epäammatillinen psykoterapeutti
Sain vihdoista viimein rahoituksen psykoterapiaan, mutta terapeutin epäammattimainen käytös ajoi terapian loppuun. Terapeutti tietenkin syyttää minua lopettamisesta ja kirjoitta "kivan" lausunnonkin kelaan. Hän itse oli myöhässä tapaamisilta, muutteli sovittuja asioita ja mm ohjasi minut huoneeseen, jossa oli jo potilas. Hän ei myöskään auttanut minua itsemurha-ajatusteni kanssa, vaan lopetti terapian kesken pahaan vaiheeseen. Itsemurha tuntuu nyt ainoalta vaihtoehdolta.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Minä lähdin arviointikertojen jälkeen kun terapeutti oli myös aina myöhässä. Potilaiden ajat peräjälkeen joten mikään muu ei käytännössä ollut mahdollista kuin että se on aina jonkun terapiasta pois se 3min siirtymisaika. En tiedä teinkö väärin, järjestely tuntui sekavalta.
Myöhästely, aikojen unohtelu, haukottelu, asiakkaan asioiden unohtelu on silkkaa sadismia ja vallankäyttöä. Koskaan, ikinä ei pidä jäädä tällaiselle muka-ammattilaiselle lypsylehmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sadistiset piirteet terapeutissa. Olen hyvä lukemaan mikroilmeitä, ja erittäin satuttavan kohtaamisen jälkeen, jossa terapeutti täysin käsittämättömästä syystä päätti henkisesti nöyryyttää ja alistaa minua, näin seuraavalla kohtaamisella hänen kasvoillaan _riemua_. Ja ei, en erehtynyt.
Yhden kipu on toisen nautinto - ihmisyyden peruspilari. Tosin kohdallasi aivan väärässä paikassa, olen todella pahoillani puolestasi.
Kävin kerran yhdellä terapeutilla joka hymyili juurikin voitonriemuisen näköisenä kun kerroin teiniaikojeni viiltelystä. Tuntui pitävän kaikkea pahoinvointiani ja oireiluani ylipäätänsä vaan jonakin draamailuna (terapeutin sanojen mukaan). Outo olo jäi, ihan loputtoman outo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä on kaikennäköistä vallankäyttäjää.
Öhöm.
Myönnän, etten ihan kivan ja älykkään kaverini terapiaistonnoista maksaisi. Se on ilkein koskaan tuntemani henkilö.Toisaalta. Ehkä se on tosi ammattilainen. Ei viitsi edes vittuilla, kun tuntipalkka on kohdallaan.
Niin näistä ei kyllä ikinä tiedä. Jotkut voi olla ihan hyviä työroolissaan vaikkei normielämässä olis kivoja. Tai sitten vittuilee siviilissä nimenomaan siksi kun on niin rankka työ:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lähdin arviointikertojen jälkeen kun terapeutti oli myös aina myöhässä. Potilaiden ajat peräjälkeen joten mikään muu ei käytännössä ollut mahdollista kuin että se on aina jonkun terapiasta pois se 3min siirtymisaika. En tiedä teinkö väärin, järjestely tuntui sekavalta.
Myöhästely, aikojen unohtelu, haukottelu, asiakkaan asioiden unohtelu on silkkaa sadismia ja vallankäyttöä. Koskaan, ikinä ei pidä jäädä tällaiselle muka-ammattilaiselle lypsylehmäksi.
Myöhästely ja aikojen unohtelu ei ole ok. Kaikki haukottelee joskus, silleei voi mitään, en välttämättä hermostuis. Asioiden unohtelussa riippuu vähän asiasta. Kaikkea ei voi muistaa, jos kyseessä on joku pieni triviaali yksityiskohta kuukauden takaa joka kerran mainittu niin ei voi olettaa että muistaisi. Suuret kokonaisuudet, ydinasiat ja oireet, asiat joista puhuttu useammin ja enemmän jne on eri asia. Ja toki terapeutin asenne vaikuttaa, miten reagoi jos huomauttaa unohtelusta.
En nyt hevin usko. Sitäpaitsi olen kuullut, että asiakas saa itse valita ja vaihtaa tarvittaessa.
Up