Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohtasin tänään älyllisesti itselleen epärehellisen kassatädin prismassa

Vierailija
07.01.2019 |

Ihan sama vaikka paikalla olleet tunnistaisivat.

Olen 34 vuotias mies ja ajattelin ostaa kaksi olutta eväiden lisäksi ja kävi perinteiset. 40-45 vuotias kassatäti kysyi onko minulla papereita, johon vastasin, että ei kyllä ole. Tähän hän tokaisi, että hän kyllä näkee, että olen aikuinen, mutta että heidän on kysyttävä. Johon tokaisin, että no nyt olet kysynyt. Sitten hän sanoi, ettei voi myydä minulle kaljojani, johon minä totesin, että sitten ostan muutkin ostokseni muualta ja jätin ostokset siihen ja lähdin pois.

Menin viereiseen citymarkettiin ostamaan eväät ja oluet.

Aikuinen ja kypsä nainen havaitsi minun olevan selkeästi aikuinen, mutta silti lähti tuollaiseen hullutukseen mukaan. Ihan sama mitä työnantajat sanovat, mutta tuollainen typeryys ei lakkaa ihmetyttämästä minua.

Menen huomenna katsomaan, jos sama kassatäti olisi töissä ja mätän sitten kärrin aivan täyteen kaikkea mahdollista pientä rojua ympäri kauppaa. Paljon pakasteita ja paljon lihatuotteita lihatiskiltä. Sitten tietysti kaljat, jotka nostan hihnalle vasta kun muut ostokset on "piipattu".

Siinähän kyselee papereita ja huolehtivat keräämäni tavarat omille paikoilleen. Ja jos ei kysykään, niin sitten esitän, että voi kun jäi rahapussi kotiin ja en voikaan ostaa mitään.

Hähää! Siitäs saatte.

Kommentit (319)

Vierailija
81/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet lapsellinen.

Idiotismin edessä heittäydyn samalle tasolle.

Ap

Se jos mikä paljastaa keskenkasvuisuuden.

Vierailija
82/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Papereitahan pitää kysyä alle kolmekymppisen näköisiltä, vaikka näkisikin että kyseessä on aikuinen.

Kiva sitten jos joku tarkastaja näkee ettei kassa kysynyt papereita, hänen täytyy sitten ottaa syyt niskoilleen sinun takiasi.

Mutta kun se kassa nimenomaan kysyi ne paperit!

Olen nelikymppinen korkeakoulutettu nainen, enkä itse tekisi mitään tuollaista, mutta silti olen ap:n puolella. Anna palaa vaan! Kyllä kassallakin saa sosiaalista älyä ja tilannetajua olla. 😁

Vai että oikein korkeakoulutettu. Eipä uskoisi. Oletko koskaan kuullut haamuasiakkaista? Niitä on ja kassatäti pitää mielellään työpaikkansa. Ei häntä kiinnosta yksittäisen asiakkaan oluet ( ei elintärkeä tuote) jos ei todellakaan ole mitään millä todistaa ikänsä. Se on muuten todella harvinaista ettei mitään paperia ole mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se alkoholi nyt mikään ihmisoikeuskysymys ole, edes Suomessa. Miten vaikeaa on ottaa paperit mukaan jos aikoo ostaa tunnetusti ikärajoitettua tuotetta, tai sitten jättää ne alkoholiostokset toiseen kertaan?

Vierailija
84/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas vtun vaikea näyttää niitä henkkareita.

No on kyllä vtun vaikeaa näyttää papereita, jotka eivät ole mukana.

Ap

Onko se kassan vika kun sulla ei niitä ollut?

Hän havaitsi selvästi minun olevan aikuinen, kuten hän totesikin. Silti leikki tyhmää ja onhan se siitä hyvästä pieni kepponen tehtävä.

Joskus on todella vaikea arvata ikää oikein. Eli kassatäti arvioi että olet aikuinen mutta monet kerrat erehtynyt eikä siksi uskaltanut luottaa omaan arvioonsa.

Vierailija
85/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja olet kävellen kaupassa? Ihmeellistä. Ilmeisesti kävelet, koska ajokortin vei poliisi. Ja se selittääkin loput.

Kortti varmaan kuivumassa... Pakko olla vähän alkkiksen vikaa, jos ottaa näin kovat kierrokset parista kaljasta.

Vierailija
86/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata koskaan aliarvioida asiakkaan loukattua pöyhkeyttä.

Osuit naulan kantaan!!

Vierailija
87/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko tosissaan, että sitä myyjää kiinnostaa hevon peppua saako se palkkaa kassalla istumisesta vai tuotteiden kiikuttamisesta takaisin hyllyyn? Voisi olla jopa mukavaa vaihtelua muuten monotoniseen työpäivään. Oikeat kärsijäthän tuossa on ne ap:n takana jonottavat asiakkaat.

Vierailija
88/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Papereitahan pitää kysyä alle kolmekymppisen näköisiltä, vaikka näkisikin että kyseessä on aikuinen.

Kiva sitten jos joku tarkastaja näkee ettei kassa kysynyt papereita, hänen täytyy sitten ottaa syyt niskoilleen sinun takiasi.

