähemmistöön. Suurin osa ei pysty samaan kuin sinä 90 prosenttia ahdistuu pitkistä työmatkoista ja se aiheuttaa heille enemmän ongelmia kuin työ tuo tyydytystä. Edelleen näitä asioita on tutkittu laajemmin kuin minulle sopii mperiaatteella. Seuraava spedeily onkin että kun minulle sopii on sen sovittava kaikille. 

Näitä asioita voisi saada sinne työehtoihin sisään kun niistä on ihan kattavia tutkimuksia. Moni myös ajaa pitkää työmatkaa itse väsyneenä ja tästäkn on tutkimuksia kuinka rasittavaa se monen fyysiselle olemukselle  on ja kuin suuren onnettomuus riskin se aiheuttaa. Siultikin joku cvoi jopa nauttia siitä ajamisestra, suurin osa ei.

Itse liikun polkupyörällä kesät talvet päivittäin. Tulisiko muidenkin kun kerran minökin siihen pystyn. Minöä valitsen sen siksi se on minulle hyväksi. Ihan perus terveysoppia tai psykofyysisen ihmisen ymmärtämistä.

Monia tutkimuksia ei haluta ottaa huomioon että työelämä kehittyisi ei ole mitään omaa painoa asioilla vaan kaikki on ohjattua tietoista politiikkaa. Eu;n tuli osoittaa olevansa jotain muuta kuin isojen vauvojen hyvävelikerho joka tukee kavereiden pankkeja tarvittaessa. Eu:n ainoa tarkoitus on saada taloudellista hyötyä oikeille ihmiseille ja luoda vastavoimaa muille meitä ja planeettaa tuhoaville markkinoille. Sotilaina käytetään kansalaisia ja rintamakarkurit teloitetaan kuten brexitistä voimme havaita. 

Vierailija
122/127 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka tippuisin tavalliselle työttömyyskorvaukselle niin vastaavasti asumistuki olisi iso ja saisin vielä toimeentulotukeakin = suunnilleen tuo sama 1660e käteen.

Mielenkiintoista, että sinulle 250 euroa on pieni raha. Kuitenkaan et ole koskaan osannut säästää palkastasi yhtään mitään vaan olet ns. p*rsaukinen. Jos sinulla olisi säästöjä/sijoituksia, et todellakaan saisi toimeentulotukea. 

Todennäköisimmin oletkin siis tyhmyyksiä kirjoitteleva kokoomustrolli.

Ota huomioon että tuosta 250 eurosta menee työssäkäyvällä sellaisia kuluja jota sohvaruokitulla ei ole. Matkakulut, esim. pääkaupunkiseudun seutulippu yli 100e/kk, lisäksi työpaikkalounas, mahdollisesti kahvit kahvitauolla ja työssäkäyvä tarvitsee paremmat vaatteet. Menee miinuksen puolelle kun laskee kaiken eikä menetetylle ajalla saa siis mitään korvausta.

Lässyn Lässyn. Ihan yhtä lailla se työtön matkustaa kaupungissa jos ei halua elää neljän seinän sisällä lähiössä. Jo ihan kaupassakäynnin takia pitää päästä johonkin isoon markettiin, koska siellä isossa marketissa on tuhat kertaa halvempaa kuin lähisalessa. Eikä se nyt muutenkaan ole ihmisarvoista elämää olla poistumatta kotoa mihinkään.

Vaatteisiin nyt en edes viitsi kommentoida mitään, niin naurettava väite.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sai työttömänä ansiosidonnaista joka on liittojen ansiota. Moni muu suomalainen on työttömyyden sattuessa n. 500 euron tuloilla. 

Vierailija
124/127 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ollenkaan kysymystä kannattaako?Totta kai kannattaa, sinähän itse tienaat sen rahan.Eikö nykyisin ole mitään itsekunnioitusta ihmisillä sen suhteen että elättää ITSE itsensä eikä ole tukiluukulla jos töitä kerran saatavilla kuten ap:llä nyt on.Minä nyt menen töihin vaikka saisin saman rahan tukina jos kerran töitä on.On eri asia jos töitä ei ole , niin silloin ne tuetkin on oikeasti tarpeen.Pian koko Suomi on konkurssissa jos lasketaan laskurilla kannattaako käydä töissä käydä kun saman saa makaamalla.

Vierailija
125/127 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön perustuloilla on n 500 käteen päivärahaa ja asumistuki maks 400 per henkilö. Sitten pitää vielä hakea pari sataa tt tukea kun yleensä vuokra on enemmän kuin mitä asumistuki ja peruspäiväraha on taas likipitäen sama kuin tt tuki.

Eli normi työtön noin 1100-1200 euroa käteen josta pakolliset kulut 600-700 euroa. 

Ap työttömänä 1660euroa

Ap töissä 1910euroa.

Perustyöttömälle jää n.300 euroa

Perustyöttömälle jää toimeentulotuen jälkeen 500

Ap työttömänä ansiosidonnaisella jää n 1000 euroa

Ap töissä jää n 1300.

Sitten on ruokakulut kännykkä liikkuminen jne

Vierailija
126/127 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä töissäkäydessä normipalkka oli 1100-1500/kk, se vaihteli tuntien mukaan joka kuukausi ja työ oli hemmetin raskasta fyysisesti.

Tämä suoraan ylioppilaaksi päädyn jälkeen kolmisen vuotta putkeen. Onneksi pääsin jatko-opintoihin, en olisi jaksanut enää kauan.

Vierailija
127/127 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AndyMcCoys kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Helsinkiin maksetaan noin älyttömiä asumistukia? Silloin varmasti tuleekin kotona ollessa rahaa yhtä paljon kuin pienipalkkaisille nettoa.

Ei ma<kseta Helsinkiin mitään erillistä extraa se on sama riippumatta missä asut, vaan ainoa vaihtoehto on lapsilauma jonka takia saa isoja asumistukia. Siltikään 1100E asumistuki jota ap väittää ei minusta ole mahdollista. Olisiko joku 850€ maksimi jos on useita lapsia eikä tuloja. Se on yli tuplat siitä mitä yksinasuva saa. 

mulla on vuokra 800 e, 65  n vantaa

asuntotuki 400 e

työkkäri 650 e miinus vero eli 500 e käteen

toimeentulotuki 400 e

tuosta ppois vuokra jää käteen 500 e, sähköt ja vakuutuksen maksaa sossu ja ruoka ruoka avusta

eipä silti, tympii koko paska istua kotona

Tämä ei voi pitää paikkaansa, että joku voisi  Vantaalla (tai muuallakaan) asua 800e asunnossa yksin. Vantaan hyväksytyt asumismenot ovat 694e/kk, elleivät ole nyt jokusen euron nostanneet. Tuon yli saa vuokra mennä yli muutamalla kympillä, jotta se hyväksytään toimeentulotuessa. Muun ylityksen maksat itse. 

N. kaksi vuotta sitten jouduin muuttamaan n. 850e hintaisesta asunnosta halvempaan Kelan painostuksesta ja näin on monelle muullekin käynyt. Kela maksaa max. 6kk tuollaista vuokraa, jos on erittäin hyvät perustelut, miksi ei ole saanut uutta asuntoa ja muuttanut halvempaan. Toki ymmärrän miksi piti muuttaa, koska onhan tuollainen ihan järjetön vuokra kaksiosta, varsinkin kun elää tuilla.

Omat tuet ja vuokra:

Vuokra: 739e (48 neliötä), hyväksytään toistaiseksi, koska on suht pieni ylitys, mutta jos tosta vielä paljonkin nousee, niin on edessä jälleen asunnon vaihto.

Asumistuki 393,60e

Toim.tulotuki: 285,41e

Nuo yht.: 679,01e

Työmarkkinatuki netto norm. 518e, mutta nyt olen kuntouttavassa, niin se on jotain 570e, kun en huomioi 9e päivälisää (sitä ei huomioida tt-tuessa). Koska työmarkkinatuki nousi kuntouttavan takia, niin nyt maksan vuokraa 'itse' 60e. Aiemmin  maksoin tuosta 518e noin 46e vuokraa. 

Olen asunut vantaalla kaksiossani jo yli 4 vuotta yksin työmarkkina/asumis/toimeentulotuella...vuokra on tänä aikana noussut 800 eurosta 870 euroon. Silti vuokrani on aina huomioitu täysimääräisenä toimeentulotuessa.

Se on vähän kiinni siitä miten itse osaa puhua ja pelata.