Juuri näin. Suomessa säännöt ovat joskus överit, muttei tässäkään tapauksessa se kassahenkilö ollut niitä keksinyt. Pakko on kysyä alle 30-vuotiaan näköiseltä, vaikka tietenkin useimmat noin 30-vuotiaat näyttävät selvästi aikuisilta. Se, että kassahenkilö sanoi näkevänsä ap:n olevan aikuinen, ei mitä todennäköisemmin ollut vittuiluksi tarkoitettu, vaan empaattisen ihmisen vastaantulo, jolla haluttiin tuoda ilmi, että myös kassahenkilön mielestä sääntö on typerä. Hän siis yritti ap:lle pahoitella, että joutuu tuollaisia kysymään. Kun sitten asiakkaalla ei ollut henkkareita, ei kassalla siinä tilanteessa ollut mitään muita vaihtoehtoja toimia.

Kassa voi olla kysymättä papereita, jos asiakas hänestä näyttää yli 30-vuotiaalta. Sen sijaan kassa ei voi myydä alkoholia, jos kysymisen jälkeen asiakas ei voi todistaa ikäänsä. Kaupoilla on omavalvonta kassojen toiminnasta, ja väärin toimiva kassa voi joutua vaikeuksiin. On myös ns. mystery shoppaajia, jotka vaikuttavat tavallisilta asiakkailta mutta jotka on palkattu tarkkailemaan, noudattaako kaupan henkilökunta ohjeita. Ei olisi kassalle kiva jäädä tuollaisessa tilanteessa kiinni.

Ap:n reaktio on epäkohtelias ja lapsellinen. Normaali reaktio olisi ollut harmistua, mutta todeta, ettei voi mitään ja eihän vika kassan ole. Se, että suunnittelee vielä tahallaan myöhemmin tekevänsä isoa kiusaa, ei ole aikuisen ihmisen käytöstä. Vaikka kassa olisikin ollut jopa tahallaan ilkeä, eivät teot ole silti synkassa seurauksiltaan: ap:n täytyy lounaalla oluen sijaan juoda jotain muuta vs. valtava kasa ruokaa ainakin pakasteiden ja muiden kylmätuotteiden osalta päätyy hävikkiin ja tilanteesta koituu harmia sekä muille asiakkaille että henkilökunnalle.

Puutun Ihan eri asiaan mutta miten sinä kuvittelet että jos joku ostaa olutta päivällä, aikoo ne juoda HETI, eikä vaikka viikon päästä?? Typerys.

Jos ne juodaan vasta viikon päästä niin on runsaasti aikaa hakea paperit ja ostaa ne oluet.

Varmasti tulee kaupassa käyntiä viikon aikana muutenkin.

Terv. Kaimasi.

Vierailija
89/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku toisessa aloituksessa kyselee mikä on "mieslapsi". Tästä aloituksesta löytyy vastaus :)

Vierailija
90/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun se kassa nimenomaan kysyi ne paperit!

Olen nelikymppinen korkeakoulutettu nainen, enkä itse tekisi mitään tuollaista, mutta silti olen ap:n puolella. Anna palaa vaan! Kyllä kassallakin saa sosiaalista älyä ja tilannetajua olla. 😁

Miten sun ikäsi ja koulutustasosi liittyy ap:n kaljanostoon?

Vierailija
91/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu vaan leikkimään mun kanssa! Olen kaupassa töissä ja saan palkkaa siitä, että vien ostoksesi takaisin paikoilleen. Ihan kiva homma.

Ketään ei kiinnosta sun lapsellinen loukkaantuminen ja valitus. Varsinkaan minua. Voit laittaa esimiehelleni viestiä, mutta häntäkään ei todella kiinnosta. Olet yksin ja elämäsi on tosi surullinen ja mitätön (ihan tämän ketjun pohjalta arvioiden). Vinkiksi annan, ota pää pois perseestä niin maailma voi näyttää vähän eriltä.

Jään odottamaan "kepposiasi". :)

Vierailija
92/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tunnet olosi yleväksi kiusatessasi kassahenkilöä niin fine. Se kertoo kaiken oleellisen sinusta.

Saamaton kalja taisi nyppiä?

Vierailija
93/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko tosissaan, että sitä myyjää kiinnostaa hevon peppua saako se palkkaa kassalla istumisesta vai tuotteiden kiikuttamisesta takaisin hyllyyn? Voisi olla jopa mukavaa vaihtelua muuten monotoniseen työpäivään. Oikeat kärsijäthän tuossa on ne ap:n takana jonottavat asiakkaat.

tuntipalkkaisia myyjiä ei varmasti asia kiinnosta, mutta kauppiaita rupeaa kiinnostamaan jos tämä jatkuva tuotteiden kiikuttelu hidastaa myyntiä ja näin vähemmän rahaa tulee taskuun.  Hyvä Ap! 

Vierailija
94/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuntipalkkaisia myyjiä ei varmasti asia kiinnosta, mutta kauppiaita rupeaa kiinnostamaan jos tämä jatkuva tuotteiden kiikuttelu hidastaa myyntiä ja näin vähemmän rahaa tulee taskuun.  Hyvä Ap! 

Haha, todellisuudessahan tuosta toiminnasta seuraisi vain APlle porttikielto ja kylähullun maine. Hänelle naurettais ja oudoksuttais, säälittäisiin ja ihmeteltäisiin. Mutta pian unohdettaisiin ja kauppa jatkaa aivan normaalisti ilman APn kepposten aiheuttamaa 0,002% ajan hukkausta.

Vierailija
95/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama vaikka paikalla olleet tunnistaisivat.

Olen 34 vuotias mies ja ajattelin ostaa kaksi olutta eväiden lisäksi ja kävi perinteiset. 40-45 vuotias kassatäti kysyi onko minulla papereita, johon vastasin, että ei kyllä ole. Tähän hän tokaisi, että hän kyllä näkee, että olen aikuinen, mutta että heidän on kysyttävä. Johon tokaisin, että no nyt olet kysynyt. Sitten hän sanoi, ettei voi myydä minulle kaljojani, johon minä totesin, että sitten ostan muutkin ostokseni muualta ja jätin ostokset siihen ja lähdin pois.

Menin viereiseen citymarkettiin ostamaan eväät ja oluet.

Aikuinen ja kypsä nainen havaitsi minun olevan selkeästi aikuinen, mutta silti lähti tuollaiseen hullutukseen mukaan. Ihan sama mitä työnantajat sanovat, mutta tuollainen typeryys ei lakkaa ihmetyttämästä minua.

Menen huomenna katsomaan, jos sama kassatäti olisi töissä ja mätän sitten kärrin aivan täyteen kaikkea mahdollista pientä rojua ympäri kauppaa. Paljon pakasteita ja paljon lihatuotteita lihatiskiltä. Sitten tietysti kaljat, jotka nostan hihnalle vasta kun muut ostokset on "piipattu".

Siinähän kyselee papereita ja huolehtivat keräämäni tavarat omille paikoilleen. Ja jos ei kysykään, niin sitten esitän, että voi kun jäi rahapussi kotiin ja en voikaan ostaa mitään.

Hähää! Siitäs saatte.

Jos olet noin lapsellinen niin ei ole ihme että kysyi papereita.

Vierailija
96/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Millä olit kaupassa? Jos olit autolla niin kannataisi se ajokortti pitää kyllä mukana. Kassan pitää kysyä henkkarit jos näyttää alle 30 vuotiaalta ja ostat päihteitä. Tämän luulisi älyävät tyhmäkin. Monet alaikäiset näyttävät ikäistään paljonkin vanhemmalta. Tästä syystä niitä kysytään. Olisit onnellinen että näytät ainakin 5 vuotta ikäistäni nuoremmalta jonkun mielestä :D

Typerästi sinä kyllä toimit, kassa teki vain työtään.

Mutta kun tuo arviointi on täysin subjektiivista. Kuka nyt kenenkin mielestä näyttää alle 30-vuotiaalle? Ei ole olemassa mitään opaskirjasta, josta voisi tarkistaa, miltä ihminen näyttää ennen ja jälkeen 30-v-rajapyykin. Joku pilkuntarkka suorittajatyyppi miettii että asiakas saattaa näyttää 29,5-vuotiaalta tai 28,7-vuotiaalta ja joku toinen arvioi "kolmen vuoden välein". Ei pomo kykene sanomaan, että minkä ikäiseltä kukakin myyjän mielestä näyttää. Sosiaalinen tilannetaju on paljon parempi ominaisuus ihmiselle ja kaupan myyjälle kuin harkintakyvyn puute. 

Vierailija
97/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntisin sut, niin sylkäisisin kengille kun halveksin sinua niin paljon. Mutta hei venaa, ei älyllisesti rajoittuneita ei saa kohdella kurjasti koska se vähän kuin kiusaisi lasta.

Vierailija
98/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älyllisesti epärehellisen???

Oli pakko avata kun oli niiiin typerä otsikko.

Naurahdin itsekin kiireessä väsäämäni avauksen kirjoitusasulle. Ei kai tuota siitä huolimatta voi kovin pahasti tulkita väärin. Annan tuollaiset lapsukset ja kirjoitusvirheet yms. itselleni ja muille anteeksi, kun en ole sitä kielipoliisiporukkaa.

ap

Vierailija
99/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikein teki kun kysyi. käytöksen perusteella vaikuta uhmaikäiseltä lapselta.

Vierailija
100/319 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No millä Sä 34 vuotias suhasit Prismalle ja Prisman sekä Citymarketin väliä? Ajokortti ei mukana? Tai sulla ei ajokorttia? Julkisillako.

Asun alle 500 metrin päässä ja kävelen yleensä joka paikkaan muutenkin. Ajokortti minulla on, mutta autoa en ajatellut enää koskaan hommata. Saan tarvittaessa auton lainaan useammaltakin ystävältäni, sillä meidän piireissä kaverit auttavat toinen toisiaan kykyjensä mukaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan